Жив мудрець, який знав усе на світі. Ось одна людина і захотіла довести, що він не все знає. Затиснувши у долонях метелика, вона запитала: - скажи, мудрець, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий? А сам думає: «скаже живий – я метелика умертвлю, скаже мертвий - випущу». Мудрець, подумавши, відповів: - усе у твоїх руках, людино!
У наших руках можливість створити у навчальному закладі таку атмосферу, в якій усі будуть почувати себе «як удома», атмосферу психологічного комфорту, атмосферу любові і доброзичливості, адже кожен вчитель – це держава, яка може бути або демократичною, або ліберальною, або авторитарною.
Фізична комфортність учня - це відповідність між його тілесними, соматичними потребами та предметно-просторовими умовами навчального середовища. Ця потреба тісно пов’язана із сенсорними процесами, що характеризують зорові, слухові та тактильні відчуття. Стан фізичного комфорту несе з собою відчуття задоволеності власною діяльністю, позитивні мотиви до її продовження, що веде до індивідуального росту учня.
РОЛЬ УЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩАВідповідальність за своїх учнів і обов’язки: Поважати кожну дитину. Вірити в успішність кожної дитини. Бути чесними і визнавати власні помилки. Вміти слухати й дотримуватись конфіденційностіБути послідовними і справедливими. Мати високі очікування щодо кожного учня. Цінувати особисті зусилля дітей
ФОРМУВАННЯ СПІЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙДіти приходять із сімей, де є певні цінності, тому важливо їх обговорити з усіма дітьми класу і визначити спільні цінності, які будуть лежати в основі дій, як дітей, так і дорослих-вчителів і батьків. Креативність,Цікавість,Критичне мислення,Любов до навчання,Наполегливість,Чесність,Співпраця,Вміння пробачати,Самоконтроль,Вдячність,Оптимізм … (концепція Нової української школи)