Розгорнутий конспект уроку з теми: «Чотирикутники. Види чотирикутників»
Мета: систематизувати і повторити знання про властивості чотирикутників; закріпити уміння і навички використання властивостей при розв'язуванні задач;продовжити вдосконалення навичок роботи у групах, показати практичну значимість геометрії. Розвивати логічне мислення, творчі здібності; вміння систематизувати та узагальнювати. Виховувати самостійність, уважність, інтерес до предмету,повагу один до одного, виховувати почуття відповідальності, самоконтролю.
Комунальний заклад «Нікопольська середня
загальноосвітня школа I-III ступенів № 25 з поглибленим
трудовим і профільним навчанням»
Розгорнутий конспект уроку з теми: «Чотирикутники.
Види чотирикутників»
Підготувала:
учитель математики
Калєйнік Юлія Микoлаївна
2018 p.
Тема: чотирикутники.
Мета: систематизувати і повторити знання про властивості чотирикутників; закріпити уміння і навички використання властивостей при розв’язуванні задач;продовжити вдосконалення навичок роботи у групах, показати практичну значимість геометрії. Розвивати логічне мислення, творчі здібності; вміння систематизувати та узагальнювати. Виховувати самостійність, уважність, інтерес до предмету,повагу один до одного, виховувати почуття відповідальності, самоконтролю.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент:
Добрий день , діти! Я, сподіваюсь, що цей урок у нас з вами пройде цікаво з великою користю для всіх. Бажаю, щоб ви вийшли після уроку з переконанням - що геометрія цікавий і необхідний предмет. Отже тема нашого сьогоднішнього уроку «Чотирикутники». Відкрили зошити, записали число і тему уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами будемо повторювати і систематизувати знання з теми «Чотирикутники», види чотирикутників їх властивості та ознаки; вдосконалювати навички при розв’язуванні задач; з’ясуємо, як на практиці можна застосувати наші знання.
Мета уроку:
1.Повторити і узагальнити знання про види, властивості, ознаки чотирикутників;
2.Вдосконалювати навички розв’язування задач;
3. Застосування на практиці властивостей.)
На уроці будьте уважними та активними, бо від цього буде залежати ваша оцінка.
ІІ. Активізація опорних знань.
« Будь – яка теорія важлива для практики» Ч. Колтон.
Повторюємо теоретичний матеріал,розгадуємо кросворд:
( Чотирикутник ).
( Вершина ).
( Паралелограм )
4. Сторони, які мають спільну вершину? ( Сусідні ).
5. Паралелограм, у якого всі сторони рівні? ( Ромб )
6. Відрізок, який з’єднує протилежні вершини чотирикутника?
(Діагональ)
7. Паралелограм, у якого всі кути прямі? (Прямокутник).
По вертикалі у нас вийшло слово – квадрат.
Що означає цей термін?
Термін «квадрат» утворився від латинського «quadrates», що означає – чотирикутник. Квадрат – перший чотирикутник, який вивчали в геометрії в давнину. Інших чотирикутників не знали, пізніше їх класифікували на паралелограми, ромби, прямокутники.
Дайте різні означення квадрата; назвіть його властивості, як ромба; назвіть його властивості, як прямокутника; назвіть його властивості, як паралелограма.
ІІІ. Систематизація знань.
Ви гарно дуже згадали всі означення і зараз ми закріпимо їх за допомогою тестів, які лежать у вас на партах.
Тест:
1.Чотирикутник, у якого дві протилежні сторони рівні та паралельні:
А.Прямокутник.
Б.Квадрат.
В.Паралелограм.
Г.Ромб.
2.Паралелограм, у якого діагоналі рівні:
А. Ромб.
Б.Прямокутник.
В. Квадрат.
3. Паралелограм, у якого всі сторони рівні:
А. Прямокутник
Б. Квадрат.
В.Ромб.
4.Квадрат – це…
А.Паралелограм з рівними сторонами.
Б. Паралелограм з рівними кутами.
В.Прямокутник, у якого всі сторони рівні.
5. Сума двох кутів паралелограма = 100, які це кути:
А. Протилежні.
Б.Сусідні.
В. Будь-які.
6. Якщо О – точка перетину діагоналей ромба АВСД, то трикутник АОВ:
А. Рівносторонній.
Б. Рівнобедрений.
В. Прямокутний.
Г. Різносторонній.
7.Дві сторони паралелограма 4 см і 6 см. Периметр його дорівнює:
А. 10 см.
Б. 24 см.
В. 20 см.
Г.12 см.
8.Яке твердження невірне:
А. Будь-який ромб є паралелограмом.
Б. Будь-який прямокутник є паралелограмом.
В. Діагоналі квадрата взаємно перпендикулярні
Г. Існує квадрат, який не є ромбом.
ІV. Розв’язування задач.
«Уміє розв’язувати задачи той, хто їх розв’язує» Д. Пойа.
1.Сильнішим учням роздаються картки з задачами. Один розв’язує задачу на відкидній дошці.
2.Задачі за готовими малюнками:Після усного розбору задач а, б, в, задачу г розв’язують
самостійно, слабкішим учням даються картки з задачами , а в цей час перевіряємо задачі, які розв’язували сильніші учні.
Задачі практичного змісту.
«Все,що вивчається, мати багато зв’язку повинне» Я.А.Каменський.
1. Де в житті ми зустрічаємось з чотирикутниками?
ПАРАЛЕЛОГРАМ
В фізиці - при вивчені сил, при знаходженні рівнодіючої сили. В житті – це рами велосипедів, мотоциклів, де для пружності проведена діагональ.
ПРЯМОКУТНИК
Несе красоту, чіткість, стрункість. Поглянь навколо себе: стіни, підлога, поверхня столу, зошити І багато іншого. Спробуй побудувати дім або зробити раму для картини, не знаючи властивостей прямокутника.
РОМБ, КВАДРАТ
Використовують в мистецтві: на тканях художники, у візерунках на килимах;плиточники укладають плитки у вигляді ромба, квадрата; домкрат для легкових автомобілів має форму ромба.
2. Ну а зараз ви самі спробуєте застосувати ваші знання про властивості чотирикутників на практиці. Працюємо в групах по 4 чоловіка (перші парти повертаються до других, треті парти до четвертих і т.д.). Кожній групі дається завдання, яке треба розв’язати, та скласти план.
1. Як на місцевості виміряти відстань між точками А і В, використовуючи властивості чотирикутників,якщо в точки А і В ведуть дві паралельні дороги? Скласти план розв’язування задачі.
2. На уроці праці хлопчики виготовляли посилкові ящики. Як з найменшою витратою часу перевірити правильність виготовлених заготовок, які повинні мати форми прямокутника і квадрата? Скласти план.
3. Заготовлені рейки однакової ширини у вигляді прямокутника. Як не користуючись транспортиром, обрізати кінці рійок під кутом 45о, щоб з них можна було скласти рамку.
Скласти план.
Після розв’язання кожна група розповідає розв’язання своєї задачи.
VI. Підсумки.
Які теми ми сьогодні повторили? Що сподобалось вам на уроці?
Оцінювання.
VII. Домашнє завдання.