Презентація створена до уроку "Розрізняю різновиди текстів" до підручника К.Пономарьова, Л.Гайова 4 клас. Матеріал можна використовувати для уроків під час дистанційного навчання.
Повтори за цією схемою, що таке текст, тема тексту, його заголовок та головна думка. Текст - це група речень, зв'язаних між собою за змістом. Тема - це те, про що йдеться в тексті. Заголовок Головна думка (мета) - це головне, про що хотів сказати авор.
Номер слайду 3
Запам'ятай, які бувають типи текстів та за якими ознаками їх розрізняють. ТИПИ ТЕКСТІВтекст-розповідьтекст-опистекст-міркування. Розповідається про події: Що сталося? Що відбувається?Описується предмет чи особа: Який? Яка? Яке? Які? Доводиться або заперечується думка: Чому?
Номер слайду 4
Ознайомся, якою є будова тексту-розповіді. Будова тексту-розповідіЩо відбулось? Що сталося?Повідомлення 1 (зачин)Чим закінчилося?Повідомлення 3 (кінцівка)Як розвивалися події? Повідомлення 2 (розвиток дії)
Номер слайду 5
7. Ознайомся, якою є будова тексту-опису. Будова тексту-описуІ частина. Називається предмет або передається загальне враження від ньогоІІІ частина (якщо є)ВисновокІІ частина. Розкриваються ознаки предмета
Номер слайду 6
9. Ознайомся, якою є будова тексту-міркування. Будова тексту-міркуванняІ частинадумка, яка доводитьсяІІІ частина висновокІІ частинадокази
Номер слайду 7
Зверни увагу. Текст-міркування буває повним і неповним. У повному міркуванні розрізняють три частини, а неповне міркування складається з двох частин. Визнач тип тексту із вправи 1 на с.146-147
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Придумай заголовок до тексту. Спиши, підкресли основу у другому та останньому реченнях
Номер слайду 10
Прочитай текст. Визнач тип цього тексту.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Прочитай текст. Визнач його тип. Склади і запиши три питальні речення до цього тексту. Мексика є країною найдавніших цивілізацій. Протягом багатьох тисячоліть на її території мешкали численні індіанські племена. Однак вже в сімнадцятому столітті для основної маси мексиканців іспанська мова стала основним засобом спілкування. Необхідно зазначити, що в більшості регіонів країни використовується близький до столичної норми іспанський, виняток становлять особливі діалекти народів, що живуть у віддалених від столиці місцях.
Номер слайду 13
Закріпи вивчене. Доповни твердження1. Якщо до тексту можна поставити загальне питання що робити? що робить?, то це -_________________ .3. Якщо до тексту можна поставити загальне питання чому?, то це -_________________ .2. Якщо до тексту можна поставити загальне питання який? яка?, то це -_________________ .