Орієнтовний план аналізу і самоаналізу уроку
І. Загальні відомості про урок.
Тема уроку: Індивідуальний розвиток тварин. Статеві клітини та
запліднення; Цілі й завдання уроку: допомогти учням опанувати новий для
них матеріал; Обладнання: план-конспект уроку, презинтація, мультимедійна
дошка, проектор; Тип уроку : урок засвоєння нових знань;
ІІ. Початок уроку. Організаційна частина.
Добрий початок уроку вчитель забезпечив правильним підходом до учнів,
продемонстрував свою ерудованість та вмінням зацікавити до сприйняття
чогось нового, провів свого роду розважальну програму, чим підняв настрій
учням на початку уроку; Невдалий початок міг проявитися в свого роду не
впевненості вчителя, можливо даний вид уроку був проведений нею вперше;
Учні з самого початку уроку були дуже уважні, всі організовано займали
робочу позу для сприйняття матеріалу який говорив вчитель;
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Домашнє завдання перевірене шляхом групового опитування, формою
інтелектуальної гри «мікрофон»; питання по домашньому завданні ставилися
чітко та правильно, вони були повні та лаконічні; Відповідь учнів правильна,
повна, відповідали дуже чітко та з розумінням даної теми, все чітко та ясно
згідно теми домашнього завдання; Учні під час опитування дуже уважні,
роблять доповнення до відповідей, в деяких випадках виправляють; Вчитель
уважно вислуховує відповіді учнів по темі домашнього завдання; Учні здібні,
всебічно розвинені, відповіді наповнені глибиною розуміння теми;
Оцінювання домашнього завдання не було так як опитування групове, але
залучені були далеко не всі усні, і тому вчитель правильно оцінив відповіді
та не став виокремлювати когось з класу; Відповіді учнів вислухані да в
деяких випадках доповнені вчителем тобто узагальнені;
IV. Пояснення нового матеріалу.
Учні добре підготовлені вчителем для сприйняття нового матеріалу, тема
уроку оголошена після опитування з попередньої теми, тобто учні вже
підготовлені до сприйняття нового матеріалу, так як попередня тема
повністю пройдена та закріплена; Мета вивчення нового матеріалу
поставлена чітко, учні ознайомлені з планом уроку та мотивовані для
пізнання чогось нового; Зміст навчального матеріалу повністю відповідає
цілям уроку; методи, прийоми, форми і засоби також відповідають загальним
вимогам для вивчення нового матеріалу, тобто ціль уроку повинна бути
досягнена; Під час вивчення нового матеріалу вчитель застосовує прийоми
активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, прийоми розвитку
самостійності мислення та уважності учнів, прийоми розвитку інтересу;
Вчитель так подає матеріал, що в учнів дуже чітко та правильно формується
розуміння нових понять, тверджень, правил, способів розв’язування задач;
V. Закріплення нових знань, навичок та умінь.
Форма закріплення вивченого матеріалу підібрана у виді ігор, що на мою
думку дуже вдачно, так як діти з інтересом вивчатимуть новий матеріал в
такий спосіб; Вчитель протягом всього уроку намагається активізувати учнів,
різноманітними іграми по темі свого уроку; Учні дуже гарно розуміють нову
для них тему та сприймають абсолютно все що розповідає їм вчитель; новий
матеріал добре засвоюється учнями; Добре організована робота із всіма
учнями, як слабкими та середніми так і із здібними, всі добре працюють та в
повному обсязі розуміють новий матеріал;
VI. Завдання додому.
Домашнє завдання на опрацювання матеріалу з підручника; повністю
відповідає темі уроку; Подане в кінці уроку за допомогою мультимедійної
дошки та слів вчителя;
VII. Підсумок уроку.
Новий матеріал опрацьований та сприйнятий дуже добре; робота на уроці
проведена дуже гарно; урок закінчений вчасно; учні організовані протягов
всього уроку і навіть наприкінці;
VIII. Загальні висновки.
Цілі уроку досягнені, час використаний раціонально; Урок повністю
відповідає сучасним умовам, задіяно проектор та мультимедійну дошку;
Мава вчителя на уроці чітка, зрозуміла, поведінка впевнена, користується
виразними засобами мови; Проявляє ініціативність, винахідливість, щирість і
правдивість у спілкуванні з дітьми, як педагогу притаманне вміння тримати
себе, педагогічний такт та керівна роль на всіх етапах уроку;