Тема: Перші сніжинки
Мета.
Одного осіннього дня на подвір’ї несподівано почали кружляти сніжинки. Вони були великі, легенькі і весело літали в повітрі, ніби танцювали. Так народилася наступна сторінка «Книги рідної природи».
« Вітаю тих, хто готовий творити чудеса на уроці!»
Робота над загадкою з метою постановки завдань уроку:
Діти, відгадайте загадку.
Біле, як сорочка
Пухнасте, як квочка.
Крил не має,
А гарно літає.
Що це за птиця, що сонця боїться? (Сніг)
(Бо біле, як сорочка, пухнасте; крил не має, але гарно літає; і сонця боїться ... )
Чи не здається вам, що цей день заблукав до нас з якоїсь іншої пори? А з якої?
(З зими. Бо сніг йде тільки зимою.)
(Пухнасті, великі, білі–білі, легенькі як пушинки. Летять групками, бо ще бояться всього.)
(Білих мух, білих пташенят, метеликів, лебединий пух ... )
(Хмаринка пустить крапельку на землю погуляти, аби землю напоїти, а мороз тут як тут. Одразу заморозить, і викує з неї чарівну зірку.)
(Вони тануть і входять у землю, напувають її.)
(Добре. Бо землі потрібна вода для майбутнього врожаю. Напоять сніжинки землю, прикриють теплою пуховою ковдрою, і нехай вона собі спочиває у сні.)
(Бо земля ще тепла. Мороз до неї ще не дійшов.)
( На землі. ) Чому?
(Танцюють, кружляють у танку. )
(Діти ведуть танок, співають пісню на слова М. Вороного «Білесенькі сніжиночки»)
Оформлення дошки: художні книги про зиму з розгорнутими ілюстраціями
.
Намальовані сніжинки.
Малюнок зими.
Перший варіант: учні самостійно складають казки на основі вражень від уроку.
Другий варіант: «Що мені розповіли сніжинки?»
Початок казки записано на дошці, але не вставлені межі речень.
Потрібно поділити записане на речення і позначити початок і кінець кожного з речень.
Прийшла зима – білосніжна в своїй чарівній корзинці принесла сніжинки кинула їх людям кружляли сніжинки на вітрі і тихо спускалися на землю спіймала сніжинку і я ...
Діти виразно читають відновлене оповідання і записують у зошит.
Самостійно продовжують твір, розповідають про те, що розповіла сніжинка.
Дитячі висловлювання складені самостійно:
Вона розповіла мені, як літала далеко-далеко, як із своїми сестрицями поспішала накрити землю від тріскучого морозу.
Вона розповіла про чудову країну сніжинок, про сніжне царство.
Кращі казки учні зачитують в класі.