Комплексна підсумкова контрольна робота з української мови 5 клас НУШ

Про матеріал
Комплексна підсумкова робота за групами результатів: ГР1 (усна взаємодія), ГР2 (сприймання інформації), ГР3 (письмова взаємодія), ГР4 (дослідження індивідуального мовлення).
Перегляд файлу

Комплексна контрольна робота з української мови

за завданням адміністрації

5 клас

ГР1

Аудіювання. Прослухати текст.

Озеро, овіяне легендами

На Волині, поблизу міста Шацька, розташована група озер, і серед них, немовби діамант в оздобі перлів, лежить оспіване народом і овіяне легендами озеро Світязь. Славне воно винятковою прозорістю води та глибиною. Зелені шати з лісу, лук і водяної рослинності надають озеру достоту казкової краси.

За однією з легенд, у давні часи на цьому місці стояло красиве місто. Одного разу воно зненацька провалилося, вода, що хлинула з надр землі, затопила місце провалу, а дівчата з цього міста перетворилися на рослини. Раз на рік рослини розквітають і вкривають дзеркальну гладінь красивими блакитними квітами.

Вода в озері прозора, свіжа, смачна. Приносять свою данину і кілька малих річечок – його приток.

Тихої погожої днини води Світязю стають такими яскраво-синіми, що навіть починають ятрити очі. Та досить змінитися погоді і зірватися шторму, як озеро стає чорним, а прибережні мілководдя забарвлюються в брудно-жовті тони від каламуті, піднятої із дна.

Одне слово, усе відбувається, як на морі.

Виконати тестові завдання до прослуханого тексту.

1. Де знаходиться озеро Світязь?

А   на Буковині

Б   на Волині

В   у Закарпатті

Г   у Прикарпатті

2. Чим славиться Світязь?

А розмірами

Б смачною водою

В базами відпочинку

Г прозорістю води та глибиною

3. Як свідчить одна з легенд, на цьому місці знаходилося:

А красиве місто

Б безмежне поле

В море

Г гори

4. На що перетворилися дівчата із цієї місцевості?

А на ланей

Б на рослини

В на русалок

Г на фей

5. Яка вода в озері?

А прісна, трохи мутнувата

Б каламутна, зеленкувата

В прозора, свіжа, смачна

Г солона, з гіркуватим присмаком

6. Яким стає озеро під час шторму?

А яскраво-синім

Б брудно-жовтим

В темно-синім

Г чорним


ГР2

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

Текст:

1. Лісова галявина потопає в тиші. 2. Тоненька павутинка (з, с)'єднала кущі ожини. 3. Усе навколо застигло, лише іноді чути легкий шелист листя. 4. Далеко чутно крик журавлів, що летять на південь. 5. Високо в небі пролітає зграя птахів.

Завдання по 0,5 б.:

1. Відновіть послідовність речень у тексті:
А 1, 2, 3, 4, 5
Б 1, 3, 2, 5, 4
В 1, 4, 3, 2, 5

2. Слово з орфографічною помилкою вжито в реченні:
А 1               Б 2               В 3                  Г 4                    Д 5

3. Який префікс пишеться у виділених словах:
А з-
Б с-

4. Лише дзвінкі й сонорні приголосні в слові:
А Лісова
Б галявина
В потопає
Г тиші

5. Звуків на один менше, ніж букв, у слові:
А Тоненька
Б кущі
В галявина
Г птахів

6. Звуків на один більше, ніж букв, у слові:
А З'єднала
Б ожини
В шелест
Г журавлів


ГР 3

  1. Прочитайте оголошення. Допоможіть Галинці: виправте помилки. Доповніть оголошення 2-3 реченнями. Слідкуйте за логічністю висловлювання та відповідністю теми.            (3 б.)                                                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 


ГР4

Виконайте тестові завдання.

  1. Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова (0,25 б.)

А ліжко, джерельний

Б олень, читання

В ясність, щедрість

Г яблуко, парта

  1. Буква ю позначає два звуки в кожному слові рядка

А юний, сюжет, Юрій

Б юність, матір’ю, бюджет

В ювілей, рюкзак, помию

Г під’юджувати, Юля, в’юнець

  1. В усіх словах приголосні лише глухі в рядку

А  прохання, пиріг, пасажир

Б колоситися, казка, кошти

В чашка, частувати, чоловік

Г спекти, схопити, сопіти

  1. У всіх словах приголосні лише дзвінкі й сонорні в рядку

А соловей, сокіл, жайвір

Б дощ, мороз, вітер

В голова, хліб, мова

Г Різдво, зілля, явір

  1. Три склади мають обидва слова рядка

А Тернопіль, вміння

Б надія, мальва

В подяка, іриска

Г терпкий, осінній

  1. Правильно позначено місце переносу в слові

А май-оріти

Б рад-жу

В у-злісся

Г книж-ка

  1. За алфавітом записано всі слова в рядку

А   автомобіль, адреса, аґрус

Б   вікно, виснаження, високо

В диктувати, дикун, дитятко

Г зірка, зламати, злаки

  1. П’ять звуків має слово

А юність

Б м’ята

В дзвін

Г щітка

  1. Букви д і з позначають один звук у слові

А  надзвуковий

Б відзначити

В подзьобаний

Г  підзеленити

  1.          М’який приголосний є в кожному слові рядка

А річка, стіна, маяк

Б сітка, часто, подяка

В багаття, пояс, газон

Г Європа, пошта, звірі

  1.          Наголос на другий склад падає в слові

А  олень

Б новий

В черговий

Г  спина

  1.          Наголос на другий склад падає в слові

А  випадок

Б обіцянка

В приятель

Г  ненависть

 


 

Відповіді:

1 б

2 г

3 а

4 б

5 в

6 г

 

 

docx
Додано
24 грудня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку