Робота в парах на уроках фізичної культури
Виходячи зі специфіки діяльності навчальний предмет фізична культура є «обділеним» у можливості використання багатьох форм і методів роботи. Використання деяких відомих і практикуючих форм роботи на інших предметах не є доцільним під час проведення занять з фізичної культури і зачасту призводить до зниження щільності уроку та втрати інтересу у дітей до занять. Відповідно погіршується емоційний мікроклімат на уроці.
Різновидом форм роботи в малих групах є робота в парах. Ця форма часто використовується в організації уроку з фізичної культури і є однією з найцікавіших для дітей. Для вчителя це безкінечне поле для творчості, для учнів – цікаві і різноманітні завдання, позитивний мікроклімат, можливість порівнювати, оцінювати, допомагати, підтримувати, приймати рішення, робити висновки.
При роботі в парах можна виділити такі напрямки:
Діти середнього і старшого шкільного віку з радістю беруть на себе відповідальність за однокласника. Наприклад за учнем який за якихось причин не засвоїв навчальний матеріал на достатньому рівні на певний період закріплюється більш сильний учень і пара отримує завдання (наприклад покращити результат з підтягування у висі). В кінці зазначеного терміну обов’язково перевірити і оцінити результат роботи учнів.
Роботу в парах можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети: засвоєння, закріплення, перевірки знань тощо. За умов парної роботи всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватись. Робота в парах дає учням час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію.
Вправи в парах , як і будь які інші, розподіляють на статичні та динамічні:
1) динамічні фізичні вправи. При їх виконанні м’язи працюють в ізотонічному режимі періоди скорочення м’язових волокон чергуються з періодами їх розслаблення. Це такі динамічні рухи: згинання, розгинання, відведення, приведення, супінація, пронація та колові рухи.
2) статичні фізичні вправи. При їх виконанні м’язи працюють в
ізометричному режимі. Це такі вправи, під час яких м’язи напружуються,
але не змінюють своєї довжини. Ці вправи розвивають силу м’язів, збільшують тонус судин, покращують трафіку тканин.
За час моєї роботи в школі я систематизувала і визначила вправи, найбільше подобаються дітям різного шкільного віку. На уроці рекомендовано використовувати 10-12 загальнорозвивальних вправ для різних груп м’язів, акцентуючи увагу на тих групах, що отримають максимальне навантаження на даному занятті.