Розминка на уроці є необхідним мостом, який готує мозок, організм і настрій учнів до основної роботи під час навчання. Особливо важливо використовувати розминки під час дистанційного уроку в умовах воєнного стану, після привітання, щоб розвантажувати дітей психологічно, фізично, емоційно
Здоров’я дітей - одне з основних джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому. Мета НУШ - підготовка дітей до життя. Кожен учень має отримати під час навчання знання, що знадобляться йому в майбутньому житті. Здійснення означеної мети можливе за умови запровадження технологій здоров’язберігаючої галузі. Тому не тільки розповідаю про здоров’я, але і проводжу різні форми активного відпочинку.
За останні роки в Україні відбувається різке погіршення стану здоров’я дітей та підлітків. 53% учнів мають відхилення у стані здоров’я та 58% - обмеження за станом здоров’я у виборі професії після закінчення школи. Учні перебувають в умовах суворої регламентації шкільного режиму онлайн уроків, сидіння перед монітором, стресовий стан унаслідок воєного стану, приводить до порушення основних нервових процесів, зниження розумової, м’язової працездатності та зниження зору. Тому проводжу на онлай уроках різноманітні розминки для очей.
Зорові розминки З першого дня появи дитини зір допомагає їй пізнавати навколишній світ. За допомогою очей людина бачить світ фарб і сонця, сприймає багато інформації. Око дає людині можливість читати та писати, знайомитися з дивовижним і прекрасним світом. Людина може бачити і відчувати, жити, працювати, мріяти і творити.
зробити підряд 3-4 глибоких вдихи;глибоко вдихнути через ніс, затримати повітря на кілька секунд і повільно видихнути повітря через рот; полічити до десяти у зворотному порядку (10, 9, 8,...); роблячи видих, із зусиллям непомітно стиснути, а на вдиху розслабити кулаки, перш ніж відповісти чи щось зробити. Дихальні вправи для заспокоєння та зняття стресу
Руханки для фізичної розминки під час дистанційного уроку досить важливий елемент. Фізична розминка знімає негатив і покращує настрій, «провітрює мізки», знімає інтелектуальну втому, повертає ясність і швидкість мислення та допомагає попередити порушення постави. Основні вимоги до вибору вправ фізичних розминок, як форми активного відпочинку:мають відповідати віковим особливостям учнів, бути простими, цікавими та доступними, мати ігровий характер, бути зручними для виконання на обмеженій площі, емоційними й досить інтенсивними.
Фізичні розминки – як чинник здоров’язберігаючої галузі НУШ, впроваджую для формування правильної постави, профілактики стомлюваності. Для проведення руханок потрібно 1,5 – 2 хвилини. Виконувані вправи не повинні викликати стомлення або збудження дітей. Тому намагаюсь їх проводити під час уроку, коли це необхідно для покращення стану дітей і підвищення їхньої уваги.
Відео-руханки допомагають урізноманітнити освітній процес в онлайн-режимі. Адже довге сидіння в нерухомому стані перед екраном монітору, вводить людину в загальмований стан і учні швидко стомлюються, а руханка робить урок динамічнішим. Як зазначають психологи, дітям важко утримувати увагу протягом академічних годин. Тому під час онлайн-уроку бажано змінювати діяльність кожні 5-10 хвилин, чергуючи розумове навантаження з фізичним. відео-руханки для фізичного розвантаження
Мені подобається висловлювання педагога Олега Семеновича Газмана: «З одного боку, гра дарує миттєву радість, служить задоволенню реальних потреб дитини, з іншого – завжди направлена в майбутнє, оскільки в ній або моделюються які-небудь життєві ситуації, або закріплюються властивості, якості, стани, уміння, навички, здібності, необхідні особистості дитини для виконання нею соціальних, професійних, творчих функцій, а також фізичного загартовування організму, що розвивається» .