Рольова гра "Про вітаміни знаємо все"

Про матеріал
Описано історію відкриття, значення, різноманітність вітамінів. Матеріал може бути використаний під час проведення предметного тижня хімії, на заняттях хімічного гуртка.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Не просто слухати, а чути, Не просто дивитися, а бачити, Не просто відповідати, а міркувати: Дружно і плідно працювати

Номер слайду 2

HCl + NaOH = KOH + Ca(OH)2 = CuO + H2SO4 = SO2 + HNO3 = Ca(OH)2 + H2SO4 = H2SO4 + CO2 = KOH + SO3 = HNO3 + HCl = Закінчити рівняння можливих хімічних реакцій

Номер слайду 3

HCl + NaOH = NaCl + H2O KOH + Ca(OH) – реакція не відбувається CuO + H2SO4 = CuSO4 + H2O SO2 + HNO3 – реакція не відбувається Ca(OH)2 + H2SO4 = CaSO4 + 2H2O H2SO4 + CO2 реакція не відбувається 2KOH + SO3 = K2SO4 + H2O HNO3 + HCl реакція не відбувається Правильні відповіді

Номер слайду 4

Хімічні властивості Основні (Ca(OH)2, NaOH, MgO, KOH, Cu(OH)2, BaO) Амфотерні (ZnO, Zn(OH)2, Al2O3, Al(OH)3) Кислотні (HCl, HNO3, CO2, P2O5, H2SO4, H3PO4) Хімічні властивості речовин

Номер слайду 5

Зʼясувати, які речовини називають амфотерними Складати формули амфотерних сполук Записувати рівняння хімічних реакцій за участю амфотерних речовин Експериментально доводити амфотерність Тема: Хімічні властивості амфотерних гідроксидів

Номер слайду 6

Будьте обережні!!! Потрапляння кислот і лугів на шкіру призводить до опіків Закінчіть речення Жодні речовини не пробуйте на ... Під час роботи з лугами і кислотами в разі потрапляння їх на руки негайно ... великою кількістю ... Після закінчення роботи приберіть своє ...

Номер слайду 7

Сіль і вода Кислоти Кислоти Основи Основи Амфотерні гідроксиди Основи Хімічні властивості речовин

Номер слайду 8

Досліджуємо 1. Одержання цинк гідроксиду До розчину цинк сульфату обережно додайте розчину натрій гідроксиду. Спостерігаємо утворення осаду цинк гідроксиду. 2. Виявлення основних властивостей цинк гідроксиду. До одержаного цинк гідроксиду обережно додайте розчин хлоридної кислоти.Що спостерігаєте? Які властивості (основні чи кислотні) проявляє цинк гідроксид? 1. Одержання цинк гідроксиду До розчину цинк сульфату обережно додайте розчину натрій гідроксиду. Спостерігаємо утворення осаду цинк гідроксиду. 2. Виявлення кислотних властивостей цинк гідроксиду. До одержаного цинк гідроксиду обережно додайте розчин натрій гідроксиду. Що спостерігаєте? Які властивості (основні чи кислотні) проявляє цинк гідроксид?

Номер слайду 9

Як основа: Zn(OH)2 + H2SO4 = ZnSO4 + 2H2O основа кислота цинк сульфат Як кислота: H2ZnO2 + 2NaOH = Na2ZnO2 + 2H2O (в розплаві) кислота основа натрій цинкат Zn(OH)2 + 2 NaOH = Na2 [Zn(OH)4 ] (в розчині) натрій тетрагідроксоцинкат Цинк гідроксид – амфотерний гідроксид

Номер слайду 10

Як основний оксид ZnO + H2SO4 = ZnSO4 + 2H2O цинк сульфат Як кислотний оксид ZnO + 2NaOH = Na2ZnO2 + 2H2O (в розплаві) натрій цинкат ZnO + 2 NaOH = Na2 [Zn(OH)4 ] (в розчині) натрій тетрагідроксоцинкат Цинк оксид – амфотерний оксид

Номер слайду 11

Поширеність амфотерних оксидів і гідроксидів Амфотерність можуть виявляти гідроксиди деяких хімічних елементів з валентностями ІІ, ІІІ, ІV. Найважливіші з них: Ве, Zn, Sn (II), Pb (II), Al, Fe (III), Cr (ІІІ).

Номер слайду 12

Досліджуємо Алюміній гідроксид – амфотерний гідроксид 1.Одержуємо алюміній гідроксид До розчину алюміній хлориду доливаємо розчин натрій гідроксиду. Спостерігаємо утворення осаду алюміній гідроксиду. 2. Виявлення основних властивостей алюміній гідроксиду За допомогою якого досліду можна довести основний характер алюміній гідроксиду? Проведіть дослід та вкажіть ознаки реакції. 1.Одержуємо алюміній гідроксид До розчину алюміній хлориду доливаємо розчин натрій гідроксиду. Спостерігаємо утворення осаду алюміній гідроксиду. 2. Виявлення кислотних властивостей алюміній гідроксиду За допомогою якого досліду можна довести кислотний характер алюміній гідроксиду? Проведіть дослід та вкажіть ознаки реакції.

Номер слайду 13

Алюміній гідроксид виявляє амфотерні властивості і розчиняється як в кислотах, так і в лугах: Як основа Al(OH)3 + 3HCl → AlCl3 + 3H2O алюміній хлорид Як кислота Al(OH)3+ NaOH → Na[Al(OH)4]. (в розчинах) натрій метаалюмінат: Al(OH)3+ NaOH → NaAlO2+ 2H2O. (в розплавах) натрій метаалюмінат: Алюміній гідроксид – амфотерний гідроксид

Номер слайду 14

а) BeO + …→ Be(NO3)2 +H2O б) BeO + KOH → K2BeO2 + … в) Be(OH)2 + …→ BeSO4 + H2O г) Be(OH)2 + NaOH → … + H2O Закінчити рівняння хімічних реакцій

Номер слайду 15

Al →Al2O3 →AlCl3 → →Al(OH)3 →Al(NO3)3 ↓ Na3AlO3 NaOH O2 HCl HNO3 Здійснити перетворення

Номер слайду 16

На уроці мені було важко ... На уроці найцікавіше було ... На уроці я навчився... На уроці я дізнався ... На уроці я дізнався ... На уроці найцікавіше було ... Знання з хімії потрібні кожному із нас, Ніхто не заперечить цю істину одвічну: Бо все навколо, та й ми самі, Утворені з речовин хімічних.

Номер слайду 17

Домашнє завдання вивчити § 39,вправа 144,145

Перегляд файлу

Рольова гра «Про аскорбінку знаємо все»

 

Мета: поглибити і розширити знання учнів про органічні сполуки, формувати пізнавальний інтерес до вивчення хімії, удосконалювати мовленнєві вміння учнів, забезпечити колективне спілкування і індивідуальну активність кожного учасника гри, розвивати вміння учнів праювати з додатковими джерелами інформації, навички і вміння хімічного експеремента, підвести учнів до розуміння, що знання про властивості, поширення, значення вітамінів – запорука їхнього здоровʼя.

Сюжет і ролі: клас заздалегідь поділяють на групи і ролі. Кожна група отримує назву і завдання з підготовки матеріалу до уроку: «Лікар», «Історики», «Хіміки-теоретики», «Лаборанти». Роль ведучого виконує учитель.

Обладнання: мультимедійні презентації «Вітаміни та їх роль вжитті людини», «Визначення вмісту вітаміну С у фруктових соках», інформаційна газета «Вітаміни».

Реактиви: соки цитрусових, розчин крохмалю, розчин йоду, колби.

Тип заняття: рольва гра.

 

Хід гри

І. Організація класу

Привітання:

Знову дзвінок покликав в клас,

Сьогодні хімія у вас.

Цікава подорож чекає,

Країна речовин двері відкриває.

Вас прошу дружно працювати,

Міцні знання там здобувати. 

 

Розпочинаємо урок з логічної вправи «Постав на місце». З розсипаних слів скласти девіз уроку (того, навчати, хоче, знати, все, знати, добре, хто).

Девіз уроку «Добре того навчати, хто хоче все знати».

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: У Джека Лондона є оповідання «помилка господа бога», в якому він яскраво описує картину того, як від виснаження спричиненого цингою, гинуть люди, незважаючи на те, що у них є достатні запаси їжі.

 «Замість відповіді чоловік показав свого рота, докладаючи зусиль, розтягнув напухлі губи, і Смок мимоволі відсахнувся,

  • Цинга,  - ледь чутно сказав він Малюку, і хворий підтвердив діагноз.
  • Їжі вистачає? – спитав Малюк
  • Так , - відгукнувся чоловік із сусідного ліжка. Можете взяти. Їжі повно».

У цьому уривку змальовано картину та причину захворювання – відсутність вітамінів, зокрема вітаміну С. Тож сьогодні ми будемо говорити про вітаміни і більш детальніше про вітамін С.

 

ІІІ. Основна частина уроку

 

Учитель: Наш урок пройде у вигляді наукової конференції. Для обгворення на конференції винесені такі питання:

  • Історія відкриття вітамінів;
  • Роль вітамінів у житті людини;
  • Зачення вітаміну С і його добова потреба для людини;
  • Поширення вітаміну С у продуктах харчування;
  • Йодометричний спосіб визначення вмісту вітаміну С у фруктових соках;
  • Рекомендації споживачам щодо вибору фруктовихсоків для споживання від виробників.

Для роботи наукової конференції запрошені дієтолог, біохіміки, лаборанти, історики.

 

І. Історія відкриття вітамінів

Розповідь вчителя.  

Було це далекого 1736 року. Кораблі під командуванням видатних мореплавців Дмитра Лаптєва і Олексія Чирякова відправилися на пошуки Північного морського шляху. Вони були заперті морем і зазимували біля побережжя. Скоро запаси овочів і квашеної капусти закінчилися, команда перестала відрізняти сніданки від обідів: всі ті ж сухарі, солена та сушена риба. І тут моряки один за одним почали хворіти на цингу, тільки відвар із хвої врятував їх від загибелі.

Цинга віддавна була лихом для мореплавців та мандрівників. Від неї жорстоко страждали експедиції Берінга, Васкода Гама, Магеллана. Без перебільшення можна сказати, що в епоху парусного флоту цинга забрала більше життів, ніж усі морські баталії. Люди довго шукали засоби проти цинги і помітили, що добре діють свіже м'ясо, настої, і відвари хвої, лимонний сік.

Причину хвороб, пов’язаних з неповноцінним харчуванням , деякою мірою висвітлив російський лікар М.І.Лунін. Більш докладно про історію відкриття розкажуть історики.

(Виступ групи «Історики»)

Історик 1.

Під час своїх дослідів над мишами Лунін помітив, що миші, які одержували в їжу штучні суміші, одержані хімічним шляхом, обов’язково гинули. Гинули миші й у тому випадку, коли до тієї суміші додавали кухонну сіль і соду. Коли ж годували мишей молоком, вони залишалися здоровими. Лунін дійшов висновку, що, крім білків, жирів, вуглеводів, мінеральних солей, в їжі в мізерних кількостях повинні міститися особливі речовини, без яких не можливе життя тварин.

 

 

Історик 2.

Дуже близько до відкриття вітамінів вдалося підійти голландському лікарю Ейкману. В1890 році він прибув на острів Ява, тут йому довелося спостерігати невідому хворобу, яку місцеві жителі називали «бері-бері», або «ножні кайдани» - хвороба, яка починається з оніміння ніг, судом, параліч кінцівок, порушується діяльність серця, вражаються нерви ніг.

Ейкман спостерігав за курми, і помітив, що кури в курнику так само як і люди хворіють на «бері-бері», тоді як кури, які ходять по вулиці – здорові. Місцеві жителі харчувалися переважно очищеним рисом, ним же годували курей.

Ейкман ставив свої досліди і хворі кури швидко видужували, коли їх годували рисовими висівками. Ці спостереження привели до висновку, що при очищенні рису із нього виділяється речовина, що запобігає захворюванню «бері-бері».

Історик 3.

Назву «протискорбутний» використовували у вісімнадцятому та девятнадцятому століттях як загальну назву тих продуктів, що допомагали попередити цингу. Вітамін С було виділено з лимонного соку в 1923 року Альбертом Джорджі. Згодом зясували формулу вітаміну С назвали «аскорбіновою кислотою».

 

ІІ. Роль вітамінів у житті людини

Учитель : у давнину говорили: «Малий золотник та дорогий». Ці слова влучно говорять про значення вітамінів для життєдіяльності організму людини.

Звіт групи «Біохіміки» (мультимедійна презентація«Вітаміни та їх роль в житті людини»),

Біохімік 1

Вітамін В1 або тіамін - водорозчинний вітамін. У природі синтезується рослинами і деякими мікроорганізмами. Добова потреба 2-3мг. Він бере участь в обміні речовин, є незамінним для нормального функціонування серця, нервової системи. Найбільше його міститься в дріжджах, хлібних злаках, картоплі, гречці, яєчних жовтках. В організм людини і більшості тварин тіамін надходить з їжею. Його недостача в раціоні викликає гіповітаміноз, а відсутність його призводить до розвитку хвороби бері-бері, що характеризується ураженням периферичних нервів, серцево-судинної, травної та м'язової систем.

 Біохімік 2.

Вітамін С або аскорбінова кислота міститься у свіжих фруктах і овочах. Вона не синтезується у організмі людини і надходить лише з продуктами харчування. Розчиняється у воді і руйнується при тривалому кип'ятінні, тому вимочування або переробка овочів знижує вміст у них вітаміну С. Велика кількість вітаміну C міститься в лимонах, плодах шипшини, червоного перцю, смородини, зеленої цибулі. Нестача аскорбінової кислоти може привести до цинги, знижує опірність організму до інфекцій.

Біохімік 3.

Вітамін D або кальциферол. Бере участь в обміні кальцію і фосфору в організмі. Кальциферол виробляється в шкірі під дією УФО, на нього багаті яєчний жовток, вершкове масло, риб’ячий жир, ікра, петрушка. За недостатності вітамінів групи D, у дітей переважно з'являються ознаки рахіту. У хворих дітей непропорційно велика голова, пізніше з’являються перші зуби, а м’язи стають в’ялими. В дорослих (особливо у вагітних жінок), які мало перебувають на сонці, не вживають достатньо повноцінної їжі, кісткова тканина втрачає кальцій і кістки розм'якшуються.

Біохімік 4.

Вітамін А  або ретинол, або вітамін росту. Відносять до групи жиророзчинних вітамінів. Вітамін регулює обмінні процеси в шкірі, слизових оболонках очей, дихальних та сечових шляхів, травного каналу. Він значно підвищує опірність організму до інфекційних хвороб, регулює ріст і розвиток. Він міститься в деяких продуктах тваринного походження - риб'ячий жир, печінка, нирки, молочні продукти (сметана, вершкове масло), курячі яйця, ікра осетрових риб, в рослинних продуктах – моркві і шпинаті.

При нестачі виникає захворювання – куряча сліпота, затримка росту, випадає волосся, заявляються висипи на шкірі.

Біохімік 5.

Вітамін К або філохінон. Впливає на зсідання крові, попереджає остеопороз.

Синтезується в товстому кишечнику під дією мікроорганізмів. Міститься в зеленому чаї, зелених помідорах, спаржі, картоплі, капусті, бананах, шпинаті, ягодах горобини. Хочу попередити, що нестача віт. К може призвести до порушення зсідання крові і спричинити сильні кровотечі.

 

ІІІ. Зачення вітаміну С і його добова потреба для людини. Поширення вітаміну С у продуктах харчування.

Учитель: Серед вітамінів усім відомий вітамін С. Докладніше про його роль, потребу для людини та поширення у продуктах харчування розповість лікар.

Виступ лікаря. Зачення вітаміну С і його добова потреба для людини. Поширення вітаміну С у продуктах харчування.

Лікар:  Вітамін С — це те, що нам потрібно щодня. Він допомагає організму у профілактиці застуд та грипу, а також у відновленні тканин, кісток і кровоносних судин. Дослідження підтвердили необхідність вітаміну С у підтримці функцій мозку, лікуванні від травм і відновлення після хвороб. Щодня чоловікові потрібно отримувати близько 90 мг, а жіннам — 75 мг вітаміну С. Найбільш простий і корисний спосіб отримання цієї речовини — продукти харчування.

 Вашій увазі ТОП-12 продуктів з високим вмістом вітаміну С.

  1.                           Полуниця

Це одна з найкорисніших ягід на планеті. До того ж, вона містить високий рівень вітаміну С. Так само полуниця багата на клітковину та антиоксиданти, які відповідають за зниження окислювального стресу і захисту серця від поганого холестерину. Одна порція забезпечує приблизно половину щоденних потреб у вітаміні С.

  1.                           Цитрусові

Апельсини, грейпфрути, лимони і лайми! Всі цитрусові мають величезну кількість вітаміну C. Один середній апельсин забезпечить близько 70 мг вітаміну С. Невеликий стакан апельсинового соку — близько 93 мг, а невеликий стакан грейпфрутового соку — до 70 мг вітаміну С.

  1.                           Чорна смородина

Темно-фіолетовий відтінок говорить про те, що цей плід містить високий рівень вітаміну С. У склянці чорної смородини є близько 180 мг вітаміну С, а також велика кількість калію, заліза, вітаміну В5 і фітохімікати.

  1.                           Ківі

Цей маленький яскраво-зелений плід з Нової Зеландії містить більше вітаміну С, ніж апельсин! Ківі також володіють високим вмістом флавоноїдів і мають таку кількість калію, як банан. Дослідження показали, що діти, які вживають ці багаті вітаміном С фрукти, мають сильніші дихальні шляхи, ніж діти, які цього не роблять.

  1.                           Солодкий перець

Ще один продукт з високим вмістом вітаміну С, а також бета-каротину. Ці яскраві овочі мають кардіозахисні переваги, а також запобігають катаракті, згусткам крові і можуть навіть знизити ризик серцевого нападу або інсульту. Половина сирого червоного болгарського перцю містить більше 140 мг вітаміну С. Всі болгарські перці мають високий вміст вітаміну С, але у жовтого його найбільше, а червоний перець – на другому місці.

  1.                           Брюсельська капуста

Одна порція приготованої брюсельської капусти має майже 50 мг вітаміну С. Брюссельська капуста також має високий вміст вітаміну К, фолату, вітаміну А, марганцю, калію, харчові волокна.

  1.                           Дині

Порція солодких ласощів забезпечить приблизно 67 мг вітаміну С, плюс багато вітаміну А і калію. Крім того, кавун — ще одне відмінне джерело вітаміну С, оскільки одна порція забезпечить вам 112% ваших щоденних потреб.

  1.                           Темна зелень

Кале, зелень гірчиці, зелень ріпи, крес-салат, мангольд і шпинат (а також більшість інших видів листової зелені) — все це вітамінні продукти, які варто додати до вашого раціону. Кожен вид зелені містить різну кількість цієї необхідного поживної речовини, але всі вони дуже корисні для вас. Кале — кращий вибір, так якоскільки він може мати до 130 мг вітаміну С в одній порції — це добова норма!

  1.                           Броколі

Цей овоч варто додавати в свій раціон і в сирому, і в приготованому вигляді. Одна порція цього маленького зеленого плода містить більше 90 мг вітаміну С. Як бонус броколі також є одним з найкращих продуктів для детоксикації.

  1.                       Цвітна капуста

Хоча вона не така яскрава, як деякі з перерахованих продуктів з високим вмістом вітаміну С, цвітна капуста має свої переваги. Тільки один стакан цього овочу дасть вам приблизно 46 мг вітаміну С, не кажучи вже про велику кількість вітаміну К, фолієвої кислоти і дієтичних волокон.

  1.                       Помідори

Яскраві, червоні помідори — ще одне джерело вітаміну С. Спробуйте використовувати висушені на сонці помідори; в них особливо сконцентрована ця необхідна поживна речовина. Тільки одна 100-грамова порція містить більше 100 мг вітаміну С. Це становить 170% наших щоденних потреб.

  1.                       Свіжі трави

Багато свіжих трав, таких як кінза, цибуля, чебрець, базилік і петрушка, містять велику кількість вітаміну С. Придбайте пучки свіжих трав і додавайте їх в усі страви. Фактично, тільки одна чашка свіжої петрушки містить більше 130 мг вітаміну С. Але першим в рейтингу можна поставити чебрець з 160 мг в одній склянці.

 

 

Вміст вітаміну С в деяких продуктах

Продукт, 100 г

Вітаміну C, мг

Авокадо

16

Ананас свіжий

24

Ананас консервований

9

Кавун

6

Банани

23

Батат печений (солодкий картопля)

6

Варення

6

Виноград

4

Вишні свіжі

6 - 8

Горох свіжий у стручках

25

Грейпфрут і його сік

40

Гуаява

320

Капуста брокколі

118 - 121

Капуста брюссельська (рожева)

94

Капуста варена (білоголова)

28

Капуста квашена (білоголова)

69

Капуста свіжа (білоголова)

69

Капуста цвітна варена

28

Капуста цвітна свіжа

69

Полуниця

60

Кукурудза варена

8

Кукурудза свіжа в качанах

12

Лимон і лимонний сік

50

Солодкий лимон і його сік

27

Цибуля пір

24

Цибуля ріпчаста

9

Малина

24

Манго

41

Мандарини

31

Мед

4

Морква

4

Огірки свіжі

8

Перець зелений

100

Персики свіжі

8

Персики консервовані

4

Петрушка

193

Печінка яловича і теляча

31 - 36

Печінка куряча

20

Помідори свіжі

8

Нирки

13

Редька

136

Ріпа

24

Буряк

16 - 21

Селера

5

Сливи свіжі

5

Сливи сушені

3

Шовковична ягода

10

Гарбуз

8

Хрін

125

.

ІV. Йодометричний спосіб визначення вмісту вітаміну С у фруктових соках.

Звіт групи «Лаборанти» (мультимедійна презентація «Визначення вмісту вітаміну С у фруктових соках».

 

ІV. Підсумки . Вироблення рекомендацій.

Учитель: Вітаміни – речовини, які необхідні для нормального росту і розвитку організму людини. Вживання овочів, фруктів, фруктових соків забезпечить потребу організму у вітамінах. Але потрібно знати правила збереження вітамінів у продуктах харчування. З ними познайомить дієтолог.

Дієтолог Памʼятка  «Як зберегти вітаміни в їжі»

 

1. Зберігати продукти необхідно за відсутності доступу повітря і світла

 (у герметичних і світлонепроникних упаковках) у сухому і прохолодному місці.

 

2. Намагайтеся уникати металевого посуду, особливо якщо він стикається з овочами та фруктами, саме метал в першу чергу сприяє руйнуванню вітамінів.
 
3. Перед заморожуванням потрібно піддати плоди так званому «шоковому» заморожуванню, це процес при якому продукти заморожуються майже моментально і при максимальній температурі, за такий короткий час в них зберігається максимальна кількість всіх корисних речовин;

 4. Так звана сушка овочів або фруктів практично «вбиває» в них всі корисні речовини, тому краще віддати перевагу іншим методам обробки продуктів.
 

5. Якщо ви хочете зберегти свіжі ягоди на якомога довше, то найкраще їх заморозити (метод описаний вище) або просто протерти із звичайним цукром, цей метод допомагає ягодам зберегти всю їх користь на тривалий термін.
 

6. Для збереження вітаміну С в ягодах краще не робити з них варення, такий спосіб не робить продукти краще, а скоріше навпаки.

 
Не менш важливим є момент приготування їжі, адже саме через неправильне готування в продуктах фактично «вбиваються» вітаміни і мікроелементи. Ось кілька правил, які зроблять процес приготування їжі ще більш приємним з точки зору користі продуктів:

 1. Овочі найкраще варити в неочищеному і непорізаному вигляді,  так в них зберігається найбільша концентрація вітамінів і всіляких корисних речовин. Якщо ж все-таки потрібно їх нарізати, то краще нарізати їх якомога більшими часточками.
 

2. Якщо ви все-таки чистите овочі, то намагайтеся зрізати шкірку дуже обережно, майже не зачіпаючи сам плід, а краще всього навіть залишити дуже тонкий шар шкірки, це допоможе зробити якусь перешкоду для виходу вітамінів і мікроелементів.


4. Якщо ви почистили плоди і підготували їх до подальшого приготування, але не змогли відразу ж приготувати, то не варто тримати їх у воді. Для їх збереження покладіть їх у деяку чисту ємність і накрийте вологим і чистим шматком тканини, так вони не зіпсуються і при цьому залишаться корисними.

 
5. Якщо ви заздалегідь замочуєте бобові культури, то і варити їх варто в тій же воді, в якій вони до цього кілька годин замочувалися, бобові знаходитимуться у «своєму» середовищі, це допоможе їм залишатися корисними.

 6. Якщо ви планували зробити салат або будь-яке інше блюдо, то нарізані овочі і фрукти краще всього зберігати окремо один від одного, це допомагає їм якомога довше залишатися корисними.

7. При варінні овочів і фруктів не кладіть їх відразу ж у холодну воду, нехай вона спочатку закипить, тільки потім кладіть плоди, від різкої зміни температури продукти як би випробують шок і просто не встигнуть «розгубити» свої корисні властивості.

 8. Після варіння овочі або фрукти потрібно відразу ж вийняти з ємності, інакше вони просто втратять форму, а всі вітаміни залишаться в тій самій воді. Саму ж воду після варіння можна також використовувати з користю, якщо вода залишилася після варіння фруктів, то з неї можна зробити компот, а після варіння овочів залишиться відмінна основа для супу.
 

9. Взагалі найкраще готувати всі овочеві страви на один раз, тобто їх потрібно готувати і негайно повністю з'їдати. В іншому випадку овочі втратять всі корисні компоненти і вже через добу стануть марними з точки зору користі.

 10. Солити і додавати різні спеції в страви краще максимум за п'ять чи десять хвилин до кінця готування, так в них залишаться корисні компоненти.
 

11. Віддавайте перевагу запіканню і готуванню на пару, а не варінню, як прийнято вважати. Особливо корисно готувати на пару,  пар діє на продукти повільно і не руйнує майже ніяких корисних компонентів. І не обов'язково купувати пароварку або мультиварку з функцією готування на пару, досить мати вдома каструлю і друшляк. Налийте в каструлю велику кількість води, зверху покладіть друшляк з потрібним вам продуктом, незабаром блюдо буде повністю приготовлено.

 

zip
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку