Аналіз
роботи методичного об'єднання вчителів
природничо-математичного циклу
за 2017 – 2018 навчальний рік.
Методичне об’єднання природничо-математичного циклу у 2017-2018 навчальному році охоплювало таких учителів:
№ |
Призвище, ім’я, по-батькові |
Стаж |
Категорія |
Предмет, який викладає |
Науково-методична тема |
1. |
Деміхов Олег Анатолійович |
8 |
Спеціаліст І категорії |
Географія, астрономія, природознавство |
Активізація розумової діяльності учнів на уроках географії
|
2. |
Гайтан Людмила Василівна |
22 |
Спеціаліст ІІ категорії |
Математика та фізика |
Формування та розвиток творчої особистості в умовах компетентно-орієнтованного підходу на уроках математики
|
3. |
Стефаниць Ірина Савівна |
13 |
Спеціаліст вищої категорії |
Інформатика |
Впровадження інноваційних технологій для стимулювання розвитку інтелектуального і творчого потенціалу учнів, їх життєвих компетентностей у процесі вивчення інформатики
|
4. |
Клімович Людмила Анатолівна
|
|
Спеціаліст |
Хімія (листопад-травень) |
|
5. |
Кузик Марія Вікторівна
|
|
Спеціаліст вищої категорії |
Біологія і хімія (вересень-жовтень); |
|
6. |
Хараман Світлана Михайлівна |
21 |
Спеціаліст вищої категорії |
Математика та фізика |
Роль інноваційних технологій при вивченні математики
|
Протягом 2017-2018 н.р. методичне об’єднання вчителів працювало над такою проблемою: «Реалізація компетентнісного підходу на уроках природничо - математичного циклу для адаптації учнів в соціумі».
На першому засіданні керівник методичного об'єднання Хараман С. М. ознайомила учасників з планом роботи на 2017-2018 навчальний рік.
Перед вчителями поставало багато проблем, які вирішувались на засіданнях методичного об'єднання де розглядались: стуктура урока та самоаналіз, модель спільної роботи школи з батьківською громадкістю, сучасні методи навчання та підходи до оцінювання знань учнів; використання комп'ютерних технологій в практичній діяльності; здоров’єзберегаючі технології як основний фактор збереження та укріплення здоров’я учнів; подолання шкільної неуспішності учнів.
Протягом року вивчалися методи роботи та викладання матеріалу вчителями по темах із предметів природничо−математичного циклу. Вчителі приймали активну участь у міських ІМС, у вебінарах; педагогічних майстернях; у всеукраїнських та міжнародних конкурсах та олімпіадах; готували доповіді; проводили відкриті уроки та заходи, обговорювали їх , обмінювались досвідом роботи; опрацювали відповідну літературу.
№ |
Захід |
Тема |
Рівень |
Учитель |
1. |
Турнір |
«День Європи в Маріуполі» |
Шкільний |
Деміхов О. А. |
|
|
ІІ міський етап ХХ Всеукраїнського турніру юних математиків ім. М.Й. Ядренка. |
Міський |
Хараман С. М. |
Методичних розробок «Сучасний урок математики з використанням інноваційних технологій» |
Міський |
Хараман С. М. |
||
2. |
Відкритий урок |
«Породи та мінерали, що складають земну кору» |
Шкільний |
Деміхов О. А. |
«Підготовка документу до друку. Друк документу» |
Міський |
Стефаниць І. С. |
||
«Арифметичні дії з раціональними числами» |
Міський |
Хараман С. М. |
||
3. |
Гра |
«Геліантус» |
Міжнародний |
Деміхов О. А. |
4. |
Конкурс: буклетів; |
«Подорож Європою» |
Міський |
Деміхов О. А. |
Учнівських презентацій |
«Мій план здорового способу життя» |
Обласний |
Стефаниць І. С. |
|
Конкурс-квест |
«Айтишка-2018» |
Всеукраїнський |
Стефаниць І. С. |
|
|
«Старт» (інформатика, математика) |
Міжнародний |
Стефаниць І. С.; Хараман С. М. |
|
5. |
Олімпіада |
Математика |
Міський |
Гайтан Л. В. Хараман С. М. |
Інформатика |
|
Стефаниць І. С. |
||
«Осінь, 2017» з інформатики |
Міжнародний |
Стефаниць І. С. |
||
з ІКТ |
Міський |
Стефаниць І. С. |
||
І Всеукраїнська олімпіада «На урок» |
Міжнародний |
Стефаниць І. С.; Хараман С. М. |
||
|
|
«Зимовий фестиваль знань, 2018» |
Міжнародний |
Хараман С. М. |
6. |
Проект |
«Школа сприяння здоров’ю» |
Обласний |
Стефаниць І. С.; Хараман С. М. |
|
|
«Взаємодія школи та батьків» |
Міський |
Стефаниць І. С.; Хараман С. М. |
|
|
«Стань посадовцем Маріуполя» |
Міський |
Стефаниць І. С. |
7. |
Тренінг |
«Психосоціальна підтримка особистості в складних життєвих ситуаціях» |
Обласний |
Хараман С. М. |
8. |
Медіанар |
«Успішний учитель-успішний учень» |
Міжнародний |
Стефаниць І. С.; Хараман С. М. |
9. |
Вебінар |
На теми предметів природно-математичного циклу |
Всеукраїнський |
Стефаниць І. С.; Хараман С. М. |
10. |
Конференція |
«Критичне мислення для освітян» |
Всеукраїнський |
Стефаниць І. С.; Хараман С. М. |
11. |
On-lain навчання |
“Нова українська школа» (платформа «Ed-era») |
Всеукраїнський |
Стефаниць І. С.; Хараман С. М. |
Нажаль, вчителі незначну увагу приділили тематичним тижням по предметам природничо-математичного циклу. Але робота у цьому напрямку відбувалася під час тривалого карантину (19.02.2018 – 03.03.2018 р.): діти виконували нестандартні завдання; вивчали цікаві навчальні технології; знайомилися з життєдіяльностю видатних діячів. Таким чином учителі природничо−математичного циклу, даючи різні завдання намагалися розвивати творчі здібності учнів, збуджувати інтерес до предметів природно-математичного циклу та прагнення більше знати.
Всі учителі – предметними природничо-математичного циклу усвідомлюють, що в період формування системи освіти потрібно взяти на озброєння все передове, прогресивне, що є в світовій освітянській галузі і одночасно зберегти власні надбання. На своїх уроках усі учителі нашого циклу не тільки подавали новий матеріал, а і знайомили учнів з додатковими матеріали по темам, які готували учні самостійно за допомогою додаткової літератури та інтернету. На протязі 2017-2018 навчального року свої методичні розробки учителі друкували на різних сайтах, а саме: «Всеосвіта», освітній форум «Знаніо», «На урок», проект «Відеоуроки»; мають власні сайти.
Щороку, у кожній школі України проходить атестація педагогічних працівників – це визначення їхньої відповідності займаній посаді, рівню кваліфікації, залежно від якого та стажу педагогічної роботи їм встановлюються категорія. Атестація педагогічних працівників проводиться відповідно до Закону України "Про освіту" (стаття 54) з метою активізації їх творчої професійної діяльності, стимулювання безперервної фахової та загальної освіти, якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці. Так, у цьому навчальному році учитель Деміхов О. А. підтвердив свою категорію («спеціаліст І категорії»); учителі математики Стефаниць І. С. та Хараман С. М. – здобули вищу категорію.
Моніторинг якості викладання з предметів природничо-математичного циклу має такий вигляд:
Окрім свого навантаження всі учителі природно-математичного циклу мають позакласну роботу та суспільне навантаження, а саме:
Учитель |
Позакласна робота |
Суспільне навантаження |
Деміхов Олег Анатолійович |
Координатор конкурсу «Геліантус» |
Краєзнавча робота |
Гайтан Людмила Василівна |
- |
Культмасова робота |
Стефаниць Ірина Савівна |
Координатор конкурсу «Бобер», керівник ШМУ |
Відповідальний за безкоштовне харчування учнів» |
Хараман Світлана Михайлівна |
Керівник МО природно-математичного циклу |
Член профспілки, «Курс: «Школа» |
Керуючись Указом Президента України «Про програму роботи з обдарованою молоддю» протягом 2017−2018 н.р. учителі природничо−математичного циклу продовжували працювати над проблемою - розвиток здібностей і інтересів учнів до навчання шляхом упровадження педагогічної інновації. Добре виступали наші учні у Всеукраїнських та Міжнародних предметних конкурсах. А саме:
Конкурс |
Рівень |
Учитель |
Кількість учасників |
Кількість переможців |
“Колосок Осінній” |
Всеукраїнськй |
Кузик М. В. |
|
|
“Колосок Веснянній”
|
Міжнародний |
Кузик М. В. |
|
|
“Кенгуру” |
Всеукраїнський |
Хараман С. М. |
5 |
2 |
|
|
Гайтан Л. В. |
2 |
- |
“Кенгуру”
|
Міжнародний |
Гайтан Л. В. |
- |
- |
|
Хараман С. М. |
6 |
5 |
|
“Бобер”
|
Міжнародний |
Стефаниць І. С. |
21 |
21 |
І Всеукраїнська олімпіада «На урок» (інформатика, математика) |
Міжнародний |
Стефаниць І. С.;
|
126 |
108 |
Хараман С. М. |
17 |
12 |
||
Дистанційна олімпіада «Старт» (інформатика, математика) |
Міжнародний |
Стефаниць І. С.;
|
3 |
2 |
Хараман С. М. |
3 |
3 |
||
«Олімпус» |
Всеукраїнськй |
Гайтан Л. В. Хараман С. М. |
18 |
- |
«Зимовий фестиваль знань, 2018» |
Міжнародний |
Хараман С. М. |
10 |
6 |
У новому 2018-2019 н.р. учителі природничо—математичного циклу будуть працювати над вирішенням таких проблем:
Роботу методичного об’єднання учителів природничо-математичного циклу за 2017-2018 навчальний рік вважати задовільною.
Керівник МО Хараман С.М.