План - конспект
уроку з української мови ( навчання грамоті )
для 1 класу
підготувала вчитель початкових класів І категорії
КЗ «ЛСШ І-ІІІ ступенів № 8»
2021 н.р.
КОРБАН Людмила Андріївна
УКРАЇНСЬКА МОВА . НАВЧАННЯ ГРАМОТІ . РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ .
НАЗВА УРОКУ . Пухнасті котики.
Тема уроку : В.О.Сухомлинський « Чому кіт умивається після обіду».
Мета уроку : ознайомити учнів з казкою та прочитати її на уроці ; формувати вміння спілкуватися на уроці українською мовою Розвивати мовленнєві навички дітей, збагачувати словниковий запас учнів ; розширювати їх знання з усної народної творчості ; розвивати творчу уяву ,пам’ять ; виховувати любов до свійських тварин , лагідне ставлення до них ; плекати бажання стати « завзятими читачами»
Тип уроку : комбінований
Освітні галузі : мовно-літературна , природнича , соціальна , математична .
Методи й прийоми : Робота в групах
Метод «Прес»
Метод «Мікрофон»
Речення з відкритим кінцем ;
«Чарівна лінієчка» для рефлексії
Обладнання : Текст оповідання , ілюстрації кошачих , кольорові олівці , розмальовка «Котик у цифрах», портрет В.О.Сухомлинського.
Література : сайт «ВСЕ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ» О. В .Мартиненко «Читацька діяльність молодших школярів» ;сайт «ВСЕОСВІТА» О.О. Хроменко «Методичні поради. Робота з дитячою книжкою», 2020 рік .
Перебіг уроку
І. Організація класу
Дзвоник знов дзвенить для нас ,
Розпочати урок час .
Попрацюємо на славу ,
Щоб сказати у кінці :
« І дівчата і хлоп’ята ,
Всі ви просто молодці » .
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Чистомовка
2. Скоромовка . П. Воронько «Падав сніг ….»
Падав сніг на поріг
Кіт зліпив собі пиріг.
Поки мазав , поки пік ,
А пиріг водою стік.
Кіт не знав , що на пиріг
Треба тісто , а не сніг.
3. Гра «Словниковий вінегрет»
- Назвіть білі слова ;
- Назвіть блакитні слова ;
- Назвіть пухнасті слова .
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів .
Має вуса , пишний хвіст ,
І негарну звичку :
Спершу добре він поїсть ,
Після- вмиє личко .
Учні : Це кіт .
V. Повідомлення теми і задач уроку .
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про наших пухнастих друзів –котів .Прочитаємо оповідання В.О.Сухомлинського , яке так і називається «Чому кіт умивається після обіду» . Виконаємо декілька цікавих завдань .
VІ. Робота над новим матеріалом .
Метод « ПРЕС» : Діти починають свої відповіді зі слів « Я думаю , тому що …..» , « Я вважаю , що казка має таку назву тому , що ….»
Учитель : через декілька хвилин ми дізнаємося , чому кіт вмивається після обіду , і порівняємо ваші відповіді . А зараз невеличка інформація про сімейство кошачіх , яку підготували наші натуралісти- дослідники .
Діти зачитують підготовлену до уроку інформацію .
1 учень . На планеті Земля існує 46 видів предстаників сімейства кошачих . Вони бувають великими і маленькими .
2 учень . Вони живуть у джунглях , горах , африканській савані , тайзі.
3 учень . Усі кошачі хижаки , гарно лазять по деревах , прекрасні мисливці.
4 учень . Прекрасно бачать у темряві. Гепард найшвидша тварина у світі . А лев взагалі – ЦАР ТВАРИН .
5 учень . Про котів складено немало приказів , загадок ,пісень, казок
Учитель .Прекрасно . А зараз познайомимось візуально з представниками сімейства кошачих .
ЦЕ ЛЕВ – ЦАР ТВАРИН .
Це тигр .
Це ягуар .
Це барс.
Це пантера .
Це рись .
1 учень . Кіт мурличе – гостей кличе
2 учень . У кішки – дев’ять життів
3 учень . Сильніше кішки звіра немає
4 учень . Як кіт на печі – холода на дворі
5 учень . Не все коту Масляна .
2. Читання казки учителем .
.
3. Відповіді на запитання вчителя
VІІ. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу .
Котик великий , а мишка ……….. ( маленька )
Собака гавкає а котик ……….( мурчить )
Живуть , як кішка з …… ( собакою )
VІІІ. Підсумок уроку . Метод «Мікрофон». Релаксація .