Прізвище, ім’я ______________________________________
Робота з мовними одиницями з теми «Іменник»
I варіант
1. Що означає іменник?
а) Дію предмета;
б) Назву предмета;
в) Ознаку предмета;
2. На яке питання відповідають іменники, що є назвами неістот?
а ) Що?
б) Котрий?
в) Хто?
3. Виберіть рядок, якому всі іменники є назвами істот:
а) Вчитель, шофер, директор;
б) Вода, ліс, журнал;
в) Школяр, стіл, печиво.
4. Підкресліть іменник, який є загальною назвою;
а) Хмельницький; б) місто; в) Україна.
5. Виберіть словосполучення, у якому всі слова пишуться з великої букви.
а) (Т, т)арас(Ш, ш)евченко.
б) (М, м)істо(К, к)иїв.
в) (К, к)іт (М, м)урчик.
6. Від поданих слів утворіть іменники.
Зразок: Сильний - сила
Зимовий - _________________________
Читати - ___________________________
Молодий - _________________________
Радіти - ____________________________
7. Визначте і надпишіть рід іменників.
Село, дуб, шипшина, пеньок, крило, синичка.
8. Подані іменники запишіть в множині.
Парта - _________________
Зошит - _________________
Олівець - ________________
9. Запиши речення, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені букви. Визнач число іменників.
Україна – це тихі (вода) і ясні (зоря), з..лені (сад) і білі (хата), лани золотої (пш..ниця). Україна – ро..кішний вінок з (калина) і (чорнобривці).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Результат діагностувальної роботи:
Самоаналіз:
Прізвище, ім’я ______________________________________
Робота з мовними одиницями з теми «Іменник»
II варіант
1. Іменник -
а) частина мови, що називає предмет;
б) частина мови, що означає дію предмета;
в) частина мови, що називає ознаку предмету.
2. На яке питання відповідають іменники, що є назвами істот?
а) Чим?
б) Що?
В) Хто?
3. Виберіть рядок, якому всі іменники є назвами неістот:
а) Автомобіль, навчання, дружба;
б) Депутат, учень, літо;
в) Тракторист, кішка, співак.
4. Підкресліть іменник, який є власною назвою.
а) річка; б) море; в) Дунай.
5. Вибери словосполучення, у якому всі слова пишуться з великої букви.
а) (Л,л)еся (У,у)країнка.
б) (М,м)істо (С,с)уми.
в) (С,с)обака (Д,д)ружок.
6. Від поданих слів утворіть іменники.
Зразок: Сильний - сила
Весняний - _________________________
Співати - ___________________________
Здоровий - _________________________
Читати - ____________________________
7. Визначте і надпишіть рід іменників.
Здоров'я, будинок, зима, щастя, лампа, літо.
8. Подані іменники запишіть в множині.
Дитина - _________________
Ручка - _________________
Гумка - ________________
9. Запиши речення, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені букви. Визнач число іменників.
С..ніє (небо), з..леніють (ліс), течуть (ріка). Це – Батьківщина. І людина повинна турбуватися про (з..мля), на якій ж..ве, об..рігати її (природа).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Результат діагностувальної роботи:
Самоаналіз: