Розгляд педагогічних ідей щодо підвищення позитивної мотивації учнів до навчальної діяльності та профілактики безпричинних пропусків уроків». Форма проведення :круглий стіл

Про матеріал
Формування в учнів мотивації до навчально – пізнавальної діяльності є однією з головних проблем сучасної освіти. Її актуальність обумовлена оновленням змісту навчання, постановкою завдань формування у школярів прийомів самостійного набуття знань, пізнавальних інтересів, життєвих компетенцій, активної життєвої позиції, здійснення в єдності ідейно – політичного, трудового, морального виховання учнів, введенням профільного навчання у старших класах.
Перегляд файлу

Соціально – економічні та суспільно - політичні зміни, що відбуваються в державі на сучасному етапі, модернізація освітньої системи висувають нові питання про рівень знань і вмінь вчителя. Не випадково в сучасному суспільстві на перше місце виходить визначення людей як компетентних або некомпетентних, а, отже, спроможних або неспроможних виконати професійний обов’язок на творчому рівні.

Термін «компетентність» став активно вживатись науковцями й практикантами з 90 – х років ХХ ст.

Аналізуючи наукові джерела з проблеми, привертають увагу різні підходи до розуміння змісту та сутності поняття «компетентність».

Так, наприклад, у «Новому тлумачному словнику української мови» вказано, що  компетентний – це той:

  • що має достатні знання, який з чим-небудь добре обізнаний , тямущий;
  • обізнаний у певній галузі, знаючий, який за своїми знаннями має право робити, вирішувати що-небудь;
  • знаючий, авторитетний в певній галузі знань.

Варто зазначити, що у педагогічних словниках терміни «компетентність» та «компетентний» відсутні.

У психолого-педагогічній літературі знаходимо інтерпретацію компетентності як:

  • системи знань та вмінь педагога, що виявляється при вирішенні на практиці професійно – педагогічних задач;
  • системи знань та вмінь, на основі яких формується творчий потенціал учителя та будується його діяльність;
  • володіння знаннями, вміннями та їх нормами, що необхідні для виконання своїх професійних функцій, а психологічними якостями для їх виконання.

 

Узагальнивши висновки науковців щодо розуміння сутності понять  «компетентність» та «психолого-педагогічна компетентність класного керівника», ми розглядаємо психолого-педагогічну компетентність класного керівника як систему спеціальних знань і умінь, оволодіння якими дозволить забезпечити педагогу високий результат у виховній діяльності та спілкуванні з учнями та здатність вчителя до професійного та особистісного зростання.

До професіоналізму особистості педагога сучасна педагогічна наука відносить:

  1. професійно-педагогічну спрямованість;
  2. педагогічні здібності до виховної діяльності;
  3. професійно-педагогічна спрямованість у сфері виховання;

Професіоналізм діяльності – це друга підструктура концептуальної моделі, яка вказує на міру оволодіння викладачем сучасним змістом і засобами розв’язання професійних задач на практиці (володіння знаннями в дії).

 

 

До професіоналізму діяльності включено:

  1. теоретичну підготовленість;
  2. практичну підготовленість;

Орієнтована програма класного керівника (за Т. Д. Дем’янюк)

  1. Якості та властивості особистості: переконаність, громадянська та моральна зрілість, громадянська активність, захопленість професією, любов до дітей, гуманне ставлення до них, вимогливість до себе, справедливість, тактовність, витримка, чуйність, самокритичність, щирість, терплячість, послідовність у словах і діях, зовнішня охайність.
  2. Знання історії, теорії і методики і педагогіки; психологічні; анатомо-фізіолого-гігієнічні; змісту і методів роботи з батьками і громадськістю; методики роботи з різними молодіжними організаціями; знання в галузі політики, історії, краєзнавства, літератури та мистецтва, моралі, етики, естетики, права, техніки, культури
  3. Уміння та навички:

конструктивні –уміння планувати, здійснювати накреслений план спільно з учнівським колективом, індивідуальну програму виховання кожного учня, індивідуальний підхід з урахуванням особливостей учнів тощо;

   організаторські –виявляти й організовувати актив групи, здійснювати співробітництво, організовувати різні види колективної та індивідуальної діяльності учнів, надавати     науково-методичну допомогу учням; організовувати роботу з батьками, громад кістю, трудовими колективами базових підприємств;

комунікативні –установлювати демократичні відносини з учнями , батьками, викладачами та майстрами  на основі взаємодовіри, поваги; регулювати внутрішньо колективні відносини; прогнозувати результат педагогічної дії та відносини з учнями;

  дослідницькі –вивчати рівень розвитку учнівського колективу та кожного    учня зокрема; критично оцінювати результати своєї діяльності; удосконалювати педагогічну майстерність; використовувати в роботі психолого-педагогічні дослідження, передовий педагогічний досвід;

прикладні –вміти малювати, співати, танцювати, грати на музичному інструменті, виразно читати; володіти масово-витівними та спортивно-туристськими навичками; уміння володіти технічними засобами навчання.

 

 

 

Діагностична карта для виявлення рівня професійної підготовленості класного керівника (адаптована для педагогічних працівників України)

з/п

Класний керівник повинен

знати:

Класний керівник повинен вміти:

передбачаються такі рівні компетентності («знання» та «вміння»)

1.

Конституцію України, Закони України, рішення уряду України, управління освітою з питань освіти

Вибудовувати професійну діяльність з урахуванням положень і вимог, викладених в цих документах

2.

Конвенцію про права дитини, законодавчі та нормативні документи, які стосуються дотримаяя та захисту прав дитини

Слідувати статтям даних документів при виховного процесу;

Реалізовувати та захищати права дітей

3.

Основні положення сучасної теорії виховання

Реалізувати їх у виховному процесі

4.

Основні положення дитячої, вікової та соціальної психології

Вивчати особистість кожного учня в класі, його інтереси, потреби.

Організовувати виховну діяльність з урахуванням вікових, індивідуальних та особистісних особливостей

5.

Психологію стосунків

Розвивати та коригувати стосунки між учнями у класі.

Створювати сприятливий морально-психологічний клімат у класному колективі.

Вибудовувати свої особистісні стосунки з учнями, їх батьками, колегами

6.

Вікову психологію

Враховувати в роботі з дітьми фізіологічні особливості дітей різної статі і віку

7.

 Гігієну учня

Здатність дотримуватись шкільних гігієнічних вимог і правил.

Володіти деякими методами гігієнічної освіти дітей

8.

Педагогічну етику

Дотримуватись норм педагогічної етики

9.

Правила і норми охорони праці

Проводити з учнями інструктаж із безпеки проведення виховних заходів.

Організовувати безпеку проведення навчального процесу.

Організовувати вивчення учнями правил дорожнього руху, поведінки у школі, на вулиці, в побуті

10.

Понятійний апарат педагогіки, психології

Професійно грамотно висловлювати свої думки

11.

Особливості освітнього процесу в цілому і у своєму навчальному закладі

Організовувати допомогу учням у навчальній діяльності.

Виявляти причини низької успішності, організовувати їх усунення

Розвивати ділові стосунки між учителями-предметниками, які працюють у класі.  

12.

Мету, завдання, зміст виховання в сучасних умовах

Ставити конкретну мету з урахуванням специфіки дитячого колективу.

Конструювати виховний процес згідно з метою та завданням.

13.

Принципи планування виховної роботи

Планувати виховну роботу з класом, здійснювати її аналіз.

14.

Методи і форми виховної роботи з класом

Організовувати виховний процес.

Використовувати комплекс методів виховання з урахуванням особистісно орієнтованої педагогіки.

Володіти способами організації та проведення виховних заходів,використовувати ті форми виховання, які сприяють реалізації поставлених завдань.

15.

Сучасні технології виховання.

Використовувати сучасні технології виховання у своїй діяльності, організовуючи виховання учнів.

16.

Зміст додаткової освіти

Сприяти отриманню учнями додаткової освіти в гуртках, секціях, які є в навчальному закладі.

17.

Питання сімейної педагогіки

Вивчати умови сімейного виховання кожного учня.

Реалізовувати різні форми роботи з батьками.

18.

Функціональні обов’язки

Організовувати власну діяльність;

Критично оцінювати та аналізувати результати своєї діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

 

 

1.  Книга класного керівника: Довідково – методичне видання / Упорядники С.В. Кириленко, Н.І. Косарєва. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – С. 327 - 336

 

 

 

 

Державний навчальний заклад «Мелітопольський професійний аграрний  ліцей»

 

 

 

 

 

 

 

Доповідь:

«Психолого – педагогічна компетентність класного керівника».

Форма проведення  :лекторій

Результат пошуку зображень за запитом "Доповідь:«Психолого – педагогі-чна компетентність класного ке-рівника»."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 жовтня 2019
Переглядів
518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку