Спеціальна загальноосвітня школа «Надія»
міста Києва
Розгорнутий план - конспект уроку з геометрії
учня 8 класу
Долі Ігоря
(програма для дітей із затримкою психічного розвитку)
на тему:
«Трапеція. Середня лінія трапеції»
Підготувала :
вчитель-дефектолог
вищої категорії
Мачуліс Наталія Андріївна
Київ-2023
Дата проведення: 19 листопада 2023 року Мета уроку: навчальна: розширити знання учня про чотирикутники, зокрема, про трапецію, сформувати поняття середньої лінії трапеції, працювати над засвоєнням змісту теореми про властивість середньої лінії трапеції, а також схеми її доведення, показати практичне застосування вивченого матеріалу в житті; формувати уміння відтворювати зміст вивчених на уроці тверджень, розпізнавати на малюнку та виконувати зображення середньої лінії трапеції;
розвивальна: розвивати просторову уяву, логічне мислення, пам'ять, уважність, спостережливість, культуру математичного мовлення; корекційна: коригування навичок самоконтролю, уміння висловлювати власну думку; виховна: виховувати працьовитість, наполегливість у досягненні поставленої мети, культуру поведінки на уроці, інтерес до навчання. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: підручник, набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиці.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Настанова на урок: щоб краще працювалося, налаштуємо себе на активну роботу. Повтори про себе такі слова:
« Я – учень, я – особистість творча. Я думаю, аналізую. Я не боюся висловлювати свої думки. Помилившись міркую далі. Шукаю істину. Я хочу багато знати»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
ABCD – трапеція;
AD і BC – основи трапеції;
AB і CD – бічні сторони;
MN – середня лінія трапеції.
Питання:
Означення: Трапеція, у якої бічні сторони рівні, називається рівнобічною або рівнобедреною.
Висотою трапеції називають перпендикуляр, опущений з будь-якої точки прямої, яка містить одну з основ, на пряму, яка містить другу основу.
Середньою лінією трапеції називається відрізок, який сполучає середини бічних сторін.
Теорема. Властивості середньої лінії трапеції.
Середня лінія трапеції паралельна основам і дорівнює їх півсумі.
Дано: ABCD – трапеція
AМ = МB; CN = ND
Довести: а) MN || AD; MN || BC;
б) MN = ½ (AD + BC).
Доведення.
Історична довідка. Слово вчителя. (Додаток 1)
ІV. Фізкультхвилинка
Працювали ми, трудились,
Оченята вже втомились.
А щоб плідно працювати,
Треба їм відпочивати.
Погляд вмить направ ти вправо,
Вліво, вверх, униз і прямо.
Дихай довільно,
Відчувай себе вільно.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Треба тричі повторять.
Молодець, чудово, браво!
Починаєм другу вправу.
Проведи очима коло
Швидко, швидше і поволі.
Вправо, вліво повертів,
Очі твої щоб спочили.
Зроби діагональ.
Зверху – вниз, а потім вдаль.
Двічі рухи поміняй.
Вниз і вверх – відпочивай!
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Розв’язування тренувальних задач.
№1. Чому дорівнює довжина невідомого відрізка?
Завдання. Спробуй знову довести теорему про середню лінію трапеції, користуючись малюнком:
а) – паралельність; б) – півсуму.
а) |
|
б) QP = QM + MP = ½ BC + ½ AD = ½ (BC + AD).
№ 2. Середня лінія трапеції дорівнює 30 см. Знайдіть основи трапеції, якщо вони відносяться як 3 : 2.
№ 3. EF – середня лінія трапеції ABCD, яка перетинає діагональ BD у точці N. EN = 5 см, NF = 3 см. Знайдіть основи трапеції.
2 . Складання фігур з геометричних пазлів. (Додаток 2)
VІ. Підсумки уроку.
VІІ. Домашнє завдання.
1. Вивчити теоретичний матеріал.
2. Розв’язати задачі:
№ 1. Середня лінія трапеції дорівнює 16 см. Знайдіть основи трапеції, якщо одна з них утричі більша за другу.
№ 2. MN – середня лінія трапеції ABCD, яка перетинає діагональ АС у точці К. Знайдіть MK і KN, якщо основи трапеції дорівнюють 18 см і 12 см.
Додаток 1
Додаток 2
Геометричний пазл