Робота в парах на уроках фізичної культури

Про матеріал
Робота в парах є однією із форм роботи в малих групах. Ця форма часто використовується в організації уроку з фізичної культури і є однією з найцікавіших для дітей.
Перегляд файлу

Робота в парах на уроках фізичної культури

Виходячи зі специфіки діяльності навчальний предмет фізична культура є «обділеним» у можливості використання багатьох  форм і методів роботи. Використання  деяких відомих і практикуючих форм роботи на інших предметах  не є доцільним під час проведення занять з фізичної культури і зачасту призводить до зниження щільності уроку та втрати інтересу у дітей до занять. Відповідно погіршується емоційний мікроклімат на уроці.

Різновидом форм роботи в малих групах є робота в парах. Ця форма часто використовується в організації уроку з фізичної культури і є   однією з найцікавіших для дітей.  Для вчителя це безкінечне поле для творчості, для учнів – цікаві і різноманітні завдання, позитивний мікроклімат, можливість порівнювати, оцінювати, допомагати, підтримувати, приймати рішення, робити висновки.

При роботі в парах можна виділити такі  напрямки:

  • Технічно - тактичний (вдосконалення вивчених елементів (виконання вправ в ускладнених умовах), виправлення помилок (можливість самому помітити і акцентувати увагу на помилку в тому чи іншому елементі чи дії), вивчення та відпрацювання тактичних елементів спортивних ігор (вправа «дзеркало», схема «захисник - нападник», навчальна гра 1х1, 2х2 і т д.), підвищення щільності занять (кожна дитина на початку отримує завдання  на частину або весь урок)
  • Розвивальний (стимулює до відповідального виконання поставлених задач і потреби показати якомога кращий результат(діти прикладають максимум зусиль для виконання задач), покращує розвиток фізичних якостей (як і в першому напрямку діти виконують вправи в ускладнених умовах, партнери – одне ціле));
  • Психо - емоційний (можливість контролю(за напарником) та потреба в самоконтролі (щоб не отримати зауваження від товариша), забезпечення позитивного мікроклімату (діти розуміють значимість кожного із них і відповідальність не лише за свої дії, а і за дії партнера), сприяння розвитку морально - вольових якостей (взаємодопомоги, взаємопідтримки,  поваги до суперника та партнера, принципів чесної боротьби )).

Діти середнього і старшого шкільного віку з радістю беруть на себе відповідальність за однокласника. Наприклад за учнем який за якихось причин не засвоїв навчальний матеріал на достатньому рівні на певний період закріплюється  більш сильний учень і пара отримує  завдання (наприклад  покращити результат з підтягування у висі). В кінці зазначеного терміну обов’язково перевірити і оцінити результат роботи учнів. 

Роботу в парах можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети: засвоєння, закріплення, перевірки знань тощо. За умов парної роботи всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватись. Робота в парах дає учням час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію.

Вправи в парах , як і будь які інші, розподіляють на статичні та динамічні:

1) динамічні фізичні вправи. При їх виконанні м’язи працюють в ізотонічному режимі періоди скорочення м’язових волокон чергуються з періодами їх розслаблення. Це такі динамічні рухи: згинання, розгинання, відведення, приведення, супінація, пронація та колові рухи.

2) статичні фізичні вправи. При їх виконанні м’язи працюють в

ізометричному режимі. Це такі вправи, під час яких м’язи напружуються,

але не змінюють своєї довжини. Ці вправи розвивають силу м’язів, збільшують тонус судин, покращують трафіку тканин.

За час моєї роботи в школі я систематизувала і визначила вправи,  найбільше подобаються дітям різного шкільного віку.  На уроці рекомендовано використовувати 10-12 загальнорозвивальних вправ для різних груп м’язів, акцентуючи увагу на тих групах, що отримають максимальне навантаження на даному занятті. 


 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
952
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку