Розгорнутий план-конспект уроку для 3 класу з теми «Створення та змінювання простих зображень. Створення зображень з геометричних фігур.».

Про матеріал
Розгорнутий план-конспект уроку для 3 класу з теми «Створення та змінювання простих зображень. Створення зображень з геометричних фігур.». Містить теоретичний матеріал з даної теми. Також вказані завдання , що пропонуються для виконання після засвоєння теоретичного матеріалу.
Перегляд файлу

Лубенська міська рада Полтавської області

Лубенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3

Лубенської міської ради Полтавської області

 

 

 

Методична розробка

уроку з інформатики для 3 класу з теми : Створення та змінювання простих зображень. Створення зображень з геометричних фігур.

.

 

 

 

Підготувала вчитель інформатики

спеціаліст

Демидова В.І.

 

 

м.Лубни

2019 р.

Урок 15

Тема: Створення та змінювання простих зображень. Створення зображень з геометричних фігур.

 

Мета :

навчальна: навчити учнів створювати однорівневі списки.                                                                                              

  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом .
  2. Повідомлення теми і мети уроку .

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай :

  1. Які можливості має панель інструментів графічного редактора?
  2. Як встановити колір фігури?
  3. Як встановити колір фону?

 

III. Вивчення нового матеріалу

  • Які операції змінювання зображення існують ?
  • Як виділити фрагмент зображення?
  • Як скопіювати або перемістити віділене зображення?
  • Як відобразити зображення ?
  • Як повернути або розтягти зображення ?

 

. Створене в Paint графічне зображення можна редагувати(змінювати) – фрагменти малюнка можна переміщувати, копіювати, видаляти. Усі ці операції, по суті, зводяться до зміни кольору пікселів цих фрагментів.

 

Для виділення фрагментів зображення в Paint існують такі інструменти (табл. 7.12):

 

Після вибору необхідного інструмента виділення на додатковій панелі потрібно вибрати режим виділення: прозорий фон (з фрагмента вилучається колір фону) або непрозорий фон (у фрагменті зберігається колір фону).

 

Виконання операції виділення з використанням правої кнопки миші додатково відкриває контекстне меню виділеного фрагмента, з якого користувач може вибрати потрібну операцію.

 

Для виділення всього зображення потрібно виконати Правка Виділити все.

 

Зняти виділення фрагмента можна вибором точки поза межами фрагмента або натисканням клавіші ESC.

 

Після виділення фрагмента з ним можна працювати як з окремим об’єктом: видаляти, копіювати, переміщати на інше місце тощо.

 

Для переміщення виділеного фрагмента потрібно виконати такий алгоритм:

 

1.Вирізати виділений фрагмент у Буфер обміну послідовністю дій Правка Вирізати.

2.Уставити вирізаний фрагмент в малюнок послідовністю дій Правка  Вставити. (Вставлений фрагмент зображення розташовується у верхньому лівому куті Робочої області вікна.)

3.Перетягнути вставлений фрагмент у потрібне місце малюнка.

4.Зняти виділення фрагмента.

 

Для копіювання фрагмента слід виконати аналогічні дії, тільки замість команди Вирізати потрібно виконати команду Копіювати.

 

Видалення виділеного фрагмента здійснюється послідовністю дій: Правка Очистити виділене.

 

Цю саму операцію над виділеним фрагментом можна виконати і за допомогою миші та клавіш клавіатури:

 

• Видалення виділеного фрагмента здійснюється натисненням на клавішу Delete, що приводить до зафарбовування цього фрагмента поточним кольором фону.

• Для переміщення виділеного фрагмента потрібно перетягнути його на нове місце.

• Якщо при перетягуванні фрагмента утримувати натиснутою клавішу Ctrl, то відбувається копіювання фрагмента на нове місце.

• У разі перетягування фрагмента з натиснутою клавішею Shift фрагмент малюнка переміщуватиметься за вказівником, залишаючи за собою слід.

 

Виділений фрагмент малюнка можна зберегти в окремому файлі. Для цього слід виконати Правка Копіювати до файлу і далі алгоритм зберігання у файл одного з типів формату BMP.

 

Фрагмент зображення можна скопіювати з одного малюнка в інший.

 

Для цього необхідно:

1.Виділити потрібний фрагмент в одному малюнку.

2.Скопіювати його в Буфер обміну (Правка Копіювати).

3.Відкрити інший малюнок (Файл Відкрити). При цьому попередній малюнок буде закрито, тому за потреби його слід зберегти.

4.Уставити фрагмент із Буфера обміну в інший малюнок (Правка Вставити).

 

Якщо в малюнок потрібно вставити зображення з іншого файлу, слід виконати Правка Вставити з файлу і у вікні, що відкрилося, вибрати потрібний файл.

 

Над виділеним фрагментом малюнка можна проводити й інші операції: змінювати розміри, розтягувати, повертати, нахиляти і відображати тощо. Ці операції здійснюються, використовуючи команди меню Ма_люнок:

 

• Відобразити/повернути – для віддзеркалення або повертання виділеного фрагмента. Виконання цієї команди відкриває діалогове вікно, в якому можна вибрати один з режимів: Відобразити зліва направо, Відобразити зверху вниз або Повернути на кут 90, 180 чи 270 градусів.

• Розтягнути/нахилити – для розтягування або нахилу виділеного фрагмента по вертикалі або горизонталі. У діалоговому вікні, яке відкривається при виконанні цієї команди, потрібно ввести числові значення для здійснення відповідних операцій.

• Обернути кольори – для заміни кольору кожного пікселя виділеного фрагмента на додатковий до нього колір (тобто білий стане чорним, червоний – блакитним і т.п.). Такаоперація називається інвертуванням кольорів.

 

 

 

Закріплення нового матеріалу.

Створіть зображення з геометричних фігур.

 

 

 

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Як створити просте зображення?
  2. Якзмінити колір виділеного зображення?
  3. Як обенути кольори зображення?

 

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання . Повторити опрацьований матеріал.

docx
Додано
28 березня 2019
Переглядів
1068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку