Рольова гра "Правовий брейн-ринг"

Про матеріал

Мета: виховувати у школярів інтерес до правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів.

Форма проведення: рольова гра.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

                         Картинка 1 из 339345

 

 

 

 

Мета: виховувати у школярів інтерес до правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів.

Форма проведення: рольова гра.

Методичне забезпечення: Плакати-девізи команд і таблички з їх назвами, картки із юридичними завданнями, картки з правовими ситуаціями, годинник, свисток.

У рингу беруть участь 3 команди по 5 осіб – учні 9-11 класів. Назви команд: “Юні прокурори”, “Юні судді”, “Юні адвокати”. Обирається журі у складі 3 осіб.

Система оцінювання:

10 балів – відповідь правильна, точна, повна;

5 балів   – відповідь частково правильна, неточна;

0 балів   – відповідь не правильна.

 Хід правового брейн-рингу.

І раунд – “Правознавча бліц-розминка”

1.     Розкрийте поняття “громадянин”.

2.     Коли виникло право?

3.     Назвіть обов’язки громадян України.

4.     Розкрийте поняття “людина”.

5.     Назвіть політичні права громадян.

6.     Розкрийте поняття “особа”.

7.     Назвіть особисті права громадян.

8.     Назвіть соціально-економічні права громадян.

9.     Що таке авторське право. 

                       II раунд  – “Юридичний буквар”

1.     Що таке право?

 

2.     Що таке держава?

3.     Що таке правопорушення? 

                    III раунд – “Правознавча естафета”

Учням пропонується підтвердити або заперечити наступні твердження.

1.     Громадянство України втрачається, якщо особа втратила законні джерела існування.

2.     При різному громадянстві батьки, один із яких був на момент народження дитини громадянином України, якщо вона народилася на українській території.

3.     До громадянства України не приймаються особи, які відмовилися виконувати військовий обов’язок.

4.     Набуття громадянства України за народженням залежить від волі громадян.

5.     Громадянство України зберігається, якщо особа проживає або тимчасово перебуває поза межами України.

6.     Необхідною умовою отримання громадянства України є безперервне проживання на території України на законних підставах протягом останніх 5 років.

7.     При бажанні позбавитись громадянства України можлива відмова, якщо особа, що порушила клопотання про вихід, є військовослужбовцем Збройних Сил України.

8.     Особа може втратити громадянство України, якщо вона набула його в разі подачі фальшивих документів.

9.     Чи можна жертвувати життям певної кількості людей задля врятування життя більшості? 

IV раунд – “Логічні ланцюжки”

1.  Визначте, якими судами будуть вирішуватися справи:

-  Справа про розлучення;

-  Справа про порушення закону Про державний бюджет;

 

-  Справа про несплату за використану фабрикою електроенергію.

2.  Зазначте, яка дія буде злочином, а яка адміністративним проступком:

-  17-річний громадянин Д. розмалював стіни державної будівлі;

-  22-річний громадянин Ж. вживає наркотичні речовини;

-   лікар О. не надав необхідної допомоги громадянину, який втратив свідомість на вулиці, а О. це бачив;

-   15-річний юнак зняв годинник з руки чоловіка, який перебував у нетверезому стані;

-   запізнення на роботу;

-   порушення правил пожежної безпеки;

-   втручання у роботу суддів;

-   поява на роботі у нетверезому стані;

-   порушення правил користування бібліотечними фондами.

3. Запишіть види юридичної відповідальності, які застосовуються за кожне із вказаних правопорушень:

а) перехід вулиці на червоне світло;

б) порушення правил проїзду у громадському транспорті;

в) керування автомобілем у нетверезому стані;

г) пошкодження бібліотечної книги;

д) крадіжка;

е) прогул;

є) продаж наркотичних речовин;

ж)   пошкодження паркану сусіда;

з) залишення автомобільного транспорту в місці, де стоянка заборонена;

й) несплата комунальних послуг. 

 

           V раунд – Практичне право “Ситуація”

Зараз ми розглянемо ряд ситуацій, які юні правознавці спробують прокоментувати.

1.     Громадянин Е. опублікував написану на основі детального аналізу діяльності державної адміністрації за три останні роки статтю, в якій критикував кадрову політику голови державної адміністрації області. Чи мав громадянин Е. право робити це?

2.     5-річного Ромчика, який гуляв біля будинку, покусав собака, якого господар вивів у двір. Батьки зажадали відшкодування за моральну травму і відшкодування затрат на лікування. Господар собаки відмовився виконати ці вимоги. Яка ваша думка з цього приводу?

3.     Літак компанії по перевезенню тропічних фруктів через погодні умови не зміг впродовж 7 діб вилетіти до України. У результаті цього зіпсувалося 5 т. бананів. Чи буде компанія відшкодовувати збитки постачальникам і замовникам фруктів?

                               VІ раунд - “Міра покарання”

Йде “суд” із придуманої командами справи. Команди зачитують справи злочину, а команда-суперниця виносить вирок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Правознавство, Сценарії
Додано
6 липня 2018
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку