РОЛЬ ЦЕНТРІВ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ В ІНТЕГРАЦІЇ ДІТЕЙ З НЕТИПОВИМ РОЗВИТКОМ ДО ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

Про матеріал
Першочерговими завданнями центрів комплексної реабілітації є створення умов для запобігання та недопущення дискримінації особливих дітей, зокрема шляхом забезпечення розумового пристосування, зменшення та подолання фізичних, психічних, інтелектуальних порушень. Запобігання та коригування таких порушень надає можливість нашим підопічним в подальшому інтегрувати до закладів освіти.
Перегляд файлу

Олена Малетич, Україна

РОЛЬ ЦЕНТРІВ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ В ІНТЕГРАЦІЇ ДІТЕЙ З НЕТИПОВИМ РОЗВИТКОМ ДО ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

 Як відомо, інклюзивна освіта забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у загальноосвітніх школах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей [2]. Цільовим призначенням центрів комплексної реабілітації для дітей з нетиповим розвитком є здійснення комплексу реабілітаційних заходів спрямованих на створення умов для всебічного розвитку дітей з нетиповим розвитком та дітей до двох років, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності, засвоєння ними знань, умінь, навичок, досягнення і збереження їхньої максимальної незалежності, фізичних, розумових, соціальних здібностей з метою максимальної реалізації особистого потенціалу.

 Першочерговими завданнями центрів комплексної реабілітації є створення умов для запобігання та недопущення дискримінації особливих дітей, зокрема шляхом забезпечення розумового пристосування, зменшення та подолання фізичних, психічних, інтелектуальних порушень. Запобігання та коригування таких порушень надає можливість нашим підопічним в подальшому інтегрувати до закладів освіти.

 Одними із структурних напрямків роботи центрів комплексної реабілітації є відділення раннього втручання. Метою таких відділень є комплексна система надання послуг сім`ї, в якій народилася дитина з неповносправністю чи ризиком розвитку такої. Ця система послуг скерована на раннє виявлення, терапію та профілактику порушень розвитку дитини та функціонування її сім`ї. Головною ціллю роботи відділення є діагностування та надання первинної дієвої допомоги сім`ї, в якій дитина могла б повноцінно рости, розвиватися, реалізовувати свій потенціал, долати накладені неповносправністю обмеження та в подальшому інтегруватись в заклади освіти.

 Основними принципами роботи відділення раннього втручання є: взаємодія та партнерство; орієнтованість на особистість дитини та її сім’ї; добровільність участі; конфіденційність; мультисистемний підхід щодо надання підтримки та допомоги родині [1,с.23].

 Отже, центри комплексної реабілітації є невід’ємною складовою процесу організації психолого-педагогічного супроводу дітей з нетиповим розвитком. Тісна співпраця спеціалістів поглибленого впливу,  родин, представників інших організацій  дозволяє не лише попередньо діагностувати такі сім’ї, які мають дітей з нетиповим розвитком, а й надавати їм професійну допомогу та підтримку, що в подальшому буде сприяти підвищенню ефективності соціальної адаптації не лише дитини а й всієї родини.

Література

1. Кравченко Г.Ю., Сіліна Г.О. Інклюзивна освіта/Г.Ю.Кравченко, Г.О.Сіліна. – Харків: Вид-во «Ранок», 2014.-144с.

2.Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання. Наказ Міністерства освіти і науки України №912 від 01.10.2010р. URL:https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0912290-10

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку