Рослини - живі організми. Різноманітність рослин.

Про матеріал
Продовжити формувати поняття нежива і жива природа, дати уявлення про царства живої природи,закріпити знання про значення рослин, розповісти про різноманітність рослин на землі, про види рослин; продовжити виробляти навички спостереження; розвивати логічне мислення, виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема.  Рослини - живі організми. Різноманітність рослин.

Очікувані результати: продовжити формувати поняття нежива і жива природа, дати уявлення про царства живої природи,закріпити знання про  значення рослин, розповісти про різноманітність рослин на землі,  про види рослин; продовжити виробляти навички  спостереження; розвивати логічне мислення, виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. Організація класу.

Підняли голівки,до праці мерщій,

нове на уроці пізнати зумій.

Працюй наполегливо,швидко,старанно,

щоб кожна хвилина не втрачалася марно.

Психоемоційне налаштування.

- Сядьте рівненько і задайте собі позитивний емоційний настрій.

- Девіз нашого уроку:

«Бережім  природу:

ліс, дерева, квіти і кущі.

Без природи неможливо

Жити на Землі..»

ІІ. ФенологічнІ спостереження.

- Який зараз місяць?Яка сьогодні погода?

Що ви можете сказати про тривалість дня? ночі?

17 грудня відзначалося народне свято Варвари.З  цим днем пов’язано багато народних звичаїв та погодних прикмет. Вважається, що з цього дня ніч перестає зростати, тож казали: “Варвара ніч увірвала”. Починається період зимового сонцестояння.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Пригадайте і скажіть, що таке природа?

На які групи вона поділяється?

Що належить до живої природи?

 До неживої природи?

Як називається верхній шар землі, на якому ростуть рослини ?

До якої природи належить ґрунт?Які є види грунту?Яка головна властивість ґрунту?

Які досліди довели що в ґрунті є:а) повітря;б) вода.Чи потрібен живій природі грунт?Для якого виду живої природи він потрібен найбільше?

ІV.Підготовка до вивчення нового матеріалу.


Було у матері-Природи

Дві донечки такої вроди,

Хто їх побачить хоч на мить —

Не міг забуть і розлюбить.

 Голубооку звали Флора.

У неї очі, наче зорі.

Завжди замріяна, тендітна,

 Ласкава, ніжна та привітна.

 А Фауна — швидка, як вітер,

Могла з птахами полетіти,

І за оленями стрибати,

Та з білочками пустувати.

Обидві світ живий любили,

Відтак його боготворили.

Тож вирішила мудра мати

Природні їм дарунки дати:

Мрійливій Флорі — світ рослинний,

А жвавій Фауні — тваринний,

 Щоб берегли і доглядали,

Від всього злого захищали.

 Живуть в легендах і по нині

Живого світу дві богині.


- Отже, діти, як називається рослинний світ?

 - А тваринний?

 

C:\Users\Сусанна\Desktop\04.png

ІV.  Повідомлення теми і мети уроку.

- Отже тема нашого уроку «Рослини-живі організми. Різноманітність рослин.»

-А які асоціації виникають у вас зі словом «РОСЛИНИ».

Складання асоціативного куща.

 

 дихання        кисень        краса 

                                         

                                         трава

 Рослини користь

 дерево їжа

кущ

Що дають  рослини?

дають кисень для дихання;

дають їжу для людей і тварин;

з рослин виготовляють різні речі;

рослини прикрашають життя та очищують повітря, вдихаючи вугле-

кислий газ;

з рослин виготовляють ліки.

 

Повторимо,що ми знаємо про рослини.

- Чому рослини відносяться до живої природи?

-З яких органів складаються рослини?

- Що потрібно для росту рослин?

- Якими способами можуть розмножуватись рослини?

- Ось скільки багато ми знаємо про рослини. Але ваші знання потрібно розширить,узагальнити, систематизувати.

 

VІ. Робота по темі уроку.

1. Розповідь учителя з елементами бесіди.

Усі живі організми вчені поділили на 4 царства

 

 Рослини Тварини Гриби

 

 

 Живі організми

 

Бактерїї

Царство живої природи, яке ми будемо вивчати,— це рослини.

 

V. Пояснення теми уроку

Водорості

Мохи

Хвойні рослини

Квіткові рослини

 

V. Фізхвилинка.

«Я-квітка»

 

Рослини  називають зеленим дивом Землі.

Чому рослини так називають?

VІ. Цікаве у світі рослин

Рослини - друзі людини. І, як ми уже вияснили, людина без рослин обійтися не може. На Землі близько 400000 видів рослин. Вони відрізняються одна від одної будовою і розмірами.

Деякі рослини живуть тисячу років, а деякі - всього кілька тижнів. Одні рослини досягають гігантських розмірів, а інші ледь помітні для людського ока. Найменшу квітку серед рослин України має водоплавна ряска. Діаметр її складає всього 0,5 мм. А у селищі Верхня Хортиця, неподалік Запоріжжя, стоїть могутній дуб. Йому більше років, ніж  місту Вінниця(653). Висота цього велетня 36 метрів, коло стовбура - 6,32 метра, діаметр крони 43 метри. Ще цікаво і те, що одні рослини ростуть самі(дикорослі), інших - вирощують люди(культурні). Лісний горіх у 1,5 рази переважає за поживними речовинами м'ясо свині; в 3 рази — хліб, у 10 разів —молоко, в 13—14 разів — свіжі яблука, груші.

Одні рослини ростуть в полі, другі - на луках, а треті - в лісі, а ще інші - у воді чи під водою. Але у них є Щось спільне. Що спільного, як ви думаєте? Так -  це будова. Подивіться на цей слайд і пригадайте органи рослин.) Хоча всі ці царства дуже різні, але між живою природою і неживою існує тісний взаємозв'язок.

 

 

 

VІІ.Робота з підручником

VІІІ.Закріплення вивченого

А)Робота з таблицею

Б)Зайве слово

В)Робота в парах

Картки-

З'єднайте назву рослин і місця,де вони ростуть

Водорості

парки,сквери,ліси

Папороті

вода

Мохи

луки,поля,садки,парки,ліси

Хвойні рослини

луки

Квіткові рослини

болота,стовбури дерев

 

 

Г)Тести

Бліц-тести.

1.Яким дивом Землі називають рослини?

         А)червоним

          Б)зеленим

2.Усі живі організми вчені поділили ….

А) 3 царства

Б) 4 царства

3.На які групи поділені рослини?

А)водорості,мохи,папороті,хвойні і квіткові рослини

Б)трави,мохи,квіти,дерева,кущі.

4.Які рослини не мають справжніх органів,?

А)водорості

Б) хвойні рослини

     5.Які рослини розмножується спорами?

          А) квіткові рослини

          Б) ) мохи

     6. У яких рослинах насіння утворюється в шишках?

А) у водоростях

Б)у хвойних рослинах

 

 

ІХ. Розповідь про рідкісні рослини,занесені в Червону книгу.

 

Х. Підсумок уроку.

  • Молодці, ви гарно працювали .
  •  Як підсумок переглянемо короткий фільм-висновок.

Перегляд короткого відео

 

ХІ.Домашнє завдання.

- Потрібно ознайомитись зі статтею ,дати відповіді на запитання

 

docx
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку