Розподіляємо об’єкти на групи за спільною ознакою.

Про матеріал
Урок математики у 1 класі на тему "Розподіляємо об’єкти на групи за спільною ознакою".
Перегляд файлу

Тема 10.  Розподіляємо об’єкти на групи за спільною ознакою.

мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінченних еквівалентних множин.

дидактична задача: закріпити правила лічби; продовжувати формувати уявлення про множину; формувати уяв- лення про підмножину як частину множини; формувати поняття наступне число, попереднє число та вчити користуватися відповідними термінами.

розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

На попередньому уроці ми з’ясували, що об’єкти навколишнього середовища можна об’єднати в групи за спільною ознакою; дізналися, що для позначення груп предметів використовують термін «множина». Ми називали елементи множини, перелічуванням дізнавалися про кількість елементів множини. Сьогодні продовжимо працювати з множинами предметів і дізнаємось про множини дещо нове. А поки що потренуємось лічити.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Зоровий диктант. С. 21. Робота за сходинками складності: перша сходинка — назвати геометричні фігури; друга — визначити ознаку, що змінюється; третя — продовжити послідовність. [Зміна ознаки відбувається за розміром;  наступним  має  змінитися колір — має бути маленький трикутник.]

Кожного разу учитель показує картку протягом 2–3 секунд, після чого ставить одне запитання.

Назвіть множину. [Множина фруктів.] Які елементи містить множина?

Скільки всього елементів у множині? Що треба зробити, щоб відповісти на запитання: «Скільки всього предметів?»

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. ознайомлення з поняттям підмножини. Учитель пропонує вийти до дошки трьом дівчаткам і двом хлопчикам.

Хто стоїть перед вами? Назвіть цю множину. Які елементи входять до цієї множини? Що в них спільне? Скільки елементів містить ця множина?

Назвіть елементи даної множини. Що в них відмінне? За якою ознакою цю мно­ жину можна розбити на дві групи? Які це можуть бути групи? [Хлопчики та дівчат­ ка; діти в штанцях і в спідничках; з білявим волоссям і з темним; з першого ряду та   з другого та ін.]

Отже, ми множину учнів розбивали на дві частини. Кожну частину множини на­ зивають підмножиною. Нехай у першій підмножині будуть хлопчики, а в другій — дівчатка. Полічіть елементи в першій підмножині; в другій. У якій підмножині елементів більше? менше?
2. Первинне закріплення поняття підмножини. Пропонуємо учням розглянути малюнок на дошці. (На малюнку друге та останнє дерева мають жовте листя, решта — зелене.)

Учні називають множину; визначають кількість елементів. Далі пропонуємо роз­ділити дерева на дві групи — підмножини (дерева із зеленою кроною і жовтою; лис­ тяні та хвойні дерева; дерева з плодами та без плодів; дерева із білим стовбуром і коричневим тощо). Щоразу просимо учнів називати кількість елементів у підмножинах. Потім пропонуємо з’ясувати, чи є істинними твердження: «Беріз більше, ніж дерев»,

«Ялина і сосна — це хвойні дерева», «Ялина і сосна — це не листяні дерева», «Дерев більше, ніж хвойних дерев».

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Це завдання можна виконувати в парах. Учні викладають на парті 3 жовті великі чотирикутники, 2 жовті маленькі чотирикутники і 2 зелені маленькі чотирикутники.

 Назвіть усі об’єкти. [Геометричні фігури.] Що між ними спільне? Яка це множи­на? [Множина чотирикутників.] Чим відрізняються фігури? [Кольором і розміром.] Якого кольору чотирикутники? Розбийте фігури на дві підмножини за кольором;  за розміром. Чи можна розбити подані фігури на групи?

Робота в зошиті.

VІ. Підсумок. Рефлексія

Що нового ви дізналися на уроці? Які нові слова почули? Якими термінами будете користуватися при називанні «сусідів» числа? Назвіть попереднє число до числа 2; наступне число до числа 6; назвіть «сусідів» числа 3.

Як називають частину множини? З яких підмножин складається множина учнів класу? множина класних меблів? множина предметів на парті? Що треба зробити, щоб визначити кількість елементів множини? кількість елементів підмножини?

docx
Додано
18 вересня
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку