Нормативна база- УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 927/2010 "Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді"Закон України ''Про загальну середню освіту'' Наказ МОН України від 27.08.2013 №1236 ''Про затвердження Положення про Банк інтелектуальних досягнень дітей та Положення про Експертну раду для визначення найкращих інтелектуальних досягнень дітей '‘Всеукраїнський світній проект «Обдарована молодь – майбутнє України» - Комплексна програма розвитку освіти Запорізької області на 2018-2022 роки
Мета організації роботи з обдарованою молоддюдопомогти молоді реалізувати свої індивідуальні якості, не загубитися в сучасному життєвому просторі, сприяти переорієнтації її репродуктивного мислення на творче індивідуальне конструювання. У розвитку творчих здібностей важливе значення має забезпечення та розширення інформованості в тих галузях, які її цікавлять, організація для неї різноманітної діяльності.
Завдання предметних кафедр (МО) І. Виявляти та поширювати досвід роботи педагогів щодо ефективного впровадження системи роботи з розвитку обдарованості дитиниІІ. Діагностувати та здійснювати моніторинг освітнього процесу інших кафедр (заклади-партнери!!!) з метою визначення й розвитку пріоритетних напрямів їхньої діяльності ІІІ. Координувати діяльність кафедри з розвитку обдарованості учнів з метою вироблення єдиної стратегії щодо створення належних для цього умов.
Голосарій. Обдарованість – це комплексне явище психіки людини, яке включає єдність інтелекту, творчості й мотивації.Інтелектуальні здібності перевищують середній і високий рівні, творчість проявляється у новому і оригінальному підході до вирішення проблем і завдань, що стосується мотивації, то це єдність емоційно-вольових якостей: інтересу до певної діяльності і настирливості у досягненні мети. Обдаровані люди характеризуються наполегливістю, надзвичайно розвиненою працьовитістю, глибоким і стійким інтересом до певної діяльності.
Модель роботи з обдарованою молоддю. Науково-методичний центр. Предметні кафедри (МО)Психологічна служба. Учнівське самоврядування. Батьки. Creative групи педагогів. Співпраця із ЗВОСпівпраця з іншими ліцеями, гімназіями. Факультативи, спецкурси, курси за вибором. Учнівське наукове товариство “Freeminds”Академічна сфера. Художня сфера. Олімпіади, турніри, конкурси, МАНОбдарована молодь. Науковий олімп
Алгоритм організації роботи з обдарованими учнями• діагностика (психологічна та педагогічна);• організація навчальної діяльності (індивідуальні заняття, посилена увага з боку вчителів–предметників, участь в олімпіадах, конкурсах, змаганнях, додаткові заняття факультативи);• організація пізнавальної діяльності (інформаційне забезпечення, наукова організація праці, робота в бібліотеці, МАН, гурткова робота);• аналіз успіхів та досягнення учнів;• педконсиліуми та поради щодо обдарованих дітей, рекомендації батькам, учням, учителям;• складання планів роботи з обдарованими школярами;• забезпечення психологічного комфорту обдарованих учнів;• підвищення професійного рівня педагогічних кадрів, вдосконалення творчого потенціалу вчителів.
Відповідність професійній кваліфікаціїпереможці районного та обласного рівнів Всеукраїнських предметних олімпіад, конкурсів; керівництво науковими роботами МАН; складання завдань для контрольних робіт МАН, координатор конкурсів.переможці районного та обласного рівнів Всеукраїнських предметних олімпіад, конкурсів; переможці конкурсу-захисту наукових робіт МАН; складання завдань для контрольних робіт МАН, журі-консультант під час перевірки контрольних робіт МАН, організатор та координатор конкурсів, освітніх проектів. Вчитель І категорії Вчитель вищої категорії