РОДИННЕ СВЯТО
Тема. Щастя бути разом
Мета. Пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу, української нації, її культури й побуту. Виховувати почуття любові до батьків, почуття пошани до людської праці, гордості за майстерність родини.
Сприяти розвиткові творчих здібностей, бажання примножувати родинні традиції, берегти свою національну культуру.
Обладнання. Мультимедійна дошка, презентація класу, частування, листочки, ручки, номерки, музичний супровід.
Хід заняття
Учителька. Добрий день, дорогі гості!
Сьогодні в нас велика радість. Ми зібралися, щоб провести родинне свято, присвячене сім'ї. Наші діти не обділені батьківською увагою і любов'ю. Отже, сьогодні ми подякуємо всім вам за вашу любов та ласку, за тепло ваших сердець, за недоспані ночі, за все, що можна вкласти в одне слово — турбота.
Діти, давайте привітаємо наших дорогих гостей.
(Виходять 2 дітей(хлопець ,дівчина зі святковим короваєм).
1-а дитина.
Добрий день вам, наші рідні!
Раді з святом вас вітати,
Щастя і добра бажати.
2 – а дитина.
Красиво і світло у нашій світлиці –
Гості у класі сидять дорогі.
Сьогодні у нас родинне свято,
І хочеться вас всіх привітати .
Учителька. Думаю, що нинішнє свято – ще одна сходинка до зближення, до нашого єднання.
Сім’я – святиня людського духу, шляхетних почуттів: кохання, любові, вірності.
3-я дитина. В сімейному колі зростати нам всім
Основа основ – батьківський дім
В сімейному колі коріння твої
В життя ти ідеш із сім’ї!
4-та дитина. Сім’я – це пристань і гавань,
Сюди повертаємось знов і знов
Із мандрів далеких і плавань -
Тут вічно панує любов.
5-а дитина. Тебе тут завжди пам’ятають,
Куди б ти не їхав, не йшов,
На тебе постійно чекають:
Увага, турбота, любов.
Учителька. Прекрасно, коли в сім’ї панують мир і злагода, взаєморозуміння, повага, кохання, вірність, теплота, затишок.
Через сім’ю – діти, виходять в суспільство.
В сім’ї нам вручають естафету досвіду поколінь, яку ми повинні нести далі, щоб передати її своїм дітям і тим самим майбутньому.
Ми сподобляємося дорослим, копіюємо їх, орієнтуємося на їх поведінку. Тому не дарма в народі кажуть: «Від доброго дерева добрий пагінець одійде, од добрих батька й матері піде й добра дитина».
Пісня «Музика рідного дому»
6-а дитина. У народі кажуть: «Яка гребля, такий тин, який батько, такий син». А чи знаєте ви, що батько у нас в Україні завжди був головою сім'ї. Від батька починався і продовжувався рід. У родині його шанували, з ним радилися, до нього зверталися за допомогою.
7-а дитина. Мати й батько — найрідніші, найближчі кожному з нас люди.
А головною берегинею родини завжди була і є мати.
Мати — всьому початок. Від мами ми одержуємо життя. Вона вчить нас рідної мови, звичаїв свого народу, вкладає в наші вуста добрі слова. Мама, мати, матуся, ненька... Скільки тепла вміщує це слово, бо називає людину найріднішу і наймилішу у світі!
8-а дитина. Материнство. Святе і прекрасне, оспіване поетами, увічнене художниками всіх народів і у всі віки. Жінка-мати була добрим ангелом домашнього вогнища, її мудрість поважали у сім'ї.
Учителька. І справді, тато, мама — найдорожчі, найрідніші, найближчі люди. Вони хочуть, щоб ми були здоровими, чесними, слухняними. Але трапляється всяке в житті, тож уявимо ситуацію…
«Сценка, знову - 2!»
Учителька. Діти, подумайте, чи може бути справжньою родина, в якій немає старійшин роду, тобто бабусь і дідусів. Коли поруч дідусь, то нам нічого боятися, будь-яке горе, будь-яку біду він розведе своїми руками. Бабуся - це невгамовна трудівниця, її руки не знають спочинку ніде і ніколи.
Учителька. Діти, любіть своїх батьків, рідних, слухайте,шануйте, поважайте їх. Старі люди кажуть: «Хто батьків має, той у добрі зростає».
Учителька. А зараз прийшов час трішечки порозважатися. Тато й мама нас дуже люблять і завжди впізнають нас серед інших дітей. Навіть можуть упізнати нас із закритими очима.
1.Гра «Впізнай свою дитину».(платочки, номери від 1-8)
Батьки (представник від родини) шукають своїх дітей із зав'язаними очима, діти допомагають зав'язати очі батькам. Спілкуватися під час конкурсу заборонено. А потім під музику впізнають , де їхня дитина. (Батьки сідають в ряд діти мають номери, а батьки мають впізнати де їхня дитина)
Гра «Чи знаєте ви одне одного?».
Тата пишуть на листках відповіді, а мами відповідають усно. Тата відповідають першими.
Варіант 2 .
2.Гра «Чи знаєте ви одне одного?».
Діти пишуть на листках відповіді, а батьки відповідають усно. Діти відповідають першими.
3.Гра «Татові й мамині справи».
Перед кожною дитиною 2 коробочки: червона — мамина, синя-татова. Діти кладуть фішки у коробочки.
Учителька.
Учителька. А зараз зупинимося на музичну паузу, яку підготували ваші діти.
Пісня «І якщо колись, сумно стане»
4.Учителька. А тепер проведемо конкурс ВУВ (веселих, умілих, винахідливих). Грають дві команди. Перша «Доньки-матері»( діти) , друга «Батьки – сини».(батьки гості)
Формуються команди. (2 ряди).
Завдання та запитання:
1. Сказати найбільше слів, якими в українській мові називають батька – для команди «Д-м»(діти) , матір – для команди «Б-С» (батьки, гості).
Можливі відповіді: (листочки, ручки 2 шт.)
- батько, батечко, батенько, тато, татко, татусь, татусик;
- мама, мамочка, мамуня, неня, ненечка матуся, матусенька, мамця.
5. Хто назве більше прислів’їв про сім'ю, родину?
6. Запитання команді «Б-С»( діти): Які продукти треба взяти, щоб зварити борщ?
7. Запитання команді «Д-М»( батьки, гості): яким інструментом можна зробити дошку для нарізання?
8. Запрошуємо до казки
Завдання для вас , дорослі. Завдання таке: Назвіть героя казки, який міг розмістити в газеті таке оголошення. Згадайте ,як називався твір і хто його автор. Якщо буде складно, ви можете звернутися до своїх дітей за допомогою.
Учителька. Діти люблять пізнавати щось нове, а ще більше люблять відпочивати і завжди чекають на канікули. До вашої уваги сценка
«Ура!Канікули!»
Учителька. А тепер уявімо собі, що я – кореспондент телебачення і хочу взяти у вас інтерв’ю.
До батьків:
Учителька. Усі знають, що українці дуже співучий і танцювальний народ, тож для вас танець у виконанні учнів 7 класу.
Танець «Опа!»
Учителька. Родина це не тільки рідні, родичі. Це і наш клас, школа і всі односельчани, весь народ. Ми з вами український народ, який складається з родин великих і малих, дружніх і працьовитих.
Презентація класу.
Учителька. Потрібно вивчати, шанувати свій народ, його мову, землю свою, рідний край, бо ми частина всього цього нам рідного й близького. Могутність і слава нашої України залежить від кожної сім’ї, бо сім’я – це велика цінність країни.
Пісня «Добрий ранок, Україно!»
Учителька.
Де згода в сімействі,
Там мир і тишина.
Щасливії там люди,
Блаженна сторона,
Їх Бог благословляє,
Добро їм посилає,
І щастя для людей!
Діти! Завжди намагайтеся бути слухняними і вихованими, добрими і чуйними, турбуйтеся про своїх батьків, не завдавайте їм прикрощів.
Хай біда і горе обмина ваш дім.
Доброго здоров'я зичим вам усім.
Учителька. Сподіваємось, сьогодні ви щось дізналися нове один про одного, і просто цікаво провели час у спілкуванні. А тепер час скуштувати наш коровай.
(Частування дітей різними солодощами, звучить музика, запрошуємо усіх батьків до фотосесії)
1