Урок природознавства у 1 класі
з використанням ІКТ, інтерактивних технологій
Тема. Моя країна–Україна. Що ми знаємо про Україну.
Тип уроку. Урок узагальнення та засвоєння знань.
Форма проведення. Урок –подорож.
Урок природознавства у 1 класі
з використанням ІКТ, інтерактивних технологій
Тема. Моя країна–Україна. Що ми знаємо про Україну.
Тип уроку. Урок узагальнення та засвоєння знань.
Форма проведення. Урок –подорож.
Міжпредметні зв’язки. Навчання грамоти, образотворче мистецтво, народознавство.
Мета. Узагальнити знання учнів про нашу державу – Україну, про її природу , її народні та державні символи.
Формувати національну свідомість школярів.
Розвивати мовлення, пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати.
Виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, любов до рідного краю.
Обладнання. Карта України, ляльки для театру, презентація до уроку, фонограма співу пташок, фізкультхвилинки , виставка малюнків учнів, телевізор, мікрофон, комп’ютер.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сьогодні сонечко веселе
Заглядає щиро в клас.
А ми готові працювати,
Хоч і гостей багато в нас.
Учитель . Зараз прослухайте телевізійне повідомлення синоптиків
Телевізійне повідомлення синоптиків, використовуючи план:
Орієнтовна відповідь дітей.
1. Зараз пора року- весна.
2. Сьогодні 22 березня.
3. Це перший місяць весни.
4. Сьогодні небо (ясне, хмарне, похмуре) . Повітря ( холодне, тепле). Дме
( легенький, помірний, сильний) вітер. Сьогодні опадів немає. ( Сьогодні були опади у вигляді дощу ( граду)). ( Зранку була роса (туман)).
5.На деревах набухають бруньки. Пробиваються із землі трава та такі квіти: нарциси, тюльпани, фіалки.
6. Чути спів пташок
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.
1.Проблемне питання.
Учитель. Перш, ніж повідомити вам тему уроку, я поставлю перед вами таке запитання: яка стежка найкраща? А допоможуть вам відповісти на нього казкові герої. Запрошуємо їх.
2. Інcценізація з використанням ляльок.
Учитель .Засперечалися якось між собою тваринки, яка стежка найкраща?
Зайчик 1. На город, бо там росте капуста..
Зайчик 2. І морква. А їх дуже любимо.
Ведмедик. Ні, у сад, бо там є смачна малина. Вона мені дуже смакує.
Півник. Ні, у поле. Там можна знайти пшеничний колосок.
Собачка. А мені здається, що найкраща стежка - на пасовище. Там я можу
досхочу набігатися.
Лисичка. Ні, до річки, бо там рибалки частують мене смачною рибою.
Пінгвін. Найкраща стежка до моря, там добре купатися.
Білочка 1. Стежка найкраща до лісу, бо там багато горіхів
Білочка 2. Та грибів
Учитель. Довго так ще сперечалися тваринки . Аж тут завітав до них Буслик (Лелека), який летів з далеких країв, аж з Африки, до України.
Тваринки запитали у птаха.
Разом. Буслику, Буслику! Яка стежка найкраща?
Буслик подивився на всіх, лагідно посміхнувся і відповів.
Буслик. Найкраща стежка додому. До рідного дому!
Учитель. Так, дійсно, найкраща стежка додому. Українське прислів’я говорить:
« Та земля мила, де мати народила», « Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини». Напевне, ви вже здогадалися, що на уроці ми будемо говорити про те місце, де ми народилися, де ми живемо, яке ми дуже любимо, про яке ми повинні дбати. Це про нашу Батьківщину..
Тема уроку. Моя країна–Україна. Що ми знаємо про Україну.
Мета. Наш урок присвячений Україні , її історії , символам, найбільшим містам. Ми повторимо вивчене раніше і розширимо свої знання про нашу державу. І буде урок незвичайний. Це буде подорож разом з Бусликом. Ви згодні мандрувати? То ж вирушаймо у подорож.
Батьківщина – країна , у якій людина народилась і громадянином якої є . У великій країні у кожної людини є свій маленький куточок – село, вулиця, дім, де він народився і виріс. Це її мала Батьківщина. Із безліч таких рідних куточків і складається наша спільна , велика Батьківщина. Для кожного з нас Батьківщина – свята земля.
V. Робота над темою уроку.
Учитель . Наш маршрут
ІІ зупинка. «Державні символи України».
ІІІ зупинка. «Найбільші міста України».
ІV зупинка. « Київ – столиця України».
V зупинка. «Народні символи України»
Учитель. Батьківщина – країна , у якій людина народилась і громадянином якої є . У великій країні у кожної людини є свій маленький куточок – село, вулиця, дім, де він народився і виріс. Це її мала Батьківщина. Із безліч таких рідних куточків і складається наша спільна , велика Батьківщина. Для кожного з нас Батьківщина – свята земля.
Учитель:
- Діти, що означає слово БАТЬКІВЩИНА для вас?
(Відповіді дітей)
(Ліс, річка і верба, пшеничне поле і блакитне небо, хліб на рушнику, мій дім, моя сім’я, український віночок, квіти у лузі, калина, українці.)
Учитель:
(Кріпить карту України в центрі виставки)
Це і є наша Батьківщина – Україна. Багата і красива наша українська земля. Вона велика і прекрасна, бо має і високі гори, вкриті зеленими лісами, і швидкі ріки, і безмежні поля, і заквітчані луги, мальовничі села і міста.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Ми мандруєм, ми мандруєм,
Україною крокуєм.
Тут трава росте висока ,
Тут стежинонька вузька.
Вище руки, вище ноги —
Не проста у нас дорога.
А тепер ідемо боком —
Із підскоком, із підскоком.
Походили на носочках,
А тоді на п'ятах.
Вирівняли добре спини
І звели лопатки.
Так ми довго-довго йшли
І до парт своїх прийшли.
Учитель. Наступна наша зупинка - Державні символи України
Ви будете працювати в групах.
Робота в групах (по 3 чоловіки).
Завдання на листках.
Прапор.
Діти розглядають прапор України. Прапор – символ незалежної держави. Прапор України – блакитно-жовтий. Його кольори означають синє небо та золоту ниву
Розглядають герб України. Тризуб – це герб України. Він золотий на голубому тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. На ньому можна прочитати слово Воля. Дитина читає вірш В. Паронова
Гімн.
Розповідь про Державний гімн. Державний Гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Називається він “Ще не вмерла України і слава, і воля…”. Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику композитор Михайло Вербицький. Коли звучить Державний гімн, треба обов’язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь
Учитель. В Україні багато красивих міст, у яких є культурні та історичні памятки.
Робота з підручником.
Давайте відкриємо підручник на стор……..
Прочитайте назви цих міст……………
Учитель.
Діти, мені Буслик говорить, що ми прибули у дуже гарне місто, столицю нашої країни - Київ .Це велике і красиве місто. Воно розкинулося на кручах-берегах могутнього Дніпра.
Послухайте Легенду про Київ. У давні часи жило плем'я полян (так себе називали люди), а правили ними три князі-брати: Кий, Щек і Хорив, а сестра їхня звалася Либідь. І збудували поляни місто й нарекли його на честь свого князя старшого братаКия — Києвом.
А ви бачите пам’ятник братам і сестрі, який стоїть у Києві. У Києві багато музеїв, пам’ятників, соборів. Це дуже красиве місто.
Учитель. Подивіться уважно і запам’ятайте, що головна вулиця Києва називається Хрещатик.
Діти хором повторюють . - Хрещатик
Майдан Незалежності – головна площа міста.
Учитель. 5 зупинка- Народні символи України.
На цій зупинці Буслик вирішив вам загадати загадки
Загадки
До нього повертаю голівоньку свою. (Соняшник), символ Сонця, праці й достатку
Хоч мороз усе побив – його не займає. (Барвінок) -символ, оберіг від зла
Вилізли малята – жовті мов курчата.
По землі не ходять , а сидять високо
І милують око. (Котики на вербі), символізують нове життя
Прилетів – обід приніс:
Смачних жабенят,
Для своїх маляток (Лелека) є символом щатя у сімї
Учитель.
Молодці, діти. Усі відгадки – це і є народні символи, тобто вони щось означають, символізують. Їх ще багато, наприклад,
Чорнобривці- символ отчого дому.
Вишня - символ материнської любові.
Мальви – символ надії
Учитель. А зараз у нас знову ФІЗКУЛЬТПАУЗА
Ми проведемо ПСИХОГІМНАСТИКУ «Любов у серці»
Учитель.
Гра «Наш дім – це наша Україна»
Учитель. А ось і наша хатинка, давайте її прикрасимо народними символами.
Спочатку посадимо рослини. Які? Обираємо (Вербу, калину, чорнобривці, мальви, барвінок …..)
Розташуємо пташок .( Соловейка на гілках калини, , а лелек у гніздечку на хаті)
Учитель. Молодці!
VІ. Закріплення вивченого.
VІІ. Підсумок уроку.
Учитель.