Сільське господарство України. Рослинництво
Мета: ознайомити учнів з особливостями галузі, дати комплексну характеристику рослинництва, продовжити формувати вміння працювати з тематичними картами, статистичним матеріалом, продовжити навчати працювати на контурній карті, закріпити рівень знань вивченого матеріалу по даній темі та виховувати дбайливе ставлення і повагу до хліба.
Обладнання: мультимедійний проектор, атласи, контурні карти, підручники, карта «Сільське господарство (рослинництво)»
Тип уроку: комбінований
Форма уроку: урок-конференція
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Використовуючи картинки в презентації -із переліку продукції сільського господарства виключіть ту, яка не вирощується на території України.
Зробіть відповідні висновки.
Продукція: рис, груші, банани, кавуни, пшениця, манго, маніок, батат, льон, кукурудза, бавовна, огірки, оливки, цукрова тростина
III Тема уроку
IV Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.
Учитель: за всіх часів і в усіх народів було найбільшою святістю, коли лежав на столі хліб. Його присутність народжувала поетів і мислителів, сприяла появі пісень і дум.
Хліб на столі. Зайшовши до хати, ми тішимося його присутністю, освячуємо його терпким запахом, відчуваємо пошану до тих, хто зростив, виколосив і розмолов у семи млинах борошно, подарував духмяні, схожі на сонце паляниці. Хай завжди він – совість наша – буде в хаті, як дивень лежатиме прикритий вишитим рушником, свіжий та святий, і найпершою молитвою нашої духовності воздається хвала хлібові.
Рослинництво – галузь сільського господарства, що займається вирощуванням культурних рослин, які дають продукти харчування, корми для тварин, сировину для легкої та харчової промисловості.
V. Вивчення нового матеріалу.
Використання mentimeter асоціації при слові рослинництво
Рослинництво – галузь сільського господарства, що займається вирощуванням культурних рослин, які дають продукти харчування, корми для тварин, сировину для легкої та харчової промисловості.
Учитель. Кожна культура має різну врожайність. Врожайність – це кількість сільськогосподарської продукції в центнерах з 1 га посівної площі.
На врожайність сільськогосподарських культур впливає поєднання світла, тепла і вологи під час їх росту. Галузі рослинництва розрізняють також за трудозатратністю. До таких галузей відносять технічні (прополювання), овочеві (прополювання й збирання урожаю) культури. Також трудозатратні процеси збору урожаю в садах і виноградниках. За способом використання земель рослинництво поділяють на такі підгалузі.
Які чинники будуть впливати на розвиток рослинництва? Прийом Кроссен
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Трудові ресурси; особливості розселення жителів; давні землеробські традиції; характер землеволодіння; аграрна політика держави; аграрна реформа; інтенсифікація сільськогосподарського виробництва
Робота в групах- представники груп рослинницва роблять доповіді
Інші учні паралельно доповідям створюють ментальну карту рослинництва
1 група Зернові культури
2 група Технічні
3 група Олійні
4 група Волокнисті
5 група Бульбоподібні
6 група Кормові
7. Садівництво, виноградаоство, плодово-ягідні
8. Овочево-баштанні культури
Приклад ментальної карти https://www.mindmeister.com/map/2480658298
Основні висновки.
1.Україна належить до держав з розвинутим землеробством.
2.Розвинені всі галузі рослинництва.
3.Україна має можливості для зростання виробництва сільськогосподарських культур.
4.Є всі передумови для насичення внутрішнього ринку власною продукцією та вихід на зовнішній ринок і його розширення.
VI Закріплення знань
Прийом з використанням WORDWALL https://wordwall.net/ru/resource/37859773/%d0%ba%d0%be%d0%bf%d0%b8%d1%8f%d1%80%d0%be%d1%81%d0%bb%d0%b8%d0%bd%d0%bd%d0%b8%d1%86%d1%82%d0%b2%d0%be
VII Підсумок уроку
VIII Домашнє завдання