"Родина і виховання дітей. Становищє жінки в суспільствах Стародавнього Сходу"

Про матеріал
Урок 21 НУШ 6 клас Історія України. Всесвітня історія. Підручник І.щупака. Розроблено на основі модельної програми «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.) «Рекомендовано Міністерством освіти та науки України» (наказ Міністерства освіти та науки України від 12.07. 2021 № 795) Презентація складається з 22 слайдів: тема уроку, організація класу, освітні цілі, перевірка домашнього завдання, основний матеріал (викладено з матеріалу підручника), рефлексія, пояснення домашнього завдання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Родина і виховання дітей. Становище жінки в суспільствах Стародавнього Сходу. Всесвітня історія.Історія України 6 клас НУШ

Номер слайду 2

ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУПосміхніться !У кого добрий настрій ?Ви готові до нового ?Ви готові пізнавати ?Ви готові порівнювати ?Нумо, вирушаємо у подорож !

Номер слайду 3

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯIntroduction. Якими були характерні риси влади правителя ?Які перші писані закони ви знаєте ? Як поява законів вплинула на розвиток держави ?Якою була соціальна структура суспільства ?

Номер слайду 4

Освітні ціліміж членами сім'ї в суспільствах Стародавнього Сходу ? Якими були відносинив суспільствах Стародавнього Сходу ?Яким було становищє жінки. Яким був виховний ідеалв суспільствах Стародавнього Сходу ?Чому навчали дітей у староданвіх школах ?

Номер слайду 5

010203 Визначте, на кого покладалася головна відповідальність за виховання дітей;04 ШЛЮБ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ В СУСПІЛЬСТВАХ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУЗіставте підходи до створення сім’ї в суспільствах стародавнього Сходу; Порівняйте становище жінки в сім’ї у різних країнах; Визначте виховні ідеали стародавніх суспільств. ЧИТАЄМО ІРОЗУМІЄМО

Номер слайду 6

Сім'я і шлюб. Сім'я в усіх суспільствах стародавнього Сходу була патріархальною — головою був чоловік. У Китаї та Індії становище жінок було іншим. В Індії жінки, хоч і мали майнові права, але перебували під опікою, контролем старших чоловіків родини. У Китаї жінок не вважали повноцінними. У Давньому Єгипті часто одружувалися з любові, а от в Давньому Китаї батьки одружували дітей без взаємного кохання. Єгиптяни під час одруження укладали шлюбний договір, існували закони, що регулювали права й обов’язки подружжя. Без шлюбного договору недійсним вважався шлюб і в Межиріччі.

Номер слайду 7

Найбільше прав у сім’ї мали давні єгиптянки. Часто саме жінки робили чоловікам пропозицію одружитися. Вони мали право на приватну власність, спадок, розлучення із чоловіком.ЄГИПЕТЧОЛОВІКДРУЖИНА

Номер слайду 8

01020304 У Єгипті казали: «Кого не навчав батько, той є неук, уподібнений до кам'яного ідола» ´ Багато уваги дітям приділяли в давньоєгипетських родинах. ´ Рівноправність чоловіків і жінок у шлюбі сприяла однаковому ставленню до синів і доньок. Особливу турботу про дітей в Давньому Єгипті учені пов’язують з тим, що за віруваннями єгиптян саме діти відкривали батькам нове життя, здійснюючи поховальний обряд. Найбільше прав у сім’ї мали давні єгиптянки. Часто саме жінки робили чоловікам пропозицію одружитися. Сім'я та виховання в Давньому Єгипті

Номер слайду 9

01020304 Жителі Дворіччя теж укладали шлюбний договір. ´ Існували закони, що регулювали права та обов'язки подружжя. Сім'я та виховання в Давньому ДворіччіОсоблива турбота про дітей в Давньому Дворіччі. Шанобливе ставлення до жінок.

Номер слайду 10

Шлюбний вік був доволі раннім. Ще в дитинстві батьки могли провести обряд заручин, обравши нареченого/наречену своїй дитині.

