РОБОТА З МОВНИМИ ОДИНИЦЯМИ
4. Речення. Текст.
І варіант
а) словосполученням
б) реченням
в) словом
а) заголовка, абзацу, висновку
б) плану, теми, мети
в) зачину, основної частини, кінцівки
Помахала золота осінь останнім жовтим листом.
а) помахала листям
б) золота осінь
в) помахала осінь
Над квітами кружляє джмелик. Він схожий на гелікоптер.
Весь чорний, мов вуглинка. На спинці та голівці є дві плямочки, мов пелюсточки квітки прилипли. А над ними дужими пропелерами мерехтять тоненькі крильця.
Летить джмелик і дзвінко гуде.
а) текст – розповідь
б) текст – опис
в) текст – міркування
Діти, бережіть природу
Швидко проминуло тепле літо
Небо вкрили чорні хмари
Куди летять птахи восени
Установити зв'язок слів у третьому реченні
Небо вкрили чорні хмари.
(Що?) ________ (що зробили?)________;
хмари (які?)________;
вкрили (що?) ________.
Заграло лагідне сонячне проміння. Дзвінко лунає вона у височині. Настав ранок. Жайворонок затягнув свою пісню.
ІІ варіант
а) звертання
б) закінчену думку
в) настрій людини
а) група слів, які виражають закінчену думку
б) зв’язані за змістом речення, які розміщені в певній послідовності
в) слова і словосполучення
Сріблястим інеєм вкрилися білокорі берізки.
а) вкрилися берізки
б) білокорі берізки
в) вкрились інеєм
Якось у лісі нас застала злива. Ми сховались під великим деревом. Раптом вітер ущух. Виглянуло сонечко, стало дуже тихо. Тільки десь зовсім близько щось видзвонює. Ми прислухались. Та це ж дзюркотить лісове джерельце!
а) тест – опис
б) текст – міркування
в) текст - розповідь
Яку книгу ти прочитав на канікулах
Сьогодні повіває легенький вітерець
Восени ідуть холодні дощі
Який теплий дощик
Установити зв'язок слів у другому реченні
Сьогодні повіває легенький вітерець.
(Що?) ________ (що робить?) ________ ;
вітерець (який?) ________ ;
повіває (коли?) __________ .
Важко стало жити лісовим мешканцям. Багато різної їжі запасла вона на зиму. Настала зима. Тільки білочці не страшно.