Урок на тему "Додавання і віднімання чисел в межах 20. Розв’язування складених задач та виразів, що містять дужки."

Про матеріал
Даний урок - це морська подорож, яка допоможе дітям в цікавій формі сформувати ключові та предметні компетентності
Перегляд файлу

Конспект уроку

Математика

1 клас

 

Тема.  Додавання і віднімання чисел в межах 20. Розв’язування складених задач та виразів, що містять дужки.

            Мета.

 Формування предметних компетентностей: удосконалювати обчислювальні навички,  вміння учнів розв’язувати складені  задачі та вирази, що містять дужки; розвивати аналітичне мислення, техніку швидких обчислень, пам’ять, увагу;виховувати допитливість, інтерес до вивчення  математики.

Формування ключових  компетентностей:

  • спілкування державною  мовою (уміння:  усно висловлювати власну думку, дотримуватися чіткості та виразності  під час мовлення, розвивати математичне мовлення );
  • уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне,  організовувати робоче місце, вербально оцінювати результати своєї  роботи  та  однокласників);

соціальні та  громадянські (здатність працювати в парі на  результат, досягати компромісів, виховувати  почуття відповідальності та  взаємодопомоги);

  • загальнокультурна грамотність (бережливе ставлення до підручника і охайність при письмі.)

 

Тип уроку. Узагальнюючий урок.

 Форма проведення. Урок-квест

Обладнання. Маршрут подорожі, картки для роботи в парах, малюнки, геометричний матеріал, ІКТ, магнітна дошка.

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

А щоб він пройшов цікаво,

Всі берімося до справи.

  • Чого ви чекаєте сьогодні на уроці?

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  •                   Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми відправимося у подорож  до країни Математики. Під час подорожі  будемо писати, рахувати, розв’язувати те, що вже знаємо і вміємо. А тому ви повинні: уважно слухати, швидко міркувати, точно відповідати і гарно писати в зошитах.

ІІІ. Контроль, корекція та узагальнення знань учнів.

  •                   А на чому відправимося в дорогу ви дізнаєтеся тоді, коли виконаєте завдання.

1.Робота в парах.

  Учням роздаються картки, на зворотній стороні яких написані приклади.

  •                   Якщо правильно їх розв’яжете, то одержите відповідь на питання (складеться малюнок).

сканирование0003.jpg                          

5

18

12

8

4

14

 

 

  •                   А поведе нашу яхту сміливий і відважний капітан. Отже, вирушаємо у подорож морем.

 

2.Хвилинка каліграфічного письма.

- А щоб море було спокійним  давайте намалюємо в зошиті хвилю, але не звичайну, а математичну.

 

15  10   14  *   13   *  12   *  11   *  10  *   9  *   8

 

  • Між «хвильками» записати числа від 15 у порядку спадання.
  • Під «хвильками» - результати віднімання числа 4.

Ну що ж корабель є, капітан з нами, підняти якір, вирушаємо в дорогу.

  •      Який чудовий краєвид! А море!.. Ой, а що це за птахи літають вгорі? (показую малюнки чайок).
  •      Правильно – це чайки. Вони люблять поласувати рибою. Допоможіть чайкам піймати рибу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Чайки дякують вам за допомогу. Пливемо далі.

3.Самостійна робота.

  •      Діти, подивіться що це за морське створіння? Як воно називається?  (Морський коник).

сканирование0003.jpg

 

 

 

 

  •      Він попереджає нас, що поряд мілководдя, яке поросло морською травою. А щоб ми не сіли на мілину, коник покаже нам дорогу. Проте цей шлях з лабіринтами і щоб його пройти, треба бути уважними.

І варіант розв’язує приклади показані червоною лінією;

ІІ варіант розв’язує приклади показані зеленою лінією.

13-(6-6)                                                      9+(3+6)

14-(12-5)                                                    11-(18-9)

(9+4)-6                                                       19-(6+4)

18-(2+7)                                                     14-(10-3)

Перевірка виконаного завдання.

  • Як називаються лінії, які показували приклади? (Ламані).
  •       Молодці! А що це я бачу вдалині?  Ура!  Земля! Я думаю саме час відпочити й поповнити запаси води.

4.Фізкультхвилинка.

- Відпочили, час вирушати в дорогу. Ой, а де ж наш капітан? Якийсь лист…

(На місці капітана прикріплюю конверт із листом).

  • Хто міг його написати? Давайте прочитаємо, що тут написано.

5.Робота над задачею.

 

 

 

 

  • До роботи ! Адже нам треба пливти далі, а як же без капітана?

Уважно подивіться на короткий запис, складіть задачу і розв’яжіть її.

 

 

 

 

 

                                                             -

 

                                                                         +                  

Повний розбір задачі за схемою й опорними запитаннями.

  • Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі? (Ні).
  • Чому? (Тому, що ми не знаємо чому дорівнює сума перших двох чисел).
  • А про це ми можемо дізнатися? (Так).
  • Якою дією? (Додавання).
  • Складіть приклад. (5+6=11).
  • А тепер можемо відповісти на запитання задачі? (Так).
  • Якою дією? (Віднімання).
  • Складіть приклад. (18-11=7).
  • Яка відповідь до задачі? (Третє число 7).

Отже ми розгадали третю цифру коду. А ось і наш капітан. Рушаймо швидше в дорогу, адже нас чекає королева Математика.

6.Геометричний матеріал.

Ой, а хто це ніби тримає нашу яхту? Та це ж мама восьминожиха просить допомогти відшукати своїх малят, а потім покаже нам короткий шлях до країни.

( На дошці геометричні фігури за які заховані восьминоги. Діти відповідають на питання. Якщо відповідь правильна, то за відповідною фігурою вони знаходять малих восьминогів).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання:

  • Перший малюк сховався у фігурі, яка стоїть між п’ятикутником і кругом . (У трикутнику).
  • Другий малюк сховався у фігурі червоного кольору. (У п’ятикутнику).
  • Третій і четвертий сховалися у фігурі, в якій немає кутів. (У крузі).
  • П’ятий малюк сховався у фігурі, яка має 4 сторони і 4 кути. (У чотирикутнику).
  •                         Дякую вам , друзі! А ось і країна Математика. На наступних уроках ми подорожуватимемо по цій країні та будемо дізнаватися багато нового і цікавого.

 

ІV.  Підсумок уроку.

  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Що найбільше сподобалося?

 

V. Домашнє завдання.

- Розв’язати приклади з дошки. Зробити 5 пучків паличок і взяти 10 окремих паличок.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
19 вересня
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку