Нововведення уінклюзивногоорганізаціїнавчання
Підготувала Богданова М.В.
Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти
Ресурсна кімната – це спеціально організований простір, де надаються психолого-педагогічні послуги та проводяться корекційно-розвиткові заняття.
Особливістю такої кімнати є чітко структуровані та організовані зони: навчально-пізнавальна та побутовопрактична.
Навчально-пізнавальна зона дає змогу організувати комфортний для дитини з особливими освітніми потребами освітній процес, зокрема тут відбуваються індивідуальні та групові заняття, здійснюється тісна співпраця з вчителем, психологом, логопедом чи дефектологом. Сенсорний куточок сприяє розслабленню дитини, її гармонізації, знімає фізичну та емоційну напругу. Ігрова зона дозволяє дитині розвивати свої творчі здібності, формувати моделі взаємодії з однолітками та дорослими.
Побутово-практична зона зазвичай облаштовується кухнею та їдальнею. Такий простір дозволяє дитині з особливими освітніми потребами вчитися самостійності, формує навички самообслуговування, які стануть корисними в подальшому житті.
Підготувала Богданова М.В.
Щодо облашування ресурсної кімнати
Виділяють 5 КАТЕГОРІЙ освітніх труднощів:
1. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ труднощі.
Можуть полягати в обмеженні функціонування:
▪ різного ступеня прояву передумов інтелекту (пам’яті, уваги, мислення, мовлення, вольових процесів, мотивації тощо);
▪ власне інтелекту (здатності до узагальнення, абстрагування, міркування, продукування думки, судження, здатності робити висновки);
▪ інвентарю інтелекту (набути знань, умінь, навичок).
2. ФУНКЦІОНАЛЬНІ (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі.
Можуть полягати в обмеженні життєдіяльності різного ступеня прояву ▪ слухової функції
▪ зорової функції
▪опорно-рухової (кістково-м’язової) функції ▪ мовленнєвої функції.
3. ФІЗИЧНІ труднощі.
Можуть полягати в обмеженні
функціонування різного ступеня прояву
▪ органів та
▪ кінцівок дитячого організму.
4. НАВЧАЛЬНІ труднощі.
Можуть полягати в:
▪ обмеженні або ▪своєрідності перебігу довільних видів діяльності різного ступеня прояву (пов’язані з читанням, письмом, математикою, ін.) Під «довільними видами діяльності» розуміються цілеспрямовані види діяльності, керування якими відбувається під контролем свідомості.
5. СОЦІОАДАПТАЦІЙНІ (особистісні, середовищні), СОЦІОКУЛЬТУРНІ (певні осередки, окремі культури, використання жестової мови) труднощі.
Можуть полягати в:
▪ наявності бар’єрів на шляху до формування навичок:
✓ пристосування до умов соціального середовища;✓ організації адекватної системи відносин із соціальними об’єктами;
✓ прояву рольової пластичності поведінки;
✓ інтеграції у соціальні групи;
✓ засвоєння стабільних соціальних умов;
✓ прийняття норм і цінностей нового соціального
середовища;
✓ форм соціальної взаємодії.
Підготувала Богданова М.В.
Якщо зробити коротке резюме, то залежно від ступеня прояву вказаних освітніх труднощів мають визначатися відповідні рівні підтримки.
ВАЖЛИВО: рівні підтримки не повинні визначати рівень прояву порушення (розладу) у дитини чи особи з ООП, а лише рівень необхідної підтримки під час освітнього процесу.
важливо зазначити, що...
1. І (Перший) рівень підтримки може встановлюватись закладом освіти, а саме Командою психолого-педагогічного супроводу.
2. З ІІ (другого) по V (п’ятий) рівень підтримки - встановлюють фахівці ІРЦ, які провели Комплексну психолого-педагогічну оцінку особи з ООП.
3. У разі відсутності у висновку ІРЦ інформації про рівень підтримки учня рівень підтримки визначається Командою супроводу за участю представника ІРЦ, що видав такий висновок, та з урахуванням складності порушень учня.
Підготувала Богданова М.В.
Підготувала Богданова М.В.
дякую заувагу!!!
Підготувала Богданова М.В.