Робота з компонентом JMenu при створенні інтерфейса користувача в програмах на мові Java

Про матеріал
Стандартне меню в java реалізоване в класі JMenu. Меню може містити інші меню у вигляді підменю. Для того щоб розмістити пункти меню в горизонтальну смугу використовується інший клас JMenuBar. Рядок меню можна розмістити не тільки зверху вікна, але і знизу і посередині.
Перегляд файлу

Тема: Робота з компонентом JMenu при створенні інтерфейса користувача в програмах на мові Java

 

1.                 Мета роботи: Засвоїти методологію створення інтерфейса користувача в програмах на мові Java

2.                 Загальні відомості

Стандартне меню в java реалізоване в класі JMenu. Меню може містити інші меню у вигляді підменю. Для того щоб розмістити пункти меню в горизонтальну смугу використовується інший клас JMenuBar.

Рядок меню можна розмістити не тільки зверху вікна, але і знизу і посередині.

Таким чином спочатку створюється рядок меню:

JMenuBar menuBar = new JMenuBar();

Щоб помістити рядок меню у верхню частину фрейму пишеться:

frame.SetJMenuBar(menuBar);

Далі залишається заповнити його відповідними меню. Для цього для кожного меню створюється свій об’єкт:

JMenu fileMenu=new JMenu(“Файл”);

JMenu editMenu=new JMenu(“Редагувати”);

Далі усі основні меню додають до рядка меню:

menuBar.add(fileMenu);

menuBar.add(editMenu);

Аналогічно додємо до меню пункти підменю:

JMenu fileMenu = new JMenu("Файл");

menuBar.add(fileMenu);

JMenuItem openItem = new JMenuItem ("Відкрити");

fileMenu.add(openItem);

Також до пунктів меню можна додати розділювачі:

fileMenu.addSeparator().

До кожного пункту меню можна додати зображення та свій обробник події. Наступна програма демонструє створення меню та роботу з ним.

3.     Приклад :

 

 

import java.awt.Event;

import java.awt.event.ActionEvent;

import java.awt.event.ActionListener;

import java.awt.event.KeyEvent;

import javax.swing.*;

 

public class ProgramMenu {

         public static final int DEFAULT_WIDTH = 300;

         public static final int DEFAULT_HEIGHT = 200;

 

    public static void main(String[] args) {

        //створюємо фрейм

        JFrame frame = new JFrame();

        frame.setSize(DEFAULT_WIDTH, DEFAULT_HEIGHT);

        frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);

        //додаємо меню

        frame.add(new Menu(frame));

        frame.setVisible(true);

    }

}

 

class Menu extends JMenuBar{ 

    public Menu(JFrame frame ){

       //створюємо рядок меню

       JMenuBar menuBar = new JMenuBar();

       //додаємо рядок меню у фрейм

       frame.setJMenuBar(menuBar);

 

       //Меню "Файл"

       JMenu fileMenu = new JMenu("Файл");

       menuBar.add(fileMenu);

       //додаємо пункти в меню файл

       JMenuItem openItem = new JMenuItem ("Відкрити");

       fileMenu.add(openItem);

       //додаємо розділювач

       fileMenu.addSeparator();

 

        JMenuItem saveItem = new JMenuItem ("Зберегти");

       fileMenu.add(saveItem);

 

       //створити меню "закрити" в якому поряд з написом буде зображення

       JMenuItem closeItem = new JMenuItem ("Закрити", new ImageIcon("CloseIcon.jpg"));

       fileMenu.add(closeItem);

       //додаємо обробник подій використавши безіменний внутрішній клас

       closeItem.addActionListener(new ActionListener( ) {

            @Override

            public void actionPerformed(ActionEvent e) { System.exit(0); }

        });

 

       // додаємо гарячу клавіші Ctrl-X до пункту "Закрити"

        closeItem.setMnemonic(KeyEvent.VK_X);

        closeItem.setAccelerator(

                KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_X, Event.CTRL_MASK));

 

       // меню "Вигляд"

       JMenu viewMenu = new JMenu("Вигляд");

       menuBar.add(viewMenu);

 

       // меню "Допомога"

       JMenu helpMenu = new JMenu("Допомога");

       menuBar.add(helpMenu);

       // можна використати метод add()

       // для додавання пунктів в меню зразу ж при створенні

       JMenuItem helpItem = helpMenu.add("Довідка");

       JMenuItem aboutItem = helpMenu.add("Про програму");     

    }  

}

 

3. Завдання

 

Перевірити роботу програм наведених у загальній частині. Оформити та здати звіт.

 

docx
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку