Роль емоцій та почуттів в житті людини

Про матеріал
На прикладі навчального матеріалу довести, що в житті людини велику роль відіграють емоції та почуття; розвивати вміння розуміти іншу людину, оцінювати її стан; виховувати інтерес до різних видів мистецтва, які позитивно впливають на моральні почуття.
Перегляд файлу

Урок 13

Тема. Роль емоцій та почуттів в житті людини.

Мета: на прикладі навчального матеріалу довести, що в житті людини велику роль відіграють емоції та почуття; розвивати вміння розуміти іншу людину, оцінювати її стан; виховувати інтерес до різних видів мистецтва, які позитивно впливають на моральні почуття.

Очікувані результати. Після уроку учні зможуть:

  • пояснювати поняття „почуття“, „емоції“;
  • наводити приклади почуттів та емоцій;
  • висловлювати свої судження про силу моральних почуттів.

Обладнання: слайд-презентація, інформаційні програмки, „театральні квитки“, дидактичні картки із завданням, музичні диски.

Основні поняття: емоції, почуття, моральні почуття, культура  почуттів.

Епіграф до уроку.                  

Емоції, зазвичай, через деякий час минають,

                                                            але те, що вони зробили, залишається.

                                                                                                   К.Ушинський

Форма проведення: урок-театр.

Структура уроку

І. Вітання, налаштування на позитивний настрій,

ІІ. Вступна частина

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  2. Оголошення теми уроку та очікуваних навчальних результатів.

ІІІ. Основна частина

  1. Що таке емоції.
  2. У чому сила моральних почуттів.
  3. Як навчитися культурі почуттів.

ІV. Заключна частина

  1. Підсумки уроку.
  2. Оцінювання результатів уроку.

V. Домашнє завдання

Хід уроку

      Для проведення даного уроку доречно змінити розміщення парт і стільців у класі по схемі театру (Додаток 1) або провести урок в актовій залі.

І. Вітання, налаштування на позитивний настрій.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вчитель: Вітаю вас, бажаю гарного настрою і сподіваюся, що він буде з вами протягом всього уроку, бо урок наш – незвичайний, я  запрошую  вас відвідати театр. Щоб побувати в театрі потрібно придбати  квитки, а на це треба кошти. Їх можна заробити, виконавши завдання „П’ять „С“*.

Дидактична гра „П’ять „С“.

Учні отримують карточки-квитки  із висловлюваннями, формулювання яких потрібно закінчити (квитки мають однакові, проте мають чотири непомітні розрізнення, що в подальшому дасть можливість учням об’єднатися в групи). Правильна відповідь починається на літеру „с“.

  1. Для того, щоб стати моральною і вихованою людиною, необхідно пізнати…
  2. Який давньогрецький мислитель закликав: „Пізнай самого себе“?
  3. Формування певного ставлення до своїх позитивних рис (переваг) та недоліків – це…
  4. Цілеспрямований процес удосконалення людиною самої себе – це…
  5. Тип  темпераменту людини, яка є товариською, прагне до нових вражень, оптимістична, енергійна і працездатна, з живою мімікою і виразними жестами, весь час прагне йти вперед. (Додаток 2).

На екрані з’являються правильні відповіді для самоперевірки (слайд 3).

ІІІ. Вступна частина

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Квитки ми придбали. Час оголосити назву вистави (слайд 4) і запросити всіх до зали. Але давайте спочатку пройдемо коридорами театру і звернемо увагу на фотографії сценічного життя (слайд 5).

На екрані фотографії, де зображені різні моменти життя людей.

Обговорення в загальному колі (слайд 6).

  • Які моменти з життя людей сфотографовані?
  • Чому фотограф обрав саме такий момент з життя героїв?
  1. Оголошення теми уроку та очікуваних навчальних результатів.

Вчитель узагальнює думки учнів про те, що предмети, події, свідком або учасником яких стає людина, викликають у неї різні емоції та почуття, які відіграють в їх житті вагому роль; оголошую тему уроку і знайомить з очікуваними навчальними результатами.

ІІІ. Основна частина

  1. Що таке емоції.

Вчитель: Запрошую всіх зайняти свої місця відповідно отриманих квитків (учні об’єднуються в групи за певними позначками і займають відведені місця). Перед початком вистави, глядачі мають можливість ознайомитися з програмкою, яка містить інформацію про історію постановки, акторів. То ж і я пропоную вам відкрити програмки і дізнатися про що буде І дія вистави (Учні відкривають програмки, де в І частині подана інформація  „Що таке емоції“ і опрацьовують її (Додаток 3).

Вчитель пропонує учням виконати практичні вправи, спрямовані на засвоєння розглянутого матеріалу.

Вправа „Актори на сцену!“ (слайд 8).

Вчитель роздає  учням картки із завданнями: показати емоцію, яка виникає внаслідок певних подій, глядачі – відгадують.

  1. Учень одержав хороший бал за контрольну роботу (радість).
  2. Батько обурений тим, що його син побив однокласника (обурення).
  3. Дівчинка сказала мамі неправду про те, де вона затрималася (сором).
  4. В зоопарку дитина вперше побачила звіра, якого раніше не бачила (здивування).
  5. Дівчинка, батьки якої матеріально забезпечені, дивить на дівчинку з меншим достатком (презирство).

Вчитель. Театр не існує без музики. Тому пропоную послухати оркестр нашого театру.

Вправа „Музика і емоції“ (слайд 9).

Учням пропонується послухати чотири музичних фрагмента, зокрема, акцент на певний уривок робиться для кожної з чотирьох груп. Після прослуховування учні кожної групи показують і коментують емоції, викликані музикою. Музичні твори підібрані з метою викликати емоції скорботи, піднесення, страх, радість.

  1. У чому сила моральних почуттів.

Вчитель: До вашої уваги ІІ дія вистави „Роль емоцій та почуттів в житті людини“ „Сила моральних почуттів“.  Емоції людина отримує від природи. На основі емоцій виникають почуття. Почуття є стійкими, глибокими, саме вони роблять наше ставлення до різних сторін життя постійними. Психологи визначають три види почуттів: естетичні, моральні, інтелектуальні. Давайте спробуємо за допомогою слів із довідки розселити почуття в будинки.

Вправа „Будинки для  почуттів“ (слайд 10).. Завдання на екрані (вправа виконується за принципом „у загальному колі“) (Додаток 4).

  • Які, на вашу думку, почуття є найвищими? Чому?

Вчитель: Увага! На сцені нашого театру актор (ім’я учня). В його виконанні послухайте притчу „Каяття“ (слайд 11) (учню, який володіє акторською майстерністю, заздалегідь дається завдання підготувати розповідь притчі з підручника„Етика“ О.Данилевська, О.Пометун сторінка 80).

  • Які цінності пропонував Бог ангелові?
  • Яку цінність Бог вважав за найвищу? Чому?

Вчитель: Навколо нас багато людей, всі ми – різні. Та живемо ми в один час, в одному місці, тому і повинні розуміти один одного, вчитися осягати чужу душу, виховувати культуру почуттів. Оскільки ми в театрі, то перший крок до розкриття поняття „культура почуттів“ вже зробили.

  • А, що ще, на вашу думку включає це поняття? (багатство і різноманітність почуттів, вміння керувати своїми почуттями, бути їх господарем)
  1. Як навчитися культурі почуттів.

Вправа „Від мене до тебе, від нас до вас“

Вчитель пропонує учням піднятися і стати в коло. По команді об’єднатися почергово у пари ( трійки, п’ятірки), під час кожного об’єднання дарувати один одному позитивні емоції. Групи об’єднані у п’ятірки, отримують по одному правилу „школи почуттів“, запам’ятовують його, вибирають лідера, який передасть це правило іншій групі. По сигналу вчителя лідери переходять до інших груп і повідомляють нове правило і так далі. В кінці вправи оголошуються всі правила.

Правила „школи почуттів“ (слайд 12).

  1. Щастя – це коли тебе розуміють.
  2. Прагни пізнати інших,тоді інші – пізнають тебе.
  3. Щиросердність, чуйність і довіра здолають гори.
  4. Усмішка – перейде любі кордони.

ІV. Заключна частина

  1. Підсумок  уроку.

Вчитель: Наша вистава закінчується. Приємно було бачити ваші усміхнені і задоволені обличчя, позитивні емоції, які ви дарували один одному. І головне – хочеться почути який висновок ви зробили після перегляду вистави.

  1. Оцінювання результатів уроку.

Учням пропонується закінчити речення-поради (слайд 13).

Там, де ненависть – я сіятиму…(любов).

Там, де образа – я сіятиму …(прощення).

Там, де сумнів – я сіятиму …(віру).

Там, де безнадійність – я сіятиму…(надію).

Там, де темрява – я сіятиму… (світло).

Там, де сум – я сіятиму… (радість).

V. Домашнє завдання (слайд 14)

Схема завдання розміщена на зворотній стороні програмки.

Створити „Портрет почуття“ (Додаток 5)

  1. Ім’я.
  2. Портрет-асоціація.
  3. Девіз.
  4. Друзі.
  5. Улюблена пісня.
  6. Мрія.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
Додано
12 січня 2021
Переглядів
3724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку