Система внутрішкільного контролю за станом виховної роботи

Про матеріал
Контроль – одна із основних функцій управління, яка спрямована на отримання інформації про стан навчально-виховного процесу, його результативність. Контроль забезпечує успішне досягнення поставленої мети. Сучасна педагогічна наука орієнтується на створення у кожному навчальному закладі чіткої системи контролю за навчально-виховним процесом.
Перегляд файлу

                                                     

                                                 «Система внутрішкільного контролю за станом виховної роботи»

                                   

                                                                                                                                                  Досвідченим стає той педагог,

                                                                                                                                           який вміє аналізувати свою працю.

1.Система внутрішкільного контролю:

  - однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості,розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота,спрямована на правовий аспект у вихованні учнів,схильних до правопорушень; адже кожна дитини неповторна ; а кожна особистість потребує творчого підходу,великого терпіння й любові з боку вихователя,вчителя,класного керівника; тільки за умови такого підходу до справи є шанс розкрити й розвивати всі кращі грані чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини;

 -  робота методичного об’єднання класних керівників у навчальному закладі повинна бути спрямована на формування вмінь класних керівників плідно працювати з учнями,враховуючи інтереси й запити школярів,індивідуальний підхід у виховній роботі,охоплює питання планування,організації та аналізу ефективності виховного процесу,різноманітних засобів виховання;

 - методичне об’єднання класних керівників вирішує методичні питання організації виховної роботи у закладі; це навчання класних керівників різним формам роботи з учнями,що спрямовані на формування характеру дитини,знання себе як особистості.

2. Внутрішкільний контроль – це глибоке,всебічне вивчення і аналіз навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі та координація всіх відносин в колективі.

 3.  Внутрішкільний контроль невіддільний від внутрішкільного управління; результативність внутрішкільного контролю значно залежить від дотримання певних вимог. Це :

  • плановість;
  • системність;
  • оперативність;
  • диференційований підхід;
  • об’єктивність;
  • дієвість;
  • обґрунтованість;
  • всебічність;
  • гласність його результатів;
  • основою для прийняття оптимальних управлінських рішень.

4.  Здійснення внутрішкільного контролю потребує від керівництва та інших працівників,які залучені до контролю,теоретичної ,методичної підготовки та компетентності,відповідальності при прийнятті рішень за підсумками контролю.

5. Контроль  є :

  • багатоцільовим  (спрямований на перевірку різних питань);
  • всебічним (застосування різних форм і методів контролю до одного і того ж самого об’єкта);
  • багатоступінчастим (контроль одного  і того ж самого об’єкта  різними рівнями органів управління – роботу вчителя під час освітнього процесу контролює директор,заступник директора,голва методичного об’єднання ,представники управління).

6. Функції  контролю: інформаційна ;   діагностична;     управлінська; стимулююча; адаптаційна

    7.Методи контролю :

  • спостереження;
  • аналіз;
  • бесіда;
  • вивчення документації;
  • анкетування;
  • усна або письмова перевірка знань.

  8.Недоліки управлінської практики:

  • ігнорування вимог нормативних документів,що регламентують питання організації педагогічного процесу в школі і здійснення внутрішкільного контролю;
  • суб’єктивний підхід або упереджене ставлення до вчителя;
  • перевищення посадових  повноважень перевіряльниками;
  • висунення неправомірних вимог до вчителів та класних керівників;
  • оцінювання  якості роботи не формально,за другорядними ознаками

 9 .Недоліки в процесі педагогічного аналізу занять:

  • відсутність мети відвідування й аналізу занять;
  • поверхневість аналізу,його фрагментарність;
  • некритичне ставлення до інновацій;
  • пасивне оцінювання заняття;
  • невміння проводити порівняльний аналіз;
  • формування висновків,що не відповідають аналізу з погляду досягнутого результату;
  • поверхневість або відсутність конкретних пропозицій,рекомендацій.

10.Виховні завдання ЗВР,ЗНВР  полягають у стимулюванні творчої активності кожного члена педагогічного колективу на основі об’єктивного і справедливого оцінювання його роботи,знаходження успіхів та ініціативи.

 Педагогічний аналіз як складна аналітико-систематична діяльність вимагає :

  • уміння поставити мету аналізу й розробити програму його проведення;
  • уміння виділити складники заняття (дидактичні етапи,внутрішнього співвідношення кожного етапу);
  • уміння визначати структуру заняття (зв’язки між елементами);
  • уміння вести спостереження за ходом заняття,фіксувати його;
  • уміння робити висновки,давати рекомендації.

 11. Практика доводить,що величезний обсяг інформації про стан навчально-виховного процесу й рівень виховання школярів аналізується погано. Це не дає змоги приймати адекватні управлінські рішення щодо виправлення становища відповідно до мети й завдань діяльності педколективів. З іншого боку,треба слідкувати за тим ,щоб не виникала ситуація надлишкової уваги з боку адміністрацій шкіл.

       Щодо планування.

1.Повноцінні результативні зміни в діяльності закладу неможливі без високого рівня  науково-методичного забезпечення.

2.Річне планування – важливий етап роботи школи.

3.   Вибір виховної проблеми ,над вирішенням якої повинен працювати класний керівник,дирекція школи,методичне об’єднання класних керівників повинен виходити із моніторингу стану справ,який дозволяє отримати об’єктивну динаміку,можливість знати і впливати на сильні та слабкі сторони  вирішення проблеми. Проблема не може визначатися просто так, повинна аналізуватися,удосконалюватися,змінюватися .

 

4.  Суть планування і його місце в менеджменті

 Слово «план» походить від латинського слова planum — площина, рівне місце.

 «Планувати- означає думати про майбутнє».

 «Планування — це дії, описані для того, щоб їх було здійснено» ( Соєр).

 «Майже будь-яку роботу, щоб її взагалі зробити, треба спланувати, принаймні неформально, на кілька хвилин наперед» (Денісон).

 Планування в  навчальному закладі — процес визначення цілей діяльності колективу навчального закладу та прийняття рішень щодо шляхів їх досягнення.

    Зміст процесу планування полягає у пошуку відповідей на три ключових питання:

  1. Який стан справ  у даний момент (теперішній стан).
  2. Чого колектив прагне досягти (куди він прямує).
  3. Як колективу потрапити звідти, де він є, туди, куди він прагне?

5.Функції планування

   Планування є первісною з-поміж решти функцій управління, оскільки прийняті в процесі її реалізації рішення визначають характер здійснення всіх інших функцій управління. До функцій планування відносяться: 

  • цілевстановлення;
  • прогнозування;
  • моделювання;
  • програмування.

   Сутність планування як функції управління  полягає в обґрунтуванні цілей і шляхів їх досягнення на основі виявлення комплексу завдань , а також визначення ефективних методів, способів і ресурсів усіх видів, необхід­них для виконання цих завдань та встановлення їх взаємозв'язку.

   Планування є основ­ною ланкою та організаційним початком всього процесу у навчальному закладі. Нормативні документи встановлюють вимоги до ефективності використання тих чи інших методів управління та резуль­татів діяльності колективу

 

6.Мета планування

    Мета полягає у створенні системи планових документів, які визначають зміст та певний порядок дій для забезпечення тривалого існування навчального закладу та його колективу.

  Планування дає змогу виявити проблеми, що існують, і намітити необхідні заходи для їх подолання у майбутньому.

  Перспективне планування охоплює період понад 5 років . Такі плани визначають довгостроковий розвиток закладу,колективу.   Поточне планування охоплює період до 1 року — піврічне, квартальне, місячне, де­кадне, тижневе , добове.

7. Етапи планування: постановка цілей і завдань; складання програми дій;виявлення необхідних ресурсів та їх джерел;визначення безпосередніх виконавців і доведення планів до них

 

8.Принципи планування:

  •  єдність (взаємозв’язок)
  •  безперервність ( взаємоузгодження);
  • гнучкість  (здатність змінюватися);
  •  точність (деталізація та конкретизація).

9.Система  у плануванні. Слово  «система» означає «ціле,що складається з декількох частин», «організація», «лад», «організм поєднання».

  Поняття системи – одне із основних в освітньо-науковій діяльності і передбачає наявність декількох об’єктів,пов’язаних між собою, і завдяки цим зв’язкам функціонують як єдине ціле.  Будь-яка система має мету свого існування і складається з елементів. Під елементом розуміється така складова,яку не можна розбити на більш дрібні частини. Системний підхід застосовується для вирішення поставлених завдань. При цьому система розбивається на частини,щоб було простіше зробити аналіз щодо кожного окремого елемента,після чого отримані результати знову синтезуються.

 

 

 

 

 

                          Методичні рекомендації «План виховної роботи закладу»

                                              Серпень

Накази :

  1. Про призначення класних керівників.
  2. Про організацію позакласної роботи з фізичного виховання.
  3. Про розподіл позакласної та гурткової роботи.
  4. Про створення Ради профілактики.
  5. Про заборону тютюнопаління та пропаганду здорового способу життя.
  6. Про розподіл і закріплення шкільних приміщень за класами,окремими особами,визначення відповідальних за збереження інвентарю,підручників,навчальних та наочних посібників.
  7. Про організацію роботи з профілактики травматизму.
  8. Про призначення громадського інспектора з охорони дитинства.
  9. Про заходи профілактики і попередження бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх.
  10. Про відповідального за туристсько-краєзнавчу роботу.
  11. Про попередження харчових отруєнь та інфекційних захворювань учнів.
  12. Про організацію роботи бібліотеки.
  13. Про затвердження Пам’ятки учням і вчителям,черговим по класах та по школі.
  14. Про проведення Дня профілактики інфекційних захворювань.
  15. Про проведення екскурсій
  16. Про проведення військово-спортивних змагань «Зірниця»
  17. Про заходи ,спрямовані на адаптацію першокласників.
  18. Про планування роботи психологічної служби школи, ведення нею документації та звітування про роботу.

 

Календар

Вересень:

  • 01 -  Всесвітній День Миру
  • 01-   День Знань;
  • 2-га неділя – День фізичної культури і спорту;
  • 2-га неділя – Міжнародний День пам’яті жертв  фашизму;

                      Міжнародний День писемності (грамотності);

  • 15-   Міжнародний День демократії;
  • 22 – День партизанської слави;
  • 26 – Європейський День мов;
  • 27 – Всесвітній День туризму;
  • 30 – Всеукраїнський День бібліотек.

 

 

 

 

 

 

 

Жовтень:

  • 01 – Міжнародний День музики;
  • 01 – Міжнародний День людей похилого віку;
  • 01 – День ветерана;
  • 1-ша неділя – День працівників освіти;
  • 04 – Всесвітній День тварин;
  • 08 – день юриста України;
  • 10 – всесвітній День психічного здоров’я;
  • 14 -  день українського козацтва;
  • 18 – День відкритих дверей «Збираємо воєдино всю свою родину»;
  • 22 – Міжнародний День шкільних бібліотек;
  •  14- 18 –Тиждень правової освіти;
  • 28 – День визволення України від фашистських загарбників
  • 07 – 11- Європейський Тиждень.
  • 24 – День ООН
  • 28 – День визволення України від фашистських загарбників

 

 

 

 

 

Листопад:

  • 1- ша субота Всесвітній День чоловіків;
  • 03 – День дошкільника;
  • 09 – День української мови та писемності;
  • 10 – Всесвітній День молоді;
  • 16 – Міжнародний День толерантності;
  • 20 – Всесвітній День дітей;
  • 21 – Всесвітній День привітань;
  • 22 – День Свободи (України);
  • 21 – Всесвітній День відмови від паління;
  • 24 – День подяки

 

 

ГРУДЕНЬ

1 грудня  - Всесвітній День боротьби зі СНІДом;

3 грудня – Міджнародний День інвалідів;

5 грудня – Всесвітній День волонтерів;

6 грудня – День Збройниїх сил України;

7 грудня -  Свято Катерини;

13 грудня –Свято Андрія

14 грудня –День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;

19 грудня – Свято  Миколая  («Святий Наум наведе на ум»),свято дослідників

 

                                                                              СІЧЕНЬ

 

Канікулярний період :

- Тиждень екскурсій та подорожей  «Відкрий для себе Україну»;

- зимова спартакіада «У здоровому тілі – здоровий дух»

- 7 січня – Різдво Христове;

- 11 січня- «Всесвітній день «Дякую»;  

- 22-  січня день Соборності України;

- 27 січня – міжнародний День пам’яті жертв Голокосту;

- 29 січня – День пам’яті героїв Крут;

 

 

 

 

 

 

                                                         ЛЮТИЙ

14 – День святого Валентина

15- День вшанування учасників бойових дій на території інших держав;

15- Стрітення

21 – Міжнародний день рідної мови;

23 – День захисника Вітчизни

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       

 

                                  БЕРЕЗЕНЬ

  • 01 – Всесвітній день цивільної оборони;
  • 08 – Міжнародний день боротьби за права жінок ;
  • 08 – міжнародний день ООН;
  • 21- Всесвітній день поезії;
  • 27 –Міжнародний день театру

 

                               

                                              КВІТЕНЬ

  1. День сміху;

   01- Міжнародний день птахів;

  1. - Міжнародний День дитячої книги;

07- всесвітній День здоров’я;

11 – Міжнародний День звільнення в’язнів фашистських концтаборів;

        День спартакіади допризивної молоді;

12 – Всесвітній День авіації і космонавтики;

3-тя субота квітня – День довкілля;

22 – Міжнародний День Землі;

24 – Міжнародний День солідарності молоді;

26 – Міжнародний день пам’яті жертв радіаційних аварій та катастроф;

29 – Міжнародний день танцю

 

 

 

                                                               ТРАВЕНЬ

-03 – День сонця;

-08 –Всесвітній день Червоного Хреста та Червоного Півмісяця;

-08-09 – Дні пам’яті та примирення,присвячені  пам’яті жертв Другої світової війни;

-2-га неділя травня – День Матері;

-15 – всесвітній День родини;

-3-тя субота  - День європи;

-3-тя субота – День науки;

-3-тя субота- День молодіжних та дитячих громадських організацій;

-3-тя субота – Всесвітній день пам’яті людей,які померли від СНіДу;

-18 – Міжнародний день музеїв;

-24 – День слов’янської писемності і культури;

-24 – Європейський день парків;

-31 – Всесвітній День без тютюну; День сімейного  туризму.

 

 

                                                   ЧЕРВЕНЬ

Накази:

1.Про проведення випускного вечора.

2.про відрядження команди школи на районні туристичні змагання.

3.Про закріплення відповідальних за учнями,схильними до правопорушень,на період літніх канікул.

4.Про стан гурткової роботи в школі та роль факультативних занять в навчально-виховному процесі.

5.Про ефективність участі учнів класу у проведенні позашкільних заходів.

6.Про роботу з обдарованими дітьми.

7.Про стан виховної роботи за навчальний рік,що минув.

           

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
2022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку