Романтика подорожей у романі Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан»
Мета: показати романтику пригод у творі; занурити дітей у незвичайний, захоплюючий світ Ж.Верна; розвивати творчу уяву і логічне мислення учнів; сприяти вихованню сміливості, порядності, відваги.
Обладнання: портрет письменника, роздатковий матеріал, корабель, перо, книга, глобус, мультимедійна презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма проведення: гра-подорож.
Доля сміливих любить.
Англійське прислів’я.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Учні сигналізують про свій емоційний стан за допомогою карток із стилізованими малюнками.
гарний середній поганий
Урок починається з того, що кожна дитина показує одну з «мордочок» відповідно до свого настрою. Тут важливо, що дитина сама усвідомлює свій стан і ділиться цим з учителем, що підвищує її самокерування. Над-ефект: діти бачать увагу до себе. А учителю надається змога підправити настрій двома-трьома фразами, настроїти на працю. Демонстрацією «мордочок» я і закінчу урок. Якщо посмішок стало більше – урок удався!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми закінчили вивчати творчість Д.Дефо і його роман «Робінзон Крузо», але наші подорожі не закінчилися. Ми продовжимо з вами подорожувати, знову будемо переживати надзвичайні пригоди, знову нас чекає захоплюючий світ пригод.
(корабель, перо, книга, глобус).
(Людині, яка любить мандри, книги).
Отже, сьогодні я запрошую вас у незвичайну мандрівку.
Пригода – непередбачуваний, незвичайний випадок у житті.
Фантастика – дещо надумане, вигадане, неправдоподібне, нездійснене.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
IV. Актуалізація опорних знань учнів.
Літературний диктант
V. Робота над темою уроку.
Під час подорожі ви будете вести бортовий журнал, як на справжньому кораблі, де будете виконувати певні завдання, вести записи, бо навіть Дік Сенд вів під час своєї мандрівки записну книжку.
А ще щоб нам щасливо вийти в плавання, треба вийти з порту “Надійний”, щоб перевірити, чи знаєте ви текст роману. Для цього ми проведемо невеличку вікторину.
Перше випробування ви пройшли успішно. Отримуєте перше слово із афоризму автора роману (життя).
Наш корабель пливе далі, на горизонті я бачу риф “Небезпечний”. Треба бути уважним, щоб шхуна не потрапила на риф, бо буде аварія і ми не зможемо пливти.
«Четвертий зайвий»
Отримуйте ще один фрагмент афоризму ( - це ). Вирушаємо далі до острова Відважних.
Д |
Н |
І |
Е |
К |
Г |
С |
О |
Е |
Р |
Н |
О |
Д |
|
( записати риси характеру Геркулеса, Бенедікта).
Вчений, працьовитий, сильний, розсіяний, кумедний, вигадник, скромний, відданий науці, добрий, дивакуватий, талановитий актор.
Ви отримуєте ще три слова (пригода, в якій).
Отже ми наближаємося до берега Знань, де нас чекають найскладніші випробування.
Поміркуйте, які проблеми підняв Ж. Верн у своєму романі.
Ви виконали завдання й отримуєте останні слова, афоризму Ж. Верна ( є місце подвигу).
Прочитайте афоризм, кого з героїв роману він стосується.
Життя – це пригода, в якій є місце подвигу.
VІ. Рефлексія. Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє завдання.
Намалювати ілюстрації до роману. Дібрати цитати до образу Діка Сенда.