Навчальний предмет. Українська мова. 2 клас.
Розділ. Речення.
Тема. Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного речення
Тип уроку: комбінований
Мета. Дати учням уявлення про розповідне речення; формувати навички інтонування розповідних речень; розвивати мовлення, пам'ять, увагу учнів; виховувати любов до природи.
Обладнання: М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик підручник «Українська мова та читання» 2 клас, картки для індивідуальної роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Почався урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 2 класі
Діти — просто молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Добавлянка»
Пухнастий сніг укрив землю … .
Білочка виглядає з … .
Дятел лікує … .
Зайчик дрімає під … .
Мишка сховалася у … .
Ведмідь впадає в зимову … .
2. Словникова робота
а)Відгадати загадку.
Влітку наїдається, а взимку висипається? (Ведмідь)
3. Каліграфічна хвилинка
В в ве ва во ву ві ви
ведмідь ведмежатко ведмедиця барліг
У ведмедя десять пісень, і всі про мед.
2. Перевірка домашнього завдання. Вправа 4 (2) с. 104.
ІІІ. Повідомлення теми , мети уроку
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя
а) Робота з інтонування речень
Прийшла зима.
Прийшла зима!
б) Відгадування загадки
Маленька, менша від мачини.
Ні з ким не стану на борню,
А при читанні, коли треба,
Й людини мову зупиню. (Крапка)
Д. Білоус
— То що ставимо в кінці розповідного речення?
Висновок. Речення, в якому про щось розповідається або повідомляється, називається розповідним. У кінці розповідного речення ставиться крапка.
Цвітуть сади.
Шумлять гаї.
Це речення розповідні.
Розкажуть щось тобі й мені,
І крапку ставимо в кінці.
г) Робота з інтонування речень
Висновок. Якщо розповідне речення вимовляється з особливим почуттям, із захопленням, радістю, то в кінці такого речення ставиться знак оклику.
2. Робота з підручником. Вправа 1 с. 106.
3. Робота з підручником. Ознайомлення із правилом с. 106.
Фізкультхвилинка
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Стали в колі ми кружлять.
Покружляли, розійшлися,
До роботи знов берися.
4. Робота з підручником. Виконання вправи 2 с. 107.
5. Гра «Знайди «зайве» слово»
Лижі, м’яч, сани, ковзани.
Об'єднайте ці слова так, щоб утворилося речення. Запишіть його.
3. Робота з підручником. Виконання вправи 3 с. 107.
4. Розвиток зв’язного мовлення. Творча робота з використанням краєвидів звимку.
а) Перегляд малюнків..
б) Самостійна робота
в) Перевірка виконаних робіт.
г) Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
(Сніг, заметіль, розваги, мороз, ковзанка, лід, сніжки, лижі).
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Творча робота
Картка 1.
Продовжити речення і записати.
Я знаю 5 назв птахів мого краю: …, …, …., …, … .
Я знаю 5 назв тварин мого краю: …, …, …., …, … .
Я знаю 5 назв квітів мого краю: …, …, …., …, … .
2.Самостійна робота. Вправа 4 с.107
3.Словникова робота
VІ. Підсумок уроку
2. Вправа «Незавершене речення»
VІІ. Домашнє завдання