Нововведення у організації інклюзивного навчання

Про матеріал
У презентації систематизовано нововведення щодо питань організації інклюзивного освітнього процесу у закладах ЗЗО з 01.01.2022 року.
Перегляд файлу

imageНововведення уінклюзивногоорганізаціїнавчання

image

Підготувала Богданова М.В.

imageimage
Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти

image

image

image


image

image

image

Ресурсна кімната – це спеціально організований простір, де надаються психолого-педагогічні послуги та проводяться корекційно-розвиткові заняття.

 

Особливістю такої кімнати є чітко структуровані та організовані зони: навчально-пізнавальна та побутовопрактична.

imageНавчально-пізнавальна зона дає змогу організувати комфортний для дитини з особливими освітніми потребами освітній процес, зокрема тут відбуваються індивідуальні та групові заняття, здійснюється тісна співпраця з вчителем, психологом, логопедом чи дефектологом. Сенсорний куточок сприяє розслабленню дитини, її гармонізації, знімає фізичну та емоційну напругу. Ігрова зона дозволяє дитині розвивати свої творчі здібності, формувати моделі взаємодії з однолітками та дорослими.

 

Побутово-практична зона зазвичай облаштовується кухнею та їдальнею. Такий простір дозволяє дитині з особливими освітніми потребами вчитися самостійності, формує навички самообслуговування, які стануть корисними в подальшому житті.

Підготувала Богданова М.В.

imageЩодо облашування ресурсної кімнати

imageimage
визначення освітніхтруднощів дитини

image

Виділяють 5 КАТЕГОРІЙ освітніх труднощів:

1.     ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ труднощі.

Можуть полягати в обмеженні функціонування:

різного ступеня прояву передумов інтелекту (пам’яті, уваги, мислення, мовлення, вольових процесів, мотивації тощо);

власне інтелекту (здатності до узагальнення, абстрагування, міркування, продукування думки, судження, здатності робити висновки);

imageimage інвентарю інтелекту (набути знань, умінь, навичок).

2.     ФУНКЦІОНАЛЬНІ (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі.

Можуть полягати в обмеженні життєдіяльності різного ступеня прояву слухової функції

зорової функції

опорно-рухової (кістково-м’язової) функції мовленнєвої функції.


3.     ФІЗИЧНІ труднощі.

Можуть      полягати       в      обмеженні

функціонування різного ступеня прояву

органів та

кінцівок дитячого організму.

4.     НАВЧАЛЬНІ труднощі.

Можуть полягати в:

обмеженні або своєрідності перебігу довільних видів діяльності різного ступеня прояву (пов’язані з читанням, письмом, математикою, ін.) Під     «довільними видами   діяльності» розуміються цілеспрямовані     види діяльності, керування   якими відбувається під контролем свідомості.

5.     imageСОЦІОАДАПТАЦІЙНІ   (особистісні, середовищні), СОЦІОКУЛЬТУРНІ (певні осередки,    окремі    культури, використання жестової мови) труднощі.

Можуть полягати в:

наявності бар’єрів на шляху до формування навичок:

                             пристосування до умов соціального середовища;✓ організації адекватної системи відносин із соціальними об’єктами;

                             прояву рольової пластичності поведінки;

                             інтеграції у соціальні групи;

                             засвоєння стабільних соціальних умов;

                             прийняття     норм і     цінностей нового    соціального

середовища;

                             форм соціальної взаємодії.

Підготувала Богданова М.В.


Якщо зробити коротке резюме, то залежно від ступеня прояву вказаних освітніх труднощів мають визначатися відповідні рівні підтримки.

image image

Наприклад, дитина з РАС може мати інтелектуальні, функціональні та соціоадаптаційні труднощі, а дитина з ДЦП – лише фізичні труднощі, а дитина зі зниженим зором та з порушеннями інтелектуального розвитку – одночасно функціональні та інтелектуальні труднощі.

ВАЖЛИВО: рівні підтримки не повинні визначати рівень прояву порушення (розладу) у дитини чи особи з ООП, а лише рівень необхідної підтримки під час освітнього процесу.

image

image

image

важливо зазначити, що...

1.       І (Перший) рівень підтримки може встановлюватись закладом освіти, а саме Командою психолого-педагогічного супроводу.

2.       З ІІ (другого) по V (п’ятий) рівень підтримки - встановлюють фахівці ІРЦ, які провели Комплексну психолого-педагогічну оцінку особи з ООП.

3.       imageУ разі відсутності у висновку ІРЦ інформації про рівень підтримки учня рівень підтримки визначається Командою супроводу за участю представника ІРЦ, що видав такий висновок, та з урахуванням складності порушень учня.

Підготувала Богданова М.В.

imageПідготувала Богданова М.В.

image

imageimage
Підготувала Богданова М.В. Нова індивідуальнапрограма розвитку

image

image

image

image

image

image image

image

imageдякую заувагу!!!

Підготувала Богданова М.В.

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку