Тема уроку. Розкрій виробу. Виготовлення деталей іграшки.
Мета уроку.
Навчальна: ознайомити учнів з правилами розкроювання, з правилами безпечної праці, організації робочого місця й санітарно-гігієнічних вимог під час виготовлення швейного виробу ручним способом.
Виховна: виховувати любов до праці; почуття естетичного смаку; акуратність і старанність під час робіт; дотримання правил безпечної праці;
Розвиваюча: розвивати моторику рук; естетичні нахили учнів; інтерес до рукоділля; сприяти самостійному виконанню технології виготовлення пласкої м’якої іграшки; розвитку творчої фантазії, самостійності.
Методичне забезпечення.
Інструкційні карти, шаблони іграшки.
Обладнання. Ножиці, шпильки, голка, нитки, фетр.
Тип уроку. Практична робота.
Хід уроку
Клас поділений на дві групи. Створення емоційного настрою.
Тема нашого уроку «Розкрій виробу. Виготовлення деталей іграшки». А, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Запис на дошці: На сьогоднішньому уроці я хочу:
Дізнатися –……
Зрозуміти - ……
Навчитися - …..
У мене також є свої очікування, що ви сьогодні будете старанними, активними, проявите творчість і наполегливість. В кінці уроку перевіримо, чи досягли ми разом поставленої мети. Супроводжувати нас протягом роботи буде відоме українське прислів’я: «Чим більше науки - тим розумніші руки».
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бесіда (фронтально)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Виготовлення будь якого виробу складається з двох етапів – виготовлення деталей та монтаж виробу. Від якості деталей залежить якість готового виробу. Неточності, допущені під час розкрою з недбалості чи браку знань часто неможливо виправити в подальшій роботі. На цьому уроці ви навчитесь самостійно і якісно розкроювати деталі іграшки та розпочнете з’єднувати їх.
IV. Повідомлення теми уроку.
V. Постановка завдань перед учнями.
організовувати робоче місце;
дотримуватися правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог;
Учні повинні вміти: розкроїти нескладний виріб, зметати деталі.
VI. Вивчення нового матеріалу.
6.1.Розкрій виробу.
Пригадайте відомі вам правила розкроювання виробів.
Демонстрація двох зразків розкладки правильної і неправильної однакових деталей іграшки. Їх аналіз.
6.2. Планування роботи пошиття іграшки.
1. Перевірити наявність всіх деталей крою. Складіть їх у окремий пакет, виймайте тільки для роботи.
2. Зметайте основні деталі іграшки.
Є декілька швів якими можна з’єднати деталі іграшки, серед них шов «уперед голку», «назад голку», петельний і тд. Ми будемо використовувати петельний шов оскільки він в нас матиме і оздоблювальний характер.
VII. Практична робота.
Під час виконання практичної роботи №2 над групами ставиться двоє учнів, які краще справилися з петельним швом, щоб ті виправляли помилки під час виконання шва.
Практична робота №1.
Розкроювання деталей іграшки.
Практична робота №2.
Зметування деталей іграшки.
Учитель контролює правильність виконання роботи та дотримання учнями правил безпеки праці, надає консультацію та практичну допомогу, збирає інформацію для оцінювання роботи учнів.
VIII. Підсумки практичної роботи.
Оглянути об’єкти праці, відмітити якісні роботи; виявити можливі недоліки, проаналізувати та намітити шляхи усунення.
Самоаналіз. Декілька дітей самостійно оцінюють свою практичну роботу.
IX. Підсумки уроку.
Бесіда (фронтально)
Оцінювання учнів на уроці.
X. Домашнє завдання.
Закінчити зметування деталей іграшки.
Добрати нитки для зшивання постійним швом.
XI. Прибирання робочого місця.
Практична робота №1
«Розкрій виробу.
Мета: закріпити вміння правильного процесу розкроювання деталей іграшки, розкроїти деталі з фетру.
Матеріали та інструменти: листи фетру, ножиці, лекала, шпильки, крейда або ручка.
Хід роботи
Практична робота №2
Пошиття іграшки
Мета: закріпити вміння виконання петельного шва на практиці; наповнення деталей та їх закриття.
Матеріали та інструменти: деталі з фетру, ножиці, наповнювач, шпильки, голка, нитка.
Хід роботи
1. Перевірити наявність всіх деталей крою. Складіть їх у окремий пакет, виймайте тільки для роботи.
2. Складіть дві однакових деталі лицем до лиця (можна з’єднати їх шпилькою для впевненості).
3. Використовуючи петельний шов починайте зметувати краї деталей.
«Чим більше науки - тим розумніші руки»
Супер помічничка!!!
Супер помічничка!!!