Живу тобою . Перший урок.

Про матеріал
Дану розробку вчителям мрекомердую використати, як ідля уроку позакласного читання так ідля виховної роботи . Виховання патріотизму у молодших школярів
Перегляд файлу

Живу тобою, Україно!

Мета. Формувати національну свідомість школярів:

Розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держа-ви, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі  рідній Україні. Пропагувати  доброчинність,  милосердя,взаємодопомогу та інші загальнолюдські цінності.

виховувати у учнів морально – етичні  норми житт:я; співчуття,співпереживання,  повагу  до кожної особистості, її потреб та прав, здатність з розумінням ставитися до проблем інших.

Обладнання:
   кульки, жовті, блакитні, зелені, мультимедійна презентація, відео пісні, вислови про Україну, кольоровий  папір, державні символи України, фото видатних особистостей, мікрофон,комп’ютер, проектор, проектнадошка,  

КМ : « Асоціативний кущ », робота в групах, вправа 

« Мікрофон »

Форма проведення:
урок з елементами флеш мопу

Вікова категорія:  учні 3 класу

Хід уроку.

І. Організація  класу.

(  Лунаєпісня. Діти заходять до класу. У кожногоіз них кульки.  Учні діляться на групи за кольором кульки. )

Ігрупа  ----   кульки жовтого  кольору.

ІІгрупа  ----   кульки блакитного  кольору.

ІІІ  група -----  кульки   зеленогокольору.

  1. Пролетіло тепле літо,

В школу повернулись діти.

Відпочили всі нівроку!

Із новим навчальним роком!

 

Гра « Так чи  не так, я чи не я»

 

27. Усі  за  літо  відпочили?

А набралися  ви сили?

У школу всі  із вас хотіли?

А на сонці засмагли?

 

Хто улітку грався?

Ну, а хто  купався?

У  таборі хто із вас був?

А хто  букви  всі забув?

Хто з вас їздив до бабусі?

Хто допомагав матусі?

Хто книжку нову прочитав?

А хто лише в м’яча  ганяв?…

 

3. Гра  «Шифрувальник» 

Зашифрованого  речення.

 

УкрЖитозбаїновубою        ( Живу з тобою Україно!)

 

 

 

Вчитель.

От і знову лунає дзвоник,

Мелодійно і срібно звучить.

Він  до класу  дітей закликає,

Щоб  успішно вас знову  вчить.

 

  1. Підросли ми усі і зміцніли

І цікавістю очі горять.

Дай  нам,Боже, здоров’я і сили,

Щоб  багато нового  пізнать.

 

Сьогодні  із нами на святі наші батьки   Привітаймо їх.

 

  1. Давайте усмішки усім дарувати:

І друзям, і гостям, і мамам, і татам.

Хай  радість злітає у небо, як птах,

І  добрі слова  у всіх  нас на устах.

 

 Подаруйте всім  усмішку, тепле слово  та гарний настрій !

Давайте станемо в коло і скажемо один одному комплімент.

 

( діти стали в коло і говорять компліменти)

 

ІІ.Повідомлення теми уроку.  Гра « Мозковий штурм».

 Дорогі друзі !  Сьогодні  у нас незвичайний  урок. Урок ДОБРОТИ,   МИЛОСЕРДЯ. Усім  відомо, що краса людини — її доброта.

 

Тема  нашого   уроку:   «  Діти об’єднують Україну »

 

    26.   Ми будемо вчитися  вмінню із розумінням ставитися до проблем інших, бути чуйними, творити добро, добродіяння.

 

Ми вже вміємо з вами працювати у групах, але сьогодні ми поділились за кольорами. Поясніть, будь ласка, як кольори 

пов’язані із нашим уроком? 

 

( Діти висловлюють свою думку. )

 

Молодці!  Вірно!

 

  1. Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, 

колір хліба, зерна, що дарує життя всьому  сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.

 

  1. Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба.

   Це колір води, без якої не дозрів би хліб. 

І ще – це колір миру.

 

  1. Зелений вважається кольором повітря, 

життя, гармонія, природа, надія , процвітання.

 

А зараз інтерактивна гра « Асоціативний кущ », 

 

( На дошці  написані слова. Які  уявлення , почуття  викликає у вас   кожна із назв? І в залежності  від  цього прикрасте  іх кульками певного кольору, обґрунтувавши свій  вибір.)

Перше слово  --- « Країна »

 

(  Діти, за бажанням , виходять до дошки. Закріплюють

кульку певного кольору. Пояснюють свій вибір. )

 

6.Є край, де найкращі у світі пісні

І цвітом чарує калина,

           Де сонечко вперше всміхнулось мені

Це дім мій – моя Україна.

 

7. Ось небо блакитне і сонце в зеніті !

Моя Україна – найкраща у світі !

                        Моя Україна – це ліс і озерця,                               

Безмежні степи і чарівні джерельця.

 

8. Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі  струмочки і ріки глибокі.

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі  будови і дуже сучасні.

 

9. Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня  весела. 

Це щира, багата, як світ, її мова,

Крилата, така мелодійна, чудова!

 

10.    Її обереги – верба і калина.

Найкраща у світі – моя Україна.

Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!?

 

11. Моя Україна  козацькая слава!

Така волелюбна і мирна держава.

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, відкрила 

Вітчизно свята, дорога Україна. 

Для кожного з нас ти у світі – єдина.

 

( Діти виконують пісню  « Україно – краю мій ». 

 Музика та слова О. Матраєва.

«Відпочинок»

Завдання.

Тепер командам пропоную станцювати,

Мелодії пісень час відгадати.

Тож  хутко всі у коло ставайте

І рухатись за руки починайте,

А коли музику зуміли відгадати,

Дружно потрібно її заспівати,

 

(Учитель проводить музичну гру)

 

 

ІІІ.Бліц – турнір   « Моя Україна ».

 Вправа « Мікрофон »

 

Що ми відзначаємо 23 серпня?

(День Прапора).

Коли ми святкуємо День незалежності України? 

(24 серпня). 

 

Назвіть прізвище першого космонавта України? 

(Леонід Каденюк)

Який найбільший звір України?

(Зубр)

Яка найбільша морська тварина живе в Україні? 

(Дельфін)

Назвіть державні символи України?

 

(Герб,  Прапорі  Гімн – три  основні національні  символиУкраїни. )

 

Учень.12  Державний Гімн ми знаємо усі. 

Для кожного села, містечка, міста – 

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна .

( Виконується  Гімн України.)

 

13.Учень.

Державний Прапор України – стяг із двох рівновеликих 

горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів.

 

14.Учень

У тризубі відображено триєдність життя.

Це  Батько– Мати - Дитя. Вони символізують собою Силу – Мудрість - Любов. Тризуб символізує трійцю життєтворчих енергій, тобто Мудрість, Знання і Любов (або Вогонь, Воду і Життя).

 

 

Наступне  слово  --- « Школа »

 

Які кульки прикрасять його

( Діти прикрашають дошку кульками 

та пояснюють свій вибір.)

 

ІІІ. Музична фізкультхвилинка .

 

« Пісня щастя ».

 

І V.  Слідуюче  слово « Родина ».

(Діти прикрашають дошку кульками 

та пояснюють свій   вибір.)

 

. Кого в народі називають берегинею? (Матір)

. З чим в Україні зустрічають гостей? (Хліб – сіль)

. Як називають символ, який дівчата одягають на голову? (Вінок)

.Яка улюблена страва українців? (Вареники

Назвіть народні символи України.( Рушник, верба, калина,

хліб – сіль, чорнобривці, рута – м’ята, соловейко…).

 

 

V.  “Краса людини — її доброта”. 

( Діти співають піснюЮрія Рибчинського « Пісня на добро »

 

Вчитель.

 Плесніть у долоні ті , хто  зробив хоч одну добру справу.

*Підніміть , будь ласка, руку ті хто хоч один раз  скривдив друга.

* Встаньте ті, хто любить свою країну, родину, готовий робити 

людям добро.

Молодці!  Я вами пишаюсь.

 

25. Хай душа буде світлою в вас
Й промениться завжди добротою.
Йдіть робити добро! В добрий час!
І живіть в цьому світі з красою.

 

 

Завдання.Коштовності фолькльору

«Всюди на світі добре, а вдома найкраще» - говорить народне прислів’я, а прислів’я та приказки і є коштовностями нашого фольклору.

 

На картках прислів’я

про Україну розгубилися,

Усім увага й пам’ять знадобилися.

Хто перший правильно

картки всі поскладає,

Той нам про Україну

прислів’я прочитає.

 

З’єднайте початок прислів’я з кінцівкою і покажіть, що ви володієте цими коштовностями.

 

Батьківщина-мати,                                         Українська  держава.

Всюди добре,                                                  немає України.

Рідна земля – мати,                                       земний рай.

Рідний край –                                                  умій за неї постояти!

Без верби і калини                                         а вдома найліпше.

 Наша слава –                                                   а чужа – мачуха. 

 

9 зупинка  «Творча».

 

Слова, що йдуть від серця, найщиріші й найтепліші. Тому настав час скласти колективного вірша про Україну зі щирих і теплих слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово рядка в риму.

 

Хлопчик і дівчинка

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща … ( у світі)

 

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні… (джерельця)

 

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки … ( глибокі)

 

Міста  старовинні і замки прекрасні,

 

Великі будови і дуже … (сучасні)

 

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела).

 

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна, …  (чудова).

 

Її обереги – верба і калина,

Найкраща у світі – моя… ( Україна).

 

Бо нам найрідніша, Вітчизна і мати,

То як же нам, діти, її…  (не кохати).

 

Моя Україна – козацькая слава,

Така волелюбна і мирна …   (держава)

 

Вона дорога нам, і рідна і мила,

Бо світ перед нами, як мати,… (відкрила).

 

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі… (єдина)

 

 

 

 

VІ.  « Ланцюжок доброти »

Друзі, у вас на партах  є кольоровий папір, ножиці, олівці.

Обведіть кожен свою долоньку. Потім ми їх з’єднаємо і утворимо

 « ланцюжок доброти 3 - б классу».  

Зупинка «Діти об’єднують Україну»

 

Ось і підійшов час до завершення нашого квесту. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.

Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України.

 Діти проголошують разом:

«Ми майбутнє України.

 

Складемо нашу карту і об’єднаємо Україну віршами

 

15. Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

 

                 16.  Велична і свята, моя ти, Україно,

                    Лише тобі карать нас і судить

                    Нам берегти тебе, соборну і єдину,

                    І нам твою історію творить!

 

                    17.    На білому світі є різні країни,

                         Де ріки, ліси й лани.

                         Та тільки одна на Землі – Україна,

                         А ми – її доньки й сини.

 

18. Велична і свята, моя ти Україно,

Лише тобі карать нас і судить

Нам берегти тебе, Соборну і єдину,

 І нам  твою історію творить.

 

19. Я - українка!

Живу в Україні,

на вільній, єдиній

Моїй Батьківщині,

Де все мені в радість:

Ліси і садки.

Озера й річки,

І глибокі ставки,

Лани неосяжні,

І гори, й долини,

Цвіт білосніжний

У лузі калини.

В душі моїй солодко

Грає сопілка,

Бо я з України, Бо я - українка!

 

20. Ми всі – одна сім′я , єдина ми родина,

У кожнім нашім «я» - частина України.

Ми всі – одна сім′я, єдина ми родина,

Мільйони різних «я», а разом  - Україна

 

V.ПІДСУМОК УРОКУ

Настав час закінчувати наший з вами урок. Давайте встанемо в коло, дружно візьмемося за руки і повторюйте слова за мною:

21.Ми всі – одна сім′я ,

Неповторні – ти і я!

Будемо усі дружити,

В злагоді і мирі жити.

Бо життя – це диво – казка!

В ньому є любов і ласка!

Ми прийшли у світ, щоб жити

Й на Землі добро творити!

 

22. Нема на світі України

Без хвиль могутнього Дніпра,

Як українця – без калини,

Без солов’я і рушника

 

23. Моя Україна   козацькая  слава!

Така волелюбна і мирна держава.

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами,  як мати, відкрила

Вітчизно  свята, дорога  Україна.

Для  кожного з  нас ти у світі – єдина

 

(( Зробивши  «ланцюжок  », діти разом  з гостями  виходять на 

шкільне  подвір’я. Тримаючись за руки, школярі створили ланцюжок єдності . Батьки вимірюють  довжинуствореного 

« ланцюжка »

Вчитель.

Ви - гордість та майбутнє України. Вам продовжувати  розбудову

незалежної  Батьківщини.Слава Україні. Героям  слава.

( Музичний  флешмоб під пісню« Діти України » )

Література: 

1. Михайленко Л.В., Реброва І. М. Найцікавіше про Україну.

Харків. 2008.

2. ,    П о м е т у н  О. Інтерактивні методики та система навчання. – К.: Шкільний світ, 2007. 

3. . Класні години з психологом.. О.В. Скворчевська, О.С.Нурєєва.-Х., - Вид. група « Основа», 2008.

 

Завантаження...
doc
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку