Романтика подорожей у романі Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Про матеріал
Мета: показати романтику пригод у творі; занурити дітей у незвичайний, захоплюючий світ Ж.Верна; розвивати творчу уяву і логічне мислення учнів; сприяти вихованню сміливості, порядності, відваги. Обладнання: портрет письменника, роздатковий матеріал, корабель, перо, книга, глобус, мультимедійна презентація. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Форма проведення: гра-подорож.
Перегляд файлу

Романтика подорожей у романі Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Мета: показати романтику пригод у творі; занурити дітей у незвичайний, захоплюючий світ Ж.Верна; розвивати творчу уяву і логічне мислення учнів; сприяти вихованню сміливості, порядності, відваги.

Обладнання: портрет письменника, роздатковий матеріал, корабель, перо, книга, глобус, мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: гра-подорож.

Доля сміливих любить.

Англійське прислів’я.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Учні сигналізують про свій емоційний стан за допомогою карток із стилізованими малюнками.

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\P-07.pngC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\P-04.pngH:\P-26.png

 

 

 

 

 

 

          гарний                           середній                          поганий

Урок починається з того, що кожна дитина показує одну з «мордочок» відповідно до свого настрою. Тут важливо, що дитина сама усвідомлює свій стан і ділиться цим з учителем, що підвищує її самокерування. Над-ефект: діти бачать увагу до себе. А учителю надається змога підправити настрій двома-трьома фразами, настроїти на працю. Демонстрацією «мордочок» я і закінчу урок. Якщо посмішок стало більше – урок удався!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Звучить пісня з фільму «Діти Капітана Гранта».

Ми закінчили вивчати творчість Д.Дефо і його роман «Робінзон Крузо», але наші подорожі не закінчилися. Ми продовжимо з вами подорожувати, знову будемо переживати надзвичайні пригоди, знову нас чекає захоплюючий світ пригод.

  • Зверніть увагу на предмети, які знаходяться на моєму столі

(корабель, перо, книга, глобус).

  • Якій людині вони можуть належати?

(Людині, яка любить мандри, книги).

  • Дійсно, такі речі могли належать Ж.Верну, який у своїх творах розповідав про дивовижні подорожі й пригоди, про сміливих та розумних людей.

Отже, сьогодні я запрошую вас у незвичайну мандрівку.

  1. Словникова робота.

Пригода – непередбачуваний, незвичайний випадок у житті.

Фантастика – дещо надумане, вигадане, неправдоподібне, нездійснене.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

IV. Актуалізація опорних знань учнів.

Літературний диктант

  1. Куди вперше зазирнули люди завдяки Ж.Верну? (Місяць, інші світи).
  2. Про що шкодував Ж.Верн, говорячи про себе, що «морська кар’єра не увійшла в його долю з дитинства?» (Що не став моряком).
  3. Місце народження Ж.Верна? (Нант)
  4. Скільки років було Ж.Верну, коли він планував свою втечу на вітрильнику до Індії? (11 років).
  5. Що любив письменник так само, як море? (Науку).

V. Робота над темою уроку.

Під час подорожі ви будете вести бортовий журнал, як  на справжньому кораблі, де будете виконувати певні завдання, вести записи,  бо навіть Дік Сенд вів під час своєї мандрівки записну книжку. 

А ще щоб нам щасливо вийти в плавання, треба вийти з  порту  “Надійний”, щоб перевірити, чи знаєте ви текст роману. Для цього ми проведемо невеличку вікторину.

  1. Скільки років Діку Сенду? (15)
  2. Як називалася шхуна? (Пілігрим)
  3. Прізвище боцмана “Пілігрима”? (Говік)
  4. Місто, у якому навчався Дік Сенд. (Сан-Франциско)
  5. У кого переодягнувся Геркулес, коли рятував Діка? (У чаклуна)
  6. Як називається комаха, яку привіз Бенедикт із мандрівки? (Паук)

Перше випробування ви пройшли успішно. Отримуєте перше слово із афоризму автора роману (життя).

Наш корабель пливе далі, на горизонті я бачу риф “Небезпечний”. Треба бути уважним, щоб шхуна не потрапила на риф, бо буде аварія і ми не зможемо пливти.

«Четвертий зайвий»

  • Південна Америка, Африка, Європа, Північна Америка.
  • Камбуз, рубка, смугач, трюм.

Отримуйте ще один фрагмент афоризму ( - це ). Вирушаємо далі до острова Відважних.

  1. Дібрати слова на кожну букву імені персонажа

Д

Н

І

Е

К

Г

С

О

Е

Р

Н

О

Д 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вибірковий диктант

( записати риси характеру Геркулеса, Бенедікта).

Вчений, працьовитий, сильний, розсіяний, кумедний, вигадник, скромний, відданий науці, добрий, дивакуватий, талановитий актор.

Ви отримуєте ще  три слова (пригода, в якій).

Отже ми наближаємося до берега Знань, де нас чекають найскладніші випробування.

  1. Кому з героїв належать слова:
  1. «Увага!» бийте влучно, хлопці, не схибте! Ви готові, Говіку? (Капітан Халл).
  2. «А тепер, друзі мої, попрохаймо у Всевишнього сили й відваги для нас самих». (Місіс Уелдон).
  3. «Отже, Горрісе, тобі не вдалося затягти ще далі в глиб Анголи загін «Капітана Сенда», як вони величають цього п’ятнадцятирічного хлопчика?» (Негору)
  4. «Якби на борту «Пілігрима» я знав усе, що належить знати справжньому морякові, скількох нещасть можна було б уникнути» (Дік Сенд)
  1. Проблема – це питання, яке потребує вирішення, дослідження, а проблематика – це сукупність проблем. Кожен письменник ставить цілу низку проблем у своєму творі (деградація особистості Скруджа; праця  Робінзона як порятунок від дикунства; боротьба Прометея проти влади богів; висміювання чиношанування у творах А.П.Чехова).

Поміркуйте, які проблеми підняв Ж. Верн у своєму романі.

Ви виконали завдання й  отримуєте останні слова, афоризму Ж. Верна ( є місце подвигу).

Прочитайте афоризм,  кого з героїв роману він стосується.

Життя – це пригода, в якій є місце подвигу.

VІ. Рефлексія. Підсумок уроку.

  1. Роль Подорожі в романі Ж.Верна. (Емоційне введення – музика, шум моря).
  2. Бесіда з використання інтерактивного методу «Мікрофон».
  • Які риси мають бути притаманні людям, що потрапляють у незвичайну ситуацію?
  • Що допомогло мандрівникам подолати перешкоди?
  • За якими законами намагаються діяти герої?
  • Ж.Верн усе життя був вірним принципові: «Навчати читача, розважати його». Чи відобразився цей принцип у романі «П’ятнадцятирічний капітан»?

VІІ. Домашнє завдання.

Намалювати ілюстрації до роману. Дібрати цитати до образу Діка Сенда.

 

 

docx
Додано
22 грудня 2021
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку