Тема: Життя – це щастя
Мета. Допомогти учням зрозуміти суть людського життя, визначити своє місце в ньому. Розвивати в учнів допитливість, інтерес до навколишнього життя, прагнення з’ясовувати, доводити, міркувати. Ознайомити учнів з поняттям «щастя». Дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить від їхніх особистих зусиль. Формувати уміння розрізняти його серед інших почуттів. Виховувати любов і повагу до матері, сім’ї, рідного краю, сприяти вихованню в них людяності, чесності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, викликати бажання робити добро, дарувати щастя іншим
Обладнання. Презентації «Щастя», «Моя щаслива родина», квіти, фломастери, ромашки, будиночок Щастя, дзвіночок, торт, сердечка, «чарівна скринька», музичні фонограми
Хід заходу
І. Організаційний момент
Давайте усмішки всім дарувати.
І друзям, і гостям, і мамі, і татові.
Хай радість злітає у небо, як птах.
І добрі слова у всіх на устах.
ІІ. Повідомлення теми та мети заходу
III. Передбачування
IV. Робота над темою
Вчитель. І так тема нашого першого уроку «Життя ‒ це щастя». Спробуємо з’ясувати для чого ти живеш на землі? Що зробити для того, щоб життя наше було прекрасним? «Що таке щастя ? Від чого воно залежить? Чи потрібно воно людині в житті? Чи можливе життя без щастя?
Наш перший урок я хочу почати словами:
«Пам’ятай! Життя є дар, великий дар,
і той, хто його не цінує, цього дарунка не заслуговує».
Леонардо да Вінчі
Вчитель.
Подарунок
Гра «Чарівна скриня»
Діти дістають із скриньки картки з різними словами: «сонце, земля, джерело, ліс, гори, вітер, хмаринка, море, поле» тощо.
Н: Скажи, Сонце (Джерельце, Земле…), що ти подаруєш для життя
людині?
Робота в парах
Гра «Збери слово»
Здоров’я
Мир на Землі
Дружна сім’я
Вірні друзі 7 цінностей
Любов
Улюблена справа
Мрії
Вчитель. Життя людини неповторне і незвичайне, радісне і сумне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого?
1 – учень. Черній Злата
Найвища в світі цінність – жити,
йти вдаль по вранішній росі,
Сміятись, плакати, любити,
І дивуватися красі.
2 – учень. Тимченко Назарій
Яке це щастя в світі жити?
І відчувати смак життя,
Сміятись, мріяти, радіти,
Й летіти в світле майбуття.
Яке це щастя в світі жити!
Гра - Подорож до країни Щастя
Для того, щоб опинитися в цій країні, ми з вами повинні виконати одну умову. Сядьте всі зручніше, закрийте очі і не відкривайте до тих пір, поки не почуєте дзвін чарівного дзвіночка.
‒ І так… вії опускаються,
Очі закриваються.
Ми в чарівну країну з вами потрапляємо. ( Звучить музика)
Ось і легкий вітерець
Наших щік торкається.
Сонечко промінчиком всім нам посміхається.
Тут нам дихається краще,
Рівно, рівно, глибоко.
Ось галява перед нами
З незвичайними квітками.
Тут метелики кружляють,
На квітки вони сідають.
Ось і вітер, наш дружок,
Всім приніс він холодок.
Він дзвіночок зачепив
І дзвіночок задзвонив. (Дзвенить дзвіночок, з’являються квіточки)
Фізкультхвилинка
Уявіть собі, що ви маленьке насіннячко чарівних квітів. Теплий промінчик сонечка упав на землю, на цю галявину. Він зігрів кожне насіннячко, і з нього проклюнулись пагінці, вони росли, росли (діти піднімаються) і виросли, й стали прекрасними ніжними ромашками. Чи подобається вам бути квіточками?
Робота в групах
Вправа «Щасливе сердечко» (Складання асоціативного куща)
(Батьки і діти дарують один одному «Щасливе сердечко»)
1 – науковець. Даня
Щастя – це почуття або стан найвищого, повного задоволення життям; вияв радості від спілкування з рідними, близькими; сприятливий збіг обставин; талант, успіх, удача. (Тлумачний словник української мови)
2 – науковець. Вент Максим
Щастя – благополуччя, земна благодать, бажання жити без горя, смутку, тривоги, спокій і задоволення, усе бажане, усе те, що заспокоює і задовольняє людину, за переконаннями, смаками і звичками її (Словник Даля)
Висновок:
Так, кожен уявляє своє щастя по-різному.
Для одних – це почесті, хвала, А для інших щастя ‒ у багатстві, Бідність для таких людей ‒ біда. Хворим щастя бачиться в здоров’ї. Кожен, хто згубив його, жалкує. Мати за одужанням дитини власного життя не пошкодує. В’язень мріє про жадану волю. Одинокого гнітить біль самоти. Важко, мабуть, на усій планеті повністю щасливого знайти. Під загальний заголовок «щастя» безліч можна віднести речей.
І, можливо, стільки його видів, скільки на Землі живе людей.
Вчитель. – А чи можемо ми бути щасливими насамоті?
Медики говорять, що стан щастя, радості продовжує життя. Підніміть руку, хто з вас хотів би бути завжди щасливим. А хто хотів би дарувати щастя іншим? (Діти піднімають руку.)
Вчитель. А ще мені здається, є сім кольорів щастя. Ви можете заперечити мені, що, мовляв, щастя не має кольору. Ні, у щастя є сім кольорів, як у веселки, саме так! Щастя – кольорове, воно – веселе, дивовижне, радісне, прекрасне, захоплююче, піднесене! Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі. Ось таке воно – щастя!
А що ж треба для щастя?
Перший колір щастя — це життя, яке подарували вам ваші батьки.
Матуся дала кожному із нас найбільше — життя! Вона перша в житті пригорнула кожного із нас. Наділила теплом, подарувала любов. Без неї ми б не бачили цього дивовижного, незбагненого і такого цікавого світу! А поряд з мамою крокує по життю і тато – опора та надія сім’ї.
Презентація «Божа сім'я – міцна сім'я »
Учениця. Іванченко Віка
Матусю рідна, я тебе кохаю,
Бо ти найкраща, матінко моя.
Тож бути доброю у тебе вчуся я.
І бути мудрою, й таке ж терпіння мати,
Вродливою я хочу бути, як і ти.
З шляху правдивого ніколи не звертати,
А прямувати чітко до мети.
Учень. Максим Розтрепенко
У мене таточко серйозний і правдивий.
І я таким же бути в нього вчусь.
Ми завжди разом, тому я щасливий.
І труднощів також я не боюсь.
Я все робити вчуся так, як тато,
І вже навчивсь ремесел багатьох.
І хоч роботи завжди в нас багато,
Та все здолати можемо ми вдвох.
Подумайте і скажіть, як зробити батьків щасливими? (Бути хорошими учнями, дбати про своє здоров’я і здоров’я батьків, поводитись так, щоб батьки за нас раділи тощо.)
Другий колір щастя – це жити у прекрасній країні, ім’я якій – Україна.
Що для вас значить Україна?
Учень. Суровцева Орина
Україна – це наша земля. Рідний край з працелюбними, талановитими людьми, з чарівною піснею, з мальовничою природою. Україна – це рідна мова, якої навчила нас мама, співаючи колискову.
Учень. Миронченко Максим
Батьківщина, як і мати, в кожного одна. Вона, як і життя, дається людині лиш раз. У рідному краї кожна квіточка дарує мені усмішку, кожна пташка співає тільки для мене. Яке це щастя жити на рідній землі!
Учень. Рогозіна Софія
Україна,
Рідний край,
Поле, річка,
Синій гай.
Любо стежкою іти –
Тут живемо я і ти!
Учитель. Наша країна на сучасному етапі переживає складні часи.
Учитель. Звичайно, уміння розуміти один одного, допомагати один одному, співпереживати почуття іншої людини. Українці мають славну історію і традиції. Щоб Україна стала сильною державою, нам усім треба вміти співпрацювати, чути і розуміти один одного.
Мені дуже хочеться, щоб ви запалили у своїх сердечках хоча б маленький вогник гордості за те, що ви – українці. Саме вам, діти, вивчати, берегти, шанувати і вивершувати. Будьте горді, чесні, розумні, любіть свій рідний край. Її майбутнє – у ваших руках.
Третій колір щастя – Краса, Світло, Добро. Що таке «краса». Краса – це радість, задоволення. Це те, що милує око. Краса – це те, що приємно і подобається всім людям без винятку, тобто все те добре і прекрасне, що оточує людину і викликає у неї радість. Краса робить людину кращою. А де краса. Там поруч світло і добро. Краса і добро єдині. Добро в людини завжди красиве і потрібне для життя.
Вправа «Стежка доброти»
Слухаючи вас, я зрозуміла, які ви добрі, і недаремно кажуть, що добро живе в душі людини. І саме тому душа безсмертна. Завдяки своїм добрим справам ви протоптали стежку доброти до Будинку Щастя.
Я бажаю вам, щоб ця стежка перетворилась на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, даруючи усім радість і любов, і роблячи цим щасливими людей, які вас оточують, а від цього і самі ви будете щасливими.
Четвертий колір щастя — це люблячі вірні друзі.
Вчитель. Добре, коли у людини є надійний друг. Він завжди прийде на допомогу, підтримає у важку хвилину.
Людина, яка має друзів – щаслива людина.
Почуття дружби, любові приходить, навчаючись у школі.
Вчитель. Погляньте, які чарівні в нас дівчатка, а хлопчики – справжні лицарі. Вони дівчаток не ображають, а навпаки – поважають і захищають. Тому я бажаю вам дружити, любити сьогодні, завтра і завжди!
Гра «Заселись в будинок Щастя»
У вас на партах лежать круги. На що вони схожі? (на обличчя дітей)
На кругах намалюйте своє обличчя, відобразивши свій настрій.
А зараз настав час заселитися в Будинок Щастя ( по черзі виходить кожна дитина і розміщає своє обличчя на будиночку)
П’ятий колір щастя – це знання, які є для нас скарбом.
Школа – це світла дитяча країна, у якій ми навчаємося, ростимо, мудрішаємо і міцніємо. Школа, як мама. Вона так само піклується про нас, дає основу усіх знань, які необхідні людині у житті.
Шостий колір щастя – це Природа.
Який прекрасний навколишній світ. Блакитне небо, привітне сонечко, щебет пташок, зелений килим пахучої трави з яскравими, запашними квітами.
Кожен з нас не уявляє свого життя без чарівного світу природи. Мене дивують звуки природи. Вони так багато можуть розказати. Якщо ви прислухаєтесь до пташиного співу, чи мелодійної української пісні, до кожного голосу, до дзюркотіння струмочка, сплеску хвилі на річці і ви зрозумієте, яке це щастя чути світ! Прислухайся, це співає твоя Україна.
Учіться любити цю красиву землю, відплатіть їй своєю добротою, увагою, чемним поводженням, і ви зрозумієте, про що співає земля.
А ось він і сьомий колір щастя — це наші мрії!
Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємось, про що постійно думаємо і так бажаємо, щоб воно збулося. І раптом — мрія стає реальністю, вона здійснюється — оце щастя!
Можливо, щастя має більше кольорів. Хто знає? Та я знаю лише те, що воно — різнокольорове, барвисте, світле. І хай у кожного щастя буде веселкове, чисте, бо людина приходить у світ для добра і щастя.
V. Підсумок заходу
Вчитель. Ось і підходить до кінця наша виховна година.
Життя, діти, неповторне, тому необхідно цінувати кожен день, кожну мить, кожну хвилинку, спілкуватись із цікавими людьми, хто бажає бути щасливим і бажає щастя іншим.
Давайте зараз обнімемось, посміхнемось і цим самим подаруємо шматочок щастя собі, своїм батькам і своїм друзям. Завжди пам’ятайте, що щасливими треба вміти бути. А найбільше щастя для людини – це робити щасливими інших. Нехай буде безхмарним ваше життя, навчання легким, доля щасливою на своїй квітучій землі, поміж рідних людей!
Щастя Горбуля Богдан
А для щастя треба зовсім небагато:
Сонце, зорі, небо і весела хата.
А у хаті рідні, друзі, мама й тато
Щоб любов і радість там жила крилата.
Щоб були стосунки в сім’ях добрі, щирі.
І зростали дітки в злагоді і мирі.
І щоб був достаток, все було, як треба
Ой, для щастя, мабуть, трохи більше треба?
Ще краса безмежна, ріки і долини,
І любов, як море треба для людини.
І знання, і творчість, радість безупинна.
Кожен раз щось інше.
Ти ж на те й Людина?!
1