РОЗРОБКА ЦИКЛУ УРОКІВ З ТЕМИ "Welcome to Ukraine"

Про матеріал
Згідно з метою та завданнями Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді розроблений цикл уроків з англійської мови з використанням інформаційних технологій у 8 класі до підручника О.Д.Карп`юк. У даному підручнику, рекомендованому для навчання англійської мови ,дуже мало уваги приділяється темам пов’язаних з Україною. Що на мою думку є не правильним, бо саме шкільна програма повинна включати в себе елементи виховання української свідомості. Матеріали циклу підготовлено відповідно до чинної навчальної Програми з іноземних мов. Зміст і формат уроків враховує головну мету навчання іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах – формування в учнів іншомовної комунікативної компетентності на ґрунті комунікативних умінь, сформованих на основі мовних знань і навичок. На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей: - повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України); - участь у громадсько-політичному житті країни; - повага до прав людини; - верховенство права; - толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних особливостей; - рівність всіх перед законом; - готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України. Ми бачимо, що найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації. У цьому циклі уроків поставлена мета не тільки надати учням знання з англійської мови і розвинути в них комунікативні здібності, а також виховувати в дітяхціннісне ставлення до українського народу, Батьківщини, держави, нації. Методична розробка адресована вчителям, які впроваджують взагальноосвітній процес форми навчання для розвитку иноваційнної особистості звикористанням інформаційних технологій.
Перегляд файлу

 

 

РОЗРОБКА ЦИКЛУ УРОКІВ

З ТЕМИ "Welcome to Ukraine"

Додатковий матеріал

до підручника О.Д.Карп’юк, 8 КЛАС

 

 

http://www.calwestvisual.com/wp-content/uploads/2011/06/products-sb680.jpg

 

 УЧИТЕЛЬ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

 вищої КАТЕГОРІЇ,

Маріупольського технічного ліцею

Куриленко Ольга Анатоліївна

 

 

Пояснювальна записка

Згідно з  метою та завданнями Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді розроблений цикл уроків з англійської мови з використанням інформаційних технологій  у 8 класі до підручника О.Д.Карп`юк. У даному підручнику, рекомендованому для навчання англійської мови ,дуже мало уваги приділяється темам пов’язаних з Україною. Що на мою думку є не правильним, бо саме шкільна програма повинна включати в себе елементи виховання української свідомості. Матеріали циклу підготовлено відповідно до чинної навчальної Програми з іноземних мов. Зміст і формат уроків враховує головну мету навчання іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах – формування в учнів іншомовної комунікативної компетентності на ґрунті комунікативних умінь, сформованих на основі мовних знань і навичок.

На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей:

- повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);

- участь у громадсько-політичному житті країни;

- повага до прав людини;

- верховенство права;

- толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних особливостей;

- рівність всіх перед законом;

- готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.

Ми бачимо, що найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

У цьому циклі уроків поставлена мета не тільки  надати учням знання з англійської мови  і розвинути в них  комунікативні здібності,  а також  виховувати в дітяхціннісне ставлення до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

Методична розробка адресована вчителям, які впроваджують взагальноосвітній процес форми навчання для розвитку иноваційнної особистості звикористанням інформаційних технологій.


LESSON 1

THEME: We are Ukrainians

AIM:Using IT to develop communicative competence.

OBJECTIVES:
- Introducing and practising new vocabulary

- Revising Present Passive  and Past Passive

- Contrasting two grammatical points

- Developing reading skills and listening skills ( for specific information)
- Developing speaking (dialogue, monologue)

- Developing writing (making up sentences)

- Promoting interest in own native land Ukraine,its inhabitans and culture.

- to form the spirit of patriotism to Ukraineand its traditions

THE TYPE OF THE LESSON:The combined lesson.

TEACHING RESOURCES AND EQUIPMENT: computer, Smart Board, CD player, Internet, Power Point, Skype, Media player, Informational resourse, web site http://lingualeo.com, CD-programme “London’s course of English Language”, Multimedia textbook, a textbook by Oksana Karpiuk (2008) for the 8th formers.

 

PROCEDURE:

1. Introduction

  1.   Greeting
    Teacher: Good morning, pupils! I am very glad to see you!
    Ps: We are glad to see you too!
  2.   Aim
    T: Today we are going to speak about Ukrainians.You will do a cluster on this topic. You will identify symbols of the Ukrainian nation. You will watch and listen to the tapescript. You will do many other activities.
  3.   Warming up
    Look at the slide. Here you can see some extract from a Ukrainian folk song “Ukraine still lives”.(s.1)
    Tell me please, what is the main idea of these lines?
    Step №2
    Discussion
    - Look at the pictures on the slide. (s.2)What nationality are these people? How do you know?
    - What do you know about Ukrainian people in terms of appearance, character,language and religion?
    - What makes it easy for you to identify nationality?
  4.   SMART BOARD. Now let`s make a cluster. Which adjectives on the slide in the box do you think go with the Ukrainian nationality?

Ps using the tools are choosing the words and put them to the theme.
2.The Main part.
On the slide let’s learn and  practise new words on the topic:(s.3)( Choral and individual development)

  1. Pre-reading
    SMART BOARD. Identifying symbols of the Ukrainian nation
    Here are some sets of the words. Work in group to decide which word in each set is the odd one out. Explain why. Can you make up two more sets of four words like the above examples to try out in the other groups? Give the name to each group of  the words.
  2. Reading
    Read the text and find the right word for:
    (s.4)
    Reading the text in http://lingualeo.com
    With the help of clicking students can easily translate the text.
  3. Comprehension check
    Complete these sentences on the slide with the words from the text http://lingualeo.com
    SMART BOARD
  4. Relaxation period. Listening to the tape.

T: Are you tired? I think you are.
Close your eyes and listen to Ukrainian music (1 min)

  1. Grammar activity
    CD “London’s course of English Language”
    Revising Present Passive  and Past Passive
    Pupils are doing their tests at the computers.
  2. Speaking and writing (copy books)
    - In groups of four write down everything you have learned  about Ukrainian people and symbols. The first group to cope with the task should cry “we are ready”.
    - Tell the other groups what you have learned today. Do it in turns so that each member of the group should say at least a couple of sentences.
    - What can you add to the information given by the group-winner?
  3. Listening and speaking
    Multimedia textbook
    - Listen to interview with Roger, a student from England.
    - Here are some answers Roger gave to interviewer. Working with your patner, try to work out what interviewer’s questions were.
    Pupils are working in pairs.
    - Now listen to the dialogue once more and check yourself.
    - Work in pairs. Practise the dialogue.
  4. Communication through the Skype.
    Pretend yourself to be an interviewer. So make some questions about Ukraine and its capital to interview a foreigner. His name is Brandon Hoffman. He is a photographer. Now he is living in Kiev. He is very famous. You may ask him about his profession, hobbies, family and his impressions of our country.
    Pupils are making their questions in copy books. Teacher is correcting them.
    Now Brandon is in Skype and Pupils are communicating with him.

3. The ending part
1) Home work:

  • to learn new words by heart;
  • using ABBYY Lingvo 12 electronic dictionary, read and translate the words from ex.1a p.115, 116 in the textbook and do ex.1b p.115.
  • Grammar Reference in your text book “The Passive Voice” (p. 175)
    Extra task:
    - find useful and interesting information about Ukrainian people or symbols to make a presentation;
    - be ready to ask and answer the questions on this topic.
  1. Summarizing: “Open Microphone”
    T →P1 → P2 →P3

T: Now, imagine that I’ve got a real microphone. Well, your task is with the help of it to answer my questions. You have already known the rules of this activity. So, in chain , answer my questions: «What have you learnt at our English lesson today?» What did we speak about today?

What new information about Ukrainians have you found out? Say one word characterizing your personality as a Ukrainian boy/girl.

  1. Evaluating.

Saying goodbye.

T: Stand up, children! Thank you for your work. The lesson is over. Goodbye!  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LESSON 2

SUBJECT OF THE LESSON: Ukrainian national food and cuisine

AIM:Using IT to develop communicative and socio-cultural competences.

OBJECTIVES:

  • to practice writing;
  • to extend pupils’ knowledge about Ukrainian national food and cuisine;
  • to teach pupils to work in groups;
  • to broaden their outlook;
  • to facilitate free speaking by elicitating personal experience and knowledge;
  • to develop communicative skills both in monologue, dialogues and pairs;
  • to polish reading skills,speakingskills;
  • to practice in expressing and exchanging opinions on the subject;
  • to revise the lexical material on the topic and automate its usage;
  • To cultivate the right attitude toward food, as well as interest to the eating habits  of  Ukrainians.

THE TYPE OF THE LESSON:The combined lesson.

EQUIPMENT:computer, Smart Board, CD player, Internet, Power Point, Skype, Media player, Informational resource, CD “London’s course of English Language”, web sites: http://lingualeo.com,

 

THE PLAN OF THE LESSON

I. Introduction.

T: Good morning, everyone. I am very glad to see all of you here!

  1.               Aim.

Today I`d like to speak about Ukrainian Cuisine. At this lesson we`ll learn more about food traditions of Ukrainians.

But first let`s check on your homework.

Warming up. (presentation slide  with pictures of Kyiv)

T.: What places can we  see in Kyiv?

Which of them are the most popular tourist places?

Are there any tall buildings in Kyiv?

  1. Check on homework:
  2. T:Smart Board.

Tasks on revising the words from the previous theme.

Tasks: -Matching the pictures with the corresponding captions

           - Fill in the gaps

Your home task was to prepare, in groups of four , a report about “Kyiv – the capital of Ukraine” or  make a brochure on this topic in  Microsoft Office Publisher. Let`s listen to the presentations. Now look at the screen, please. After your  presentationsbe ready to answer another groups`questions.

2. The Main part.
1) Presenting Vocabulary.

I want to present 10 best traditional Ukrainian dishes (Presentation.Slides with pictures and their names).

Let`s repeat the names of these dishes all together Repeat the following proper names after me

1. Ukrainian borsch

2. Zaporiggyan cabbage soup

3. Holodets

4. Salo with garlic

5. Deruny

6. Home sausage

7. Nalysnyky with cottage cheese

8. Vareniki with cabbage and mushrooms

9. Apple pie

10. Kulish

2) Pupils are at the computers and doing their vocabulary training tasks in http://lingualeo.com

3) GAME «Chain».

 T: And now let`s play the game “Chain of letters”. How many words can you find in this chain of letters? Well, there are 12 words. Find them, please. But first open your copy-books, write down the date, the topic of our lesson and these words. (borschholubsiderunysalokholodetsryazhanka) (kompotkvaskaravaikutiasyrnikirassolnik)

4) Reading

Pre-Reading Activities.

T.: What is your favourite dish? — My favourite dish is varenyky with cherries.

T: Don`t you know, pupils, what our mood depends on?

P: It depends on weather

P: It depends on our parents

P: It depends on our school marks

P: It depends on our meals

T: Of course, you are right. I  agree with all your statements. Our mood also depends on our meals. Our Ukrainian people like tasty food and women in our country can cook tasty things.

While-Reading

Pupils are reading and translating the textsusing ABBYY Lingvo 12 when they need it.

FOOD IN UKRAINE

 

Traditional Ukrainian meal

Ukrainian national food got a merited renown almost in all places of the world. Different floury dishes (pampushki, galushki, vareniki, korzhi and others), meat dishes (Ukrainian sausages, cold collations, game, birds etc.), vegetable and milk dishes (ryazhenka and sirniki), various drinks of fruit and honey are very popular in Ukraine.

Traditional Ukrainian meal

Ukrainian borsch

But especially known and most favorite dish all over the world is famous Ukrainian borsch. Borsch is cooked of fresh vegetables: cabbage, beet, tomato with the addition of pounded lard with garlic and parsley. The combination of all these groceries give the borsch its piquancy, aroma and unforgettable taste. There are about 30 types of Ukrainian borsch (Poltava borsch, Chernigov borsch, Kiev borsch, Volyn borsch, Lviv borsch and others).

Ukrainian borsch

Ukrainian vareniki

Various porridges - vareniki filled with cottage cheese, potatoes, stewed cabbage and berries in summer - are prevalent in Ukraine too.

Stewed meat with potatoes, Ukrainian bitki with garlic and lard, stewed cold boiled pork with cabbage and lard, krucheniki and others have the same popularity among Ukrainian lovers of tasty food.

Ukrainian vareniki

http://ukraine.ui.ua/content/images/kylinariya/2%20bld/krucheniki_s_gribami.jpg

Fish dishes have a considerable part in Ukrainian national food assortment from the old times. For example, crucian (carp) baked in sour cream, fish krucheniki, carp stuffed with mushrooms and boiled buckwheat, carp stewed with onion or sour cream, pike perch stuffed with mushrooms and crawfish, and others.

Ukrainian krucheniki

Ukrainian uzvar

Ukraine national cookery is rich in meals cooked in special cases (wedding, birth of the child, send-off to the army and others). In such a way pancakes of wheat and buckwheat flour and vareniki are the obligatory meals in Pancake week (Maslenica).

Meat or liver pies are usually cooked for the most solemn occasions. The ceremonial dish was fruit compote - uzvar. Now these dishes are common in every Ukrainian and Russian canteen or restaurant.

Ukrainian uzvar

 

Post-reading

Site http://master-test.com  Pupils are doing drills at the computers.

Teacher is checking up.

T: Find out English equivalents in the text.

5) Relaxation. Listening to the song «But my dear varenichki wants»

T: What is this song about?

6) Grammar rules review  on “Making - up questions”. CD-programme “London’s course of English Language”

7) Writing.

Teacher: You are divided into three groups. Pretend yourself to be  interviewers.Ask   Brandon Hoffman about Ukrainian dishes. Pupils are making their questions in copy books. Teacher is correcting them.

8) Listening and speaking time. Work in groups. Communication through the Skype.

Now Brandon is in Skype and pupils are asking  him.

3. Concluding Part.

1) Summarizing: “Open microphone”

T →P1 → P2 →P3

T: Now, imagine that I’ve got a real microphone. Well, your task is with the help of it to answer my questions. You have already known the rules of this activity. So, in chain , answer my questions: «What have you learnt at our English lesson today?» What did we speak about today? What new information have you found out?

2) Home task

Divide into groups. For the next lesson  choose the dish and make a project by using home video cameras, shoot your video making comments how you cook a Ukrainian national dish.

You will show the video and be prepared to answer the questions on your topic. Plenty of useful info you can find on the site http://ukrainetrek.com/about-ukraine-cuisine.Send your questions, content to my electronic mail ,cloud,I'll be in touch in chat.

3) Evaluating.

Saying goodbye.

T: Stand up, children! Thank you for your work. The lesson is over. Goodbye!

 

A LIST OF SOURCES

 

  1. Єникова О.М.  Предметний тиждень. Анлійська мова: Методичний посібник для вчителів. − Х.: «Скорпіон» , 2004.
  2. Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. − Тернопіль: Видавництво «Астон», 2008.
  3. Куварзіна М.В. Ангійська мова: Нестандартні уроки. 5-11 класи. − Х.: «Ранок», 2009.
  4. Кубарьков Г.Л., Тимощук В.А. 1000. Сборник новых тем современного английского языка. − Донецк.: ООО ПКФ «БАО», 2005.
  5. Jane Hudson, Tim Falla, Paul A Davies Solutions , Pre-intermediate Ukraine Oxford University Press 2nd edition, 2012.
  6. Raymond Murphy. A self-study reference and practice book for elementary students of English. Cambridge University Press, 1996.
  7. Topical Dictionary. Forms 7-8 / Сост. В.И. Томаева. − Х.:Країна мрій , 2006.
  8. Topical Dictionary/Упоряд. В. І. Томєва. − Х.: ТОВ «Нова тема» , 2009.

 

Internet resources

 

  1.  Encyclopedia of Ukraine web site.
  2. Ukraine: A History
  3. Borderland: A Journey through the History of Ukraine
  4. Language and Travel Guide to Ukraine
  5. Welcome to Ukraine 
  6. http://lingualeo.com
  7. http://master-test.com
  8. http://google.com/maps
  9. «ABBYY Lingvo 12».
  10. http://interpals.com

 

 

 

 


PHOTO REPORT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INTEGRATED ENGLISH AND  IT LESSON

” English-speaking countries

through  the program

 " Windows cinema""

10 form

 

Developed and conducted by:

teacher of

English

qualification category I

Kurilenko Olga Anatolyevna,

teacher of Information technologyqualification category higher

Bykov AndreyAleksandrovich

2015


INTEGRATED ENGLISH AND  IT LESSON

 

THEME: English- speaking countries through the program " Windows cinema"

AIM: Using IT to develop communicative competence.

English Objectives:

  • to revise and  fix  the vocabulary on the topic;
  • to revise "The use of articles with geographical names";
  • to develop speaking (dialogue, monologue);
  • to develop academic skills such as note taking;
  • to  develop interest in other countries;
  • to develop the ability to work in cooperation in groups;
  • to motivate students for further learning English language.

ITObjectives:

  • To acquaint students with the program " Windows cinema";
  • To develop the ability to think analytically ;
  • To develop creative abilities.

The type of the lesson: integrated lesson


Teaching resources and equipment: computers, Smart Board, Internet, Power Point, http://master-test.com, programe “Windows cinema”.

Home preparation of the "Network project":

It was to create pupils` own personal video clip on the theme "English speaking countries". They used information retrieval, conversation with  a native speaker online through the Skype. Also they used electronic dictionaries, textbooks, and sites with cross-cultural information .Also it was suggested to use the website http://www interpals.com ,where children could take  the information from their English-speaking pen pals, chat in various chat rooms with peers from English-speaking countries. Using a technology "Cloud", they could exchange ideas, suggestions and consulted with teachers.

 

Procedure:

  1. Introduction
  1. Greeting
    Teacher: Good morning, pupils! I am very glad to see you!
    Ps: We are glad to see you too!

2)Aim
We have a very unusual lesson today  because we should use English knowledge in Computer Science.

English teacher :I with teacher of IT will teach you how to make your own video products. Today I am going to sum up all the material about Great Britain, the USA, Australia,New Zealand and Canada. We will remember the words connected with this topic and revise grammar "The use of articles with geographical names". Also we  will appreciate your work with marks and certificates in both subjects English and IT.

Computer science teacher refreshes the students ' knowledge and prepares them for motivation and goal setting:

-informs the topic of the lesson;

- formulates the aim of involving students;

- reveals the practical importance of the material, motivating students to be active in the activities during the lesson.

3)Warming up
Look at the slide. Here you can see some proverbs :

So many countries, so many customs.

So many men, so many minds.

Tell me please, what is the main idea of them? Can you explain?

The first thing that comes to our mind when we are speaking about any county is its geography. Now give your associations to this word. A cluster is on the

 

 SMART BOARD:

  ←geography→
↓↓↓↓
(Location, boundary, area, water resources, cities, towns, etc.)

2.The Main part.

SMART BOARD

1)Refreshing and fixing .

Vocabulary Practice.

English teacher :

-I’LL give you  the shapes of different English –speaking countries on the Smart Board. Guess what countries have such shapes. You’ll have 1 minute to guess.

-Now a little Quiz. Fill in the gaps on the SMART BOARD

 

What country:       1…is the smallest continent and the biggest island?

2…consists of 4countries: England, Scotland, Wales and                            Northern Ireland?

3…is the second largest country in the world?

4…is called Land Down Under?

5…has unique flora and fauna?

SMART BOARD

-Match the countries and the word combinations corresponding to them.

(The teacher demonstrates on the multimedia Board, the names of countries and phrases thatstudents  should choose and combine).

Great Britain ( an island state),

Australia (a “Lucky country”),

New Zealand ( an upside down country),

the USA ( a real melting pot),

Canada (the second largest country in the world).

 

2)Speaking

The development of pupils` dialogical speech.Group work.

The teacher conducts a review lexical units on the topic using questions.

The teacher asks them to unite and to work in groups of 5 countries.

T.: Ask each other questions and answer them .

For example:

1) Where is your country?

2) what  areas does it  border?

3) What are the territory and population of the country?

4) Which city is the capital?

5) What  landscapes can be found in the territory of your country?

6) What  are the major rivers?

7)What climate does dominate?

Presentation slide

T.: We continue to talk to you about the English-speaking countries. And so our language is competent, we will repeat the material. Look at Clichés as to describe the country( choral and individual repetition)

Presentation slide

Look at the collage of  English-speaking countries. Use Clichés  and be ready to speak about it. You have only 2 minutes!

3)Grammar Practice .http://master-test.com

Students are tested on the topic "The use of articles with geographical names"

4)The stage of preparation for the practical assignment.

Science teacher: What is this program? (software to record, edit, and arrange audio and video to create movies). How can we open or close ?( View task ) Where do  we start to edit the film? ( task – import – images, video or audio ).

Computer Science teacher  is demonstrating the creation of the film on theinteractive whiteboard.

Pupils are doing their note taking.

5)While -practical assignment.

Students are creating their own movies at the computers

 

English language teacher in turns is coming up to a group that is willing to do the sounding  of their film.

-Reading

The students again are reading the text about English- speaking country, if there are mistakes, the teacher corrects. The students in groups are presenting the sounding  of  the film and nearly made films to English and IT teachers.

6)Relaxation

T.: Now let's have a rest. Close your eyes and listen to the great English composer Vaughan Williams.

Concluding Part.

1)Summing up

English teacher :Let's summarize our work. What's new have you learned today?

What task was the most difficult for you?

Pupils are referring to the main activities of the lesson and evaluating their work.

Computer science teacher:

What was useful for you?

What new programme have you learned  today?

Where  can you  use this knowledge?

2) Home task :

“My movie project”

English Teacher: At the next lesson you will need to provide us, in class, ready for watching movies about the country you have chosen. Be ready to answer our questions about your country.  At home, prepare questions for each other. Also at the next lesson we will learn how to write a" Film review". You will receive a certificate for your work.

IT Teacher : Practise at home with this programe more.

3)Evaluating.

Saying goodbye.

T: Stand up, children! Thank you for your work. The lesson is over. Goodbye!

 

 

 

 

Literature

 

   1.Давыдова Е.В. Как устроен Интернет? // Информатика и образование, 2004. №6.

  1. Бабанский Ю.К. Оптимизация процесса обучения (общедидактические аспекты). М.: Педагогика, 1977.
  2. Боярчук В.Ф. Межпредметные связи в процессе обучения. Вологда, 1988.
  3. Зверев И.Д. Взаимосвязь учебных предметов. М.: Знание, 1977.
  4. Максимова В.Н., Зверев И.Д. Межпредметные связи в учебно-воспитательном процессе в современной школе. М.: Просвещение,1987.
  5. Огонькова Т. Сюжетное построение учебного дня. Учитель.2003,№2
  6. Осин А. Главное – мотивация и самоорганизация учения. Учитель.-2003. №2.
  7. Федорец Г.Ф. Проблемы интеграции в теории и практике обучения. Л. 1990.

 

Internet sources

  1. http://master-test.com
  2. http://interpals.com
  3. http://lingualeo.com
  4. http://www.learnenglishkids.britishcouncil.org
  5. http://www.slideshare.net/muhammedakelt/a-sample-integrated-lesson-plan-for-english-language-teaching
  6. http://www.eslprintables.com/teaching_resources/lesson_plans
  7. http://festival.1september.ru
  8. http://pedagogika.snauka.ru/en/tags/information-technology-integrated-lesson

 

 


Photo report

IMG_20151009_120901IMG_20151009_120224http://kurilenko-eng.at.ua/design/portfolio/0h_vvJ-gIEg.jpgIMG_20151009_101625IMG_20151009_101706http://kurilenko-eng.at.ua/design/portfolio/HBZld2WjiMk.jpg

IMG_20151019_095339IMG_20151019_100823

IMG_20151019_144440Integration is the key to success!!!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Золотавіна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Tov Victoria
    Дякую за гарно підібраний матеріал. Єдине, що не можна використати це презентації та матеріали за посиланнями http://lingualeo.com . Чи можна прикріпити хоча б тексти за якими Ви давали завдання. Дякую.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
29 січня 2020
Переглядів
1778
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку