РОЛЬ УЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩАУчителі мають пам’ятати, що те, як вони навчають,є таким же важливим, як і те, чому вони навчають.
Номер слайду 2
Жив мудрець, який знав усе на світі. Ось одна людина і захотіла довести, що він не все знає. Затиснувши у долонях метелика, вона запитала: - скажи, мудрець, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий? А сам думає: «скаже живий – я метелика умертвлю, скаже мертвий - випущу». Мудрець, подумавши, відповів: - усе у твоїх руках, людино!
Номер слайду 3
У наших руках можливість створити у навчальному закладі таку атмосферу, в якій усі будуть почувати себе «як удома», атмосферу психологічного комфорту, атмосферу любові і доброзичливості, адже кожен вчитель – це держава, яка може бути або демократичною, або ліберальною, або авторитарною.
Номер слайду 4
Комфорт – це умова життя, перебування, обставини, що забезпечують зручність, спокій і затишок. Тлумачний словник С.І. Ожегова
Номер слайду 5
Психологічний комфорт – умови життя, при яких людина почуває себе спокійно, немає необхідності захищатися.
Комфортне навчання та виховання складається з таких структурних компонентів: ПСИХОЛОГІЧНА КОМФОРТНІСТЬІНТЕЛЕКТУАЛЬНА КОМФОРТНІСТЬ ФІЗИЧНА КОМФОРТНІСТЬ
Номер слайду 8
Психологічна комфортність – це такий стан,який виникає в процесі життєдіяльності дитини, вказує на радість, задоволення, отримані в навчальному закладі; це умова життя, за якої учень спокійний та немає потреби від будь-кого захищатися.
Номер слайду 9
Інтелектуальна комфортність – це задоволеність дитини своєю розумовою діяльністю, її результатами на уроках, а також задоволення потреби в отриманні нової інформації.
Номер слайду 10
Фізична комфортність учня - це відповідність між його тілесними, соматичними потребами та предметно-просторовими умовами навчального середовища. Ця потреба тісно пов’язана із сенсорними процесами, що характеризують зорові, слухові та тактильні відчуття. Стан фізичного комфорту несе з собою відчуття задоволеності власною діяльністю, позитивні мотиви до її продовження, що веде до індивідуального росту учня.
Номер слайду 11
РОЛЬ УЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩАВідповідальність за своїх учнів і обов’язки: Поважати кожну дитину. Вірити в успішність кожної дитини. Бути чесними і визнавати власні помилки. Вміти слухати й дотримуватись конфіденційностіБути послідовними і справедливими. Мати високі очікування щодо кожного учня. Цінувати особисті зусилля дітей
Номер слайду 12
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВА ВИБОРУШкільні успіхи зростають, коли дитина певною мірою контролює своє навчання.
Номер слайду 13
ФОРМУВАННЯ СПІЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙДіти приходять із сімей, де є певні цінності, тому важливо їх обговорити з усіма дітьми класу і визначити спільні цінності, які будуть лежати в основі дій, як дітей, так і дорослих-вчителів і батьків. Креативність,Цікавість,Критичне мислення,Любов до навчання,Наполегливість,Чесність,Співпраця,Вміння пробачати,Самоконтроль,Вдячність,Оптимізм … (концепція Нової української школи)
Номер слайду 14
Не забороняти, а направляти, Не керувати, а співкерувати, Не примушувати, а переконувати, Не командувати, а організовувати.