Казкові сніжинки спустилися згори.

Про матеріал
Дати дітям перші уявлення про зимові опади. Вчити спостерігати за явищами природи, фантазувати, уявляти, збагачувати свою мову новими словами, складати казки. Виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Чудо із чудес – білі сніжинки падають з небес!Тема: Перші сніжинки  

Мета.

Дати дітям перші уявлення про зимові опади. Вчити спостерігати за явищами природи, фантазувати, уявляти, збагачувати свою мову новими словами, складати казки. Виховувати любов до природи.

Одного осіннього дня на подвір’ї несподівано почали кружляти сніжинки. Вони були великі, легенькі і весело літали в повітрі, ніби танцювали. Так народилася наступна сторінка «Книги рідної природи».

  1.  

« Вітаю тих, хто готовий творити чудеса на уроці!»                                       

Робота над загадкою з метою постановки завдань уроку:

Діти, відгадайте загадку.

Біле, як сорочка                         

Пухнасте, як квочка.

Крил не має,

А гарно літає.

Що це за птиця, що сонця боїться? (Сніг)

  •           Чому ви так думаєте?

(Бо біле, як сорочка, пухнасте; крил не має, але гарно літає; і сонця боїться ... )

  •           Яка ж зараз пора року?

Чи не здається вам, що цей день заблукав до нас з якоїсь іншої пори? А з якої?

(З зими. Бо сніг йде тільки зимою.)

  •           Давайте подивимось, які ж ці перші вісники зими – сніжинки.

(Пухнасті, великі, білі–білі, легенькі як пушинки. Летять групками, бо ще бояться всього.)

  •           Кого вони нагадують?

(Білих мух, білих пташенят, метеликів, лебединий пух ... )

 

  •           Звідки ж вони прилетіли? ( З неба)
  •           Подивіться, яке небо?
  •           Темне, похмуре, сердите, не привітне. По ньому пливуть темно-сірі хмарки і сиплять снігом.
  •           Діти, підставте рукавичку і спіймайте сніжинку, подивіться на неї і скажіть, яка вона (це грудочка сніжинок. Усі вони різної форми, схожі на срібні зірочки)
  •           А тепер зробіть так, щоб сніжинка сіла нам руку. Що замість неї лишилось? (Крапелька водички)
  •           Так з чого зроблена сніжинка? Хто ж її викував?
  •           Як же це відбувається?

(Хмаринка пустить крапельку на землю погуляти, аби землю напоїти, а мороз тут як тут. Одразу заморозить, і викує з неї чарівну зірку.)

  •           Подивіться сідають сніжинки, де ж вони діваються на землі?

(Вони тануть і входять у землю, напувають її.)

  •           А як ви думаєте, добре це чи погано?

(Добре. Бо землі потрібна вода для майбутнього врожаю. Напоять сніжинки землю, прикриють теплою пуховою ковдрою, і нехай вона собі спочиває у сні.)

  •           А чому сніжинки тануть на землі?

(Бо земля ще тепла. Мороз до неї ще не дійшов.)

  •           А де швидше тане сніг, на землі чи на ялинці?

( На землі. ) Чому?

 

 

  1. Підготовка дітей до складання казки.
  •           Діти, подивіться навколо. Чи не здається вам, що ми потрапили у казку?
  •           Що роблять сніжинки?

(Танцюють, кружляють у танку. )

  •           Давайте і ми з вами уявимо що ми сніжинки, політаємо, покружляємо...

(Діти ведуть танок, співають пісню на слова М. Вороного «Білесенькі сніжиночки»)

  1. Складання учнями казок.

Оформлення дошки: художні книги про зиму з розгорнутими ілюстраціями

.                                                                                        

Намальовані сніжинки.

Малюнок зими.

Перший варіант: учні самостійно складають казки на основі вражень від уроку.

Другий варіант: «Що мені розповіли сніжинки?»

Початок казки записано на дошці, але не вставлені межі речень.

Потрібно поділити записане на речення і позначити початок і кінець кожного з речень.

Прийшла зима – білосніжна в своїй чарівній корзинці принесла сніжинки кинула їх людям кружляли сніжинки на вітрі і тихо спускалися на землю спіймала сніжинку і я ...

Діти виразно читають відновлене оповідання і записують у зошит.

Самостійно продовжують твір, розповідають про те, що розповіла сніжинка.

 

Дитячі висловлювання складені самостійно:

Вона розповіла мені, як літала далеко-далеко, як із своїми сестрицями поспішала накрити землю від тріскучого морозу.

Вона розповіла про чудову країну сніжинок, про сніжне царство.

Кращі казки учні зачитують в класі.

  1. Підсумок уроку
  •           Молодці, діти, ви сьогодні дуже гарно працювали на уроці.

Милая мультяшная снежинка. Нарисуйте иллюстрацию в цвете - Ozero -  российский фотостокМилая мультяшная снежинка. Нарисуйте иллюстрацию в цвете - Ozero -  российский фотостокМилая мультяшная снежинка. Нарисуйте иллюстрацию в цвете - Ozero -  российский фотосток

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 грудня
Переглядів
5
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку