Конспект індивідуального корекційно-розвиткового
логопедичного заняття
з автоматизації звука [р] у словосполученнях, реченнях.
Підготувала: Артюхова Катерина Євгенівна,
вчитель-логопед, спеціаліст І категорії
Тема: Автоматизація звука [р] у словосполученнях, реченнях.
Мета: - автоматизувати звук [р] у словосполученнях, реченнях;
Обладнання: новорічний дощик, невеличкий м’ячик, авторська дидактична інтерактивна гра «Що знайшов Рома?», комп’ютер (або планшет, або сенсорний телефон).
Хід заняття
«Доброго ранку!
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку тобі i мeнi!»
(Пальцями правої руки по черзі „вітатися" з одноіменними пальцями лівої руки, торкаючись один до одного кінчиками).
Новорічний дощик тримати перед обличчям, трішки вище носа. Висунути язик, кінчик підняти догори. Дути на язик, посилаючи струмінь повітря на дощик, щоб він підлітав.
Підкидувати м’ячик спочатку правою рукою, промовляючи відкритий склад [ра] ([ро], [ру], [ре], [ри], [рі]), потім підкидувати м’ячик лівою рукою, промовляючи закритий склад [ар] ([ор], [ур], [ер], [ір])
Мета: допомогти герою, хлопчику Ромі, правильно назвати, що він побачив чи знайшов у дворі та на березі моря.
Хід гри: 1. «Рома у дворі» (слайд 1) учень натискає на перо, дивиться, що знаходиться під пером та проговорює речення: «Під пером риба» (при ускладненні завдання та при відпрацюванні узгодженості слів за відмінками - «Під пером Рома побачив рибу») тощо.
2. «Рома на морі» (слайд 2) учень натискає на відро, бачить, що знаходиться під відром, та промовляє речення: «Під відром перлина» (при ускладненні завдання та при відпрацюванні узгодженості слів за відмінками - «Під відром Рома знайшов перлину») тощо.
Логопед пропонує учню вимовляти чистомовки на звук [р] одночасно з імітацією рухів:
Рі-рі-рі: Що ти бачиш угорі?
Рю-рю-рю: Бачу ясную зорю.
Рі-рі-рі: Ще що бачиш угорі?
Ря-ря-ря: Небо синє, як моря.
Рі-рі-рі: Ще що бачиш угорі?
Ри-ри-ри: Там літають комари.
Ра-ра-ра: З комарами мошкара.
Ра-ра-ра: Розбігаймось до утра!