: Роз в’язування задач. Розв’язування нерівностей .Знаходження числа за його частиною

Про матеріал

вчити учнів розв'язувати задачі на знаходження числа за його частиною; вправляти у підборі значень букв під час роботи з нерівностями; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

Тема: Роз в’язування задач. Розв’язування нерівностей .Знаходження числа за його частиною

Мета: вчити учнів розв’язувати задачі на знаходження числа за його частиною; вправляти у підборі значень букв під час роботи з нерівностями; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Очікувані результати: розуміє утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділення однієї з них;

визначає кількість рівних  частин у цілому;

                                                  Хід уроку

I. Організаційний момент

Дзвоник вже сигнал нам дав,

Працювати час настав,

Тож і ти часу не гай

Працювати  починай

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Яка частина фігури зафарбована (не зафарбована)?

3. Проблемне запитання

1) У танцювальному гуртку займаються  1  учнів класу, що складає 12 чоловік. Скільки всього учнів у класі?                     3

                                                                       

3) Скільки чоловік було в кінотеатрі, якщо 1  всіх глядачів складає 10 чоловік?

                                                                           9

Під час розв’язування другої і третьої задач в учнів виникають труднощі.

III. Повідомлення теми і мети уроку

А працювати на цьому уроці ми будемо під таким гаслом:

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо –  правильно,

Лічимо – точно,

Пишемо – гарно.

Бажаю вам успіхів!

— Сьогодні на уроці ви навчитеся розв’язувати задачі на знаходження числа за його частиною.

IV. Вивчення нового матеріалу

Колективне розв’язування задачі за кресленням (с. 156, завдання 1036)

— Скільки четвертих частин у цілому? (Чотири)

— Яка довжина 1  відрізка? (18 мм)

                             4

— Якщо в цілому відрізку 4 таких частини по 18 мм, то треба по 18 мм взяти 4 рази. Якою арифметичною дією дізнаємося про довжину цілого відрізка? (Дією множення.)

Розв’язання

18 • 4 = 72 (мм)

Відповідь: 72 мм.

— Що означає число 18? (Довжина однієї частини.)

— Що означає число 4? (Кількість частин у цілому.)

— Що означає число 72? (Величина цілого)

— Якою дією ми дізналися про величину цілого? (Дією множення.)

— Як знайти величину цілого за величиною його частини? (Треба величину частини помножити на кількість частин у цілому.)

Висновок. Щоб знайти число за величиною його частини, треба величину частини помножити на кількість частин у цілому.

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Первинне закріплення

1) Завдання 1037 (с. 156).

Виміряйте 1  смужки та обчисліть довжину всієї смужки. Результат обчислення                                                                    

 5

 перевірте вимірюванням. Вимірювати треба в міліметрах.

             

20 • 5 = 100 (мм)

2) Завдання 1038 (с. 156).

Відомо, що відрізок КМ становить  1  довжини деякого відрізка. Яка довжина цього відрізка?

                                                                 3

Накресліть його в зошиті.

45 • 3 = 135 мм

2. Колективна робота над задачею (с. 156, завдання 1039)

— Що означає число 9? (Скільки медалістів у випускному класі.)

— Що ще означає число 9? (Величину 1  учнів у класі.)

                                                                    3

— Що означає число 1  ? (Яку частину учнів становлять медалісти.)

                                      3

— Що означає знаменник 3? (На скільки рівних частин поділили кількість усіх учнів.)

— Що означає чисельник 1? (Скільки таких частин взяли.)

— Що треба знайти в цій задачі? (Кількість учнів у класі.)

— Як в математиці позначають ціле? (1)

— Що треба знайти в цій задачі? (Треба знайти число за величиною його частини.)

— Як знайти число за величиною його частини?

Розв’язання

9 • 3 = 27 (учн.)

Відповідь: 27 учнів у випускному класі.

Фізкультхвилинка

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири —

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

3. Диференційована робота над задачею (с. 157, завдання 1040)

— Яка була ціна ігрової приставки?

— Що зробили із ціною?

— Що означає  1 від початкової?

                           4

— Як знайдемо 1   від 360?

                            4

— Як дізнатися нову ціну приставки?

Сильніші учні розв’язують задачу самостійно, решта — під керівництвом учителя.

Розв’язання

1) 360 : 4 = 90 (грн.) — 1 ціни;

                                        4

2) 360 – 90 = 270 (грн.) — нова ціна приставки.

4. Р озв’язування нерівностей (с. 157, завдання 1041)

5. Самостійна робота над задачею (с. 157, завдання 1041)

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.

Розв’язання

1) 10 : 5 = 2 (бан.) = 1 частина;

                                   5

2) 10 + 2 = 12 (бан.)

Відповідь: 12 банок вишневого компоту вийшло.

— Складіть подібну задачу.

6. Офтальмологічна пауза

7. Розв’язування логічних завдань

1) Завдання 1043 (с. 157).

На столі лежать 4 цілих яблука, 10 половинок яблук і 8 чвертей яблук. Скільки всього яблук лежить на столі? (4 + 10 : 2 + 8 : 4 = 11 яб.)

VІ. Підсумок уроку

На уроці я:

      Дізнався:

      Зрозумів:

      Навчився:

   VІІ . Домашнє завдання   С. 157, завдання 1044; 1045.

 

docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку