Наша команда - весела та дружня!
Ми всі різні - і це чудово! Ми народились в різний час, в різних сімʼях, полюбляємо різну їжу та слухаємо різну музику. Але у нас є одне спільне – наша команда! Ми її основа, ми – це учнівське самоврядування філії «Гуньківська ЗОШ І-ІІступенів».
Ми юні, але дуже активні. Ми вчимося один у одного і ростемо разом. Ми всі рівні і цінуємо ідеї та думки кожного. Будь-яка думка висловлюється вголос. Кожна ідея має право на життя. Навіть сама, здавалося б, безглузда ідея - може виявитися геніальною. Ми живемо за правилом трьх літер «Н» - Немає Нічого Неможливого.
Ми радіємо успіхам один одного - адже успіх кожного із нас - це успіх усієї команди! Гордість нашої школи! Ми впевнені, що нудьгувати з нами вам не доведеться!
Сьогодні, будучи головою учнівського комітету філії «Гуньківська ЗОШ І-ІІ ступенів, я не боюся сказати, що учнівське самоврядування є одним із головних напрямків розвитку навчально-виховного закладу. Адже саме в школі учні проводять більшу частину свого життя. А навчити жити нас, учнів, у цьому світі — це одне із першочергових завдань. Учні, які знайшли себе в самоврядуванні, дійсно змінюють життя школи, а в майбутньому внесуть нові зміни і в державі. Бо бути громадянином, відповідальним організатором — цьому вчать саме дитячі об'єднання.
Нам, активістам, належать ідеї щодо створення проектів. Проектна технологія досить сильно захопила учнівське самоврядування школи. За кожен проект відповідає активіст школи, керує проектом педагог. Ця співпраця об'єднує учнів та педагогів, бо будується вона за принципами КТС (колективної творчої справи).
Хочу зазначити, що для нас, учнівське самоврядування це досить серйозно. Вже два роки поспіль учні є активними учасниками ради школи, засідань батьківського комітету школи.
У жовтні активом школи організовано декаду учнівського самоврядування. Прийнято рішення щодо організації серйозних та ділових справ. Під час декади організовано та проведено:
• акцію «Зробимо село чистим!»;
• акцію «Школа для учнів»;
• акцію «Осінь без диму»
• акцію « Молодь за здоров' я!»
Ми взялися за серйозні справи і ставимося до них по-дорослому..
Учнівське самоврядування у нашій школі сьогодні — це доросле і серйозне життя, це активна життєва позиція,це формування особистісних рис, можливість проявити свої лідерські здібності та навчитися бути лідером, уміння жити серед людей, створення позитивного виховуючого середовища, в якому є місце для кожної ДИТИНИ, для кожної ідеї.
І скільки б методичної літератури не було б прочитано, але бажання щось змінити, дати можливість нам бути собою, відчути, що ми не сторонні спостерігачі, а активні учасники шкільного життя — ось що повинно бути першочерговим.
Я особисто вважаю, що все, що робиться з любов'ю, приносить успіх! Цінність учнівського самоврядування полягає в тому, що учні глибоко і всебічно проникають у сутність своїх прав та обов'язків. Відповідальні справи керівництва всім життям школи доручаються. І спочатку частині активу, а потім поступово, всьому учнівському колективу. І ось чому з самого початку організації учнівського самоврядування необхідно чітко
сформувати права та обов’язки кожного активіста.
ЕТАПИ РОЗВИТКУ САМОВРЯДУВАННЯ
Перший етап — організаційна робота.
Його головне завдання полягає в організаторській роботі щодо зосередження уваги педагогічного та учнівського колективів на проблемах учнівського самоврядування, створення дитячої організації відповідно до потреб учнів, їх запитів та інтересів.
На цьому етапі розв'язуються питання:
• розробляється оптимальна структура учнівського самоврядування з урахуванням специфіки школи;
• визначається проблемне питання школи;
• визначається мета, завдання, ідея та девіз спілки;
• розробляється документація (Положення, статут);
• визначаються права та обов'язки органів учнівського самоврядування;
• обирається актив.
Метою учкому є: згуртування дітей та юнацтва на цікаві, добрі та корисні справи; виховання найвищих почуттів людяності — любові до рідної землі, до своєї родини, свого народу; пошани до історичного минулого, до культури; виховання доброти та милосердя; захист прав та інтересів, розвиток індивідуальних та творчих здібностей; активізація ролі учнівського самоврядування; виховання в учнів активної життєвої позиції; впровадження у практику виховної системи школи інноваційних технологій.
Провідна ідея: всебічне виховання особистості через участь в органах
учнівського самоврядування.
Другий етап полягає в організації безпосередньої роботи учнівського самоврядування. В ході його реалізації організовується практична діяльність органів учнівського самоврядування, уточнюються функції кожної творчої групи, його членів виходячи з їх прав та обов'язків, проводиться систематичне навчання активу з питань планування, проведення засідань, рейдів, перевірок, чергувань тощо.
Третій етап характеризується постійним удосконаленням організаційної діяльності учнів.
На цьому етапі:
• активізується роль учнівського самоврядування в житті школи відповідно до накопичення дітьми організаторського досвіду;
• розширюються права та обов'язки органів учнівського самоврядування вдосконалюється його структура.
Школа керується інтересами і потребами дітей, вона прагне стати улюбленим місцем, де учні не лише вчаться, а й живуть повноцінним і духовним життям.
Діти — учасники життя, а не сторонні спостерігачі. Вони наповнені вірою у життя і готові його змінити.
«МАЛЕНЬКІ ТАЄМНИЦІ» УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ ШКОЛИ З ТОЧКИ ЗОРУ АКТИВУ ШКОЛИ
1. В основі стосунків активу школи — ДРУЖБА!
2. Актив має загальну мету — РОБОТА НА АВТОРИТЕТ ТА ІМІДЖ ШКОЛИ!
3.Перш за все участь в житті школи потрібна МЕНІ САМОМУ!
4.Актив — це життєвий ДОСВІД, ПІДГОТОВКА до дорослого життя, до САМОСТІЙНОСТІ!
5.Я стаю ВПЕВНЕНИМ В СОБІ!
6.Вабить РІЗНОМАНІТНІСТЬ шкільного життя!
7.Можливість бути ПОЧУТИМ!
8.Вільне висловлювання своїх ДУМОК!
9.Актив — це робота над СОБОЮ, ШЛЯХ ДО ПІДВИЩЕННЯ САМООЦІНКИ!
10.Нас об'єднує ЦІКАВА КОЛЕКТИВНА ТВОРЧА СПРАВА!
ПАМ’ЯТКА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
1. Отримавши доручення, перш за все визнач його мету, завдання і відповідно до терміну сплануй свою роботу та роботу групи.
2. Не сиди склавши руки, коли інші працюють: включайся в роботу.
3. До товаришів стався справедливо, суди по роботі, а не по словах.
4. Будь тактовним, ввічливим. Треба вміти не тільки говорити, а й слухати.
5. Чітко усвідом свої обов’язки та права.
6. Пам’ятай: «Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберем золоті».