Номер слайду 11

-У Стародавньому Китаї під однією покрівлею уживалися кілька поколінь. -Літні члени сім'ї користувалися великою повагою. -Основа виховних відносин в такій сім'ї - повага молодших до старших. -З самого раннього віку дітям вселяли, що вони молодші та повинні знати своє місце, завжди поступатися особистими інтересами в ім'я блага сім'ї, тобто, перш за все, старшого покоління. І хлопчики та дівчатка раннє дитинство проводили з матір’ю. У семирічному віці дітей поділяли. Хлопчики відправлялися до вчителя, який викладав ввічливі манери, танці, стрільбу з лука, управління кіньми. За непослух чи непокору хлопців нещадно били палицею. СІМ'Я ТА ВИХОВАННЯ В ДАВНЬОМУ КИТАЇ

Номер слайду 12

Школи в Дворіччі

Номер слайду 13

Школи в ЄгиптіУ Давньому Єгипті школи з'явилися у III тис. до н. е. разом з виникненням писемності. Існували : двірцеві школишколи для жерцівшколи писарівшколи для різних службовців.

Номер слайду 14

Навчання в Єгипті´ Панувала сувора дисципліна, використовували тілесні покарання. Майбутні чиновники читанням, письму, лічбі, гімнастичним вправам, плаванню і гарним манерам. У школі при палаці фараона заняття тривали з ранку до пізнього вечора. У ЄГИПТІ КОРИСТУВАЛИСЬ ІЄРОГЛІФІЧНИМ ПИСЬМОМ ´ Учні писали чорною фарбою на папірусі за допомогою тонкої бамбукової палички.

Номер слайду 15

Розетський камінь Ієрогліф - священний знак єгиптян, існувало понад 700 ієрогліфів. Шампольйон розшифрував давньоєгипетські ієрогліфи

Номер слайду 16

010203´ Під час навчання діти проживали у будинку вчителя, поралися у його господарстві. У школі брахманів з дітей найвищої касти готували служителів Бога, які своє життя присвячували вивченню священних книг - Вед. Школи та навчання в Давній ІндіїУ школах кшатріїв навчалися діти військової знаті, опановуючи науку володіння зброєю, їзду верхи, гімнастичні вправи, а також математику, поезію, музику, етику і танці. Найнижчі касти навчатися не могли. У Давній Індії виховання було кастовим;існували школи лише для двох вищих станів: брахманів і кшатріїв ;школу у брахманів очолював учитель;навчання в ній тривало 10- 12 років (від 6-12 до 22-24 років).

Номер слайду 17

У Давньому Китаї писемність виникла в II тис. до н. е. Навчання було тривалим і доступним лише дітям із заможних родин. У Китаї існували так звані громадської школи, в яких юнаків безкоштовно навчали стрільби з лука, пісень та обрядів, згодом - їзди верхи, письма і лічби. Першу приватну школу в Давньому Китаї відкрив історик, філософ, державний діяч, релігійний учитель Конфуцій У школі навчали ораторського мистецтва, риторики, логіки, вміння полемізувати, дискутувати. Саме в Китаї вперше було запроваджено складання екзамену для тих, хто хотів стати вченим або чиновником. Школи в Китаї

Номер слайду 18

Ознайомтеся з повчальними висловлюваннями, одійшли до нас зі стародавнього Сходу. Як ви розумієте їхній зміст? Виможуть вони бути корисними для сучасних дітей? Свою думку обґрунтуйте.• Вчитися не думаючи — даремно втрачати час. МУДРІСТЬ ВІКІВ• Наслідуй батьків своїх, предків своїх.• Краще сподіватися на любов людей, ніж на золото в скрині.• Слухняність — це найкраща якість людини.• Люби письмо і зневажай гульбища. Цілий день пиши та читай вночі.• Краще їсти сухий хліб і душі, ніж бути Багатим й пізнати печаль.

Номер слайду 19

Ознайомтесь із матеріалом підручника і заповніть порівняльну таблицю Доцільно буде додати до порівняння сучасну систему освіти, ваші шкільні предмети та правила, шановні шестикласники.письмова робота

Номер слайду 20

УЗАГАЛЬНЕННЯ

Номер слайду 21

Опрацювати матеріал § 21с. 99 - 103. Заповніть порівняльну таблицю, скористайтесь малюнком "Школа в Давньому Єгипті". ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Номер слайду 22

УСПІХІВ У НАВЧАННІ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Кириченко Ганна Іванівна
    Дякую за чудову роботу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Людміла Міхалюк
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Рибалка Надія Семенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Сидорук Ольга Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Михайлюк Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додав(-ла)
Kupar Tatiana
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
5395
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку