На цьому уроці учні створюють складні анімації багатьох об'єктів одночасно, використовуючі різні шари .Це і фільм: " Червоні вітрила",
" Зима прийшла", " Підводний світ".
ТЕМА: Робота з шарами. Анімація різних об’єктів.
Мета: навчальна – ознайомити учнів з анімацією різних об’єктів за допомогою шарів.
виховна – виховувати вміння застосовувати набуті знання для розв’язання поставленої задачі.
розвивальна – розвивати самостійність, пам’ять, увагу.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
Розміщення учнів біля комп’ютерів.
ІІ. Інструктаж з техніки безпеки.
Повторення правил з техніки безпеки під час роботи в комп’ютерному класі.
ІІІ. Активізація базових знань.
Інформаційний диктант по вивченим раніше темам.
- Як поступити, якщо нам потрібно, щоб в мультфільмі було декілька об’єктів і всі вони мали різну анімацію?
IV. Вивчення нового матеріалу.
Робота з шарами. Анімація різних об’єктів.
Шар ( слой) – це частина сцени фільму, для якої можуть бути встановлені деякі індивідуальні атрибути. Flash дає можливість помістити свою анімацію на кожному шарі .
Шар подібний до прозорої плівки, на якій поміщене зображення. Таким чином, шари накладаються один на одного. Верхні шари можуть частково приховувати те, що лежить на нижніх шарах, а ми бачимо готове анімоване зображення.
В Flash шари можна побачити на лінії часу (Малюнок 33).Кожний шар має свою назву і параметри. Крім того, на лінії часу видно, що для кожного шару існує своя анімація. Можуть бути шари й без анімації (на малюнку це шари Frame, Pot, Background). Як правило, це шари із тлом, тобто елементом зображення, що нерухливий протягом усього фільму або частини його.
Малюнок 33. Список шарів на лінії часу
Шари можна:
Рекомендується розташовувати окремі елементи ролика на різних шарах. Це багато в чому спрощує створення зображення або анімації. Наприклад, на одному шарі можна намалювати небо й землю, які будуть нерухливе (тло), на іншому шарі - пропливаючі по небу хмари, на третьому - літак і парашутистів, і т.п. Таким чином, на кожному шарі анімацію можна створити за своїм законом. Хмари можуть просто рухатися праворуч ліворуч або навпаки (звичайна анімація руху). Літак і парашутисти можуть летіти по складній траєкторії (теж анімація руху, ну вже по заданій траєкторії). Можна додати інші елементи в ролик (сонце, птахів і т.д.) і в остаточному підсумку одержати складний фільм.
Із шарами можна робити наступні дії: перейменовувати, переміщати, приховувати, зв'язувати. На лінії часу перший шар у списку вважається верхнім. В Flash MX крім цього можна вставити папку шарів.
Типи шарів:
Малюнок 34. Шар-Траєкторія (угорі) і пов'язаний з ним звичайний шар (унизу)
Малюнок 35. Шар-Маска (угорі) і пов'язаний з ним звичайний шар (унизу)
Дії із шарами
Для зручності роботи над списком шарів є можливість скористатися трьома режимами (Малюнок 36) : включити або відключити режим для конкретного шару можна, клацнувши на позначення під відповідним значком у цьому шарі. Режими:
Малюнок 36. Режими роботи із шарами
Алгоритм роботи анімації з шарами:
V. Закріплення нового матеріалу на комп’ютері.
Вправа.
Створення фільму-ремейку з використанням шарів « Червоні вітрила»
VІ. Робота на комп’ютері.
Примітка:
1. Для створення однакових об’єктів, але різних по заливці і розміру скористуйтесь Символами:
а) Виділити об’єкт
б) Виконати команду Вставить \ Преобразовать в символ
в) Виконати команду Окно \ Библитека
г) Перетягнути з панелі бібліотеки піктограму символу декілька разів на сцену.
2. Для створення Фону скористуйтесь вікном Фон на панелі Свойства внизу.
Х Закріплення нового матеріалу на комп’ютері.
Самостійна робота на комп’ютерах.
ХІ. Домашнє завдання.