Привіт, друже!
Давай знайомитися?
А чи знаєш ти, хто я?
Звірі тісто замісили,
Бубликів спекти хотіли.
Бублики по два зліпились,
Вісімки з них утворились.
Два кільця без кінця,
Усередині – без цвяха.
Якщо я перегорнусь,
То ніяк я не змінюсь.
Правильно, я цифра 8.
А чи знаєш ти, яке число я називаю?
Давай пограємо?
Підніми вісім пальчиків вгору.
Подивись навколо себе та назви предмети, кількість яких – вісім ( 8 ).
Відгадай загадку.
В морі чудо проживає –
Тулуба воно не має.
Із отрутою хижак
Дуже сильний, не слабак.
Поміж рифами заліг
Восьминогий …
Правильно, це – ВОСЬМИНІГ.
Намалюй фарбами восьминога.
Цікавинка!!!
1. Восьминоги — дуже незвичайні створіння і за зовнішнім виглядом, і за своїм особливостям.
2. Не дивно, що в часи вітрильників уяву моряків з восьминогів часто породжувало страшних чудовиськ, величезних спрутів, здатних потягти на дно цілий корабель.
3. Насправді ці істоти нешкідливі для людей — принаймні, більшість їх видів. 4. Всього налічується близько 300 видів восьминогів і всі вони воістину дивовижні створіння.
5. Мешкають восьминоги в субтропічних і тропічних морях і океанах, від мілководдя до глибини 200 метрів.
6. Воліють восьминоги скелясті береги і вважаються найрозумнішими серед усіх безхребетних.
7. Самі маленькі восьминоги виростають всього до 1 сантиметра, а самі великі до 4 метрів.
8. Мозок восьминога має форму бублика.
9. Мозок восьминога за обсягом можна порівняти з розмірами всього його тіла, і є одним з найбільш розвинених серед безхребетних.
10. Ці інтелектуальні безхребетні, піддаються дресируванню, запам’ятовують своїх власників, розрізняють фігури і мають просто вражаючі умінням відкручувати банки Восьминіг-оракул Пауль
11. Про неперевершений інтелект восьминогів свідчать, наприклад, незвичайні здібності відомого всьому світу восьминога-оракула Пауля, який вгадував результати матчів за участю футбольної збірної Німеччини.
12. Він жив в океанаріумі міста Оберхаузена. Помер Пауль, як припускають океанологи, своєю смертю.
Пам’ятник восьминогу Паулю
13. Перед входом в цей океанаріум Паулю навіть встановили пам’ятник.
14. У восьминогів три серця. Одне з них проганяє кров по всьому тілу, а інші два проводять її через зябра.
15. З-за великої кількості міді кров восьминога синього кольору.
16. У восьминогів немає жодної кісточки Єдина тверда частина тіла восьминогів – дзьоб, схожий на дзьоб папуги. Все інше їх тіло надзвичайно м’яке, гнучке та еластичне.
17. Таке тіло дозволяє восьминогу проникати в самі вузькі щілини й отвори в скелях і рифах. Єдиним обмеженням є дзьоб.
18. Таким чином, розмір отвору, в який може проникнути восьминіг, обмежений розмірами його дзьоба, а цей отвір за розміром є в 4 рази менше його власних розмірів.
19. Восьминоги відчувають смак щупальцями. У них на кожному з 8 щупалець розташовано понад 10 тисяч смакових рецепторів, що визначають їстівність того чи іншого предмета.
20. Одна присоска на щупальцях восьминога здатна утримувати вагу в 100 грам.
21. Зіниці у восьминогів прямокутні. Це рідкість, що зустрічається лише у деяких істот, зокрема, у овець.
22. Вченим вдалося розшифрувати геном восьминога. В подальшому це допоможе встановити, як їм вдалося еволюціонувати в таке розумне створення і розібратися в походженні дивовижних когнітивних здібностей.
23. На даний момент відомо, що довжина геному восьминога – 2,7 мільярда пар підстав, він майже дорівнює довжині геному людини, у якого 3 мільярди пар підстав.
24. Восьминоги дихають зябрами, але також можуть досить тривалий час проводити поза води.
25. Деякі види восьминогів здатні на деякий час залишати воду і пересуватися по суші, відштовхуючись щупальцями, правда, недалеко.
26. Метою їх виходу з води може бути як пошук видобутку в дрібних калюжах, які залишаються після морського відпливу, так і втеча від більш великих хижаків.
27. У разі небезпеки восьминоги, як ящірки, здатні відкидати щупальця, самостійно їх ламаючи, тобто восьминіг може відокремити від себе будь-яку зі своїх кінцівок для того щоб відвернути увагу хижака, а сам в цей час утекти.
28. Але через час втрачена кінцівка восьминога відросте, і ніщо не буде нагадувати про цю втрату.
29. Восьминіг — тварина з реактивним двигуном. Мало в яких істот у світі зустрічається подібне «пристрій». Щоб плавати, восьминіг набирає в мантію воду, потім скорочує мантійніе м’язи і через лійку воду різко викидає назовні.
30. Восьминоги — тварини — чистюлі: своє житло вони «підмітають» струменем води з лійки, а недоїдки складають зовні в сміттєву купу.
31. Звичайне забарвлення восьминогів — коричневий. Але практично усі види восьминогів мають мімікрію — здатністю змінювати колір своєї шкіри, щоб краще сховатися, маскуючись під навколишнє середовище.
32. Це відбувається завдяки наявності в їх шкірі клітин з різними пігментами, які розтягуються або стискаються під впливом імпульсів із центральної нервової системи.
33. Якщо восьминіг наляканий — він біліє, якщо розгніваний, то червоніє.
34. Втративши одне око, восьминіг втрачає також і здатність змінювати колір шкіри на тій половині тіла, на якій розташоване пошкоджене око.
35. Повністю засліплений восьминіг втрачає здатність змінювати забарвлення.
36. При спробі втекти від нападника восьминіг викидає йому в очі хмару чорнила, і, поки дезорієнтований хижак сидить в повному шоці, восьминіг благополучно рятується. Хмара чорнила восьминогів не тільки знижує видимість, а й приховує запахи.
Сінекольчатий восьминіг
37. Сінекольчатий восьминіг, розміром з м’яч для гольфу і вагою всього 100 грам, є одним з найбільш отруйних тварин на планеті!
38. Вже через 5 хвилин після укусу сінекольчатого восьминога людина не може ковтати, а через півтори години у нього настає смерть від задухи.
39. Від отрути цих восьминогів наука досі не змогла створити протиотруту. Єдиним методом порятунку є тривала штучна вентиляція легенів до тих пір, поки отрута не відступить.
40. Ці маленькі восьминоги-вбивці живуть в Індійському океані біля берегів Австралії.
41. Найбільший восьминіг, коли-небудь спійманий людиною, був виловлений в 1945 році в США. Його вага становила 180 кілограмів, а довжина тіла понад 8 метрів.
42. Особисте життя цих морських мешканців не надто щасливе. Самці часто стають жертвами самок, а ті в свою чергу рідко виживають після пологів і прирікають потомство на сирітське життя.
Тихоокеанський смугастий восьминіг
43. Існує тільки один вид восьминогів – тихоокеанський смугастий, який на відміну від своїх побратимів є зразковим сім’янином.
44. Після появи потомства мати ще не один місяць проводить з дітьми, опікає їх і виховує.
45. Цей же тихоокеанський смугастий може похвалитися незвичайним стилем полювання. Перед нападом він легенько поплескує свою жертву «по плечу», якби попереджаючи, але шансів вижити це їй не додає, тому призначення цієї звички до цих пір залишається таємницею.
49. У середньому восьминоги живуть 1-2 роки, а дожили до 4 років є довгожителями.
Розрізняй!!!
Зафарбуй той кружечок, над яким кількість предметів – 1.
Зафарбуй той кружечок, над яким записана цифра 8.
4 1 3 5 7 2 6 8
Візьми фарби та намалюй цифру 8.
А тепер давай потренуємося в написанні цієї цифри.
Послухай, розглянь та запам᾽ятай, як пишеться цифра 8 (Цифра 8 | Склад числа 8 | Правила написання цифри 8 || НУШ @Сіра Т.А. - YouTube).
Цифра 8 складається з верхнього і нижнього малих овалів. Верхній овал трохи менше за нижній. Починають писати її трохи нижче і правіше за сере- дину верхньої сторони. Ведуть лінію праворуч угору, заокруглюють в правому верхньому кутку клітини, потім — справа наліво до середини нижньої сторони клітини, заокруглюють і піднімаються вгору до початкової точки.
А тепер потренуйся ти.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відпочинь.
Розфарбуй цифру 8 .
Виконай практично завдання.
Порівняй числа, використовуючи лічильні палички (або без них, якщо зможеш).
Для цього використай знак ˃ (більше).
Знак ˂ (менше).
Знак = (дорівнює).
1 2 1 3 1 4 2 1 2 2
2 3 2 4 3 1 3 2 3 3
3 4 4 1 4 2 4 3 4 4
1 5 2 5 3 5 4 5 5 5
5 1 5 2 5 3 5 4 1 1
1 6 2 6 3 6 4 6 5 6
6 6 6 1 6 2 6 3 6 4
6 5 1 7 2 7 3 7 3 7
4 7 5 7 6 7 7 7 7 1
7 2 7 3 7 4 7 5 7 6
1 8 2 8 3 8 4 8 5 8
6 8 7 8 8 8 8 1 8 2
8 3 8 4 8 5 8 6 8 7
Як ти думаєш, а як можна утворити число 8?
Поклади перед собою 1 паличок. Тепер ще 7 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 2 палички. Тепер ще 6 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 3 палички. Тепер ще 5 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 4 палички. Тепер ще 4 палички. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 5 паличок. Тепер ще 3 палички. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 6 паличок. Тепер ще 2 палички. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 7 паличок. Тепер ще 1 паличку. Скільки ти отримаєш?
Переглянь відео (https://youtu.be/i-P4Qw0MPGk).
Закріпи свої знання. Засели «будиночок».
8 |
|
|
7 |
2 |
|
|
5 |
4 |
|
|
3 |
6 |
|
|
1 |
Порахуй в прямому порядку від 1 до 8.
Порахуй в зворотному порядку від 8 до 1.
Поміркуй, яких чисел не вистачає. Впиши їх.
1 2 3 4 5 6 7 8
1 3 5 7
2 4 6 8
7 5 3 1
8 6 4 2
Назви або запиши «сусідів» числа
7
6
5
4
3
2
Розташуй числа в порядку зростання (від найменшого до найбільшого).
2 4 6 1 3 7 5 8
____________________________________________________________________
Розташуй числа в порядку спадання (від найбільшого до найменшого).
8 2 4 6 1 3 5 7
_____________________________________________________________________
Таблиця додавання числа 8.
Таблиця віднімання числа 8
Обчисли числові вирази.
Розв᾽яжи задачу.
Оленка зліпила з пластиліну 2 восьминіжків , а Назар – на 8 більше. На скільки більше восьминіжок зліпив Назар , ніж Оленка?
Оленка –
Назар - ?, на ˃
Розв ᾽язання
1) + =
2) - =
Відповідь:
Розв᾽яжи задачу.
Оленка зліпила з пластиліну 10 восьминіжок, а Назар – на 8 менше. На скільки більше восьминіжок зліпила Оленка , ніж Назар?
Оленка – на ˃
Назар - ?, на ˂
Розв ᾽язання
1) - =
2) - =
Відповідь:
Геометричний матеріал
Візьми лінійку до рук. Знайди на ній дві позначки – 0 та 8. Приклади лінійку до аркуша. Постав першу точку над позначкою 0. Другу точку – над позначкою 8. Проведи рівну лінію між цими двома позначками. Ти отримаєш відрізок
довжиною 8 см.
Зафарбуй лише трикутники.
Запиши або назви кількість трикутників._____
Відпочинь.
Привіт, друже!
Давай знайомитися?
Цифра дев’ять, як годиться,
Має кругленьке обличчя,
Заокруглений бочок
Та ще й хвостик, як гачок.
Правильно, я цифра 9. Подивись відеоролик про мене (https://youtu.be/iwk4jM347R0).
А чи знаєш ти, яке число я називаю?
Давай пограємо?
Підніми дев᾽ять пальчиків вгору.
Подивись навколо себе та назви предмети, кількість яких – дев᾽ять ( 9 ).
Зафарбуй той кружечок, над яким записана цифра 9.
4 1 3 5 9 7 2 6 8
Візьми ниточку або мотузечку та створи з неї цифру 9.
А тепер давай потренуємося в написанні цієї цифри.
Послухай, розглянь та запам᾽ятай, як пишеться цифра 9.
Цифра 9 складається з малого овалу і великого правого півовала. Починають писати цифру трохи нижче за правий верхній кут клітини (приблизно там, де і початок цифри 6), ведуть лінію вгору ліворуч, заокруглюючи її до центра клітини, потім праворуч угору до вихідної точки. Від початкової точки пишуть великий правий півовал, торкаючись середини нижньої сторони клітини.
А тепер потренуйся ти.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відпочинь.
Розфарбуй цифру 9 .
Виконай практично завдання.
Порівняй числа, використовуючи лічильні палички (або без них, якщо зможеш).
Для цього використай знак ˃ (більше).
Знак ˂ (менше).
Знак = (дорівнює).
1 2 1 3 1 4 2 1 2 2
2 3 2 4 3 1 3 2 3 3
3 4 4 1 4 2 4 3 4 4
1 5 2 5 3 5 4 5 5 5
5 1 5 2 5 3 5 4 1 1
1 6 2 6 3 6 4 6 5 6
6 6 6 1 6 2 6 3 6 4
6 5 1 7 2 7 3 7 3 7
4 7 5 7 6 7 7 7 7 1
7 2 7 3 7 4 7 5 7 6
1 8 2 8 3 8 4 8 5 8
6 8 7 8 8 8 8 1 8 2
8 3 8 4 8 5 8 6 8 7
1 9 2 9 3 9 4 9 5 9
6 9 7 9 8 9 9 9 9 1
9 2 9 3 9 4 9 5 9 6
9 7 9 8
Як ти думаєш, а як можна утворити число 9?
Поклади перед собою 1 паличку. Тепер ще 8 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 2 палички. Тепер ще 7 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 3 палички. Тепер ще 6 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 4 палички. Тепер ще 5 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 5 паличок. Тепер ще 4 палички. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 6 паличок. Тепер ще 3 палички. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 7 паличок. Тепер ще 2 палички. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 8 паличок. Тепер ще 1 паличку. Скільки ти отримаєш?
Переглянь відео (https://youtu.be/M_ndwgarhLk ).
Закріпи свої знання. Засели «будиночок».
9 |
|
|
8 |
2 |
|
|
6 |
4 |
|
|
4 |
6 |
|
|
2 |
8 |
|
Порахуй в прямому порядку від 1 до 9.
Порахуй в зворотному порядку від 9 до 1.
Поміркуй, яких чисел не вистачає. Впиши їх.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 3 5 7 9
2 4 6 8
8 6 4 2
9 7 5 3 1
Назви або запиши «сусідів» числа
7
6
5
4
3
2
8
Розташуй числа в порядку зростання (від найменшого до найбільшого).
2 4 6 1 3 9 7 5 8
____________________________________________________________________
Розташуй числа в порядку спадання (від найбільшого до найменшого).
8 2 4 9 6 1 3 5 7
_____________________________________________________________________
Таблиця додавання числа 9.
Таблиця віднімання числа 9
Познайомся з «круговими» числовими виразами (https://youtu.be/Pqju0OH7lg0). Обчисли числові вирази за допомогою лінійки або Нумікону.
Запиши їх, якщо зможеш.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розв᾽яжи задачу.
Оленка знайшла 1 камінчик , а Назар – на 9 більше. На скільки більше камінчиків знайшов Назар , ніж Оленка?
Оленка –
Назар - ?, на ˃
Розв ᾽язання
1) + =
2) - =
Відповідь:
Розв᾽яжи задачу.
Оленка знайшла 10 камінчиків, а Назар – на 9 менше. На скільки більше камінчиків знайшла Оленка , ніж Назар?
Оленка – на ˃
Назар - ?, на ˂
Розв ᾽язання
1) - =
2) - =
Відповідь:
Геометричний матеріал
Візьми лінійку до рук. Знайди на ній дві позначки – 0 та 9. Приклади лінійку до аркуша. Постав першу точку над позначкою 0. Другу точку – над позначкою 9. Проведи рівну лінію між цими двома позначками. Ти отримаєш відрізок
довжиною 9 см.
Зафарбуй лише кола.
Запиши або назви кількість кіл._____
Відпочинь.
Привіт, друже!
Давай знайомитися?
Ну а десять, ну а десять
Так писати доведеться:
Стовпчик, нулик доєднати –
Ось і все, що треба знати!
Правильно, я – число 10. Для мого позначення використовують дві цифри : 1 та 0. Подивись відеоролик про мене (https://youtu.be/ohBASbnCU-k).
А чи знаєш ти, скільки предметів я називаю?
Давай пограємо?
Обмасти свої долоньки фарбою будь – яких кольорів.
Приклади їх до аркуша.
Порахуй, скільки пальчиків на твоїх руках.
А тепер порахуй кількість пальців на твоїх ніжках.
Зафарбуй той кружечок, над яким записано число 10.
4 1 3 10 5 9 7 2 6 8
Зліпи з пластиліну число 10.
Цікавинка!!!
Число 10 прадавні філософи вважали символом гармонії та повноти. У Римі це число зображалося знаком «X» — «досконалою» фігурою, яка позначала «повноту». Піфагор дуже «вшановував» це число, вважав його числом Всесвіту і позначав десятикінцевою зіркою.
У міфах Стародавньої Греції це число вважалося числом завершення подорожей і повернення у вихідну точку. Так, Одіссей мандрував дев'ять років, а на наступний рік повернувся додому.
У Біблії подано 10 заповідей. Це закони етичного світового порядку, що підтримують взаємини людей і надають визначальні норми їхнього існування. Ви, мабуть, уже здогадалися, яке число ми вивчатимемо сьогодні? Так, це число 10! Для нас це теж особливе число: ми вперше будемо записувати число двома цифрами, одну з яких ви вже вмієте писати, а другу цифру — 0 — обов'язково навчитеся!
До речі, впродовж тисячоліть люди чудово обходилися без нуля: ця цифра була невідома ані давнім єгиптянам, ані римлянам, ані грекам. Уперше нуль з'явився в дав-ньовавилонській системі числення — там він позначав пропуск у тексті. «Винахідником» звичної нам форми нуля можна вважати давньогрецького вченого Птолемея: в його текстах на місці знаку пропуску стоїть грецька буква О («омікрон»), на яку дуже схожий сучасний нуль.
А от символ нуля в кінці числа вперше був знайдений археологами на стінному надпису в ^дії, який датується близько IX ст. н. е. I ми, записуючи число «десять», будемо писати цифру 0 наприкінці — після 1.
А тепер давай потренуємося в написанні цього числа.
Послухай, розглянь та запам᾽ятай, як пишеться число 10.
Це двоцифрове число, бо воно складається з двох цифр 1 і 0.
Пропишемо цифру 1
— Цифра 1 складається з двох елементів — паличок, одна з яких коротша за іншу. Спочатку пишуть маленьку паличку. Починають писати її трохи вище за центр клітини і ведуть до верхнього правого кута клітини. Потім пишуть основну похилу паличку від верхнього правого кута до середини нижньої сторони клітини.
Пропишемо цифру 0.
0 (нуль) складається з одного елемента: великого лівого овалу Почнаємо писати нижче від верхнього праого кута квадрата, ведемо заоруглення ліворуч , торкаємося нижньї сторони клітинки великий овал і зєднуємо праворуч.
А тепер потренуйся ти.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відпочинь.
Розфарбуй всі числа різнокольоровими олівцями, а число 10 – блакитним кольором.
Виконай практично завдання.
Порівняй числа, використовуючи лічильні палички (або без них, якщо зможеш).
Для цього використай знак ˃ (більше).
Знак ˂ (менше).
Знак = (дорівнює).
1 2 1 3 1 4 2 1 2 2
2 3 2 4 3 1 3 2 3 3
3 4 4 1 4 2 4 3 4 4
1 5 2 5 3 5 4 5 5 5
5 1 5 2 5 3 5 4 1 1
1 6 2 6 3 6 4 6 5 6
6 6 6 1 6 2 6 3 6 4
6 5 1 7 2 7 3 7 3 7
4 7 5 7 6 7 7 7 7 1
7 2 7 3 7 4 7 5 7 6
1 8 2 8 3 8 4 8 5 8
6 8 7 8 8 8 8 1 8 2
8 3 8 4 8 5 8 6 8 7
1 9 2 9 3 9 4 9 5 9
6 9 7 9 8 9 9 9 9 1
9 2 9 3 9 4 9 5 9 6
9 7 9 8 1 10 2 10 3 10
4 10 5 10 6 10 7 10 8 10
9 10 10 10 10 1 10 2 10 3 10 4 10 5 10 6 10 7 10 8
10 9
Як ти думаєш, а як можна утворити число 10?
Поклади перед собою 1 паличку. Тепер ще 9 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 2 палички. Тепер ще 8 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 3 палички. Тепер ще 7 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 4 палички. Тепер ще 6 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 5 паличок. Тепер ще 5 паличок. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 6 паличок. Тепер ще 4 палички. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 7 паличок. Тепер ще 3 палички. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 8 паличок. Тепер ще 2 палички. Скільки ти отримаєш?
Поклади перед собою 9 паличок. Тепер ще 1 паличку. Скільки ти отримаєш?
Переглянь відео (https://youtu.be/YQ8txNzG8uo).
Закріпи свої знання. Засели «будиночок».
10 |
|
|
9 |
2 |
|
|
7 |
4 |
|
|
5 |
6 |
|
|
3 |
8 |
|
|
1 |
Натуральний ряд
Порахуй в прямому порядку від 1 до 10.
Ти назвав всі числа впорядковані так, що кожне наступне число на одиницю більше попереднього, — такий ряд називають натуральним.
Поклади на парту одну лічильну паличку. Як одержати наступне число натурального ряду?
Правильно, треба додати ще 1 паличку.
Додавай по одній паличці, доки не одержиш число 9.
Як одержати наступне число в натуральному ряді?
Правильно, додати 1.
Порахуй в зворотному порядку від 10 до 1.
Поміркуй, яких чисел не вистачає. Впиши їх.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 3 5 7 9
2 4 6 8 10
9 7 5 3 1
10 8 6 4 2
Назви або запиши «сусідів» числа
7
6
5
4
3
2
8
9
Розташуй числа в порядку зростання (від найменшого до найбільшого).
2 4 6 1 3 9 7 5 8 10
____________________________________________________________________
Розташуй числа в порядку спадання (від найбільшого до найменшого).
8 2 4 9 6 1 3 5 7 10
_____________________________________________________________________
Обчисли числові вирази за допомогою лінійки або Нумікону.
Запиши їх, якщо зможеш.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розв᾽яжи задачу.
Білочка знайшла 1 жолудь , а поросятко – на 9 більше. На скільки більше жолудів знайшло поросятко , ніж білка?
Білочка –
Поросятко - ?, на ˃
Розв ᾽язання
1) + =
2) - =
Відповідь:
Розв᾽яжи задачу.
Білочка знайшла 10 жолудів, а поросятко – на 9 менше. На скільки більше жолудів знайшла Білочка , ніж поросятко?
Білочка – на ˃
Поросятко - ?, на ˂
Розв ᾽язання
1) - =
2) - =
Відповідь:
Геометричний матеріал
Візьми лінійку до рук. Знайди на ній дві позначки – 0 та 10. Приклади лінійку до аркуша. Постав першу точку над позначкою 0. Другу точку – над позначкою 10. Проведи рівну лінію між цими двома позначками. Ти отримаєш відрізок
довжиною 10 см. Або відрізок довжиною 1 дециметр.
1 дм = 10 см
1 см = 10 мм
1 дециметр, 1 сантиметр, 1 міліметр – одиниці вимірювання довжини.
Зафарбуй лише чотирикутники.
Запиши або назви кількість чотирикутників._____
Відпочинь.
Привіт, друже!
Давай знайомитися?
Нуль без інших цифр – нічого,
Дірка з бублика смачного.
Пам’ятать потрібно:
Він на «О» подібний.
Правильно, я – число та цифра 0.
Подивись відеоролик про мене (https://youtu.be/8X8sluJsFQg).
Давай пограємо?
Поклади перед собою 1 олівець, а тепер забери його та сховай.
Тепер що лежить перед тобою?
Правильно, НІЧОГО.
Це поняття «нічого» позначається нулем – 0.
Зафарбуй той кружечок, над яким записано число 0.
4 1 3 10 5 9 7 2 6 8 0
Візьми конструктор.
Сконструюй число 0.
А тепер давай потренуємося в написанні цієї цифри.
Послухай, розглянь та запам᾽ятай, як пишеться цифра 0.
0 (нуль) складається з одного елемента: великого лівого овалу Почнаємо писати нижче від верхнього праого кута квадрата, ведемо заоруглення ліворуч , торкаємося нижньї сторони клітинки великий овал і зєднуємо праворуч.
А тепер потренуйся ти.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відпочинь та розфарбуй.
Виконай практично завдання.
Порівняй числа, використовуючи лічильні палички (або без них, якщо зможеш).
Для цього використай знак ˃ (більше).
Знак ˂ (менше).
Знак = (дорівнює).
1 2 1 3 1 4 2 1 2 2
2 3 2 4 3 1 3 2 3 3
3 4 4 1 4 2 4 3 4 4
1 5 2 5 3 5 4 5 5 5
5 1 5 2 5 3 5 4 1 1
1 6 2 6 3 6 4 6 5 6
6 6 6 1 6 2 6 3 6 4
6 5 1 7 2 7 3 7 3 7
4 7 5 7 6 7 7 7 7 1
7 2 7 3 7 4 7 5 7 6
1 8 2 8 3 8 4 8 5 8
6 8 7 8 8 8 8 1 8 2
8 3 8 4 8 5 8 6 8 7
1 9 2 9 3 9 4 9 5 9
6 9 7 9 8 9 9 9 9 1
9 2 9 3 9 4 9 5 9 6
9 7 9 8 1 10 2 10 3 10
4 10 5 10 6 10 7 10 8 10
9 10 10 10 10 1 10 2 10 3 10 4 10 5 10 6 10 7 10 8
10 9 0 1 0 2 0 3 0 4
0 5 0 6 0 7 0 8 0 9
0 10 10 0 9 0 8 0 7 0
6 0 5 0 4 0 3 0 2 0
1 0 0 0
Якщо до будь – якого числа додати 0, то ми отримаємо те ж саме число.
Якщо від будь – якого числа відняти 0, то ми отримаємо те ж саме число.
Переглянь відео (https://youtu.be/FmEFSjSsPx8).
Потренуйся!
Натуральний ряд
Порахуй в прямому порядку від 0 до 10.
Порахуй в зворотному порядку від 10 до 0.
Поміркуй, яких чисел не вистачає. Впиши їх.
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
0 2 4 6 8 10
1 3 5 7 9
9 7 5 3 1
10 8 6 4 2 0
Перевір себе!
Розташуй числа в порядку зростання (від найменшого до найбільшого).
2 4 6 1 3 9 7 5 8 10
____________________________________________________________________
Розташуй числа в порядку спадання (від найбільшого до найменшого).
8 2 4 9 6 1 3 5 7 10
_____________________________________________________________________
Обчисли числові вирази за допомогою лінійки або Нумікону.
Запиши їх, якщо зможеш.
Розв᾽яжи задачу.
Білочка знайшла 10 жолудів , а потім вона віддала всі 10 жолудів поросяткові. Скільки жолудів залишилося у білочки?
Знайшла –
Віддала -
Залишилось - ?
Розв ᾽язання
- =
Відповідь:
Розв᾽яжи задачу.
Білочка знайшла 10 жолудів. До неї в гості прийшло поросятко. Але, на жаль, воно не змогло принести їй жодного жолудя. Скільки жолудів тепер у Білочки ?
Знайшла –
Принесли -
Стало - ?
Розв ᾽язання
+ =
Відповідь:
Геометричний матеріал
Зафарбуй лише квадрати.
Запиши або назви кількість квадратів._____
Відпочинь.
https://th.bing.com/th/id/R.0dc770f9945f0cfb8490bd7b953554b9?rik=EvbiSD9%2fRPLDsA&riu=http%3a%2f%2fimg.theqoo.net%2fimg%2fISvPE.jpg&ehk=lm0wmXn8LJ8UoX3AZRkwRJGTaPtUGexpF%2fmnmOc1d7k%3d&risl=&pid=ImgRaw&r=0
https://3.bp.blogspot.com/-L3eLVeMF1KA/VlIIYcONCfI/AAAAAAAABaM/moxYbgwR0U8/s1600/106426977_tri.png
Презентація "Цікава геометрія" для учнів 1-4 класів | Презентація. Математика (vseosvita.ua)
Конспект уроку: Число і цифра 2. Утворення. Написання (op.ua)