"Розповідь Казна-Що-Не-Черепахи". Аналіз 9 розділу повісті-казки "Аліса в Країні Див"

Про матеріал
Презентація відповідає чинній модельній програмі (автор О.Ніколенко) з зарубіжної літератури для учнів 5 класу НУШ і підручнику "Зарубіжна література. 5 клас" (Ковбасенко Ю. та інші). На слайдах презентації зазначені компетентності НУШ, які розвиваються протягом дистанційного уроку. У презентації використані матеріали з методичного посібника "Світова література. 5 клас" - автор Олена Гусь; навчальний та ілюстративний і матеріал з сайтів мережі Інтернету
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Розповідь Казна-Що-Не-Черепахи»Аналіз дев’ятого Ро. ЗДІЛу повісті-казки. Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див» Вільне володіння державною мовою

Номер слайду 2

Дивна істота? Вигадка письменника? Казна-Що-Не-Черепаха. Культурна компетентність

Номер слайду 3

Вигаданий образ казкової істоти з мушлею черепахи та ногами й головою корови. Образ Казна-Що-Не-Черепахи традиційний в англійців — їсти «черепаховий суп» (англ. «Mock Turtle Soup»). «Ти вже була в Казна-Що-Не-Черепахи?» — запитала Королева Алісу. «Ні, я навіть не знаю, що воно таке», — відповіла дівчинка. «Це те, з чого роблять черепаховий суп», — пояснила Королева. Хоча ця страва має назву «черепаховий суп», але насправді її готують не з черепахи, а з — телячої голови.» Навчання впродовж життя Спілкування іноземними мовами

Номер слайду 4

Як представився цей герой Алісі?Як раніше звали цього героя? Казна-Що-Не-Черепаха. Не-Аби-Який-Черепаха

Номер слайду 5

Чому Казна-Що-Не-Черепаха весь час плаче?«І вони підійшли до Казна-Що-Не-Черепахи, який глянув на них повними сліз очима…»Ця особливість образу ґрунтується на біологічних особливостях морських черепах, які справді ллють сльози, у такий спосіб видаляючи сіль зі свого організму Навчання впродовж життя

Номер слайду 6

Про що розповів Казна-Що-Не-Черепаха Алісі?Чи був у Казна-Що-Не-Черепахи товариш?Що вам відомо про грифонів? У яких ще творах зустрічається цей фантастичний персонаж? Фантастичні істоти з тулубом лева, крилами та головою орла або лева. Мали гострі пазурі й золоті або мідні крила. Навчання впродовж життя

Номер слайду 7

Де навчалися Казна-Що-Не-Черепаха та Грифон?Хто був його вчителькою? Вільне володіння державною мовою

Номер слайду 8

Як малі черепашки називали свою вчительку? Черешапка. Каламбур – гра слів, побудована на зіткненні звичайного звучання з незвичним і неочікуваним. Вільне володіння державною мовою

Номер слайду 9

Які додаткові предмети в морській школі давали найкращу освіту, за словами героя?- Ми здобули блискучу освіту, - провадив Казна-Що-Не-Черепаха, - бо ходили до школи щодня. - Чим тут хвалитися, - сказала Аліса. - я теж ходила до школи щодня.- До якої? З додатковими предметами? - занепокоївся Казна-Що-Не-Черепаха.- Авжеж, - відповіла Аліса, - ми вивчали французьку та музику.- А прання?- Яке ще прання? - обурилася Аліса. Казна-Що-Не-Черепасі явно відлягло від серця.- Виходить, освіта у вас була не найкраща, - сказав він. - А в нас у школі до рахунку завжди приписували: "Доплата: французька, музика і прання"*. Вільне володіння державною мовою

Номер слайду 10

Зв’язок твору з англійською традиційною школою часів Керролла"Доплата: французька, музика і прання"*. Ця фраза нерідко стояла на шкільних рахунках, що їх присилали за часів Керрола батькам учнів. Вона означала, що за уроки французької та музики, як і за прання білизни в школі, потребувалася додаткова плата. Навчання впродовж життя

Номер слайду 11

Які предмети вивчав Казна-Що-Не-Черепаха в курсі звичайної школи?Чи схожі вони з тими, які ви вивчаєте у школі?«чесати і пищати…»Читати і писати«матимачухи»математика. Аморезнавство, Гастрономія, Дригонометрія... Хвісткультура Вільне володіння державною мовою

Номер слайду 12

Як Грифон називає уроки та вчителів? - Я не мав часу, - зізнався Грифон. - Зате я брав мороки у старого краба. То був класичний мучитель…- На жаль, я не ходив до нього на уроки, - зітхнув Казна-Що-Не-Черепаха. - Казали, він дуже добре знався на забиванні баків?- Достеменно так... о, так!.. Його мороки забивали памороки! Незрівнянний мучитель! - і собі зітхнув Грифон.

Номер слайду 13

За яким принципом у морській школі встановлювалася тривалість уроків? І з чим пов'язана в морській школі тривалість занять? – Десять уроків першого дня, дев’ять – другого, і так далі, – пояснив. Казна-Що-Не-Черепаха.– Ну й чудернацький розклад! – вигукнула Аліса.– Того воно й неука, – зауважив Грифон, – що день у день коротшає. Ця думка була настільки нова й несподівана, що Аліса мусила подумати трішечки довше.– Виходить, одинадцятий день був вихідний? – нарешті спитала вона.– Звичайно, – сказав Казна-Що-Не-Черепаха…Абракадабра– будь-яке незрозуміле слово або набір слів, позбавлених значення. Навчання впродовж життя

Номер слайду 14

Рефлексія «Прошу слова…»Чи сподобалася вам морська школа?Чи хотіли б ви навчатися в такій школі? Що у вас викликало сміх? Чому?Як Льюїс Керролл створив нові слова для повісті-казки?Чи вдалося Льюїсу Керроллу виконати «замовлення» Аліси Лідделл – «розказати історію, сповнену нісенітниць»?

Номер слайду 15

Коли ви здогадалися, що це все лише сон Аліси? Свою думку обґрунтуйте. Ви б хотіли мати таку уяву, фантазію, як у Аліси? В чому секрет дівчинки?

pptx
Додано
17 березня 2023
Переглядів
1040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку