Робота з мовними одиницями № 4. Речення. Текст. 2 клас

Про матеріал
Невід’ємною складовою навчального процесу навчального процесу є контроль знань та вмінь учнів. Діагностувальна робота з української мови . Робота з мовними одиницями. Речення. Текст.. Робота містить різноманітні завдання для перевірки знань і практичних умінь учнів з теми "Речення. Текст." за підручником Г. Сапун "Українська мова та читання".
Перегляд файлу

РОБОТА З МОВНИМИ ОДИНИЦЯМИ

4. Речення. Текст.

І варіант

 

  1. Група слів, що виражає закінчену думку, називається …

а) словосполученням

б) реченням

в) словом

  1. Текст складається із:

а) заголовка, абзацу, висновку

б) плану, теми, мети

в) зачину, основної частини, кінцівки

  1. Визначити головні слова в реченні

Помахала золота осінь останнім жовтим листом.

а) помахала листям

б) золота осінь

в) помахала осінь

  1. Прочитати текст, визначити тип тексту

Над квітами кружляє джмелик. Він схожий на гелікоптер.

Весь чорний, мов вуглинка. На спинці та голівці є дві плямочки, мов пелюсточки квітки прилипли. А над ними дужими пропелерами мерехтять тоненькі крильця.

Летить джмелик і дзвінко гуде.

а) текст – розповідь

б) текст – опис

в) текст – міркування

  1. Поставити потрібні розділові знаки в кінці речень. Записати їх. У другому реченні підкреслити головні слова.

Діти, бережіть природу

Швидко проминуло тепле літо

Небо вкрили чорні хмари

Куди летять птахи восени

 

Установити зв'язок слів у третьому реченні

 

Небо вкрили чорні хмари.

(Що?) ________ (що зробили?)________;

хмари (які?)________;

вкрили (що?) ________.

 

  1. Розмістити і записати речення так, щоб утворився текст

 

Заграло лагідне сонячне проміння. Дзвінко лунає вона у височині. Настав ранок. Жайворонок затягнув свою пісню.

 

ІІ варіант

  1. Речення виражає …

а) звертання

б) закінчену думку

в) настрій людини

 

  1. Текст – це …

а) група слів, які виражають закінчену думку

б) зв’язані за змістом речення, які розміщені в певній послідовності

в) слова і словосполучення

 

  1. Визначити головні слова в реченні

Сріблястим інеєм вкрилися білокорі берізки. 

а) вкрилися берізки

б) білокорі берізки

в) вкрились інеєм

 

  1. Прочитати текст, визначити тип тексту

Якось у лісі нас застала злива. Ми сховались під великим деревом. Раптом вітер ущух. Виглянуло сонечко, стало дуже тихо. Тільки десь зовсім близько щось видзвонює. Ми прислухались. Та це ж дзюркотить лісове джерельце!

а) тест – опис

б) текст – міркування

в) текст - розповідь

 

  1. Поставити відповідні розділові знаки в кінці речень. Записати їх. У третьому реченні підкреслити головні слова.

 

Яку книгу ти прочитав на канікулах

Сьогодні повіває легенький вітерець

Восени ідуть холодні дощі

Який теплий дощик

Установити зв'язок слів у другому реченні

Сьогодні повіває легенький вітерець.

(Що?) ________ (що робить?) ________ ;

вітерець (який?) ________  ;

повіває (коли?) __________ .

 

  1. Розмістити і записати речення так, щоб утворився текст.

 

Важко стало жити лісовим мешканцям. Багато різної їжі запасла вона на зиму. Настала зима. Тільки білочці не страшно.

 

docx
Додано
7 жовтня 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку