"Роль позакласної роботи як засіб підвищення мотивації у вивчені англійської мови у 5-6 класах НУШ"

Про матеріал
Методична розробка про роль позакласної роботи як засіб підвищення мотивації у вивчені англійської мови у 5-6 класах НУШ. Додаються сценарії позакласних заходів .
Перегляд файлу

Роль позакласної роботи як засіб підвищення мотивації  у вивчені англійської мови у 5-6 класах НУШ.

У процесі навчання та виховання учнів 5-6 класів НУШ,  позакласна робота з іноземної мови має велике як загальноосвітнє, виховне, так і розвиваюче значення. Ця робота не лише поглиблює знання іноземної мови, а й сприяє розширенню культурного кругозору, сприяє ерудиції школярів, сприяє розвитку їхньої творчої активності, естетичних уподобань і, як наслідок, підвищує мотивацію до вивчення мови та культури іншої країни. Якщо позакласна робота є логічним продовженням класної роботи, це дає можливість учням використовувати знання іноземної мови як засіб спілкування. Захоплюючі форми позакласної роботи, такі як участь у різних заходах, зустрічах з цікавими людьми, перегляд фільмів, спектаклів та ін., допомагають створити міцну мотиваційну основу для вивчення іноземних мов та стати значним засобом досягнення цілей навчання .






       Максимально успішною та ефективною виступає позакласна робота з англійської мови в 5-6 класах, яка побудована відповідно до основних методологічних підходів у додатковій освіті дітей, перетворених на принципи, що визначають способи її організації

 

 

 

Усі ці принципи взаємодіють один з одним. Здійснення одного принципу на практиці педагогічної діяльності неможливе без дотримання інших. У цьому виявляється їхній системний, основний характер.

Зміст позакласної роботи має на увазі такий вид робіт, який відзначається широким спектром виховних моментів впливу на учня. Серед них можна виділити такі:

  1.                 позакласні заходи дають учням глибші знання, які допомагають розширити кругозір і знання, отримані на традиційних уроках;
  2.                 різна діяльність поза навчанням, сприяє тому, що учень починає не тільки розвиватися всебічно, а й розкриває свій прихований потенціал, який часто не можна розкрити у межах навчального уроку;
  3.                 завдяки впровадженню в різні варіанти роботи позакласної діяльності, збільшується індивідуальна навичка учня;
  4.                 робота поза класом провокує розвиток в учнів інтересу до нових видів діяльності, які, можливо, принесуть користь їм самим і суспільству, дадуть поштовх на спробу себе у чомусь новому;
  5.                 різноманітні варіанти позакласної роботи дозволяють дітям навчитися взаємодіяти з колективом, дозволяють допомагати ближньому своєму, дозволяють виявляти турботу та співчуття .

Завдяки особливостям цілей і завдань, поставлених перед виховною роботою поза уроком, педагогічний процес починає набувати як навчальну функцію, так і функцію виховання.

Отже, система позакласної роботи з англійської мови включає сукупність взаємозалежних та взаємодіючих організаційних форм, методів та видів позаурочної діяльності, об'єднаних загальними цілями. В основі функціонування будь-якої системи позакласної роботи лежить низка принципів та вимог, які визначають зміст, методи, форми роботи, а також напрямок педагогічного впливу на особистість; характер зв'язку елементів системи. Розуміючи думки учнів основної школи та те, що їм подобається, вчителі зможуть знайти раціональні форми проведення позакласної роботи з англійської мови.

На сьогоднішній день у таких непростих умовах у загальноосвітніх школах педагоги акцентують увагу на навчальному процесі, тоді як позакласна робота відходить на інший план. Однак, ніяк не можна ігнорувати те, що безпосередньо позакласна діяльність приносить великий внесок у процес освоєння іноземною мовою. Я переконана, що позакласна діяльність надає можливість викладачеві та учню збудувати довірливі стосунки. Для дітей — це ще одна можливість розширити свої знання, розвинути інтерес до подальшого вивчення мови. Завдяки позакласній

діяльності учні можуть здобути знання різної орієнтованості: історії, географії, літератури, музики та багатьох інших сучасних наук.

Позакласна робота допомагає учням вдосконалювати рівень їхніх практичних навичок говоріння, розширити кругозір, розвинути творчі здібності.

Характерною особливістю позакласної діяльності з англійської мови вважається те, що вона власним змістом спрямована на застосування англійської мови як засобу спілкування. Позакласна діяльність англійською має бути доповненням до роботи на уроці, становити частину навчально- виховного процесу. У її організації та проведенні вирішуються самі завдання, як і під час уроку. Крім того, за допомогою позакласної діяльності учні правильніше засвоюють, правильніше фіксують і поглиблюють матеріал, що вивчається на уроках, через більш захоплюючу і більш цікаву для учнів форму роботи, таку як вистави, ігри, конкурси, вікторини, оскільки це найбільш оптимальні для даної вікової стадії форми діяльності.

Позакласна робота проводиться в основному з використанням вже сформованих мовленнєвих умінь і мовних навичок та сприяє їх подальшому розвитку. Результатом цієї роботи є вдосконалення та закріплення отриманих на уроці знань, умінь та навичок .

Позакласна робота має бути так організована і проводитися так, щоб забезпечити мотивацію і позитивне ставлення до неї. За рядом параметрів предмет англійська мова значно відрізняється від будь-якого іншого навчального шкільного предмету. Саме позакласна робота здатна прищепити не менше захоплення і любові до вивчення іноземної мови, ніж до інших предметів .

Зацікавленість учня це головна умова добровільної та масової участі у роботі. Якщо кожен учень знайде собі заняття до душі, то вчителю не доведеться закликати його до активності та свідомості. Учня потрібно зацікавити і тоді зникне потреба змушувати. Цей принцип визначає форму та зміст організації позакласної роботи.

Позакласна робота у 5-6 класах НУШ має низку особливостей. На сьогоднішній день використовується велика кількість найрізноманітніших методів, що використовуються на даному щаблі навчання. До найбільш застосовуваних відносять :

        словесні методи: оповідання, бесіда, робота з книгою тощо;

        наочні методи: спостереження, плакати, демонстрація;

        практичні методи: дидактичні ігри, експерименти, вправи і т. д.;

        метод проєктів.

Всі ці методи використовуються різною мірою залежно від змісту, від цілей та від завдань.

Отже, позакласна робота є невід’ємною складовою навчального процесу в школі. Завдяки їй діти розвивають творчу активність, самостійність, відкривають у собі нові таланти, розширюють кругозір. Шкільне життя стає цікавішим та більш пізнавальним завдяки позакласній роботі. Школярі мають можливість задовольнити власні пізнавальні інтереси та застосувати  вивчене на практиці. Крім того, зацікавленість учнів не згасатиме, а мотивація до вивчення іноземної мови буде значно підвищуватися.


 

 

Сценарій 1

Тема позакласного заходу: Winter holidays Форма заходу: вікторина.

Цілі заходу:

1.              практичні:

-  навчити впізнавати ЛО з теми "Зимові свята в англомовних країнах";

-  контролювати навички аудіювання;

-  систематизувати вміння учнів у компетентності в письмі;

2.              освітня:

-  поглибити знання учнів про традиції країни, мова якої вивчається;

3.              розвивальні:

-  розвивати в учнів здогадку, кмітливість, слух, логічне мислення, уяву, пам’ять, мовленнєву реакцію, інтерес до вивчення англійської мови;

4.              виховна:

-  прищеплювати інтерес та почуття поваги до традицій країни, мова якої  вивчається.

Оснащення заходу: відеофонограма святкової пісні, відеофрагмент “Christmas traditions in Great Britain”, картки з текстом пісень, шаблони листа, фонограма пісні, емблеми для учасників гри, картки із зображеннями символів Різдва, картки із тестом множинного вибору, різдвяні сувеніри.

Хід позакласного заходу Етап І. Організаційний.

                 Вступне слово вчителя. Повідомлення цілей заходу.

Hello, dear! That`s great to see you here! Today we are going to sing your favorite songs, guess the riddles, do a quiz and interesting tasks. We`ll have a lot of fun. Let’s start with singing a great song!

Учні дивляться тематичне відео «The Polar Express» . Діти виконують пісню разом зі вчителем, користуючись картками з текстом.

                 Поділ групи на команди.

Our event will be held in the form of a competition. We’ll form 2 teams. There are two types of pictures in my Christmas hat. Now you will draw one card at a time. Children with the same cards will form teams.

(Кожен з учнів підходить до вчителя та дістає картку з різдвяного мішечка. Діти з однаковими картками (Рис. 2.2.1, Рис. 2.2.2) утворюють команди та обирають капітана)

Рис. 2.2.1. Рис. 2.2.2.

I wish the stronger one to win! Good luck!

Етап ІІ. Основний.

 

                 Конкурс “How well do you know Christmas symbols?”

Now each team receives a card with Christmas symbols (Рис. 2.2.3.). Your task will be to combine the picture with the names. The team that completes the task faster and correctly wins.

(Кожна команда отримує картку із зображеннями символів Різдва у Великобританії та їхніми назвами. Завдання: правильно поєднати картинки з ЛО. Кожна команда виконує завдання, учитель перевіряє, хто виконав завдання швидше та має більше правильних відповідей).


 

Рис. 2.2.3.

                 Конкурс “Guess the Riddles!”

Guys, the next task for you will be to guess the riddles . I`m going to read them and you`ll guess the answers. The team that guesses more riddles wins.

    «It’s blue by night, By day it’s white. It is cold and not dry, It falls from the sky. (snow.)

    What man cannot live inside the house? (a snowman)

    I come with cold and snow. But children like me and know. (Winter.)

    We decorate…with toys, glass balls, sweets, bells. (Christmas tree)

 

    What year has got only one day? (A New Year)

    Which month of the year is the shortest? (February)

    A little old woman with 12 children: some short, some long, some cold, some hot! What is it? (A year, 12 months)

    You make them out of snow just for fun (snowballs).

    I don’t get in to houses

By walking through front doors Instead I come down chimneys My name is . (Santa Claus)

    These things are made of metal You might have lots or just a single If you give them a good shake

The noise that they make is a jingle. (bells)» .

                   Конкурс “Christmas Multiple choice”

Let's see which team knows how to spell Christmas words better.

Вчитель роздає кожній команді картки (Рис. 2.2.4.) із завданням.


 


Рис. 2.2.4.

Перегляд відеофрагмента на тему “Christmas traditions in Great Britain”

You did a great job! It's time to learn more about traditions in Great Britain. Now we will watch the video and each team will complete the tasks .

 


 

Рис. 2.2.5. Рис. 2.2.6.

                 Написання листа

Учитель роздає кожному учню шаблони листів (Рис.2.2.5. та Рис. 2.2.6) We are now going to write a special letter with your wishes (Рис.2.2.7). Еveryone works on their own.

Рис.2.2.7.

 

Етап ІІІ. Заключний.

 

3.1. Підсумки. Our event is ending. I hope you enjoyed! Everyone did a great job today! However, the time to determine the winning team has come! (Учитель              разом              із              дітьми              рахують              бали              та              визначають              команду- переможця)

Thank you for your activity! Santa left you gifts for fruitful work!

(Звучить пісня «We wish you a Merry Christmas». Усі учні отримують подарунки та різдвяні сувеніри)


Сценарій 2

Тема позакласного заходу: Christmas Форма проведення заходу: бесіда.

Цілі заходу:

  1.   практичні: ознайомити учнів зі звичаями святкування Різдва в Америці, порівняти зі звичаями святкування в Україні, тренувати навички мовленнєвої діяльності та аудіювання в учнів.
  2.     освітня: розширювати знання учнів про традиції, звичаї та культуру англомовних країн ;
  3.     розвивальні: розвивати соціокультурну компетентність учнів шляхом використання матеріалу про культуру, традиції, звичаї, стиль життя, святкування традиційних свят в Америці; розвивати мовленнєві навички та логічне мислення; розвивати довільну увагу учнів, творче мислення.
  4.     виховна: виховувати повагу до культури, звичаїв, традицій та історії країни, мова якої вивчається.

Оснащення заходу: зображення святкування Різдва в Україні та в Америці, роздруковані картки із фактами про Різдво, аудіофонограма пісні, картки з новими ЛО, аудіофонограми нових ЛО, кросворд, завдання до аудіювання, картки із запитаннями до відеофонограми.

Оформлення класної кімнати: надпис теми заходу на дошці, новорічні прикраси.

Хід позакласного заходу Етап І. Організаційний.

1.1. Вступне слово вчителя. Повідомлення цілей заходу.

 

T: Good morning, dear students! Today we will take a trip to the New Year's tale of the USA. Moreover, we will learn more about the celebration of New Year's holidays in the USA, learn new words, sing New Year's songs and find out some interesting information about the USA. So, let`s start our interesting trip!


Етап ІІ. Основний.

Ознайомлення учнів із традиціями та звичаями святкування Різдва в англомовних країнах та Україні.

T: Look at the pictures and imagine that you have come to the USA to celebrate Christmas. Look at them once again and remember how Christmas is celebrated in Ukraine.

 



Рис.2.2.8. Рис.2.2.9.


Рис.2.2.10. Рис.2.2.11.


 

Рис.2.2.12. Рис.2.2.13.

Рис.2.2.14. Рис.2.2.15.

Відповіді на запитання вчителя. T: Look at the pictures and say:

  1. What are the common features of Christmas in Ukraine and in the USA?
  2. What is the main differences between celebrating Christmas in the USA and Ukraine?

Ps: відповідають на запитання вчителя

Ps and Ts: обговорюють питання

                 Цікаві факти про святкування Різдво в Америці. Обговорення.

T: Each of you has a piece of paper with interesting facts about Christmas. Please read one fact at a time.

(Учні по черзі читають факти та кожен обговорюють із вчителем. За потреби, вчитель детальніше пояснює деякі факти).


 

Christmas Fun Facts For Kids - Made with HAPPY

Рис.2.2.16.

Ознайомлення учнів із  новими ЛО з теми “Christmas”. Зняття мовних та фонетичних труднощів розуміння нових ЛО

T: Look at the words related to Christmas. Listen to their meaning, pronunciation and translation. Write them down.

Учитель пояснює слова, вмикає аудіофонограми до кожного. Діти уважно слухають, повторюють та записують ЛО в зошити

  1. Eggnog /ˈeɡ.nɒɡ/- Егг-ног (a drink made from milk, sugar, and eggs)
  2. Chimney /ˈtʃɪm.ni/- камін, димар (a hollow structure that allows the smoke from a fire inside a building to escape to the air outside)
  3. Stocking /ˈstɒk.ɪŋ/- новорічні панчохи (one of a pair of tight-fitting coverings for the feet and legs made of thin material and often worn under skirts and dresses)
  4. Sleigh /sleɪ/- сани (a type of sledge pulled by animals, especially horses or dogs)
  5. To jingle /ˈdʒɪŋ.ɡəl/- дзвеніти (to make a repeated gentle ringing sound)
  6. To ride /raɪd/- їхати
  7. Bright /braɪt/- яскравий (strong in colour)
  8. Bell /bel/ - дзвіночок

  1. Honor /ˈɒn.ə/- честь (great respect for someone)
  2. To decorate /ˈdek.ə.reɪt/- прикрашати (to add something to an object or place, especially in order to make it more attractive)
  3.   Exchange /ɪksˈtʃeɪndʒ/- обмінюватися (the act of giving something to someone and them giving you something else)

Виконання кросворду. Автоматизація дій учнів з новими ЛО T: Now you have a crossword puzzle, let's try to solve it.

Рис.2.2.17.

Ps: (розв’язують кросворд із використанням вивчених ЛО)

Аудіювання різдвяної пісні. Виконання завдання, автоматизація дій учнів з новими ЛО.

T: Listen to the song for the first time and сomplete the missing words. During the second listening let's sing together and check the answers.

Рис.2.2.18.


 

 

Рис.2.2.19.

(Учні слухають пісню та заповнюють пропуски.

Учитель вмикає   аудіофонограму вдруге, усі співають)

                 Перегляд відео. Відповіді на запитання.

T: Watch the video about the history of Christmas and answer the questions:

  1. How did Christmas appear?
  2. What traditions appeared?
  1. What does modern Christmas look like?


Рис.2.2.20.

(Учні дивляться відеоролик та відповідають на запитання після перегляду)

Етап ІII. Заключний.

T: So, students, Christmas is a time of magic and winter fairy tales. I hope you learned a lot today. Thank you for you participating! See you!

docx
Додав(-ла)
Manilich Liudmila
Додано
8 лютого
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку