Комплексна контрольна робота з української мови
за завданням адміністрації
5 клас
ГР1
Аудіювання. Прослухати текст.
Озеро, овіяне легендами
На Волині, поблизу міста Шацька, розташована група озер, і серед них, немовби діамант в оздобі перлів, лежить оспіване народом і овіяне легендами озеро Світязь. Славне воно винятковою прозорістю води та глибиною. Зелені шати з лісу, лук і водяної рослинності надають озеру достоту казкової краси.
За однією з легенд, у давні часи на цьому місці стояло красиве місто. Одного разу воно зненацька провалилося, вода, що хлинула з надр землі, затопила місце провалу, а дівчата з цього міста перетворилися на рослини. Раз на рік рослини розквітають і вкривають дзеркальну гладінь красивими блакитними квітами.
Вода в озері прозора, свіжа, смачна. Приносять свою данину і кілька малих річечок – його приток.
Тихої погожої днини води Світязю стають такими яскраво-синіми, що навіть починають ятрити очі. Та досить змінитися погоді і зірватися шторму, як озеро стає чорним, а прибережні мілководдя забарвлюються в брудно-жовті тони від каламуті, піднятої із дна.
Одне слово, усе відбувається, як на морі.
Виконати тестові завдання до прослуханого тексту.
1. Де знаходиться озеро Світязь?
А на Буковині
Б на Волині
В у Закарпатті
Г у Прикарпатті
2. Чим славиться Світязь?
А розмірами
Б смачною водою
В базами відпочинку
Г прозорістю води та глибиною
3. Як свідчить одна з легенд, на цьому місці знаходилося:
А красиве місто
Б безмежне поле
В море
Г гори
4. На що перетворилися дівчата із цієї місцевості?
А на ланей
Б на рослини
В на русалок
Г на фей
5. Яка вода в озері?
А прісна, трохи мутнувата
Б каламутна, зеленкувата
В прозора, свіжа, смачна
Г солона, з гіркуватим присмаком
6. Яким стає озеро під час шторму?
А яскраво-синім
Б брудно-жовтим
В темно-синім
Г чорним
ГР2
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
Текст:
1. Лісова галявина потопає в тиші. 2. Тоненька павутинка (з, с)'єднала кущі ожини. 3. Усе навколо застигло, лише іноді чути легкий шелист листя. 4. Далеко чутно крик журавлів, що летять на південь. 5. Високо в небі пролітає зграя птахів.
Завдання по 0,5 б.:
1. Відновіть послідовність речень у тексті:
А 1, 2, 3, 4, 5
Б 1, 3, 2, 5, 4
В 1, 4, 3, 2, 5
2. Слово з орфографічною помилкою вжито в реченні:
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5
3. Який префікс пишеться у виділених словах:
А з-
Б с-
4. Лише дзвінкі й сонорні приголосні в слові:
А Лісова
Б галявина
В потопає
Г тиші
5. Звуків на один менше, ніж букв, у слові:
А Тоненька
Б кущі
В галявина
Г птахів
6. Звуків на один більше, ніж букв, у слові:
А З'єднала
Б ожини
В шелест
Г журавлів
ГР 3
ГР4
Виконайте тестові завдання.
А ліжко, джерельний
Б олень, читання
В ясність, щедрість
Г яблуко, парта
А юний, сюжет, Юрій
Б юність, матір’ю, бюджет
В ювілей, рюкзак, помию
Г під’юджувати, Юля, в’юнець
А прохання, пиріг, пасажир
Б колоситися, казка, кошти
В чашка, частувати, чоловік
Г спекти, схопити, сопіти
А соловей, сокіл, жайвір
Б дощ, мороз, вітер
В голова, хліб, мова
Г Різдво, зілля, явір
А Тернопіль, вміння
Б надія, мальва
В подяка, іриска
Г терпкий, осінній
А май-оріти
Б рад-жу
В у-злісся
Г книж-ка
А автомобіль, адреса, аґрус
Б вікно, виснаження, високо
В диктувати, дикун, дитятко
Г зірка, зламати, злаки
А юність
Б м’ята
В дзвін
Г щітка
А надзвуковий
Б відзначити
В подзьобаний
Г підзеленити
А річка, стіна, маяк
Б сітка, часто, подяка
В багаття, пояс, газон
Г Європа, пошта, звірі
А олень
Б новий
В черговий
Г спина
А випадок
Б обіцянка
В приятель
Г ненависть
Відповіді:
1 б
2 г
3 а
4 б
5 в
6 г