Рольова гра з основ правознавства

Про матеріал
Розробка допоможе вчителю правознавства провести цікавий урок-узагальнення знань та гарно засвоїти учням матеріал теми.
Перегляд файлу

C:\Users\Пользователь\Desktop\фото право\25012012117.jpg

 

 

 

 

 

Рольова гра для учнів 9 класу:

 

«Підлітку мають знати свої права»

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель  історії та

правознавства

Хиноцького НВК

Колодій Р.В.

 

 

Хиночі - 2012

 

Мета:

  1. Провести  самооцінку учнями своїх знань про права дитини;
  2. Стимулювати творчу й соціальну активність та ініціативу підлітків;
  3. Формувати навички правомірної поведінки, вчити підлітків діяти у різноманітних життєвих ситуаціях відповідно до норм права; 
  4. Виховувати  в учнів непримиренне ставлення до протиправної поведінки, формувати навички правомірного реагування на протиправні дії;
  5. Формувати у підлітків  навички надання одноліткам необхідної підтримки, консультативної  допомоги щодо проблем, пов’язаних  із       правами дитини.          

Обладнання уроку: 

  1. Закон України «Про охорону дитинства»;
  2. «Конвенція про права дитини»;
  3. Відеоролик «Діти про права дитини»;
  4. Посібник для початкового вивчання прав людини «Перші кроки». 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ    

В е д у ч и й.   Добрий день всім. Сьогодні у нас незвичайний урок правознавства: ми поговоримо про права дитини, точніше про наші з вами права. Ми знаємо, що робити і до кого звертатися, коли заболіла голова або в разі нападу апендициту. А як бути, коли порушуються  права підлітка?  До кого звертатися, кому довіряти, кого запитати? Як поводитися в тій або іншій ситуації? На ці запитання ми спробуємо сьогодні відповісти. Готуючись до уроку, ми провели серед підлітків опитування, в ході якого вони мали відповісти на такі питання: 

 

  1. У якій ситуації ти відчув потребу бути захищеним законом?
  2. У яких сферах життя найбільше порушуються ваші права?

Група соціологів ознайомить вас   з результатами опитування. 

 

 

В е д у ч и й. На основі цих результатів ми й побудували свій урок, тема якого звучить так: «Підлітки мають знати свої права». Знати ж їх треба для того, щоб знами не скоїлося такого, як з нашим героєм, учнем 9 класу Івановим.  Але перш ніж розпочати своє оповідання, давайте об’єднаємось у дві групи.  Для цього візьміть з пакета по одній цукерці. У кого червоні цукерки, сідайте справа, ви будете правознавцями. У кого зелені – розміщуйтесь зліва, ви наші правозахисники. Отже, одинь день з життя Іванова.     

Ситуація 1       

До класу заходить учитель історії.   

У ч и т е л ь. Добрий день. Сьогодні на уроці ми проаналізуємо письмову роботу. За результатами дуже добре видно, хто як готувався: хто добре читав підручник, той добре написав. А той, хто не читав… Ось Іванов, що ти понаписував? Де це ти взяв?!

І в а н о в  (дуже тихо, несміливо). Маріє Іванівно, так це я власні думки викликав.

У ч и т е л ь. Ну, як це вам подобається? Він свої думки викладає!А підручник нащо?Якщо кожен дурень буде свої думки дебільні писати, то що буде з історією?

І в а н о в. Але…

У ч и т е л ь. Так ти ще будеш зі мною сперечатися? Іди геть з класу, щоб я тебе 

 

 

Запитання до правознавців

1.Які порушення прав дитини ви помітили у цій ситуації?

 

 

2. Яким чином стануть вам у пригоді Закон України «Про охорону дитинства» та «Конвенція про права дитини», які лежатьу вас на столах?

 

Поки правознавці відповідають, правозахисники думають, як зарадити Іванову у цій ситуації.

В е д у ч и й.Це був тільки початок тяжкого для підлітка дня. Це тільки квіточки – далі буде ще гірше.

Аналогічним чином обговорюється решта ситуацій.

Ситуація 2  

Іванов пише, мати шиє. Лунає дзвінок телефона. Мати знімає слухавку. 

М а т и. Добрий день. (Прикривши трубку – синові. ) Твій класний керівник. Так, Олено Григорівно, добре. От скотина. Уб’ю йог сьогодні. (Погрожує синові кулаком.) Та навіщо ви його захищаєте?! От паразит! Добре, я прийду. До побачення.    

(Погрожує синові кулаком).Та скільки ж можу я тебе лупцювати, щоб ти зрозумів, як поводитись у школі? Уб»ю тебе, заразу! Знову мене до школи викликають. Що ти вже зробив на історії? Чому хамив вчителю історії? Дуже розумний? Все: ніякого Інтернету, ніяких зустрічей з друзями. У школу завтра не підеш, поки не зрозумієш, що треба вчитись.Іди зараз же до дядька в магазин. Розвантажуй машини, хоч від цього буде користь. Ледацюга, сидиш на моїй шиї. Тане намагайся втекти, перевірю – вб»ю.

Іванов вибігає з кімнати.

Ситуація 3

Іванов розмовляє з дядьком

І в а н о в. Дядю Володю, вже пізно, 9 вечора. Мені треба додому. Я щось заробив?

Д я д ь к о. Ти що, дуже розумний? Віддам матері. Іди зараз же додому, бо мати буде варитись.

 

Ситуація 4

Іванов сидить, відпочиває на лавочці. Підходять двоє правоохоронців.

П р а в о о х о р о н е ц ь. Пацан, а ну підійди сюди. Що ти тут робиш?

І в а н о в. Відпочиваю. Я зроботи.

(нічого не кажучи, правоохоронці починають перевіряти кишені і забирають все, що знаходять.)

І в а н о в. Пробачте, але це мій проїзний.

П р а в о о х о р о н е ц ь. Дуже розумний? Пацан, ти щось нам не подобаєшся. Поїхали у відділок.

Ситуація 5

Ч е р г о в и й  м і л і ц і о н е р. Документи є?

І в а н о в. Так, учнівський квиток.

Ч е р г о в и й. Теж мені документ.

І в а н о в. Але мені ще немає 16 років. Який же у мене може бути ще документ?

Ч е р г о в и й. Дуже розумний? Ось зачиню тебе в камері – порозумнішаєш. Давай складемо протокол.

 

В ч и т е л ь. Минає година, друга. Уже початок на дванадцяту.

 

Ч е р г о в и й. Де цей малолітній?(штовхаючи Іванова). Давай звідси. І більше не поводься так.

Ситуація 6

І в а н о в. Боже, як зараз йти додому, вже дванадцята. Мати приб»є.

(До хлопця підходять розбишаки.) 

Ватажок. Пацан, дай запалити.

Іванов. Не палю.

Ватажок. А гроші є?

Іванов. Немає.

Ватажок. А от ми зараз перевіримо. (Починають його обшукувати.) І справді грошей немає. Добре що не збрехав. Але провчити треба.

Починають бити Іванова. Тікають.

Іванов. Ну і як жити далі?

 

 

 

Ведучий. Давайте разом напишемо пам’ятку для підлітків «Як не стати жертвою злочину». Ось лист, на якому кожен може записати свої думки. (Учні обговорюють зміст пам’ятки, а потім записують її на ватмані, що прикріплений на дошці.)

  1. Ми знаємо що робити і до кого звертатися, коли щось негаразд зі здоров’ям. А як бути, коли болить душа? До кого звертатися у хвилину розпачу, коли весь світ навкруги, здається, відвернутим? Кому довіритися з тим,  що не можна обговорити навіть з найближчими людьми? Ти можеш сміливо звернутися до соціальної служби району або міста, до шкільного психолога. Зателефонуй на телефон довіри. Ці служби анонімні. Порадься з дорослими, якому ти довіряєш і який тебе не зрадить. Але не залишайся на одинці зі своїми проблемами. Певно, в Україні, так само як і в інших державах, ще далеко не забезпечуються права, які декларуються в Конвенції про права дитини та Законі «Про охорону дитинства». Але якщо ти знатимеш свої права, тобі буде легше захисти себе. Тільки не забувай – такі самі права, як і ти, має кожна людина. Реалізуючи свої права, давайте будемо намагатися поважати права інших, спробуємо поставити себе на їх місце. Спробуй це зробити – і ти побачиш, як зміниться світ і люди навколо.

 

 

 

docx
До підручника
Основи правознавства (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням основ правознавства) 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку