Робота з дитячою книжкою. В. Сухомлинський "Чому кіт умивається після обіду"

Про матеріал
Конспект розрахований на знайомство дітей с творчістю Василя Сухомлинського, розвиток усного мовлення, розширення дитячої лексики, любові до читання книжок. Формування вміння розрізняти літературні і народні казки.
Перегляд файлу

План - конспект

уроку з української мови ( навчання грамоті )

для 1 класу

підготувала вчитель початкових класів І категорії

КЗ «ЛСШ І-ІІІ ступенів № 8»

2021 н.р.

КОРБАН Людмила Андріївна

 

УКРАЇНСЬКА МОВА . НАВЧАННЯ ГРАМОТІ . РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ .

НАЗВА УРОКУ . Пухнасті котики.

Тема уроку : В.О.Сухомлинський  « Чому кіт умивається після обіду».

Мета уроку : ознайомити учнів з казкою та прочитати її на уроці ; формувати вміння спілкуватися на уроці українською мовою                                                 Розвивати мовленнєві навички дітей, збагачувати словниковий запас учнів ;     розширювати їх знання з усної народної творчості ; розвивати творчу уяву ,пам’ять ; виховувати любов до свійських тварин , лагідне ставлення до них ;  плекати бажання стати « завзятими читачами»

Тип уроку : комбінований

Освітні галузі : мовно-літературна , природнича , соціальна  , математична .

Методи й прийоми :  Робота в  групах

                                        Метод «Прес»

                                        Метод «Мікрофон»

                                        Речення з відкритим  кінцем ;

                                       «Чарівна лінієчка» для рефлексії

Обладнання : Текст оповідання ,  ілюстрації кошачих , кольорові олівці , розмальовка «Котик у цифрах», портрет В.О.Сухомлинського.

 Література :  сайт «ВСЕ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ» О. В .Мартиненко «Читацька діяльність молодших школярів» ;сайт «ВСЕОСВІТА»  О.О. Хроменко «Методичні поради. Робота з дитячою книжкою», 2020 рік .

                                                                   

                                    Перебіг  уроку

І. Організація класу

Дзвоник знов дзвенить для нас ,

Розпочати урок час .

Попрацюємо на славу ,

Щоб сказати у кінці :

« І дівчата і хлоп’ята  ,

Всі ви просто молодці » .

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Чистомовка

C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\002.jpg

 

 

2. Скоромовка . П. Воронько «Падав сніг ….»

Падав сніг на поріг

Кіт зліпив собі пиріг.

Поки мазав , поки пік ,

А пиріг водою стік.

Кіт не знав , що на пиріг

Треба тісто , а не сніг.

3. Гра «Словниковий вінегрет»

- Назвіть білі слова ;

- Назвіть блакитні слова ;

 - Назвіть пухнасті слова .

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів .

  • Перш ніж почати працювати над новою темою , будь ласка , відгадайте таку загадку :

 

Має вуса , пишний хвіст ,

І негарну звичку :

Спершу добре він поїсть ,

Після- вмиє личко .

 

C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\9vISwkIno2k.jpg

Учні : Це кіт  .

 

  • Правильно . Це наші улюблені котики . У багатьох із вас є свої власні коти . Пригадайте як їх звати ? ( Діти назівають клички своїх котів ). Сьогодні наш кіт Васько буде з нами цілий урок .Йому теж цікаво подивитися , як ви вмієте прцювати , як ви навчилися читати .

 

 

 

 

V. Повідомлення теми і задач уроку .

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про наших пухнастих друзів –котів .Прочитаємо  оповідання В.О.Сухомлинського , яке  так і називається «Чому кіт умивається після обіду» . Виконаємо декілька  цікавих завдань .

 

VІ. Робота над новим матеріалом .

  • Діти , як ви вважаєте . чому дійсно кіт вмивається не перед обідом . а після того як поїсть ?

 

Метод « ПРЕС» : Діти починають свої відповіді зі слів « Я думаю , тому що …..» , « Я вважаю , що казка має таку назву тому , що ….»

Учитель : через декілька хвилин ми дізнаємося , чому кіт вмивається  після обіду , і порівняємо ваші відповіді . А зараз невеличка інформація про сімейство кошачіх , яку підготували наші натуралісти- дослідники .

 

Діти зачитують підготовлену до уроку інформацію .

1 учень . На планеті Земля існує 46 видів предстаників сімейства кошачих . Вони бувають великими і маленькими .

2 учень . Вони живуть у джунглях , горах , африканській савані , тайзі.

 

3 учень . Усі кошачі хижаки , гарно лазять по деревах , прекрасні мисливці.

 

4 учень . Прекрасно бачать у темряві. Гепард найшвидша тварина у світі . А лев взагалі – ЦАР ТВАРИН .

5 учень . Про котів складено немало приказів , загадок ,пісень, казок

Учитель .Прекрасно . А зараз познайомимось візуально з представниками сімейства кошачих .

 ЦЕ  ЛЕВ – ЦАР ТВАРИН .

C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\61c68bbd60c45b8c13fde6f719982f0e.jpg

Це тигр .

C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\nastol.com.ua-102889.jpg

 

Це ягуар .

C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\0d85dd812963d2d7829e77734aad50de.jpg

Це барс.C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\399729e6c06e3142cf194393b7068310.jpg

C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\cea3a50f1a4ff3f4a545b8f4cef6e923.jpg

Це пантера .

 

Це рись .

C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\5248810f31aa6e4b4de82895b340c54e.jpg

  • Звичайно , це не всі представники цього славетного сімейства ,але навіть глядячи на цих , зразу виникає  думка , що це сильні , мужні,відважні тварини , але все рівно вони – коти !
  • Коти завжди поряд з людиною. Навіть в кам’яному віці коти прийшли жити до людей . Славетний англійський письменник Рід’ярд Кіплінг написав книжку « Кішка, що гуляє сама по собі» , а в стародавньому Єгипті  . бала Богиня Кішка – Бастет, якій  єгиптяни побудували храм . Ця богиня охороняла людські оселі від страшних духів.
  • В.О.Сухомлинський – це відомий український народний вчитель , письменник, науковець . Все своє життя він пропрацював в сільській школі на Кіровоградщині . Він по праву- гордість українського народу . Все своє життя він присвятив праці вчителя , жив тільки для дітей . Своє серце він віддавав дітям . Написав для них більше 800 казок і оповідань.
  •  

 

        C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\002 (1).jpg

 

 

 

 

  • Наші етнографи підготували декілька приказів про котів .

 

1 учень . Кіт мурличе – гостей кличе

2 учень . У кішки – дев’ять життів

3 учень . Сильніше кішки звіра немає

4 учень . Як кіт на печі – холода на дворі

5 учень . Не все коту Масляна .

 

2.  Читання казки  учителем .

. C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\007.jpg

 

3. Відповіді на запитання вчителя

 

  • Кого зловив кіт ?
  • Що йому сказав горобець?
  • Чи виконав кіт прохання горобця ? Як ?
  • Так чому ж тепер кіт умивається тільки після обіду ?
  •        (  Фіз . хвилинка  )
  • Читання оповідання учнями   « ланцюжком »
  • Переказ казки  учнями .
  • Інсценування оповідання учнями у класі .

 

VІІ. Узагальнення  та систематизація вивченого матеріалу .

  1. Гра « Вгадай котика» Учитель називає представників кашачих , а учні плескають в долоні , якщо інша тварина , у класі тиша.
  2. Гра «Додай слово» ( речення з відкритим кінцем )

Котик великий , а мишка ……….. ( маленька )

Собака гавкає  а котик ……….( мурчить )

Живуть , як кішка з ……  ( собакою )

  1. Робота в групах . «Обведи по цифрах і розфарбуй котика» .Яка група скоріш виконає завдання .

VІІІ. Підсумок уроку . Метод «Мікрофон». Релаксація .

  • Як називалось оповідання , яке ми прочитали ?
  • Як люди повинні ставитися до котів та інших наших братів менших ?
  •  Яке це було оповідання сумне чи веселе ?
  • Хто вам більше сподобався горобчик чи котик ? Чому ?
  • Чи важко вам було читати твір ? Покажіть на лінійці ?

 

                             C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\image234.jpg

  •  Ви чудово попрацювали на уроці ! Всім на пам’ять про урок     малюнок нашого доброго котика .
  •  C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\a78538423ad798405a4fc984fdc4159c.jpg
  •                                          Додаток 1

 C:\Users\Ludmila\Desktop\АТЕСТАЦІЯ\c5eb04125cee326d2c42df80312461de.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Потапенко Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 березня 2021
Переглядів
1872
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку