Тематичне оцінювання з теми «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»
І Варіант І рівень (по 0,5 б. ) (один варіант відповіді) 1. В результаті реформ Марії-Терезії та Йосипа ІІ: А закріпачено селян, Б греко-католиків зрівняно у правах з католиками, В створено середні школи для селян, Г надано виборчі права чоловікам краю з 21 року 2. Визначте с/г спеціалізацію зх.-укр. земель: А експортне землеробство (зерно) і тонкорунне вівчарство, Б землеробство технічних культур (цукрові буряки, льон) В гірське вівчарство, землеробство, промислове виноградарство , Г землеробство (озима пшениця, тютюн), м’ясне тваринництво 3. Очільник Головної Руської ради: А Й.Лозинський, Б Й.Базилович, В Г.Яхимович, Г О.Духнович 4. Провідну роль в національному укр. русі Галичини відігравали: А освічені селяни, Б україномовні шляхтичі, В студенти «Руського інституту» , Г греко-католицьке духівництво 5. Наслідком «весни народів» для західноукраїнського селянства було: А право на еміграцію, Б виборчі права, В ліквідовано сервітути, Г скасовано панщину 6. Визначте значення діяльності «Руської трійці»: А видання абетки укр.мовою, Б визнання єдності укр. народу, розділеного імперіями, В створення мережі народних шкіл, Г перші спроби політичної боротьби за права українців ІІ рівень (по 1 б.) (Оберіть правильні відповіді) 7. Чого домагалася Головна руська рада під час європейської революції 1848—1849 рр.? |
ІІ Варіант І рівень (по 0,5 б. ) (один варіант відповіді) 1. В результаті реформ Марії-Терезії та Йосипа ІІ скасовано: А панщину, Б кріпацтво, В освіту селян, Г селянське землеволодіння 2. Визначте промислову спеціалізацію зх.-укр. земель: А залізорудні, солеварні та лісопильні мануфактури, Б виплавка заліза , фаянсові мануфактури, В нафтовидобування, паперові мануфактури Г цукроваріння, сукнарство 3. Засновник «Товариства галицьких греко-католицьких священників» : А І. Могильницький, Б М. Шашкевич, В А. Бачинський, Г Я. Головацький 4. Перша українська газета в Галичині називалась: А «Русалка Дністрова», Б «Галицька Зоря», В «Руський Собор», Г «До русинів» 5. Особливості українського руху на Буковині: А денаціоналізація більшості укр. населення, Б взаємодія з учасниками національного руху з Наддніпрянщини, В значна роль селян в національному русі, Г боротьба за участь у польському сеймі. 6. Історичне значення діяльності О.Духновича полягало в тому, що він висунув ідею: А об’єднання поляків і галичан для боротьби за незалежність, Б об’єднання закарпатців та галичан в один укр. народ, В латинського алфавіту укр.мови, Г утворення української політичної партії ІІ рівень (по 1 б.) (Оберіть правильні відповіді) 7. Члени гуртка «Руська трійця» своє головне завдання вбачали у .. |
||||
А створення незалежної держави українців , Б створення літературної української мови на основі народної мови, В поділ Галичини за етнічним принципом і надання її східній частині автономії, Г надання галицьким українцям права обіймати державні посади, Д боротьба за утворення І української політичної партії, Е піднесення статусу української мови, розширення сфери її вжитку (в науці та богослов’ї ) |
|||||
8. Установіть відповідність між регіонами українських земель та їхніми характеристиками на поч. XIX ст.: 1) Галичина, 2) Буковина, 3) Закарпаття А входили до складу Угорського королівства, Б землевласниками були переважно румунські пани-бояри, В входило до складу Королівства Галичини і Лодомерії 9. Співставте поняття та його визначення: 1) рутени, 2) опришки, 3) мадяри А учасники національно-визвольної боротьби в гірських регіонах Карпат, Б самоназва угорців, В самоназва західних українців |
8. Установіть відповідність між регіонами українських земель та їхніми характеристиками на поч. XIX ст.: 1) Галичина, 2) Буковина, 3) Закарпаття А мадяризація культури краю, Б селяни виконували панщину на користь польських панів, В окремий округ Королівства Галичини і Лодомерії 9. Співставте поняття та його визначення: 1) Королівство Галичини і Лодомерії, 2) коронний край, 3) Галицько-руська матиця- А товариство для видання книжок укр.мовою, Б адміністративно-територіальна одиниця Австрії, В адміністративне утворення на землях колишнього Галицько-Волинського князівств |
||||
ІІІ рівень (по 1 б.) 10. Запишіть визначення: Революція, «будителі» – …. |
ІІІ рівень (по 1 б.) 10. Запишіть визначення: Весна народів, денаціоналізація –… |
||||
11. Розташуйте у хронологічній послідовності з датами: А остаточне скасування панщини в Галичини, Б захоплення Австрією Буковини, В Створення «Руської трійці», Г Створення «Товариства греко-католицьких священиків…» 12. Запишіть назву зображеного на карті регіона №1 та його приналежністькраїні ІV рівень |
|
11. Розташуйте у хронологічній послідовності з датами: А створення Головної Руської Ради; Б Видання альманаху «Русалка Дністровая» , В участь депутатів Галичини у засіданні рейстагу в Відні, Г захоплення Австрією Галичини 12. Запишіть назву зображеного на карті регіона №2 та його приналежність країні ІV рівень |
|||
|
13. Впізнайте історичного діяча. Вкажіть, чим він відомий (1б.) Виконайте 1 завдання на вибір (2 бали) 14. Визначте вплив революції 1848–1849 рр. для розвитку українського національного руху на зх-укр.землях. 15. Порівняйте соціально-економічний розвиток укр.землях у складі Росії та Австрії. 16. Чому І.Франко назвав «Русалку Дністровую» «явищем наскрізь революційним»? 17. Прочитайте твердження «… Не тільки словом, але й ділом ворогам і невірним докажемо, що ми народ справді живий!». Охарактеризуйте історичне значення видання «Зорі Галицької». |
|
|||