«Система внутрішкільного контролю за станом виховної роботи»
Досвідченим стає той педагог,
який вміє аналізувати свою працю.
1.Система внутрішкільного контролю:
- однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості,розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота,спрямована на правовий аспект у вихованні учнів,схильних до правопорушень; адже кожна дитини неповторна ; а кожна особистість потребує творчого підходу,великого терпіння й любові з боку вихователя,вчителя,класного керівника; тільки за умови такого підходу до справи є шанс розкрити й розвивати всі кращі грані чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини;
- робота методичного об’єднання класних керівників у навчальному закладі повинна бути спрямована на формування вмінь класних керівників плідно працювати з учнями,враховуючи інтереси й запити школярів,індивідуальний підхід у виховній роботі,охоплює питання планування,організації та аналізу ефективності виховного процесу,різноманітних засобів виховання;
- методичне об’єднання класних керівників вирішує методичні питання організації виховної роботи у закладі; це навчання класних керівників різним формам роботи з учнями,що спрямовані на формування характеру дитини,знання себе як особистості.
2. Внутрішкільний контроль – це глибоке,всебічне вивчення і аналіз навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі та координація всіх відносин в колективі.
3. Внутрішкільний контроль невіддільний від внутрішкільного управління; результативність внутрішкільного контролю значно залежить від дотримання певних вимог. Це :
4. Здійснення внутрішкільного контролю потребує від керівництва та інших працівників,які залучені до контролю,теоретичної ,методичної підготовки та компетентності,відповідальності при прийнятті рішень за підсумками контролю.
5. Контроль є :
6. Функції контролю: інформаційна ; діагностична; управлінська; стимулююча; адаптаційна
7.Методи контролю :
8.Недоліки управлінської практики:
9 .Недоліки в процесі педагогічного аналізу занять:
10.Виховні завдання ЗВР,ЗНВР полягають у стимулюванні творчої активності кожного члена педагогічного колективу на основі об’єктивного і справедливого оцінювання його роботи,знаходження успіхів та ініціативи.
Педагогічний аналіз як складна аналітико-систематична діяльність вимагає :
11. Практика доводить,що величезний обсяг інформації про стан навчально-виховного процесу й рівень виховання школярів аналізується погано. Це не дає змоги приймати адекватні управлінські рішення щодо виправлення становища відповідно до мети й завдань діяльності педколективів. З іншого боку,треба слідкувати за тим ,щоб не виникала ситуація надлишкової уваги з боку адміністрацій шкіл.
Щодо планування.
1.Повноцінні результативні зміни в діяльності закладу неможливі без високого рівня науково-методичного забезпечення.
2.Річне планування – важливий етап роботи школи.
3. Вибір виховної проблеми ,над вирішенням якої повинен працювати класний керівник,дирекція школи,методичне об’єднання класних керівників повинен виходити із моніторингу стану справ,який дозволяє отримати об’єктивну динаміку,можливість знати і впливати на сильні та слабкі сторони вирішення проблеми. Проблема не може визначатися просто так, повинна аналізуватися,удосконалюватися,змінюватися .
4. Суть планування і його місце в менеджменті
Слово «план» походить від латинського слова planum — площина, рівне місце.
«Планувати- означає думати про майбутнє».
«Планування — це дії, описані для того, щоб їх було здійснено» ( Соєр).
«Майже будь-яку роботу, щоб її взагалі зробити, треба спланувати, принаймні неформально, на кілька хвилин наперед» (Денісон).
Планування в навчальному закладі — процес визначення цілей діяльності колективу навчального закладу та прийняття рішень щодо шляхів їх досягнення.
Зміст процесу планування полягає у пошуку відповідей на три ключових питання:
5.Функції планування
Планування є первісною з-поміж решти функцій управління, оскільки прийняті в процесі її реалізації рішення визначають характер здійснення всіх інших функцій управління. До функцій планування відносяться:
Сутність планування як функції управління полягає в обґрунтуванні цілей і шляхів їх досягнення на основі виявлення комплексу завдань , а також визначення ефективних методів, способів і ресурсів усіх видів, необхідних для виконання цих завдань та встановлення їх взаємозв'язку.
Планування є основною ланкою та організаційним початком всього процесу у навчальному закладі. Нормативні документи встановлюють вимоги до ефективності використання тих чи інших методів управління та результатів діяльності колективу
6.Мета планування
Мета полягає у створенні системи планових документів, які визначають зміст та певний порядок дій для забезпечення тривалого існування навчального закладу та його колективу.
Планування дає змогу виявити проблеми, що існують, і намітити необхідні заходи для їх подолання у майбутньому.
Перспективне планування охоплює період понад 5 років . Такі плани визначають довгостроковий розвиток закладу,колективу. Поточне планування охоплює період до 1 року — піврічне, квартальне, місячне, декадне, тижневе , добове.
7. Етапи планування: постановка цілей і завдань; складання програми дій;виявлення необхідних ресурсів та їх джерел;визначення безпосередніх виконавців і доведення планів до них
8.Принципи планування:
9.Система у плануванні. Слово «система» означає «ціле,що складається з декількох частин», «організація», «лад», «організм поєднання».
Поняття системи – одне із основних в освітньо-науковій діяльності і передбачає наявність декількох об’єктів,пов’язаних між собою, і завдяки цим зв’язкам функціонують як єдине ціле. Будь-яка система має мету свого існування і складається з елементів. Під елементом розуміється така складова,яку не можна розбити на більш дрібні частини. Системний підхід застосовується для вирішення поставлених завдань. При цьому система розбивається на частини,щоб було простіше зробити аналіз щодо кожного окремого елемента,після чого отримані результати знову синтезуються.
Методичні рекомендації «План виховної роботи закладу»
Серпень
Накази :
Календар
Вересень:
Міжнародний День писемності (грамотності);
Жовтень:
Листопад:
ГРУДЕНЬ
1 грудня - Всесвітній День боротьби зі СНІДом;
3 грудня – Міджнародний День інвалідів;
5 грудня – Всесвітній День волонтерів;
6 грудня – День Збройниїх сил України;
7 грудня - Свято Катерини;
13 грудня –Свято Андрія
14 грудня –День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
19 грудня – Свято Миколая («Святий Наум наведе на ум»),свято дослідників
СІЧЕНЬ
Канікулярний період :
- Тиждень екскурсій та подорожей «Відкрий для себе Україну»;
- зимова спартакіада «У здоровому тілі – здоровий дух»
- 7 січня – Різдво Христове;
- 11 січня- «Всесвітній день «Дякую»;
- 22- січня день Соборності України;
- 27 січня – міжнародний День пам’яті жертв Голокосту;
- 29 січня – День пам’яті героїв Крут;
ЛЮТИЙ
14 – День святого Валентина
15- День вшанування учасників бойових дій на території інших держав;
15- Стрітення
21 – Міжнародний день рідної мови;
23 – День захисника Вітчизни
БЕРЕЗЕНЬ
КВІТЕНЬ
01- Міжнародний день птахів;
07- всесвітній День здоров’я;
11 – Міжнародний День звільнення в’язнів фашистських концтаборів;
День спартакіади допризивної молоді;
12 – Всесвітній День авіації і космонавтики;
3-тя субота квітня – День довкілля;
22 – Міжнародний День Землі;
24 – Міжнародний День солідарності молоді;
26 – Міжнародний день пам’яті жертв радіаційних аварій та катастроф;
29 – Міжнародний день танцю
ТРАВЕНЬ
-03 – День сонця;
-08 –Всесвітній день Червоного Хреста та Червоного Півмісяця;
-08-09 – Дні пам’яті та примирення,присвячені пам’яті жертв Другої світової війни;
-2-га неділя травня – День Матері;
-15 – всесвітній День родини;
-3-тя субота - День європи;
-3-тя субота – День науки;
-3-тя субота- День молодіжних та дитячих громадських організацій;
-3-тя субота – Всесвітній день пам’яті людей,які померли від СНіДу;
-18 – Міжнародний день музеїв;
-24 – День слов’янської писемності і культури;
-24 – Європейський день парків;
-31 – Всесвітній День без тютюну; День сімейного туризму.
ЧЕРВЕНЬ
Накази:
1.Про проведення випускного вечора.
2.про відрядження команди школи на районні туристичні змагання.
3.Про закріплення відповідальних за учнями,схильними до правопорушень,на період літніх канікул.
4.Про стан гурткової роботи в школі та роль факультативних занять в навчально-виховному процесі.
5.Про ефективність участі учнів класу у проведенні позашкільних заходів.
6.Про роботу з обдарованими дітьми.
7.Про стан виховної роботи за навчальний рік,що минув.