Розгорнутий план- конспект уроку на тему " Узагальнення і систематизація знань з теми "Природні джерела вуглеводнів " "

Про матеріал

Тема: Узагальнення і систематизація знань про природні джерела вуглеводнів

Мета : узагальнити й систематизувати знання учнів про вуглеводні, їхні хімічні властивості, застосування; показати взаємозв'язок між вуглеводнями; розвивати навички виконання вправ і розв'язання задач на прикладі хімічних властивостей, одержання й застосування вуглеводнів.

Засоби навчання: картки-завдання.

Методи навчання : словесні, пояснювально – ілюстративні – демонстрація, репродуктивні, частково – пошукові, практичні – виконання вправ.

Опорні поняття: вуглеводні, джерела вуглеводнів, нафта, газ, камяне вугілля, родовища

Перегляд файлу

 


 

 

Тема: Узагальнення і систематизація знань про природні джерела вуглеводнів

Мета : узагальнити й систематизувати знання учнів про вуглеводні, їхні хімічні властивості, застосування; показати взаємозв’язок між вуглеводнями; розвивати навички виконання вправ і розв’язання задач на прикладі хімічних властивостей, одержання й застосування вуглеводнів.

 Засоби навчання: картки-завдання.

 Методи навчання : словесні, пояснювально – ілюстративні – демонстрація, репродуктивні, частково – пошукові, практичні – виконання вправ.

Опорні поняття: вуглеводні, джерела вуглеводнів, нафта, газ, камяне вугілля, родовища

 

 

ХІД УРОКУ

 

№ З/П

Структурні елементи уроку

Тривалість. Хв.

Навчальна та організаційна діяльність  вчителя

Навчально-пізнавальна діяльність учнів

Примітки

1.

Організацій

ний момент

1 хв.

Доброго дня діти, сідайте зручніше. Я рада Вас бачити. Хто відсутній на уроці? Перевіримо готовність до уроку: підручник, щоденник, робочий зошит.

Ну що, готові?

Учні вітаються з вчителем, готуються до уроку, черговий звітує про присутність на уроці.

Так!

 

2.

Перевірка домашнього завдання

3хв.

Експрес-опитування (тестова перевірка знань за картками на партах або на екрані)

1) Елементний склад вуглеводнів підтверджує реакція:

Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас)

2) Укажіть реакцію, характерну для пентану, але не характерну для етану:

а) ізомеризації;          

б) хлорування;

в) горіння.

3) У молекулі етену наявні:

а) лише ?-зв’язки;     

б) ?- і п-зв’язки;

в) тільки п-зв’язки.

4) З-поміж наведених вуглеводнів укажіть той, що знебарвлює бромну воду:

а) пентан;                 

б) циклопентан;

в) пентин.

5) Серед наведених реакцій укажіть реакцію гідратації:

а) CH3 - CH = CH2 + HCl Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) 

б) CH3 - CH = CH2 + H2 Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас)

в) CH3 - CH = CH2 + H2O Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас)

6) У результаті повного гідрування алкінів утворюються:

а) циклоалкани;        

б) алкани;

в) альдегіди.

7) Для алкінів характерними є такі види ізомерії:

а) положення кратного зв’язку, карбонового скелета, міжкласова;

б) карбонового скелета, просторова;

в) положення кратного зв’язку, просторова.

8) Якісною реакцією на наявність кратного зв’язку є реакція:

а) горіння;                 

б) бромування;

в) гідрування.

9) Гібридизація атомів Карбону в молекулі бензену:

а) sp;                        

б) sp2;

в) sp3.

10) Укажіть речовину, що найлегше вступає в реакцію нітрування:

а) гексан;                  

б) бензен;

в) метилбензен.

 

 

 

 

Учні відповідають на запитання тесту

 

3.

Повідомлення теми і мети уроку

1 хв.

Розповідь вчителя

Сьогодні на уроці ми з вами підіб’ємо підсумки вивченого з теми: «Природні джерела вуглеводнів»

 Мета нашого уроку уроку:   узагальнити й систематизувати знання учнів про вуглеводні, їхні хімічні властивості, застосування; показати взаємозв’язок між вуглеводнями; розвивати навички виконання вправ і розв’язання задач на прикладі хімічних властивостей, одержання й застосування вуглеводнів.

Учні записують тему в робочі зошити та ознайомлюються з метою уроку

 

 

4.

Мотивація навчальної діяльності

2 хв.

 

Розповідь вчителя

Вуглеводні, розглянуті раніше, є цінною сировиною для сучасної енергетики та хімічної промисловості. Основними джерелами вуглеводнів є природний та попутний нафтовий гази, нафта і кам’яне вугілля. Головною складовою частиною природного газу є метан, частка якого може сягати до 97 %, крім нього газ містить також інші газоподібні леткі алкани – етан, пропан, бутан, ізобутан. Природний газ розділяють на компоненти шляхом зрідження та наступною фракційною перегонкою при низькій температурі під тиском.

Попутний нафтовий газ зустрічається над покладами нафти, складається з метану (біля 40%) та інших газів. Раніше попутний газ спалювали на місці видобування, а тепер, паралельно з природним газом, його використовують як хімічну сировину або екологічно чисте паливо (при горінні не утворюється попіл, а лише СО2 і Н2О).

 

Учні уважно слухають вчителя

 

 

 

 

 

 

5.

Вивчення нового матеріалу

30 хв.

Для організації роботи на уроці учні об’єднуються в малі групи, причому дві-три групи одержують однакові завдання з метою взаємоперевірки та взаємокоригування відповідей.

Завдання 1. Напишіть рівняння реакцій, з допомогою яких можна здійснити перетворення:

Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас)Завдання 2. Напишіть рівняння реакції й укажіть речовини А, Б, В, Г, Д:

а) етин + HBr Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) A

б) 2-бутин + Б Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) 2-бутен

в) 2-пентин + В Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) 2,3-дибром-2-пентен

г) хлоретен Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) поліхлоретен

Завдання 3. Допишіть рівняння:

а) етен + А Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) етанол

б) CnH2n + Б Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) CnH2nCl2

в) пропен + [O] Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) B

Завдання 4. Напишіть рівняння реакцій, що покладені в основу схеми перетворень, укажіть умови їх перебігу:

C2H6 Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) C2H5Cl Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) C4H10 Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) CO2 Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями - ВУГЛЕВОДНІ (11 клас) CaCO3

Завдання 5. На бензен масою 30 г з масовою часткою речовини 91 % подіяли хлором об’ємом 25 л за інтенсивного освітлення. Обчисліть масу продукту реакції.

Завдання 6. Обчисліть об’єм етину, що утвориться в результаті піролізу метану об’ємом 98 м3, якщо масова частка виходу продукту становить 90 %.

Завдання 7. Суміш етену й етану об’ємом 20 л пропустили крізь надлишок розчину калій перманганату. Газ, який не прореагував, спалили в атмосфері кисню. Обчисліть об’ємні частки компонентів суміші, якщо для спалювання витратили 28 л кисню.

Завдання 8. Суміш етану з пропаном об’ємом 89,6 л з масовою часткою етану 0,25 повністю спалили. Обчисліть об’єм вуглекислого газу, що при цьому утворився.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні працюють у групах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Підсумки уроку

2 хв.

Ми сьогодні добре попрацювали. Усі ви молодці! Найактивніші учні заслуговують на оцінки (вчитель виставляє оцінки аргументуючи їх).

Учні слухають вчителя

 

8.

Домашнє завдання

2 хв.

Підготуватися до семінару з теми «Вуглеводні».

 

 

 

 

Учні записують домашнє завдання

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
3533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку