Використання тестових завдань на уроках зарубіжної літератури
у 5 класі з теми «СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ»
Елеонор Портер. «Полліанна»
У матеріалі представлено тестові завдання різного типу, а саме:
Методичний коментар
«Клоуз тести»
Передбачають запитання за змістом твору, біографією письменника, відповідь на які дається одним або кількома словами. Завдання підбираються таким чином, щоб можна було перевірити глибину і уважність прочитання твору ( увага звертається на дрібні деталі, прізвища, цитати) . Оцінюється відповідь на кожне запитання в 0,5 або 1 бал. Можна використовувати на початку уроку як засіб перевірки підготовки учнями домашнього завдання. Перевірка та оцінювання такого роду опитування не займає багато часу (можливий варіант – взаємоперевірка під час уроку). Одним із видів «клоуз-тестів» є літературні диктанти.
Літературний диктант
1.Повне ім’я та прізвище письменниці - …( Елеонор-Годжман Портер)
2.Вона народилася… (19 грудня 1868 року) у місті… (Літтлтон).
3.З дитинства Елеонор захоплювалася….(музикою)
4. Елеонор Ходжман навчалася у… (Бостонській ) консерваторії.
5. Заради своєї сім’ї відмовилася від… (музичної кар’єри).
6. Псевдонім Е.Портер… (Елеонор Стюарт).
7. Творчий доробок письменниці … (14 романів і 4 томи оповідань).
8. Найпопулярніший твір письменнниці - …. («Полліанна»)
9. Роман перевидавався…(47) разів.
10.Популярність твору призвела до створення…. («Клубів Полліанни»)
11. Інша назва роману «Юність Полліанни» - («Полліанна виростає»)
12. Пам’ятник Полліанні знаходиться…. (м. Літлтон, Нью-Гемпшир, США)
Тести
1. У портреті Полліанни автор привертає увагу на:
а) зелені очі; б) великий ніс; в) ластовиння.
2. Полліанна була вдягнена в червону картату сукню, тому що:
а) у місії не було одягу чорного кольору;
б) червоний колір більше пасує до її зовнішності;
в) їй подобається червоний колір.
3. Тато Полліанни продав чудову картину, щоб:
а) купити дочці черевики;
б) відвезти дочку на екскурсію;
в) добре нагодувати дочку.
4. Дівчинка отримала красиве ім’я Полліанна, саме так:
а) бабусю героїні;
б) тіток Поллі й Анни – сестер матері;
в) жінок з жіночої допомоги.
5. Колір фіранок в будинку тітоньки Поллі:
а) білого; б) зеленого; в) жовтого.
6. Тітонька Поллі не любила їсти:
а) солодкі торти; б) м’яке тістечко; в) морозиво.
7. Полліанна назвала у своїй кімнаті на горищі «картиною»:
а) яскравий малюнок на стіні;
б) голі стіни;
в) краєвид із вікна.
8. Тітка Поллі покарала Полліанну за:
а) спізнення до вечері;
б) галасливі ігри;
в) багато запитань, які задавала дівчинка.
9. «Гра в радість» почалася, коли Полліанна отримала в подарунок:
а) настільну гру; б) милиці; в) Біблію.
10. Сенс «Гри в радість»:
а) знайти захований батьком предмет;
б) відповісти на всі запитання;
в) знайти привід для радощів.
11. Вкажіть основну рису характеру тітки Поллі:
а) жадібність;
б) строгість;
в) милосердя.
12. Ідея твору Е.Портер «Полліанна» полягає в тому, щоб:
а) втекти від життєвих проблем;
б) заперечити існування страждань і труднощів;
в) сприймати навколишній світ радісно і шукати приводи для щастя.
«Літературне лото»
Завдання:
Знайди і встанови відповідності між виразами у стовпчиках. Випиши пари, які утворилися
1 |
47 разів за 7 років |
1 |
перший подарунок Полліанні |
2 |
«Гра в радість» |
2 |
дівоче прізвище Е.Портер |
3 |
Пастор Джон Віттієр |
3 |
перевидано повість «Полліанна» |
4 |
«Картина» |
4 |
опис зовнішності героя |
5 |
Ходж ман |
5 |
псевдонім Е.Портер |
6 |
Милиці |
6 |
батько Полліанни |
7 |
Елеонор Стюарт |
7 |
здатність за будь-яких обставин бути щирою, вдячною і щасливою |
8 |
Портрет |
8 |
краєвид із вікна |
«Літературне лото» (композиція твору)
Знайди і встанови відповідності між елементами композиції та елементами сюжету твору. Випиши пари, які утворилися.
1 |
ЕКСПОЗИЦІЯ |
А |
Приїзд дівчинки |
2 |
ЗАВ’ЯЗКА |
Б |
Очікування приїзду Полліанни |
3 |
РОЗВИТОК ДІЇ |
В |
Звернення тітоньки до лікаря Чилтона |
4 |
КУЛЬМІНАЦІЯ |
Г |
Полліанна знайомиться з жителями містечка, вчить їх грати в гру |
5 |
РОЗВИТОК ДІЇ |
Д |
Лист Полліанни про одужання |
6 |
РОЗВ’ЯЗКА |
Е |
Дівчинка дізнається, що не зможе ходити |
Літературнрий диктант «Анкета героїні»
«Порушена послідовність»
Завдання: записати цифровий код логічної послідовності розвитку сюжету.
1 |
Автокатастрофа |
2 |
Холодна зустріч |
3 |
Дивний незнайомець |
4 |
Міс Сноу |
5 |
Гра Поліанни |
6 |
Зустріч з Джиммі |