РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

Про матеріал
Обдарована особистість – сукупність природних та інтелектуальних здібностей, що сприяють поглибленому розумінню навколишнього світу, забезпечують високоякісне навчання і творчість учнів.
Перегляд файлу

РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

 

Обдарована особистість – сукупність природних та інтелектуальних здібностей, що сприяють поглибленому розумінню навколишнього світу, забезпечують високоякісне навчання і творчість учнів.

Основні завдання роботи з обдарованими дітьми:

  1. Пошук і цілеспрямований вияв обдарованих дітей.
  2. Створення максимально сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морально-етичного, фізичного розвитку особистості.
  3. Розробка і впровадження нового змісту освіти, прогресивних технологій навчання.
  4. Виховання національно-свідомого громадянина України.
  5. Здійснення просвітницької та видавничої діяльності.
  6. Надання можливостей учням реалізувати творчі здібності на терені дослідницько-пошукової та наукової діяльності.

Основні принципи роботи:

  1. Гуманізм.
  2. Демократизм.
  3. Природо відповідність.
  4. Системність.
  5. Принцип розливального навчання.
  6. Єдність інтелектуального, морального, фізичного та естетичного розвитку.
  7. Культуровідповідність.
  8.  

Методи, які сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми:

  1. Повага до бажання учнів працювати самостійно.
  2. Індивідуальний підхід до особистості учня. Врахування психічних особливостей.
  3. Створення атмосфери свободи, виключення будь-якого тиску на дитину.
  4. Схвалення результатів діяльності в одній галузі з метою спонукати себе в інших галузях діяльності.
  5. Підкреслювання позитивного значення індивідуальних відмінностей.
  6. Надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють відмінну від інших точку зору і у зв’язку з цим відчувають тиск з боку ровесників.
  7. Здобування максимальної користі з хобі, захоплень, індивідуальних нахилів.
  8. Заохочення максимальної захопленості у спільній діяльності.
  9. Терпиме ставлення до можливого безладдя.
  10.                    Переконання учнів, що вчитель є їхнім однодумцем, а не ворогом.

Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми.

  1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
  2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
  3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини вундеркінда. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів. Інша крайність – приниження унікальних здібностей з боку вчителя – недопустима.

Планування роботи з обдарованими дітьми.

п/п

Напрями роботи

Термін проведення

1.

Ознайомитися з даними психолога школи про учнів класу (тип мислення, обсяг, увага, темперамент, коло інтересів, професійна спрямованість).

Вересень – листопад

2.

Визначити обдарованих дітей.

 

Вересень

3.

Розробити індивідуальні алгоритми їх виховання.

 

Вересень

4.

Організувати дослідницьку діяльність обдарованих дітей з урахуванням їх інтересів

Протягом року

5.

Розробити систему диференційно-виховних занять згідно з нахилами дітей, враховуючи їх інтереси.

Протягом року

6.

Простежити зайнятість дітей у гуртках та факультативах.

 

Протягом року

7.

Забезпечити участь дітей у шкільному турі Всеукраїнської олімпіади з предметів.

Протягом року

8.

Провести консультації батьків:

  • Визначення кола інтересів
  • Індивідуальні особливості дитини

Згідно з виховним планом

9.

Провести анкетування дітей:

  • „Рівень життєвої мудрості”
  • „Здібності школяра”
  • „Як вивчити свій характер”
  • „Виявлення схильності учня до навчальних предметів”

Згідно з виховним планом

10

Скласти зведену таблицю рівня креативності обдарованих дітей

 

травень

 

docx
Додано
27 вересня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку