«РОДИННИЙ КЛУБ - ЕФЕКТИВНА ФОРМА ВЗАЄМОДІЇ ДНЗ З РОДИНАМИ ЩОДО НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНЯТ»

Про матеріал
А. Маслоу зазначав, що НВП має бути «процесом виховання характеру, формування особистості, щоб допомогти дитині стати настільки хорошою, наскільки вона здатна», а дорослим людям треба «допомогти досягти більшої досконалості в тому, чим вони вже є, і більш повно й дієво розкрити в собі те, що вони мають потенційно».
Перегляд файлу

М А Й С Т Е Р – К Л А С

Тема

«РОДИННИЙ  КЛУБ - ЕФЕКТИВНА ФОРМА ВЗАЄМОДІЇ ДНЗ З РОДИНАМИ ЩОДО НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНЯТ»

 

УЧАСНИКИ:

  •                   педагоги навчальних  закладів.

 

ТРИВАЛІСТЬ:

  •                   1 год 30 хв.

 

МЕТА: висвітлення ефективних форм взаємодії з дітьми та батьками, творчого використання оригінальних ідей щодо результативності національно-патріотичного виховання дітей, принципів діяльності психолога щодо особливостей організації роботи з родинами на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти.

 

ЗАВДАННЯ:

1. Розглянути форми просвітницької роботи з родинами, що довели свою ефективність.                                                                                                              2.       Ознайомити із сучасними підходами  формування активної громадської та суспільної позиції, залучення до виховного процесу батьків.                                                                3.      Сприяти розвитку професійно-творчої активності учасників через створення умов для індивідуальної та колективної роботи.                                                                                                           4.     Створити позитивний емоційний настрій учасників, використовуючи елементи  арт-педагогіки як одну з форм організації майстер-класу.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  1. Підвищення ефективності просвітницької, корекційно-розвивальної діяльності закладу з родинами.
  2. Підвищення рівня професійної компетентності педагогів з питань соціально-морального та патріотичного виховання дітей.
  3. Зростання мотивації учасників майстер-класу до формування власного стилю творчої психологічної діяльності.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійна система, презентація «Майстер-клас», інформаційні  буклети, аудіо для музичного оформлення заходу, квіти – бейджики  для створення команд, бубон, матеріали для арт-практик.

А. Маслоу зазначав, що НВП має бути «процесом виховання характеру, формування особистості, щоб допомогти дитині стати настільки хорошою, наскільки вона здатна», а дорослим людям треба «допомогти досягти більшої досконалості в тому, чим вони вже є, і більш повно й дієво розкрити в собі те, що вони мають потенційно».

 

 

Хід заходу.

 

ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

  1. Привітання учасників майстер-класу.
  2. Вступне слово методиста НМЦ, методиста ТВО .
  3. Виступ дошкільнят.

ОСНОВНА ЧАСТИНА

4. Вправа «Асоціативний ряд»

Мета: дати визначення терміну “патріотизм.”

Психолог .

  • Шановні учасники, пригадайте, в які ігри ви грали в дитинстві?” Учасники по черзі називають дитячі ігри.
  • От скільки ігор ви згадали. А чи не час нам пограти.

Інструкція: Учасникам пропонуєтся  дібрати  ті слова, які асоціюються з поняттям «родинне свято». Звучить музика. Учасники передають по колу бубон. Коли музика зупиняється, у кого в руках опинився бубон називає свою асоціацію.

Висновок: на вашу думку, патріотизм – це…

4. Інформаційний блок. Відеопрезентація.

Кожен учасник отримує кольорову квітку. Ведучий пояснює, що кожен учасник вже має свою педагогічну ідею щодо роботи з родинами. Записати на «КВІТОЧКАХ» ідеє щодо національно-патріотичного виховання дітей, якими учасники користуються або  знають про їх ефективність.

5. Практичний блок.

  Разом з педагогами  та батьками дошкільники  відправляються в  уявні подорожі, приймають участь в розігруванні народних обрядів з дотриманням старовинних традиції.

 Практичний психолог.

Хто з вас був з дітьми  на пікніку?

         Як відпочивали? Що робили? Як вам там було?

Сьогодні ми запрошуємо всіх на осінній арт - пікнік. Потрапити туди  може тільки той, хто прагне до нових знань, любить грати і фантазувати, подорожувати. 

6. Вікторина “Чи знаєте ви?” (проводить практичний психолог).

Високі будинки, машини, електрика, комп'ютери з'явились тільки в 20 сторіччі. До цього виховання та розвиток дітей залежав від батьків, які були “джерелом знань” для дитини. Сьогодні у світі сучасних технологій, комп'ютерів батькам треба дуже постаратися, щоб стати цікавішими ніж Інтернет.

Пропонуємо вам інтелектуальну розвагу, яку  проводимо з батьками.

- Назва  гімну  України ?- (“Ще не вмерла Україна”)

- Хто автор картин на екрані? (Т.Г. Шевченко, М. Приймаченко)

- Назвіть 7 чудес України.

- Пробіжимося вулицями сучасного Запоріжжя

Як зараз називається вулиця Анголенка?  Базарна.

Грязнова?  - Фортечна,

Малиновського?  - Європейська,

Дамба імені ленінського комсомолу? - Вознесенівський узвіз

Рефлексія.

7. Наступні вправи проводяться  одночасно.

      Вправа “Незвичайне знайомство”. Модифікація  Е. Тарариної (проводить вихователь-методист, яка запрошує  по одному учаснику від кожної «родини»)

Мета: надання можливості учасникам відстежити свої відчуття, стабілізація самооцінки, бачення свого місця в групі,  визначення  своїх кордонів та інших. Техніка розширює можливості розповіді про себе по новому, вираження експрессії.

Інструкція.   

1 етап. Всі хустки лежать в колі.  Учасникам пропонується вибрати 1 хустку.

2 етап. Подивіться на себе ніби зі сторони. Чи подобаєтесь ви собі?             

3 етап. Знайдіть рух, який максимально відображає риси вашого характеру. Покажіть цей рух хусткою та назвіть своє імя. Група “дзеркально” повторює дію учасника, намагаючись  максимально відобразити його енергію, темпоритм, голос.    

Психолог. Про що ця методика? Які аналогії з життям та життєвими процесами ви побачили в цій методиці?

 Вправа “Міст миру”. (Проводить практичний психолог)

 Мета: продемонструвати зв’язок між особистим вибором і впливом цього вибору на оточуючий світ;  розвивати з позитивне емоційне ставлення до оточуючого; виховувати  активну життєву позицію, бажання робити добрі справи.

 Обладнання: зображення «забрудненої» та «чистої» планети Земля на ватмані, список цінностей і добрих справ, роздавальні картки із зображенням різних явищ, подій на планеті Земля, стікери для створення мосту.

 Пропоную вам стати “МИРОТВОРЦЯМИ” та спорудити особливий, чарівний  “ МІСТ МИРУ”

      Ви знаєте, що на планеті Земля нас оточує багато хорошого, красивого, доброго. Але водночас існують і не дуже хороші речі. Знайдіть серед карток зображення таких явищ та подій, що знищують рослини, шкідливі для тварин, небезпечні для людей, через які наша Земля стає брудною, неяскравою, людей нещасними.

     Учасники  знаходять відповідні картки та наклеюють їх навколо планети, яка має забруднений вигляд.

Вихователь. Знайдіть серед карток зображення тих явищ та подій, які допомагають нашій планеті бути красивою, чистою, мирною, а людей добрими, щасливими. Назвіть, що це. (Відповіді дітей).

    Учасники знаходять відповідні картки та наклеюють їх навколо планети, яка має різнокольоровий вигляд.

     Пр. Психолог. На щастя, ми можемо зробити світ, який нас оточує, таким, яким бажаємо за допомогою добрих справ та побудувати міст між двома світами. Назвіть ці справи.

     Називають справи та наклеюють стікери на дощечки моста. 

     Підсумок гри. Який вигляд планети Земля вам подобається більше? Чому? (Відповіді ) Що ще вам би хотілося зробити для нашої планети? (Відповіді дітей).

   КОМЕНТАР,  Плакат залишається на видному місці в групі. Щоразу, коли діти разом з батьками зроблять щось із списку добрих справ - наклеюють стікер на відповідну дощечку моста, укріплюючи його, роблячи більш міцним.

Вправи  “Арт-круп”. (проводить вихователь, запрошує команду )

Психолог. В давнину дітей з трирічного віку залучали до трудових  справ. Праця для дітей була посильною, але справжньою. Батько ніс мішок, а син мішечок, у мами миска, у доньки - мисочка. Тож ж і нам нічого сидіти без діла.

Вихователь.

- В мене хата багата! Дивіться який врожай я зібрала!  Чим хата багата, тим і рада. Демонструються мішечки, наповнені різними крупами. Кожен учасник процесу створення групової  мандали вибирає мішечок за тактильними відчуттями, відгадує, який матеріал знаходиться в мішечку, обирає  один мішечок для подальшої творчої діяльності. Кожен  викладає крупу на велике коло так, як бажає, не домовляючись і не розмовляючи з іншими, але намагаючись доповнити візерунок.  Так заповнюється    коло  и демонструється учасникам. абота проводится под мелодичну музику. )

Висловлювання учасників з приводу  своїх почуттів та вражень, які виникли  в процесі роботи.

Вправа «Клаптикова анімація» (проводить вихователь, запрошує команду)

Відомо, що в кожної сімї є своя жива душа, в якій є і квітуючий райський сад. Команда проходить до ділянки зали, на якій розстелений зелений килимок. Вихователь пропонує учасникам з клаптиків тканини створити квіткову галявину (маки, чорнобривці, ромашки, волошки, троянди) 

Презентація команди.

Вправа “Будинок щасливоъ родини”. Проводить вихователь.

- Визначте, чи вистачає простору, чи зручно ви розташували?

- Які почуття зявились у вас?

Фотографування.

Вправа “Чудеса на піску”. Проводить вихователь.

Важливо дотримуватись наступних правил: не розмовляти, відстежувати, чи не порушуєте ви кордони іншого учасника, прислухатися до своїх почуттів.

- Які почуття зявились у вас?

Фотографування.

Вправа « Подаруй рух».

Психолог. Запрошуємо завершити зустріч доброю світлою піснею.

Учасники майстер-класу стають в коло. Лунає Пісня К. Бужинської              «Україна - це Я!». Ведучий починає танок, виконуючи танцювальний рух протягом 5 сек. Всі інші повторюють цей рух. Потім кивком голови ведучий дає знак наступному учаснику. Так створюється оригінальний, неповторний танок групи. 

Вправа «Прикрасити ідеями дерево»

 Вправа «Печена картопелька».

Інструкція: Учасникам пропонується  відповісти на запитання, актуалізують їхні знання, визначать очікування, створять позитивну атмосферу. Звучить музика. Учасники передають по колу «гарячу печену картоплю». Коли музика зупиняється, у кого в руках опиняється «картопля», той обережно «знімає верхню шкірочку» читає запитання і відповідає на нього, а завдання одразу виконує.                                                                            

Запитання.

1. Назвіть асоціації, що виникають , коли чуєте слово «родинне свято ».

2. Подаруйте комплімент учаснику, що знаходиться праворуч від вас

3. В яких формах діяльності  може здійснюватись психолого-педагогічна просвіта батьків?

4. Що ви отримали від сьогоднішнього майстер-класу?

3. Подаруйте комплімент учаснику, що знаходиться ліворуч  від вас.

4. Які психологічні чинники ускладнюють процес формування патріотичних почуттів?

5. Продовжити  висловлювання Дістервега «Без пошани до батьків немає..»

6. Які методи особисто Ви  використовуєте у  роботі з батьками?

7. Подаруйте посмішку всім присутнім….

 ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

Рефлексия.

  • Підніміть руку, кому сьогодні було цікаво з нами?
  • А хто не почув нічого нового?
  • Яку ідею ви забираєте з собою і поділитесь з колегами?
  • Запишіть на листочку 2 кроки, які ви зробите в роботі найближчим часом.
  • Ще про одну традицію нашого клуба хотілося згадати. Фотографування на згадку про майстер-клас.

Психолог: Запрошує учасників на частування у фіто-бар.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Структура заходу.

 

Вид роботи

Тривалість (хв.)

Ресурсне забезпечення.

І

Вступна частина 12.00

10  хв.

 

1.

Вступне слово методиста НМЦ.

3 хв.

 

2.

Привітання завідуючої ДНЗ.

3 хв.

 

3.

«» танок дітей хореографічного  гуртка.

4 хв.

 

ІІ

Основна частина

1 год.

 

1.

Вправа “Асоціативний ряд”. Гра з бубном.

5 хв.

Музичний супровід, мячик

2.

Інформаційний блок. Відео презентація «Родинний клуб».

20 хв.

Відеопрезентація.

 

Ідеї написати на квітках.

 

 

 

Вікторина “Чи знаєте ви?”

 

 

3.

Практичний блок. Об’єднання  учасників в родини.

5 хв.

 

6.

- Вправа “Міст миру”.

20 хв.

Плакат “Міст миру”, стікери

 

- Вправа “Чудеса на піску”

- Вправа “Будівники чарівники”

- Вправа   “Арт-круп”

- Вправа “Клаптикова анімація”

- Вправа “Фрукт-арт”.

Проводять вихователі.

Презентація вправ.

 

Крупи в мішечках, велике кругле блюдо.

Зелений килимок, колекція тканин.

Музичний супровід.

7.

Вправа “Унікальний танок”. “Поділись ідеями”

10 хв.

Музичний супровід.

ІІІ

Заключна частина.

15 хв.

 

1.

Вправа “Печена картопелька”

5 хв.

«Печена картопля», муз супровід.

2.

Рефлексія.

5 хв.

 

3.

Фотографування.

5 хв.

 

4.

Частування. Неформальне спілкування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку