«Робота в групах – інструментарій педагогіки партнерства. Математична галузь» зібраний матеріал, який містить зразки організації поетапної роботи у парах та групах на уроках математики у 3 класах НУШ. У методичних розробках використано дієві технології, активні методи і прийоми роботи, запроваджено сучасні форми роботи, які сприятимуть формуванню математичної та соціальної компетентностей у даної вікової категорії здобувачів освіти.
№ 25
1. Об’єднання в групи.
На столі вчитель розміщує картки з написами назв океанів «Тихий океан», «Індійський океан», «Атлантичний океан», « Північний Льодовитий океан». Діти витягують картки і за назвами океанів об’єднуються в групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Допоможіть плавцям доплисти до берега. Запишіть вирази та знайдіть їх значення.
1 – ша група
* Ділене 56, дільник є різницею чисел 14 і 6.
* Зменшуване виражене добутком чисел 8 і 9, від’ємник 8.
* Ділене виражене сумою 33 і 7, дільник 8.
* Перший множник 6, другий – виражений різницею чисел 16 і 8.
2 – га група
* Добуток чисел 3 і 8 збільшити на 27.
* Число 83 зменшити на частку чисел 48 і 8.
* Перший множник 8, другий – виражений різницею чисел 16 і 8.
* Ділене виражене сумою 54 і 18, дільник 8.
3 – тя група
* Різницю чисел 45 і 37 помножити на суму чисел 1 і 6.
* Частку чисел 72 і 8 збільшити на 27.
* Число 4 помножити на різницю чисел 64 і 56.
* Ділене виражене сумою 16 і 48, дільник 8.
4 – та група
* Число 95 зменшити на добуток чисел 8 і 2 .
* Різницю чисел 40 і 32 збільшити у 5 разів.
* Ділене 64, дільник є різницею чисел 24 і 16.
* Добуток чисел 5 і 8 збільшити на добуток чисел 3 і 7.
4. Презентація роботи груп.
№ 26
1. Об’єднання в групи.
Діти по черзі називають зимові місяці «грудень», «січень», «лютий». За їх назвами об’єднуються в групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
1) Робота з геометричним матеріалом.
За малюнком запишіть: 1 – ша група – тупокутні трикутники; 2 – га група – прямокутні трикутники; 3 – тя група – гострокутні трикутники.
2) Порівняйте вирази.
1 – ша група: 56 : 8 56 : 7 ; 35 + 8 * 5 48 – 6 * 9.
2 – га група: 42 : 7 42 : 6 ; 54 – 3 * 8 24 + 2 *7.
3 – тя група: 40 : 8 35 : 7 ; 24 – 16 : 8 72 – 8 * 9.
4. Презентація роботи груп.
№27
1. Об’єднання в групи.
Вчителю потрібні невеликі листочки за кількістю учнів. На кожному він пише номер (номери за кількістю груп). Потім учні витягують по одному номеру і мовчки шукають свою групу.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Незнайко був не уважний на уроці і не зрозумів як виконати наступне завдання. Давайте допоможемо йому. Складіть і розв’яжіть задачу за короткою умовою (у розв’язанні спочатку записати буквений вираз).
І – а кг
? кг
ІІ - ?, на к кг
Якщо а = 41, к =17 – 1 – ша група;
а = 32, к = 22 – 2 – га група;
а = 24, к = 48 – 3 – тя група.
4. Презентація роботи груп.
№28
1. Об’єднання в групи.
Гра «Звуки» Вчитель шепоче на вухо кожному назву тварини або птаха, кількість тварин за кількістю потрібних груп; діти ходять по кімнаті і видають звуки своєї тварини; знайшовши таку ж тварину, треба взятися за руки і далі шукати інших разом; всі ходять, поки не знайдуть всіх членів своєї групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Звірята дуже поспішали до лісової школи і розгубили знаки. Допоможіть звірятам. Розставте знаки арифметичних дій так, щоб вийшли правильні рівності.
1 – ша група: 5 3 4 = 11
8 2 7 = 28
20 5 6 = 24
2 – га група: 12 3 4 = 8
18 6 2 = 6
5 8 4 = 36
3 – тя група: 30 3 3 = 9
21 7 2 = 1
2 9 3 = 21
4. Презентація роботи груп.
№ 29
1. Об’єднання в групи.
В класі заховані снігові кульки в середині яких є завдання. Діти шукають їх, виконують завдання і об’єднуються в групи (за однаковими відповідями).
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
1) Обчисліть, використовуючи за потреби переставний закон множення.
1 – ша група: 3 * 6 * 2 = 2 – га група: 2 * 8 * 4 =
2 * 4 * 9 = 4 * 9 * 2 =
3 * 8 * 3 = 3 * 7 * 2 =
3 – тя група: 4 * 7 * 2 = 4 – та група: 2 * 8 * 4 =
2 * 6 * 4 = 5 * 9 * 2 =
3 * 7 * 3 = 3 * 9 * 2 =
2) Гра «Веселі задачки»
1 – ша група:
Чотири полички ми змайстрували,
По дев’ять книжок на них поклали.
Нас похвалили батько і мати
І попросили книжки порахувати.
2 – га група:
На дереві сім гнізд було,
По вісім птахів в них жило.
Не полохайте ви їх,
А порахуйте, скільки всіх?
3 – тя група:
Вшістьох за декілька хвилин,
По дев’ять чистим картоплин.
Зваримо суп із них,
Скільки буде в супі їх?
4 – та група:
Дятел шість годин літав,
Короїдів поїдав.
Щогодини вісім їв.
Скільки знищив шкідників?
4. Презентація роботи груп.
№ 30
1. Об’єднання в групи.
Учні витягують собі цукерку з чарівної скриньки і об’єднуються в групи за формою або розміром цукерки.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Наш Незнайко знову нічого не знає. Допоможіть йому. 1) Разом із ним пригадайте сполучний закон множення і застосуйте його обчислюючи вирази.
1 – ша група 2 – га група 3 – тя група
7 · 5 · 2 = 9 · 4 · 2 = 5 · 2 · 6 =
3 · 3 · 7 = 8 · 3 · 2 = 3 · 3 · 8 =
2 · 4 · 8 = 6 · 2 · 3= 4 · 2 · 3 = 2) Визначте серед поданих записів рівняння.
Х – 36 = 12; 22 + 19 = 41; 85 + Х = 94; 49 – 35 8; 17 + Х =35.
4. Презентація роботи груп.
№ 31
1. Об’єднання в групи.
Клас об’єднується в дві групи за розрахунком на 2 – х персонажів: «вовків» і «зайців».
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Гра «Хто швидше»
Виграє та команда, яка швидше поверне розв’язані вирази вчителеві.
0 * 364 = 134 * 1 =
742 * 0 = 7 642 * 1 =
34 865 * 0 = 1 * 325 =
985 * 0 = 1 * 432 =
0 * 756 = 4 315 * 1 =
542 * 0 = 1 * 432 =
212 * 0 = 463 * 1 =
1 234 * 0 = 1 * 23 111 =
0 * 513 = 1 * 231 =
0 * 95 711 = 222 * 1 =
4. Презентація роботи груп.
№ 32
1. Об’єднання в групи.
Потрібну кількість пазлів вчитель розділяє на частини, перемішує і роздає учасникам. Учні знаходять інші частини свого пазла і об’єднуються в групу.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Яхта з відпочиваючими наближалась до острова. Але біда! Перед островом з’явились пірати. Вони вимагають виконати їхні завдання, щоб потрапити на острів. Розв’яжіть їхні приклади.
1 – ша група: 2 – га група: 3 – тя група:
(4+5):(4+5)= 36:1+5= (18:3):6=
(37+17+8):1= (18:3):1= 36:(1+5)=
Знайдіть невідомих.
Х ∙ 8 = 8 Х : 1 = 7 4 : Х = 4
4. Презентація роботи груп.